Fórum - Téma


"SAHARA"


Fórum Technický koutek "SAHARA"




2009-04-07 10:13:05

Mám jeden technický dotaz - je normální, aby u vozidla ihned po nastartování motoru se spustili oba ventilátory "SAHARA" a funěli jak o život? ... dělá mě to u 2.3 i 16V a mám dojem, že když byli mrazy, tak se to spouštělo taky brzy, ale né hned. Teď, když nastartuji ( v garáži je 10 stupňů ), tak hned ventilátory funí jako fén - na teplotu motoru to nemá vliv - zahřátý je během 1 minuty na provozní teplotu.

Je mě to , ale divný, protože u všech jiných aut co jsem měl se ventilátor spouštěl až po delším zahřátí motoru - respektivě až v případě, že sjem stál v nějaké koloně a motor se nechladil.

2009-04-07 10:32:01

No nevím, normální to není pdole mě teda. Mě se ventilátor sputí tak po 15ti minutách co stojím a to jen když je vedro. tam může bých chybka na teplotním čidlu nebo tak něco.

2009-04-07 10:35:01

No je mě to právě divný - nejsem na to zvyklej aby to hned jelo na 100%. Motor se i přesto ihned zahřeje a teplotu drží bez problému, ale zkusím se někde v servisech pozeptat, abych něco neupálil.

doris  
Doris
2009-04-07 10:35:19

A nemáš třeba pořád puštěnou klimu? Já jsem na toto narazila v bazaru, taky se venitlátor spouštěl u M6 hned po startu, ale tam to bylo puštěnou klimošou. Jinak je problémem asi nějaké čidlo, protože pokud je O.K. chlazení, ventilátor se spouští jen výjimečně.

2009-04-07 10:36:59

No klimou to nebude né když píše že se mu pustí oba dva - na klime se spouští jen jeden ten druhý je na chlazení motoru, pouze v případě poruchy prvního nebo jeho nižšího výkonu nebo velké teploty motoru se připojí i druhý co normálně funí jen na klimu.

2009-04-07 10:40:50

to doris: Teď jsem volal do Mazdy - pozeptají se na to technika, jinak se mě ptali přesně na tu klimu - prý kdybych ji měl puštěnou, tak to funí ihned po startu, ale já ji zapnutou nemám. No budu pátrat dále. Jak píšeš - u žádného jiného auta se mě chlazení takhle nespouštělo - pouze při extrému.

2009-04-07 15:08:32

To bleebery a nemáš tam někde kratáska nebo špatnou kostru?? ono ventylátor spolupracuje i s ukazatelem teploty uvnitř vozu když seš tam v půlce tak stojí a když překročíš půlku tak jede proto si myslim že to bude něco s elektrikou jako třeba blbé ukostření.

2009-04-07 15:43:49

to Bobyk: Je možné, že s tím neumím a nebo, že to je normální. Zkusím to zjistit - ve čtvrtek jedu do Mazdy na PC. Jinak jsem zjistil, že když vypnut úplně přívod vzduchu do auta ( dám "kolečko" na ventilaci do polohy OFF ), tak za malou chvilku se vypne ventilátor a pak spíná jen, když se motor začně zahřívat a po ochlazení se ventilátor zase vypne. Tak počkám ne ten čtvrtek - třeba jen zbytečně plaším - přecijenom od auta co má 25 000 km bych měl čekat naprostou bezporuchovost.

2009-04-18 14:51:49

Kdyz se mi podarilo urvat cidlo vetraku na termostatu, zkousel sem ho tam nejak pridelat (neuspesne ,ale jak sem si s tim hral tak pri spatnym kontaktu se vetrak roztocil, tak bych se kouknul na to cidlo...

2009-04-19 23:05:21

08.05.2009 jedu do Norünberku do Mazdy, tak se mě na to juknou - nechám si udělat komplet prohlídku vozidla

2009-05-17 11:58:52

Tak světe div se - všechny Tributy dělají to, že i když je motor studený a zapne se větrání v autě, tak se spustí obě vrtule před chladičem....jak to řekl šéf Mazdy v Německu - " JE TO AMERIČAN " ... takže jsem rád, že je vše OK

2009-11-10 09:48:47

robi to este niekomu ? lebo mne to robi na 2.0 mzr-cd. tiez som myslel ze to je klimou ale teraz je na klimu trocha zima a robi to stale tak , ze asi po 15 sekundach od nastartovania zapne vetraky fucia asi 30 sekund a zas sa na chvilu vypnu . co to je??

2009-11-16 08:51:33

hondaVfr: Kamaráde - byl jsem to konzultovat až v Norinberku s rodiným přítelem v Mazdě a i když se tomu sám divil, tak nakonec u každé nastartované Mazdy Tribute jely po chvíli větráky jako zběsilé a tak se usoudilo, že to je u tohoto typu vozidla normální.

Nevím jak je to u tvého vozidla, ale pravděpodobně to bude to samé jako u mě.


Odpovědět