Fórum - Téma


Současné rozsvícení DSC(záběr),DSC Off,A


Fórum 6 GG / GY Současné rozsvícení DSC(záběr),DSC Off,A

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2013-07-25 07:21:21

filom3n:

no já ti nevím ale kdyby to byl skrat .. nebo jen voda v přístrojovce tak by takhle blikali všechny budíky, nejenom tacho a ot., skrat možná ale spíš někde v systému dsc-abs, a ani né tak skrat jak nějaký bludný proud, navíc to rozsvěcení kontrolek a padání budíků vypadá hodně systematicky u skratu nebo vody v palubovce by to tak systematické nebylo a navic by to bylo doprovázeno i zvukovým projevem sršící vody pod proudem... s elektronikou dělám sotva 15let ale tuším že už něco málo o tom vím ..tak bych to viděl tak že jak zůstanou nějaké penízky tak s tím zajedu do autorizáku mazdy na diag, po autorizáku můžu bez ostychů řvát jak je možné že to neumějí dát dohromady a za co chcou peníze že jim nic nedám :) .. u autoryzáku nemám slitování :) .. stejně tak jak na Webastu :) české zastoupení už mě zná natolik že když jsem s nima řešil možnosti přestavby přehříváku v mazdě na nezávislé tak pak už nediskutovali a uvolnily veškeré podklady :), ty už tu jsou taky nahrané :) byly to velké plány a nakonec jsem se k tomu ještě nedostal :)

2013-07-25 09:45:47

server: no mne delalo prave to samy displej se spotrebou, ono je divny ze se ti ukaze chyba a zmizi, protoze to se chova presne jako kdyby jsi dal klicek do polohy on, a rozsvitili se ti kontrolky jakoze jsou v poradku, vis jak to myslim??? nebo je to neco jinyho? vsak uvidis, mne to blbnulo protoze je to unaveny, obcas to probliklo a na par minut zmizelo, pak se to objevilo a normalne fungovalo dal, delalo to v zime a kdyz prselo, tak to byla nejaka vlhkost a nejakej unavenej kondenzato nebo neco

2014-04-17 08:35:07

Tak už to přestalo bavit a kontrolky si dělaly co chtěly a já z toho už pomalinku na nervy.. nejvíc mě vytáčí když nevidím otáčky a rychlost..

tak jsem malinko zainvestoval a pořídil nějaký ELM327 (spíš klon než originál) a k tomu do mobilu Torque plnou verzi a nestačil jsem se divit..

Před torque vyzkoušen OBD Car Doctor

nalezeny kódy P0401, C3F03.... pokus o smazání vypadal úspěšně ale kontrolky si dále blikají..

nasadily jsem tedy Torque

a ten vyčetl

U1900

U2516

P0401 (i když byl předtím vymazán, asi se budu muset podívat na ten ventil.. )

U0073

U0155

log jsem si uložil a pokusil se vše smazat a následně během jízdy načíst ihned po vzniku první závady znovu načíst

a jako první a na chvilku jediná mi vyskočila U0073

až pak při asi třetím vyčítání se přidaly U1900 U2516

Popis závady U0073 - MAZDA

  • Network - Network Electrical - ISO/SAE Controlled; CAN data bus off; Wiring, CAN data bus, ECM

tak pokud někoho něco nenapadá kde přímo hledat tak budu muset rozdělat půl auta ..

2014-04-18 11:27:39

server: Tak bez dílenské příručky, VCM a diagnostiky přes osciloskop v rámci MMDS budeš těžko něco hledat jen z chybových kódů.

2014-04-18 13:14:23

shr3k: jj to je mi víc jak jasné byla by spíš náhoda kdybych našel uvolněný konektor nebo nějakou podobnou pitominu :D, tohle bude chtít někoho kdo v tom dělá.. a kdo ví jestli to jsou vůbec všechny chybové kódy .. takle "domácí" diagnotika je dobrá tak na mazání servisních intervalů když si budu sám měnit olej a nebo nějaké malé věci .. ale tohle nevypadá na malý problém :D

2014-11-06 18:22:58

server: už jsi zjistil kde byla chyba? já mám v pohodě ale jen tak ze srandy sem ji projel pod diagnostikou a vyletěl mi tam code U1900, U2516 a U0121

2014-11-07 15:03:07

zatím nic.. když to začnu řešit přestaneto jak na to nemám čas začneto :) .. uiž to snad nesouvisí ani s počasím ale s náladou auta.. nic víc to zatím nedělá tak momentálně neřeším (stejně na to nemám čas).. :(

2014-12-16 11:47:44

server: Ahoj měl jsem stejní nebo podobní problém Včera mi elektrikář měřil proud na výhřev sedačky u spolujezdce rozpojil konektory pod sedačkou prověřil to multi metrem pod napětím klíče v poloze kontrolek a najednou se rožlo: ABS,DSC kotrolka brzdy,kontrolka motoru,kontrolka airbagu,nešel rychloměr,pal.pc.Tak jsem ihned odpojil baterku na cca 2h a zapojil a zase chyby tak jsem to napojil na diagnostiku a chyba U1900 plus ještě jedna (jako chyba sítě) tak jsem zkontroloval veškeré pojistky a našel jsem dvě prasklé v kabině u levé nohy Tak to zkus zkontrolovat Výměna a vše bylo o.k ani jsem to diagnostikou nemusel mazat vše se smazalo samo Hodně štěstí a pěkné svátky

2015-11-02 21:49:17

Zdravím všechny,

vyřešil někdo tento problém ???

