Fórum - Téma


Seřízení ventilů


Fórum 6 GH Seřízení ventilů

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2014-06-02 10:42:30

Už jste někdo nechal změřit ventilové vůle u GH 2.0 benzín? Chtěl jsem to v servisu nechat změřit, ale oni jen poslechli motor a řekli že nic necvaká, že to je OK. V motorech se nevyznám takže jsem nemohl oponovat.

Motor je hlučnější, nevím jestli to může být ventilama nebo něčím jiným, ale když už si toho všimla i moje ženská aniž bych jí cokoliv říkal, tak na tom asi něco bude

2014-06-02 10:50:52

adventurer: kolik na tom máš najeto, že to je hlučný ?

2014-06-03 07:04:39

vitus: Právě že nic moc, asi 105 tis.

2014-06-03 13:31:05

adventurer: tomu motoru asi něco bude, páč to je z podstaty TAK tichej motor, že než jsem si na to zvykl, neustále jsem na červené startoval Ale spíš bych hledal pomoc u mechoše než tady ...

2014-06-03 21:48:15

vitus: No, než mi ho v autorizovaném servisu zkurvili nějakým šíleným olejem tak byl tichounký, olej byl úplně čistý a neubýval. Po jejich výměně začal motor žrát olej a už se to niky nezlepšilo i když jsem tam lil Dexelii sám.

...pomoc u mechoše...a to je právě ten problém, komu to mám dát když mi v autorizovaném servisu řeknou že to je v cajku a do ostatních autorizáků to mám moc daleko. Ne že bych tam nemohl dojet, ale auto jim tam na týden nechat nemůžu a na počkání nikdo nic neudělá. Ty autorizáky to je fakt bordel a je jedno jakou máš značku auta.

MAX6  
J.
2014-06-03 21:52:34

adventurer: Přeměřit vůle na ventilech,zkouknout jestli nejsou vymezovací podložky/hrníčky ventilů moc poškrábaný a celkově zkouknout jakej dává olejvý čerpadlo tlak - všecko tohle dohromady jde udělat "na počkání" (pár hodin práce)

2014-06-04 07:00:34

max6: Musím to zkusit u nějakýho mechanika co dělá hlavně motory, ale autorizák fakt ne. Jezdil jsem do ADJ v Jihlavě, kdybych místo toho jel do Zoo tak by to vyšlo na stejno. Pak jsem volal ohledně těch ventilů do Brna do AutoPalace a tam mi řekli že to je na dva až tři dny...

Je problém si ty ventilové vůle změřit sám ? Proto jsem založil tohle vlákno, abych se dověděl jak moc je to složité a jestli už po 100tis. km můžou být na ventilech nějaké větší vůle.

2014-06-04 07:21:21

Ahoj, jestli se do toho opravdu chceš pouštět, pak si stáhni http://www.mazdaclub.cz/manual_download.php?id=254 a otevři na straně 969, kapitola 01-10A-6. Je tam vše, co potřebuješ. Za mě osobně - můžeš toho zničit víc než je teď a přitom problém vůbec nemusí být ve ventilech. Já bych se do toho sám nepouštěl.

2014-06-04 07:27:32

Pokud se ti nebude líbit manuál v předchozí verzi, tak tady máš originál: http://www.mazdaclub.cz/manual_download.php?id=255

2014-06-04 07:39:10

Adventurer: Po 100tis. km musí být ten motor ve stavu jako by vyjel z fabriky.

2014-06-04 07:41:48

toomaasv: Manuál jsem stáhnul před pár dny a docela mě zaskočilo jak je to nastavení složitý. zkusím poptat mechaniky a pak se rozhodnu

MAX6  
J.
2014-06-04 08:12:15

adventurer: nastavit vůle je trošku složitější, ale jenom je změřit,tak to dokáže snad i člověk s retardací. To je opravdu lehounký a ani to moc dlouho netrvá.

Jen musim souhlasit s klukama,že motor co má cca 100000km musí mít chod a vůli ventilů jak novej motor. Jen pokud by jezdilo na plyn,tak by to ty vůle mohlo rozhodit. Spíš ty mechanici fakt něco podělali.

Teď tu zrovna dávám dokupy M6 2.3 z 2003,která se blíží 300000km a na to jaký se s ní dělali psí kusy,tak třeba ventili jsou pořád v toleranci.

2014-06-04 09:50:43

max6: Auto bylo nový a taky tak jezdilo ale po té výměně oleje kdy motor začal žrát olej už to nestojí za nic. Pořád ale nechápu co s tím mohli udělat, i kdyby tam nalili nějakou sr..ku tak za těch 10-15000km by to nemělo způsobit nic vážnýho. Hned potom jsem tam začal lít olej sám.

MAX6  
J.
2014-06-04 09:54:14

adventurer: A kouknul jsi kolik toho oleje tam vůbec nalili ? Možná se to zdá jako blbej dotaz,ale párkrát jsem zažil,že v servisu po vypuštění oleje zapoměli nalejt novej (to byl extrém) a nebo běžně se stává,že ho nalejou málo nebo naopak 1cm nad rysku.

