Fórum - Téma


RX-8 a PALIVA - základní, prémiová - zku


Fórum RX-8 I SE3P RX-8 a PALIVA - základní, prémiová - zku

Informace o modelu: Mazda RX-8 I SE3P


1  2

2012-09-18 10:22:42

RX-8 je velmi citlivá na usazování karbonových depositů v motoru a zejména to ovlivňuje chování a životnost lišt rotorů.

Proto je důležité tankovat solidní paliva, která můžou do jisté míry pomoci s životností motoru (respektive zamezit výraznému zkracování životnosti).

Proto prosím pište Vaše zkušenosti a teorie o RX-8 a palivech všeho druhu.

CO TANKUJETE,

KDE,

ZKUŠENOSTI S KONKRÉTNÍNÍMY PALIVY-ZNAČKAMI,

HNUSNÉ BIOSLOŽKY A ROTARY Jak minimalizovat BIO složku - kde je trochu příznivější syntetická BIO složka (dřive byla u OMV paliv),

PRÉMIOVÁ PALIVA,

95 vs 100 názory (zde pozor v základu ECU není optimalizována pro využití 100 oktan. paliva podle mých zdrojů a je přímo nebezpečná - viz. dále).

ATD.

2012-09-18 10:44:50

100 je k ničemu vzhledem k ECU tankoval jsme ho poměrně dlouho a myslím že mi to i urychlilo skon katu. Jinak my tankujeme zásadně shell a omv

2012-09-18 10:49:47

S tím CATEM tmowe naprosto souhlasím - u mne to možná také přispělo k poškození O2 sensoru a následnému skonání CATu .

Tankoval jsem nyní několik plných nádrží SHELL V-POWER95 Nitro+ a zkušenosti jsou následující:

Auto se zdá velmi akční a pružné - subjektivně vnímám velmi pozitivně výkonové charakteristiky, ale spotřeba šla nahoru o cca 1L. Je možné, že ECU se stále plně nepřizpusobila novemu palivu (ale na to by melo stacit par desitek nanejvys stovek km ). Navíc nevím jestli náhodou není nějaký problém s mou RX-8 - dál analyzuji.

Jinak také často tankuji BA ULTRA95 u AHOLDU - vzhledem k cene/vykonu OK, je to palivo co vyrabi SLOVNAFT a melo by byt snad OK. Ve vysledku je to podobne jako V-POWER95 protoze SHELL ta paliva nevyrabi, pouze primichava tu aditivni slozku. Zaklad je stejny.

Podle mych informaci pouze OMV vyrabi paliva MaxxMotion komplet cele i s primichavanim, tedy cely proces. Pry take pouziva lepsi syntetickou slozku jako BIO podil tedy priznivejsi.

Dalsi obecna teorie je, ze premiova paliva obsahuji mene teto BIOSLOZKY - jake mate vy zkusenosti ci znalosti? Potvrdite toto? Je tezke ziskat opravdu sofistikovane informace - pisu jim ale chrli jen marketingove řeči . Kromě tedy OMV - ty informuji presne kde je vyrabeno atd. SHEL pry jen primichava. Obecne ROTARY opravdu muze nit problem s bioslozkou, zejmena pokud odstavite treba na zimu. Zde vice nazoru je nutnych - vychazim z Australskych diskuznich for kde to velmi probirali.

Jeste obecne k RX-8 a premiovym palivum - 100 oktanovy je u RX-8 v zakladu bez modifikace ECU bez uzitku, mne dokonce dela CEL kod, ze je problem se smesi. 95 oktanova premiova by mela pomoci proti karbonovym depozitum a snad i mirne zlepsit vykon.

Jednou planuji udelat nejakou studii na toto tema s kamaradem co ma brzdu na mereni vykonu. Jde o metodiku aby to bylo vypovidajici a zaroven ne prilis drahe, jeste to precizuji. Reprezentativni vysledky ruznych paliv a ruznych znacek by urcite ocenilo velke mnozstvi motoristu nejen RX-8 komunita.