Máme problém na Mazdě 6 před FL 2.0DI 100kw ten samý problém, klekla nám autobaterie po výměně autobaterie se rozsvítí tyto kontrolky a po nastartování a cca 1 minutě běžení motoru ho vypneme a znovu se nastartuje tak už se kontrolky nerozsvítí. Až třeba další den nebo za 2 dny se znovu rozsvítí.

Už si s tím nevím rady proto prosím o radu tady jestli to tedy někdo vyřešil ???

Děkuju za pomoc

2015-12-14 12:37:07

jiskřička naděje v řešení problému, problém se nachází někde v pojistkové skříni u motoru, bohužel jsem zatím přesně nenašel ale na asi půl roku pomohl jeden silnější úder dlaní :), lokalizace závady provedena čistě náhodně v létě mi začala stávkovat klimatizace, sepla se třeba až po půl hodině... nedalo mi to a jal jsem se hledat problém podle schámat a všeho mě to dovedlo až k této pojistkové skřínce a relé které mělo spínat kompresor klimy ( teta spíš spojku kompresoru ale to není až tak důležité) relé sice cvakalo ale nespínalo :) proběhla rychlá výměna s relém od klaxonu a klima funguje a klaxon troubí jen někdy :)... ale to důležité před zahájením hraním si s klimou při běžím motoru mi zase svítila palubní deska jak o vánocích stromeček na náměstí, ale když jsem si chvilku poté posadil do vychlazeného auta kontrolky v klidu a vše fungovalo nedalo mi to šel jsem vyměnit relátka a opět vše v pořádku proto jsem do auta osadil sledovací člen (nejbližší osoba která dokáže hlásit svítí nesvítí) a při pohybech celou pojistkovou skříní bylo hlášeno svítí nesvítí ... pak mi poněkud ujely nervy a přiměřeně velká rána a už se ozývalo jenom nesvítí... a já bys pro tu chvýly spokojen, 2,5roku mě to dráždilo přitom stačilo jedno bouchnutí.. dal jsem si za úkol že až bude čas kouknu se pořádně na pojistkovou skříňku a někde tu chybu najdu, ale od té doby nebyl čas.. je tam někde nějaký zhoršený kontakt jen jsem na to zatím neměl čas... ani chuť... ale ráno jak jsem jel do práce to na mě opět bliklo tak asi už nastal čas :)

co mě ale zaráží že by to byl tak ojedinělý problém a žádný ze zdejších servismanů s tím neměl zkušenost???

2016-05-19 13:09:44

Zdravim, vcera sem objevil uplne stejnej problem - na malinkou chvilku (mozna ani ne vterina) probliknou kontrolky DSC, DSC OFF, ABS, parkovyci brzdy + padnou budiky otacek a rychlosti. Auto se tvari normalne, necukne, proste nic... ma uz nekdo nejake reseni ci napad co by to mohlo byt?

2016-05-19 14:12:40

Tak sem koukal jeste na netu a na nejakym anglickym foru psali, ze by to mohlo byt nejaky z ABS cidel (udajne kdyz sviti parkovaci brzda by to mohl byt zadni senzor, ale to je prej info pres nejaky BMW forum). Navrhovali projit konektory s ohmmetrem a promerit odpor co davaj. To ktery by se lisilo hodnotou by pak logicky bylo blby. Nicmene 100% odpoved sem taky nenasel. Fakt nevim...

2016-05-19 14:42:38

To spíš vypadá na alternátor, pobliklo ti vlastně skoro všechno...

2016-05-19 22:43:36

filom3n: Od kdy to bude dělat alternator když ten má svojí kontrolku a nesouvisí vůbec s ABS apod

Jinak k problému.

U nás na Mazdě 6 před FL bylo v háji zadní levé čidlo po výměně všechno v pořádku a funguje. Nejlepší by jsi měl se stavit někde na diagnostice zda-li se objevila nějaká závada? Nám to psalo čidlo ABS a ještě kostru na jednotku ABS... takže jsem očistil kompletně ukostření v motorovém prostoru prostříkal konektory v jednotce a všechno funguje jak má

2016-05-20 06:25:58

Protože když ti nejede alternátor tak většina věcí co je na El. Prestsne fungovat. Vzhledem k tomu ze čidla nejsou hydraulický ani nejsou hnany řemenem to klidně může delst ono. Kdysi nám to dělal Hilux když byl volnej klinak...

Server, 2013-01-21 07:29:23 napsal:

Ahoj Všichni v rychlosti jsem projel forum a můj problém nenašel tak snad...