Taky by bylo dobrý vědět co přesně tam nalili. Ono to na fritovací olej 50W-10 taky pojede,ale ty následky......

Každopádně v tom motoru je docela dost součástek a bylo by dobrý aby někdo kdo to uvidí naživo alespoň upřesnil z čeho ten zvuk vychází. Nahoře na hlavě je taky časování ventilů,rozvodovej řetěz a já nevim co ještě a všecky tyhle věci jsou háklivý na kvalitu a množstí oleje co je maže.

2014-06-04 10:10:59

max6: samozřejmě že jsem si zkontroloval měrku, bylo to ok, ale co tam kdo nalil to nikdo neví, oni tvrdili že dexelii 5W30, prostě to co se tam lilo doposud. Co mě zarazilo prvně tak barva oleje, před tím byl olej při 20tis km na tachometru čistý jak voda, ale po jejich výměně už to byl klasický černý olej jak ze starého auta. Problém je, že ten kdo to auto nezná, tak řekne že tomu nic není. Sám bych se taky nechal ukecat že si ten zvýšený hluk namlouvám tak jsem to neřešil, ale když už mi ženská, který je nějaký auto úplně ukradený, řekne že to je nějaký moc hlučný, tak to asi bude pravda.

Když jsem zjistil kolik mi najednou auto zežralo oleje a že je úplně černý, tak jsem to vyměnil dřív cca v 10000km, nalil jsem tam nový olej a po cca 5tis. km jsem ho znovu vyměnil. Filtr samosebou taky. Ale nic se nezměnilo, tak jsem tam začal lít 5W40 a bylo to o něco lepší. Teď jsem už 2x nalil opět 5w30 a snad se to ustálilo, ale pořád si to něco bere, není to nic hroznýho, na 15000km asi 1-2L ale před tím jsem nedoléval ani deci.

Mimochodem pašík 1,8T s 300 000km si bral asi 1l na 15000km

MAX6  
J.
2014-06-04 10:22:52

adventurer: A zkoušel jsi jim to v tom servisu kde to dělali říct ? Nějaká jejich odpověď ?

Pašík je vedlejší produkt,kterej neni nějak důležitej v tomhle vlákně. Mě taky auto žere ve 215000km 0,2litru na 10000km a leju tam 0W-40 Ale ani jedno není přínosná informace pro toto vlákno.

Pokud to před servisem nezlobilo a po servise to zlobí,tak je evidentně problém v tom servise. Navíc se zde pořád bavíme o něčom co nikdo z nás ani neslyšel,takže jak jsem psal,bylo by dobrý to odvézt někomu aby to poslechnul,překontroloval,přeměřil atd... Nebo aspoň nám nahrát ten zvuk co to dělá.

Jak psali kluci,je to v podstatě novej motor a takže nějaký vůle při správnym servise by v těhle kilometrech neměli bejt vůbec na pořadu dne.

Pokud olej hned zčerná,tak to může bejt známka toho že se někde připaluje a to by i vysvětlovalo jeho úbytek. Ale to by u motoru s timhle nájezdem při správnym servise nemělo hrozit,teda znovu opakuju při správnym servise a při použití správnýho oleje a jeho včasnejch výměnách. Až budeš mít nastartovaný auto a otáčky na volnoběh (ohřátej motor),tak zkus schválně otevřít olejový víčko jestli to z tý dolejvací díry moc nefouká. Správně by to nemělo foukat vůbec.

2014-06-04 10:32:30

max6: Samozřejmě jsem jim to řekl, ale odpověď byla taková, že tam nalili 5W30 Dexelii a jestli mi to žere 1-2L na 15000km tak že to je normální.

OK, jak jsem psal, obrátím se na nějakého zkušeného mechanika co dělá hlavně motory.

Když už jsi zmínil to víčko tak se musím vratit k tomu pašíkovi u kterýho mi to z dolévacího otvoru na olej fučelo fakt hodně a nikdo z mechaniků mi nedokázal říct jestli je to normální nebo ne. Takže jak to s tím foukáním vlastně je ?

MAX6  
J.
2014-06-04 10:38:03

adventurer: Neříkám že u všech motorů,ale většinou je to známka toho že se motor moc tlakuje. Takže buď může bejt přidřenej PCV ventil co má na starosti odvětrávání motoru a nebo při silnym foukání je to známka,že některej písní kroužek může bejt poškozenej nebo připečenej a tlak co je ve spalovací komoře se okolo pístu procpe dolu do bloku a pak to takhle fouká.

2014-06-04 10:50:46

max6: Proč mi tohle neřekl nějaký mechanik ?? Díkas.

2014-06-04 11:39:09

Protože to vozíš k řezníkovi, místo opravdového fachmana.


Odpovědět

1  2