Video - stary 5th GEAR testoval lepsi paliva na ruzne vykoných vozech a celkem se projevilo s vykonem vice. Zde jde jeste o starsi premiova paliva SHELL treba mel v Anglii ten OPTIMAX (stejne to jen prejmenovavaji - co myslite, ze to Nitro+ bude to stejne jen marketingově to potřebují oživit ).

Dalším faktorem pro tankování-netankování určité značky mohou být i politické faktory. SHELL je třeba poměrně brutální firma a v Africe nepříliš "kladná" co se týká vystupování. Navíc se SHELL často objevuje jako jedna s hlavních firem v rámci určitého směřování k světovládě a podnikání s napojením na vlády (podobně jako např. GOLDMAN-SACHS banka atd. prostě jsou IN co se týká ruzných spikleneckých teorií - něco na tom bude). Oproti tomu např. CHEVRON v USA je poměrně stará škola v kladném slova smyslu a i přes katastrofu v zálivu BP se nechová oproti jiným zase tak špatně. Přesto ten SHELL tankuju no... Ale faktor to být může .

5th Gear - High Octane Fuels

Normal fuel compared to BP Ultimate & Shell Optimax

2012-09-19 11:04:49

Tohle téma mi jde přímo do rány, chtěl jsem si tu postěžovat na Nitro+

Je sice pravda, že auto bylo hned od prvního metru živější, ale čím míň benzínu, tím pomaleji moje rx jede. (Zdá se mi, že ztratí výkon, jakmile začne svítit hladové oko. Pokaždé když natankuju, jede zase pěkně). Kvůli tomu, že se mi s Nitro+ taktéž zvýšila spotřeba, a ceně 44,90/litr (v Olomouci), jsem vyjezdil benzín za 500,- během 2 dnů! Pro srovnání s Shell Fuel Save za 500,- jezdím celý týden.

Btw čistil někdy někdo síťku palivovýho čerpadla? Zajímá mě jestli to nějak pomohlo a taky jak to vyšroubovat z auta

2012-09-20 12:56:23

já bych tam tyhle sračky jako to nitro+ moc necpal kdoví co do toho nalejvaj za sračky taky by se mohlo stát že natankujete a už neodjedete přecijen to neni německý tdi který zvládne jéct i na vodu tohle bych neriskoval rozhodně né u wankelu

Prosti, 2012-09-20 12:56:23 napsal:

já bych tam tyhle sračky jako to nitro+ moc necpal kdoví co do toho nalejvaj za sračky taky by se mohlo stát že natankujete a už neodjedete přecijen to neni německý tdi který zvládne jéct i na vodu tohle bych neriskoval .. rozhodně né u wankelu

2012-09-20 13:19:34

moje řeč

2012-09-20 16:22:35

konkrétní čísla u Mazdy:

prům. spotřeba s Natural 95 od Benziny 10,6l/100km

prům. spotřeba se Shell Fuel Save 10,2l/100km,

prům. spotřeba se sHell V-Power Nitro+ 12l/100km

jen chci podotknout že Shell vyrábí paliva pro F1 a stále platí nařízení FIA, že se tyhle paliva nesmí moc lišit od těch, která se prodávájí na čerpacích stanicích. Takže pokud takový benzín snesou rozmazlené motory ve formulích (které vůbec nepracují, pokud není předem zahřátý olej apod.), tak to vydrží i Wankel.

Údajně jsou ve V-Power Nitro+ aditva, který čístí motor zevnitř, narozdíl od předchozí generace, čistí hned po prvním natankování. Jaká je realita nevím. Auto je o něco málo živější, ale kvůli vyšší spotřebě a ceně mi to za to vůbec nestojí. Preferuji Fuel Save, jelikož mám rexe na denní ježdění, takže jdu po spotřebě, nebo Benzinu. Teď budu zkoušet Vervu 95 a 100

2012-09-20 16:34:57

tak jesi je pravda že to čistí motor tak by nebylo odvěci to tam čas od času dát ikdyž je to dražší ... ale i tak je to risk

