Fórum - Téma


Skla 323F 1999


Fórum 323 V BJ Skla 323F 1999

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2012-05-26 13:19:25

Ahoj,

potreboval bych vedet jak je to se sklama v Mazde 323F r1999.

Nasel jsem k prodeji podle me pekny vuz, ale na prednim skle je jina etiketa nez na prednich dvou a jine jsou i na zadnich sklech.

Je to normalni? Nebo by mela vsechna skla mit stejnou etiketu, tedy nazev, vyrobce....

Jak by to melo vypadat?

Diky za odpovedi.

2012-05-26 14:27:40

pochopím, že je měněné čelní sklo, to praská často, nějaké boční po vykradení mohlo být taky měněné, ale nenapadá mě nic, proč je to tak rozdělené, jak popisuješ

a jak jsou na tom zadní okénka v kufru a okno pátých dveří?

2012-05-26 14:33:15

Jedna etikate na prednim skle, jina etiketa na na prednich bocnich, a jeste jina na zadnich bocnich, kufru a patych...

Takze pokud to chaqpu spravne a dival jsem se dobre, tak by to byt nemelo....?

MAX6  
J.
2012-05-26 15:05:12

Je to normální. Já mam SaintGobain na bočních sklech a na čelnim a zadnim mam taky něco jinýho. Potom mam ještě odlišný ty malý za zadníma dveřma. Jsou rozdílný i u novejch aut.

Měly by bejt ale stejný v párech: Levý přední by mělo mít stejnou etiketu jako praví přední atd...

2012-05-26 15:09:13

V parech jsou stejne...

2012-05-26 20:36:08

max6: to jsem v šoku, co jsem měl možnost jezdit v bj, tak až na měněné skla bylo vše z jedné fabriky, ikdyž měněných bylo postupně většina, čelní rozbité klasicky od kamínku a auto asi 6 nebo 7x vykradené a vždy rozbité něco jiného

MAX6  
J.
2012-05-26 22:35:53

Většinou jsou různý. Měly by sedět akorát v párech. I co jsme kupovali úplně nový auto (M3,M6,M6MPS),tak přední byly jiný než zadní a i čelní bylo jiný než zadní atd... Nevim proč to neberou od jedný fabriky,ale tohle jsem viděl,jak na Mazdě,tak na Peugeotu,Fordu i Toyotě a to byly úplně nový auta.

2012-05-26 23:26:05

Diky za reakce,

bude to moje prvni auto. Cetl jsem, jak se vyvarovat havarovanemu vozu a byla tam zinka o sklech, ktere mi padli hned do oka.

Kdyby jste meli jeste nejake rady na co si dat pozor pri koupy 323 BJ budu rad...

Diky, Libor

MAX6  
J.
2012-05-26 23:40:12

Rady při koupi BJ ? Pokud neberu to jak rozeznat bouraný auto,tak bych zásadně doporučil tohle:

1) Koukni jestli neni auto nikde zrezlí - hlavně zadní lemy nad kolama. Stačí když tam uvidíš malou bublinku pod lakem a za 5 měsíců jí máš rozleslou tak 5x5cm.Neni to žádná hrozná vada,ale chce to řešit hned.

2) Zkontroluj všecky gumový silentbloky co uvidíš jestli nejsou potrhaný nebo nějak zdeformovaný - silentbloky motoru (zaručeně aspoň 1 bude roztrhanej) a na kostech u zadní nápravy. Tyhle vady hodně způsobujou že auto plave nebo se klepe.

3) Všecko musí fungovat tak jak má - stahování oken atd...

4) Zkontrolovat jestli se ti před nastartovánim rozsvítí kontrolka CHECK ENGINE a po nastartování zhasne. Některý modely (do 2000) tuhle kontrolku neměly,ale párkrát jsem se setkal s tim že jí majitel před prodejem odpojil,aby to vypadalo že je auto v pořádku

5) Funkce zadních brzd - s předníma brzdama na tomhle autě nebívá moc problém,ale zadní brzdiče většinou po 8-12 letech jsou na odpis. Nejlíp se to podzná že jsou kotouče po jízdě přehřátý nebo že ruční brzda začne fungovat až když je ručka hodně nahoře.

6) V motorovim prostoru by neměl bejt žádnej svár. Většina karosářskejch dílů je dělaná bodovejma svárama. Jestli je místo bodovýho sváru klasickej,tak auto bylo zbořený a díl byl měněnej.

7) Jen co ho koupíš,tak všechny šroubky a matky (na karoserii a na podvozku) odšroubuj a nastříkej je mazadlem na řetěz na motorky. Zabráníš tim hodně problémům se zarezlejma šroubama co rádi praskaj při povolování.

8) Pokud při testovací jízdě uslyšíš klepání od podvozku,hlavně při drobnejch nerovnostech,tak se neděs. Z 90% to jsou stabilizační tyčky který já osobně díky našim úžasnejm silnicím měnim jednou za rok (po 25000km).

9) Ať koupíš jakou koliv motorizaci (hlavně benzínovou),tak měň olej mezi 10000-15000km. Výměnou oleje po 20000km dosáhneš akorát zanešením motoru karbonem.

10) U benzínovejch motorů nejezdim s autem delší dobu pod 2500ot/min. Motor se začne zanášet karbonem. To platí hlavně pro 1.8 a 2.0 benzín

2012-05-26 23:53:28

Diky moc za rady.....


Odpovědět