Fórum - Téma


Roztavené zapalovací cívky, Mazda 323fs 2.0


Fórum 323 V BJ Roztavené zapalovací cívky, Mazda 323fs 2.0

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2001 323 / Familia / Protegé V BJ 2.0

13 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) . Palivo benzín. 15-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 991 ccm (121 cui), 4-válec, Řadový.



2016-05-16 21:07:30

Zdravím, můj problém začal tím že se rozsvítila kontrola emisního systému, za dalších 20 km se ta samá kontrolka rozbikala a motor začal jet na 2 válce. Domů už jsem to měl asi půl km takže jsem se nějak dokodrcal. Další den když jsem jel za mechanikem, auto naskočí jak nic jede na všechny 4 válce, drží volnoběh, jako bych se mechumelilo. Ale to jen do té doby než se trošku ohřálo(cca 15km). Problém se projevil úplně stejně jako předtím. Takže po poradě s mechanickem jsme se shodli, že to vypadá na cívky. Eště k tomu když 1 byla údajně měněná, tak jsem koupil 1 cívku a dal jí tam. Když jsem to projel po chvíli zase cukaní ale pozor změna! Už jede na 3 válce. Takže super budu muset dát eště druhou. Takže v autě 2 nový zapalovací cívky (Delphi) a hurá to projet. Po 20 km všechno v pořádku dokonce i zhasla kontrola emisního systému. Tak si říkám super problém vyřešen. Jenže druhý den asi pro 40 km se kontrola rozsvítí zase a po dalších 20km opět jedu na 2 válce. Okamžitě se jdu podívat na cívky a vidím jak se vyloženě taví. Domů už to mám zase jen 5 km a tak přehodím ty roztavené cívky za staré (studené). A dojedu domů.. A tímto bych se chtěl zeptat jestli někdo netuší čím to může být?

Díky, Petr.

2016-05-16 21:56:33

Ahoj,jediný co mě napadá jestli nepřebijí alternátor třeba na 16 V a více.Jinak nevidím jiný důvod roztavených in.cívek.

2016-05-16 22:06:43

Mam pocit, ze jsem o necem takovem uz slysel, a bylo to blbyma svickama, ktere poustely moc tepla na stredni elektrodu. Tohle by prepeti nemelo udelat. To by odeslo driv neco jinyho.

2016-05-16 22:25:09

To by musela jít svíčka jakoby do zkratu a to se mi nezdá,přeměř dobíjení a dej jiný svíčky a pak napiš.

2016-05-17 10:49:25

petrmazda73: Dobře hned co seženu multimetr tak to přeměřím. Svíčky na pohled vypadají v pohodě ale dát nový mě nezabije :)

Díky za odpověď, dám vědět :)

2016-05-19 22:01:49

Tak jsem to změřil a dobíjí to normálně 14,5 V a na svíčky jsem se jen podíval a vypadají jak nový takže bych řekl že nima to taky nebude :/ takže fakt nevím.

2017-07-19 17:23:42

peter7: Ahoj, díval sem se že si měl před rokem stejný problém jako já... tzn. roztavene cívky. Nechal sem vyměnit rozvody, ujel 15 km a auto uz nenastartovalo. Jedna cívka roztavena. Proběhla výmena a po týdnu ježdění (cca 11 km denně) obě dvě K.O. Pokud si přišel na to čím to je, budu rád když se podělíš o zkušenosti. Momentálně je auto v servisu a servisák má strach tam ty cívky dát aby to neschořelo znova. Mám stejný model 323F 96kw. Díky za odpověď. Luboš

2017-08-02 14:39:24

derbergdoktor: Ahoj, sorry za neaktivitu nebyl jsem teď moc doma, u mě to bylo ve svazku co vede k cívkám (viz foto) spekly se tam dva dráty a postupně odpalovaly ty cívky, nevím kde přesně ale podle jiný izolačky na tom svazku hádám, že to bylo tam. Tak jestli jste na to zatím nepřišli doufám že to pomůže.

2017-08-02 17:12:59

peter7: Problem vyresen! V mem pripade slo nejspis o spatnou svicku. Po vymene svicek bez problemu jezdi bez sebemensiho cukani. Radeji sem zajel jeste do mazdy at tu elektriku zkontroluji a pry se s nicim podobnym jeste nesetkali. =)

2017-08-02 19:06:50

derbergdoktor: Tak to je dobře, svíčka je ta levnější varianta a že se s tím nesetkali jsem taky slýchal všude :D. Tak přeju hodně srandy s FSem


Odpovědět