Fórum - Téma


Rozvícená kontrolka baterie...


Fórum 6 GG / GY Rozvícená kontrolka baterie...

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2012-08-19 11:36:29

Zdravím lidičky včera jsem jel z Brna po D1 a rozsvítila se mi kontrolka baterie občas zhasla ale je na pár sekund.Co je pro mě záhada že pokud jsem jel do 120km/h tak nesvítila.Poraďte co to může být jestli alternátor nebo co.Dík

2012-08-20 10:42:31

Chybna funkce alternatoru nebo systemu dobijeni akumulatoru ..

2012-08-20 18:17:03

A kolik má být naměřen?Mě naměřili 13V a je to prý na hraně...

2012-08-25 18:25:46

13V neni na hrane .. spravne nabijeci napeti je 14,2 - 14,5

jestli kontrolka sviti spis ve vyssich otackach, tak to bude ko diodovy mustek v alternatoru nebo loziska ;o)

http://cs.wikipedia.org/w...9Bn%C3%BD_akumul%C3%A1tor

2012-08-25 19:05:32

Takže 13V už bylo malo co?Už to mám opravený a bylo mi řečeno že ten alternátor je jeden z nejsložitějších

2012-08-26 23:45:48

A co s tím tedy bylo a jak to bylo opraveno?

2012-08-30 17:56:30

No měnil pouze uhlíky a celkově to vyčistil a promazal

2012-08-30 18:45:18

To se mas.. mne kontrolka sviti porad :( a baterka u nastartovaneho auta ma 12,5V

Alternator sem vyndal dones na repas a zjistil ze bude stat min. 3000,- Kc ..

Divny je ze uhliky, diody i vinuti ma ok..

Netusi nekdo jak ho vyzkouset ? Podle servisu to na stolici nejde protoze je rizeny pocitacem :D

2012-08-30 19:01:43

Jako že ti do dobíjí na 12,5V?Jo jo mě bylo řečeno že ten alternátor má v sobě řídicí jednotku

2012-08-30 19:21:53

strilim od pasu, takze je mozne ze se mylim .. ale uz mi par alternatoru z "modernich" aut rukama proslo ... a v podstate nikdy neobsahuji nic jineho nez diodovy mustek tedy usmernovac vystupniho napeti a nejakou budici cast.

Nerikam ze buzeni nemuze byt rizene zvenci, ale to pro trosku znalejsiho elektrikare neni absolutne zadny problem

Propojeni s "ridici jednotknou" v aute je ptakovina ... jedine snad ze by ridici jednotka omezovala vykon alternatoru napr pri akceleraci a tim setrila palivo ... ale i v tomhle pripade plati odstavec c.2 .. proste jde jenom o to, umet alternator na stolici spravne zapojit

Hubi, 2012-08-30 18:45:18 napsal:

To se mas.. mne kontrolka sviti porad :( a baterka u nastartovaneho auta ma 12,5V

Alternator sem vyndal dones na repas a zjistil ze bude stat min. 3000,- Kc ..

Divny je ze uhliky, diody i vinuti ma ok..

Netusi nekdo jak ho vyzkouset ? Podle servisu to na stolici nejde protoze je rizeny pocitacem :D

2012-10-11 06:24:49

Také mi to přestalo nabíjet a baterie byla O.K. Problém byl, že alternátor "nedával". Nejprve je potřeba se ujistit, zda do alt. jde budící proud. (plastová zástrčka na alt.) Pokud ano je problém v alternátoru (generátoru). Já našel závadu na rotoru. Na kroužkách budícího napětí nebyl žádný odpor. (asi 2,3 ohm.) To vypadalo na kaput rotor. Pak jsem měřil (po oškrábání laku) prímo vinutí na rotoru a to odpor vykazovalo. ZÁVADA BYLA VE SPOJENÍ VYNUTÍ - KROUŽEK. Je to malý kousek drátku v pletené izolaci. Oxidací (měď - voda - sůl) se pod izolací na jedné straně přerušil a tím pádem se nebudilo. Drátek (-ky) jsem vyměnil, dal do původní izolace, vše natřel lihovým lakem a ještě překryl tavným silikonem. Zkontroloval uhlíky, na soustruhu srovnal kroužky a vyleštil, upravil uhlíky, vyměnil malé kožisko (410,-Kč) velké ložisko vyndal opatrne sejmul gum, krytky, totálně vyčistil, namazal a zakryl. (Mají ho naslovensku asi za 870,-kč platba v eur.) Alternátor (buzení) se dá laicky vyzkoušet tak, že na kontakty pustíš napětí, tím z rotoru uděláš el. magnet a při točení rukou ucítíš takové jemné cukání. Na vstupu je dobré zachovat polaritu. Při rychlejším točení, třeba na soustruhu, by alternátor měl "dávat". Připoj mu ale žátěž, třeba žárovku, lépe baterii, jinak by to nemuselo dobře dopadnout. Nesmí běžet bez odběru Složitější zkoušku s měřením el. proudu musí dělat odborník. Víc nevím, jen to, že vyndat alternátor z MPVčka ja fakt umění.

2012-10-28 00:39:22

Jěště doplnění ke kontrole alternátoru.

Alternátor u motoru, který je ovládán řídící jednotkou (!), nelze vyzkoušet bez zapojení na řídící jednotku. P / D na vstupu značí jeden vstup pro budící napětí a druhý pro řídící jednotku. Jak je to s jiným značením je potřeba si zjistit. Špatnou manipulací s alternátorem se snadno poškodí regulátor v alter., který komunikuje s řídící jednotkou.


Odpovědět