Fórum - Téma


Rozpěrná tyč na 626GE ANO / NE ???


Fórum 626 GE Rozpěrná tyč na 626GE ANO / NE ???

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2009-08-20 18:33:03

Myslíte si že má smysl dávat na 85Kw GE rozpěrnou tyč? Zlepší se jízdní vlastnosti natolik že to za to bude stát??? Samozřejmě vím o velkém mínus které toto řešení má a to je připad bouračky ( obě strany půjdou do ...... ). Co vy na to?

2009-08-20 19:47:23

Já ji tam mám (1.8 66kW), už jsem to s ní koupil. Nehodu jsem díkybohu nevyzkoušel, takže tuhle zkušenost nemohu sdělit, ale už jsem někde četl, že to přínos k jízdním vlastnostem u té GE nějaký má (že by měkčí auto?). Měl jsem předtím GD, ta ji neměla, ale ta byla "úplně jiné auto" jak konstrukčně, tak co do kvality, takže to asi nemůžu srovnávat. Pokud na tom budeš moc a dlouho trvat, můžu to vymontovat a říct ti rozdíl přesně :-D

2009-08-20 20:28:35

Mám zkušenosti z 323f mrkačky 1,6tky 66kW a Xedose 6 106kW a bylo to znát a hodně. Zatáčky s tím a bez toho nebe a dudy.

2009-08-20 21:12:50

No nevím jak u tvého celkem robustního auta, ale jak píše Horys . MX-3 s tyčí je prostě paráda a bez se auto při při přidání v zatáčce kroutí.U xedose nevím ještě sem ho neřídil.

2009-08-20 21:32:19

jedinej význam to u GEčka má podle mě v tom, že se kastle bude méně kroutit tudíž ti nebude praskat čelní sklo.. jak bývávalo u tohohle auta dobrým zvykem což zlepšili až s příchodem GF.. jinak do zatáček to podle mě ani nepoznáš (teda pokud to není kvalitní tyč za x tisíc, né ty china za pár stovek na které bych se bál si pomalu pověsit bundu.. ty jsou spíše na okrasu)

2009-08-20 21:36:17

Tak o prasklém sklu jsem ještě nikdy u GE neslyšel.

2009-08-20 21:37:01

Díky Azurite, ale kvuli mne ji určitě nevyndávej.

2009-08-21 08:27:58

Hans: Co to meleš za kraviny? Praskání čelního skla? Mám s mazdicí naježděno 70 000km a nikdy se mi nic takového nestalo a to dostávala kolikrát dost naloženo co se zatáček týče, hlavně na podvozku který dělal Bob, rozpěru jsem namontoval před 14ti dny a že by měla nějaký význam tak to mi teda nepřijde, ale je fakt, že si Bob pohrál s tlumičema a tak.

jinak mám i rozpěru na zadek, ale ta si vyžaduje menší úpravy, ale až jí tam dám tak napíšu domy. Rozpěra na předku nijaký vyšší význam nemá a nebo jsem ho tedy nezaznamenal a jestli chcete řádně jezdit zatáčky tak rozpěra to nevyřeší to si radši kupte nové tlumiče a nebo sport podvozek. Tyč je to kvalitní a nevidím rozdíl mezi tím když si to doma někdo svaří, nebo když si někdo koupí chinu a nebo když si někdo koupí drahou rozpěru - vše funguje stejně. Já mám rozpěru od OTTO je stavitelná a jak říkám, nějaký veliký rozdíl jsem nezaznamenal.

2009-08-21 08:35:07

A ještě jak poznáváte, že se vám auto v zatáčce kroutí? To by mě fakt zajímalo. Dám rozpěru na tlumiče a přitom cca o 20cm dál je silnostěnná tyč přes celou šíři auta v palubce, tak to má fakt význam.

2009-08-21 10:50:59

Adame , mám jiný pocit. U MX-3 to bylo hodně znát.Bez tyče si slyšel jak se přední náprava kroutí a vrže celej předek.Myslím si ,že do MX-3 se dávali ty tyče už ud výroby.Jakub bohužel koupil auto bez tyče.Tak proto vím jak se chová bez a s tyčí.

2009-08-21 11:37:57

Luda: Ano, ale já jezdil 2 roky na špatných tlumičích, teď jezdím rok na urpavených tlumičích od Boba a teď jezdím 14 dní s rozpěrou. Najezdím cca 30 - 40 tis. km ročně a s rozpěrou jsem najel cca 1500km a nevidím v tom žádný rozdíl. Prostě rozhodně to že dáš rozpěru se nevyrovná zdravým a dobrým tlumičům a pružinám. A řešíme 626 a když si vezmu že hned za rozpěrou je ztužující příčka cca průměr 3cm a silnostěná tak si říkám, k čemu tam ta rozpěra má být? Je to čistě frajeřina a kdybych jí nekoupil tak levně a nevypadala tak dobře tak si nadávám.

