Fórum - Téma


Špatně startuje


Fórum 323 IV BA / BH Špatně startuje

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2010-01-23 18:22:16

Zdravim, chtěl bych pradit s mojí mazdou...je to 1,5 benzin z 97 roku...špatně mi v těhle mrazech startuje. Baterku mam novou. Když je auto studeny delší dobu, tak musim startovat dlouho než naskočí...tak 4-5 sekund, ale když je zahřátý, tak naskočí krásně... jo a svíčky mam taky nový...nevíte někdo čim to může být?? A benzín beru u různých pump ale je to pořád stejný...

2010-01-23 19:23:10

neřešil bych to, buď rád, že to vůbec chytne

MAX6  
J.
2010-01-24 14:20:36

A startér se točí normálně nebo je takovej pomalejší jako když máš tu baterku vybitou ? Taky jestli máš svíčky co tam maj bejt nebo jestli ti trocha nezvodnatěl benzín.Jinak pokud to nastartuješ vždycky,tak bych to moc neřešil.Zima je dost velká.

2010-01-24 16:09:15

kolik máš benzínu v nádrži? já když mám málo tak to taky chvílu trvá než to chytne

2010-01-28 16:18:06

No přesně tak...jak když je vybitá baterka...

zed
2010-02-22 10:23:22

Ahojte.

Mám taky 323F 1,5 BA a mám zhruba stejný problém se startováním. Ale neděje se to pouze když mrzne, ale i když je kolem 0°C.. Přijdu k autu a když chci nastartovat bez plynu, tak točí, točí, ale nechytne Musím ho nechat min 10 min oddychnout a pak se to povede ale jen z plynem. Jediná šance je vždy startovat a při tom sešlápnout plyn. Pak po chvíli chytne.

Moc se mi to nelíbí. Baterka je v pohodě, ale točí to trochu pomaleji, ale mám spíš podezření na 2 věci.

Buď mi tam jde nějak málo benzín...protože když přijdu ke studenému autu a zapnu klíček do pohotovostní polohy, slyším z motoru takové bručení, jako kdyby jelo nějaké čerpadýlko nebo něco..nevíte co by to mohlo být?

No a druhá věc která na to má možná vliv je komprese. Mám na jednom válci o 2 atm míň, ale nemměl jsem s tímto startováním žádný problém až do letošní zimy. To mi zamrzl benzín, tak jsem nechal vyměnit palivový filtr a od té doby se mi zdá je to horší a často to v tom motoru bručí....

Máte někdo nějakou radu co prověřit? Díky

2010-02-22 20:59:02

Co třeba po otočení klíčku na ACC nechat benzínový pumpě malou chvilku, než natáhne benzín? Já to tak dělám a starty v pohodě i při těch -25° co na vysočině byly.... Taky jsem koukl do nádrže na palivový čerpadlo a sítko na čerpadle bylo obalený takovým hnědým slizem, vyčistil jsem a bylo to lepší. To zabzučení je právě zvuk pumpy, která tlakuje benzín. Tak to třeba nemůže natáhnout potřebný množství benzínu právě kvůli tomu zašvihanýmu sítku na čerpadle. Výměna svíček taky dělá svoje a na protočení motoru má nespíš vliv i hustota oleje, stáří řemenů..... Ale jestli to jde nastartovat, tak je to fajn, hlavně aby se nezasekl imobilizér. Tím, že to točíš, se do válců dostává benzín, takže se moc nediv, že musíš počkat, než ty mokrý svíčky trochu uschnou... Zkrátka tím točením na startér ten motor uchčiješ. A asi bych zajel někam do sevisu, ať to hoděj na diagnostiku

zed
2010-02-22 21:52:49

No svíčky mám vyměněné před 2 měsíci .Diagnosstiku jsem si dělal doma a hodilo mi to po sobě kódy 11, 11, 17

11 je Intake air temperature (IAT) senzor

17 je Oxygen senzor (O2S/Heated oxygen senzor (HOS)

Nevím přesně co to znamená

Co se týká toho bručení, tak to počkání už mě taky napadlo, ale bohužel to nějak nezabírá. Měl jsem puštěné klíčky v pohotovosti i minutu a pořád bzučelo.

To sítko ještě zkusím vyčistit a uvidím...

jinak ještě další poznatek..žere to tak 1l oleje na 5000 km a po studeném startu to docela dost čoudí

2010-02-23 15:35:35

Tak s tím olejem mi to dělá taky, neřeším to, aspoň nemám takovej odpad, když po 10 000 km měním Myslím, že 1 L na 5 000 km je v pohodě


Odpovědět