2012-09-24 14:28:05

ja mam nejlepsi zkusenosti s Verva 100 od Benziny, je trosku drazsi ale cetl ´jsem v jednom testu ze benzina by meli byt nejkvalitnejsi a je to 98 a pry se to k tomu cislo nevice blizi, kdezto 100 oktan od Shell tam se to oktanove cislo k tomu neblizi ani z daleka prej .. kazdopadne je to tezky dneska natankovat kvalitne :(

2012-11-15 13:43:25

Cavte...pozorne som si precital toto forum a hned som sa posral Mam RX asi od Marca a vzdy ked som mal peniaze tak som tankoval V-pover 100 no a teraz tu citam ze to je kokotina...ved mne sa aj zdalo ze to nejako vela zerie zrazu

No a okrem toho mi zacala svietit kontrolka emisii tak som bol v Mazde nech mi to pozru a oni mi tam spravili reset a ze uz to bude ok ze to bola len chyba riadiacej...no lenze asi o 300km sa mi to rozsvietilo zasa tak som im volal a povedali mi ze asi mam usadenini va katalizatore a ze mam auto poriadne poprehanat v otackach no tak som spravil a zhaslo to. Ale co pes nechcel o 500km zasa. Potom sa mi zdalo ze sa mi nejako odpojil kontakt na baterii po tom co som zahasol motor a bolo to tak odpojene asi 5hodin kym som si to vsimol...nasledne po prejdeni asi 100metrov kontrolka zhasla. No ale zasa asi po 500km sa rozsvietila asvieti doteraz a obcas zhasne kym je auto studene a zacne svietit po 1 az 5km...

No a teraz podstatna otazka je to chyba paliva alebo mam v pici kat???

Sem tam ked mu jebnem tak vyslahne plamen z vyfuku a o nieco castejsie ako plamen to striela z vyfuku...

Vazne vas prosim pomôzte

2012-11-15 14:32:22

Bohuzel muze to byt oboji. Jak KAT tak jen problem s palivem. Ja doporucuji zkus tankovat chvili pohodovy ULTRA95 co maji v Hypernovach Je to palivo co prodava SLOVNAFT a je to OK palivo. Ten SHEL V-POWER 95 Nitro+ je sice OK, nedela kontrolku CEL a pocit vykonu je dobry, ale nejak to s nim vice zere mam pocit.

Ta 100ka je tedy nezadouci vec pro RX-8. Auto s ni neumi nakladat (pokud neni novy software co umi 100 a 98ky paliva) takze ma RXka problem s michanim smesi a rozsviti se CEL kod - bylo by dobre vedet jaky kod to hlasi na diagnostice. Ja osobne pouzivam jednoduchou ctecku OBD II kodu a vozim s sebou, nactu a pripadne resetuji sam - pokud tankuji 100 tak mam take kod, ale KAT mam urcite v poradku - da se poznat podle toho co to hlasi konkretne za kod, jak vazna by to mohla byt vec. To jsou ty kody P0302 P0xxx atd. Problem je, ze kdyz ta 100 neni dokonale spalovana tak je tim vetsi tlak na KAT a muze ho to spalit - vcetne treba poskozeni LAMBDA sond atd.

Ono je to tak, ze kdyz se rozsviti kod a trva tak se sam zhasne po nejakych cca 200km. Pote se ale zase rozsviti znovu pri dalsi jizde. Podle toho, ze Ti to sviti porad tak by to mohlo byt vaznejsi s tim KATEM - necinka ti neco ve vyfuku nebo nemas pocit ztraty vykonu nebo zadrhavani, jakoby ztraty te linearity v narustu vykonu? Kolik mas najeto jinak? Kdyby problem s tim KATEM tak se to da resit... Samozrejme pokud pises, ze mas plameny z vyfuku a obcas bum tak je bohuzel na 90+-% ten KAT mrtvej, jde o to jak ti to vadi v jizde, jestli neni ucpany nebo tak. Dela Ti to pri tanovani 100 oktanoveho? Pak by teoreticky slo prave o to nedokonale spalovani, ale to by prave ten KAT nicilo, i kdyby jeste žil... Nechci malovat certa na zed, ale bude asi jiz nefunkcni. Reseni je ale OK, viz dale.