V sobotu za jízdy se mi najednou rozsvítili kontrolky DSC Off, DSC záběr, ABS, Zatažená ruční brzda a Tachometr a otáčkoměr spadly na 0, teplota a palivo zůstaly, dokud jsem nepřišlápl plyn tak všechno dole, pak jakoby nic, jinak asi to 10s naběhlo i bez přidání plynu... auto nezpomalovalo takže motor běžel palubák vykazoval spotřebu. stalo se mi to včera během jízdy několikrát ať už jízda na tempomat a nebo bez něj (když jsem jel na tempomat tak jeho kontrolky při "poruše" zhasli) bylo to schopné se zopakovat i několikrát po sobě v rychlém sledu. jako všechno naběhlo a zase down.., pokud jsem to nechal déle jak asi 2-3 vteřiny tak se rozsvítil ještě CHEAK (motor), jinak nepozoruji žádné jiné projevi, cca před 10tis. km vyměněn SCV ventil to bylo někdy kolem 11tého října.

tak nevím jestli jsi se s tím už někdo z Vás setkal?? nebo jestli to chce jet na diagnostiku a tam opravdu najít. případně kdyby jste mi mohly někoho doporučit na Ostravsku.

Ptal jsem se už i odborníka, prý se s tím ještě nesetkal.. když nebude jiného zbytí bude výlet do Znojma

jo abych nezapomněl :) Mazda 6 2.0 diesel 100kW r.v.2004 momentálně najeto cca 157tisíc

2016-05-20 09:55:19

Tenhle blikající a svítící poroblém jsem už měl taky. Zajel jsem do servisu ke známému co opravoval v SRN japonce 20 let. Okamžitá diagnoza - odcházející baterie - k tomu mám v autě "chytrý alternátor Denzo" - ten se vlastně uštval (protože dává baterce dle její potřeby) - výměna baterie + nějaké extra relé na alternátoru a je vše OK. Tahle porucha je prý specifická při poklesu napětí tak, že tenhle alternátor nestíhá.... a snaží se pak vydat ze sebe max.

2016-05-30 10:30:42

Pokud nejdříve problikne kontrolka dobíjení a dělá to jen nad určitý počet otáček (cca 3000 ot.)- začíná odcházet alternátor (odstředivá síla způsobuje nedostatečný kontakt a dojde k přerušení dodávky e.p. - rozsvítí se všechny kontrolky, případně spadne rychloměr i otáčkoměr, při snížení otáček vše naběhne), dá se s tím nějaký čas jezdit, ale baterie dostává záhul. Nový alternátor v Mazdě 20000,-, OEM 8-12t, oprava alternátoru do 3000t. Repase výměnou je vcelku problém - není až tak častý, měl jsem montovaný Mitsubischi a musel jsem ho nechat opravit. Výměna úhlíků, případně diodový blok. Po opravě viz foto.

2016-05-30 12:19:50

Opraveny fungujou.v pohodě... Vůbec bych se nebal

2016-09-12 16:03:07

Baterie ani alternátor to nejsou :)

ad.1 kdyby to dělaly tyhle dvě věci tak vám ty světla spíš zhasnou všechny.. a nejspíš i motor.. protože by se přivřel i přívodní ventil paliva a tudíž by do chcíplo pak naskočilo a z auta máte čtyřkolovou kozu (pokud jste už měly špatné SCV tak víte jaké to je)

  • alternátor by navíc dával takové šlupky do 12v sítě vozidla že kontrolky by vyskákali sami
  • Baterie tak touž máme taky zasebou :) přišel raní mrazík nažhavit asi ještě žhavila :) ale pak jen cvak lup a nic .. baterka na nabíječku a do práce MHD.. baterka si pobyla cca24hodin na nabíječce a start jako zamlada a to jak cestou do práce tak z práce .. a druhý den ráno zase nic .. tak znovu na nabíječku ale tu už to vypadalo divně ... divný proudy divné napětí nechal jsem to chvilku připojil multimetr a bylo jasno jeden článek do zkratu kdybych koukal na baterku a né pod nohy viděl bych tu vypuklinu rovnou .. vyřešeno novou baterií ale problémi se sporadicky objevovali stále

ŘEŠENÍ PROBLÉMU JE:

pojistková skříňka v motorovém prostoru nebo některý z jejích konektorů diagnostika je ti úplně k ničemu protože s době kdy to dělá "poruchu" se ani diagnostika nedokáže připojit a jediný co pak zjistíš jsou poruchy sítě.

a už sliším otázku rejpala: A proč na to nepřijdou v servise a mění spoustu dílů?

  • protože servis už jen mění a neřeší ale vždycky se dvakrát opřou o pojistkovku a pak to funguje:)
  • ----------------------------------------------------------------------
  • ty největší závady mívají tu nejbanálnější příčinu většinou řidiče :)-
  • ----------------------------------------------------------------------

pokud už si dáte tu práci že seženete vhodné zrcátko a nebo někoho kdo se dívá na přístrojovku a začnete si s touhle pojistkovkou hrát okamžitě uvidíte jak je to lepší nebo horší. najlíp by bylo kompletně odpojit vičistit a zapojit.. už jsem zlenivěl .. jednou za rok do ní klepnu a je klid možná že někdy bude čas prostor a chuť se do toho pustit :)


Odpovědět

1  2