2009-08-21 12:35:21

Nechci se s tebou hádat ,ale už v mém prvním příspěvku sem psal , že u robustních 626 se asi tyč dávat nemusí.MX-3 ji ,ale musí mít od výroby, a asi v tom nebude jen ta frajeřina. U té zminované 626 se asi o frajeřinu jedná ,ale proč ne?

2009-08-21 13:05:52

Vždyť ale řešíme 626 né? Tak proto jsem psal že to nemá význam. Jo vždyť jo proč né když na to někdo má a nebo to výhodně koupí tak proč né

2009-08-21 14:42:27

měli jsme tu GE která měla prasklý čelní sklo... vlivem pnutí karoserie.. takže kraviny nemelu jasný

ano možná to není tak častý ale stát se to může.. dokonce jsem to slyšel i u BAčkách a jelikož vidím to co mám doma ani bych se tomu nedivil... ale není to nic závažného.. tak se uklidni ja?

Proto říkám že kvalitní rozpěrka tomu jenom pomůže ale ne shit made-in-china nabízený v různých e-shopech.

hwgh

2009-08-25 10:09:03

Hans: nemám slov Pokud bylo auto bourané tak je to možné ale u nebouraného auta je to blbost. A vysvětli mi rozdíl mezi kvalitní rozpěrou a shitem z číny - origo je na některých autefch rozpěra u které si říkám co takovýto kousek hliníku může udělat. Já rozpěru mám a jezdil jsem i bez ní tak snad mám co srovnávat né?

2009-08-25 11:56:47

Ahoj Kluci tak k te rozpěře přispěji na materialu zaleži poměrně dost pokud je vyrobena z kvalitni oceli a nebo z plasteliny čili alu tak ten rozdil je dost velky a vlivu na tuhnuti předku ma dost velky vliv zkusil jsem ruzne materialy a pokažde se auto chovalo trochu jinak vubec nejlepsi je rozpěra s nastavitelnou tuhosti a ta uděla s jizdnima vlastnostma divy jinak je to viceméně jen ozdoba vpod kapotou

2009-08-25 12:08:35

Indy: zdravím tě Tak tak mám s nastavitelnout tuhostí a leštěnou povrchovou úpravu, jen laboruji jak jí přesně nastavit - víš o tom něco více? Jinak některá auta mají ALU origo tak nevím, je fakt že hliník je měkej a víc se může mačkat enbo nevím. V podstatě se dělají 3 druhy - ALU, CARBON (což je dle mě jen povrchová úprava) a ocel.

2009-08-25 22:18:38

no když myslíš že je to blbost, ok nechám Tě v tom.. ale stačí hledat i nejenom tu, že takovou zkušenost má víc lidí nejenom já a nejenom se 626tkama... tím bych to uzavřel

Zbytek souhlas s Indyjonesem

2009-08-26 09:34:42

Hansi lidí co mají GE znám mraky a nikdy nikdo takovýto problém neměl, Metrix jich vystřídal několik včetně am verze. Nikdy je nešetřil a dával jim záhul co to šlo ať už sprinty, drifty, naturbenej motor a spousta dalších úprav. Ani já jsem své auto nikdy úplně nešetřil, předpokládám, že prasknutí skla se projeví buď v zatáčce a nebo na nerovnosti. Já sklo prasklé měl a prdlo mi na nerovnosti, ale až po tom co mi do něj od Slityho BTčka odletěl kamen tak potom na díře prasklo. Takže tomu co píšeš fakt nevěřím, prostě buď jsi to měl bourané a nebo jsi tam měl nějakou ťupku od kamínku které jsi si nevšiml. Ptal jsem se i v servisu na mazdy a nikdy nic takového neslyšeli a ani neviděli. Vždy od kamínku nebo tak.

Tady jen jedno z miliónu videí jak se s tím dá bez rozpěry jezdit:

http://www.youtube.com/wa...N_U1qw24Y&feature=channel

2009-08-26 10:45:24

Diakon : Na tom praskajícím skle něco je... Třeba já když sem kdysi koupil GE, tak taky měla prasklinu přes celý sklo.. Zkoumám to tedy podrobněji a žádnej rejpanec, či náznak od kamene sem nenašel. Ptám se tedy majitele... Jak se to stalo? Odpoví : "Nevim, prostě sme jeli a sklo samo prasklo". Dojel sem tedy ke známýmu karosáři se zeptat, zda-li je to možný a povídal, že u japonců se to občas stane... Takže když s tim nemáš zkušenost ty, ani další mraky mazd, nemusíš hned psát, že tu někdo plácá kraviny.


Odpovědět

1  2