Dokonce vim i zaroven jak zvysit vykon o cca 10 koni a v poradku funkcni KAT - http://exoticspeed.ca/ind...6_539_800&product_id=4601 EMISE v poradku u toho v odkazu (cena do 18.000 v pohode se vsim i dovoz atd.)

Jinak jsou super reseni, ale neprojdes emisema - http://www.highperformanc...pspeed-mazda-rx8-03.11444 to je za 5500,-.

Zkus sehnat nekoho kdo Ti muze nacist tou OBD II cteckou tu konkretni chybu a pak dej vedet co pisou. S KAT problemy jsem celkem macher takze to vyresime .

2012-11-15 14:53:30

Dakujem. Ano striela to hlavne pri 100 benzine ale trosku aj pri Nitro +...ale podla mna by to auto malo ten benzin zrat lebo ked som ho kupil tak bolo na zvolavacej akcii v mazde a preprogramovali tam riadiacu jednotku v zmysle paliv a znizenia spotreby...no neviem ale asi je v riti kat lebo to pri tej 100 vazne striela ako svina Akoze mne sa to paci ale stale ma serie ta kontrolka a som si isty ze mam nizsi vykon...najprv som myslel ze motor je KO ale olej zerie iba v ramci normi a ked jazdim len kludne tak mam pocit ze ani nezerie Moja RX ma nazjazdenych 138000km ale je to kus kupeny na Slovensku pravidelne servisovany tak myslim ze je v pohode...ale samozrejme problemi mam napr aj s teplym startom...No aj na to mam svoju teoriu. Zly starter zle cievky a aj bateria uz nie je moc OK...sviecky a kable mam nove.

2012-11-15 14:54:25

jaj no a asi kupim tu lacnejsiu variantu toho potrubia lebo emisnu mam uplatenu u nas automatika

2012-11-15 15:06:38

Tak to je jasny - ber tu MIDPIPE - ta je v pohode, jen vezmi s tim resonatorem-tlumicem jako je treba to co jsem posilal nebo tohle - http://www.racingbeat.com...s-Presilencers/16221.html .

Jinak to totiz moc řve a až moc nahlas to je... I ta s tim resonatorem je hlasitejsi a ma toakovy drsny volnobeh tedy prinasi i bonusy krom vykonu. No hold RX-8 je nakladna... Ale zabavna a hezka.

2012-11-15 15:22:34

No ved ja ta budem este s tym aj tak otravovat lebo teraz to nemam ako riesit a chcel by som to po Vianociach kupit alebo na jar...potom mi teda este poradis ok?

2012-11-15 15:24:04

k tem katalyzatorum bych akorat doplnil to na co se chystam ja

http://www.highperformanc...pspeed-mazda-rx8-03.27089

je tam sportovni kat + zvyseni vykonu do tech 10 koni a cena je se mi zda dobra porad oproti exoticspeed + urcite to pujde trosku vic slyset to auto ale jestli ti to nevadi tak to je dobra volba ja do toho urcite jdu na novy rok

2012-11-15 15:27:11

Contra Cau, pro nej jeste lepsi moznost je v poho, pac on ma EMISE vyresene http://www.highperformanc...pspeed-mazda-rx8-03.11444 tohle je tedy asi lepsi pro ten pripad, pac levnejsi, ale neni to CAT = nepotrebuje SLOVENSKE EMISE jsou OK viz predchozi prispevky

Na to, ze sviti CEL pokud nemas CAT jsem zapomnel... To je tedy argument vzit tu s tim CAT at je klid .

2012-11-15 17:51:02

Machbuster čau Už se těším Na jarní sraz Doufám že dorazí i nás nový slovenský kámoš ale zpět k tématu Pro mě je lepší investovat do katu + Mi konečně přestane svítit CEL Ale Každý má jiné přednosti zejo

2012-11-15 19:56:23

KKs neskutocne aka ste tu vy banda Kazdy zraz ktory bude a budem mat moznost urcite absolvujem a velmi rad

2012-11-15 20:23:40

To si piš Čím víc nás bude tím líp


Odpovědět

1  2