Fórum - Téma


rozdíl BP (BA) a BP DOHC


Fórum 323 IV BA / BH rozdíl BP (BA) a BP DOHC

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2013-01-28 13:05:12

Kto vie aký je rozdiel medzi agregátom BP (BA) a BP DOHC okrem výkonu. Budem vďačný za každú radu a aj za info či je možné agregát BP DOHC namontovať do mazdy 323F BA.

MAX6  
J.
2013-01-28 13:21:14

1.8BP OHC (v 323BG) má úplně stejnej blok jako 1.8BP DOHC (v 323BA). Akorát ten DOHC-čkovej blok co se používal v BA má nějaký vylepšení,ale ty nejspou podstatný pro montáž, jen by se to dalo brát jako upgrade některých dílů třeba za silnější atd... Rozdíl je samozřejmě v hlavě.BP DOHC v 323BG má stejnou hlavu jako BP DOHC v 323BA (v BA byly provedený tak nějaký upgrady). Ale OHC je úplně jiná hlava než DOHC. už jenom tim,že OHC má vahadla a jen jedno rozvodový kolo na hlavě a DOHC má dvě vačky a dvě rozvodový kola na hlavě.

MAX6  
J.
2013-01-28 13:28:59

Aha,tak sorry,tady to někdo z EDIToval....

2013-01-28 13:32:12

Dik za odpoveď, ale nezaujíma ma rozdiel medzi OHC a DOHC rozvodom, ten mi je jasný. Zaujíma ma rozdiel medzi BP (BA) ktorý má rozvod DOHC a výkon 84 kW a BP DOHC, ktorý má tak isto rozvod DOHC ale výkon ako sa tu píše 96 kW. Viem že 96 kW agregát sa montuje do mazdy MX5, len neviem či je to ten istý agregát ako v 323F BA, resp. aké má úpravý a či je možné tento agregát namontovať do mazdy 323F BA?

Nechcem robiť zvýšenie výkonu ako sa tu v 95% snažia všetci cez turbo. Je to zbytočne nákladné, to si radšej zoženiem 2l, V6. Skôr by ma zaujímalo či je možné ako som už spomínal použiť agregát z MX5 (1,8l, 96kW) do 323F BA.

MAX6  
J.
2013-01-28 13:44:01

Sorry,ale jestli se nepletu,tak jsi měl na začátku napsáno BP (BA) OHC a BP DOHC.

Ta 1.8 BP strkala i do 323BG a tam co jsem zběžně kouk tak rozdíly nejsou skoro žádný (viz moje první odpověď).

Jestli se ale ptáš na BP co se strkalo do MX5,tak tam je rozdíl v hlavě a i drobnej rozdíl v bloku. Jinak vačky a ventily jsou totožný.Sání je úplně jiný,rozvod paliva je taky jinej. Hlavně tam bude rozdíl v elektronice co to řídí.

Spíš napiš do jaký BP do jakýho auta se má porovnat. Ty máš taky BP DOHC. Tobě jde o tu 1.8BP 96kW co se strkala do MX5 a tu tvojí 1.8BP co se strkala do 323BG a BA

2013-01-28 13:55:58

Písal som BP (BA), nie BP (BA) OHC, o takom agregáte ani neviem. Výchádzam aj s informácií o motoroch ktoré sú tu na tejto stránke. BP (BA) sa montovala len do mazdy 323F BA, nie do 323F BG. Do BG sa montoval BP DOHC a BP OHC.

Trochu to usmerním. Zaujíma ma hlavne čí je možné prehodiť motor BP z MX5 1,8, 96 kW do 323F BA kde je motor BP (BA) 84 kW. Na fotkách vyzerá blok motora rovnako. Viditelný rozdiel je v uložení (pozdĺžne MX5 vs. priečne 323F), v saní (je z opačnej strany) a vo vstrekovaní.

Zaujíma ma rozdiel uchytenia motorov, či je to to isté alebo sú tam rozdiely (aj napriek rozdielnemu uloženiu) a rozdiel riadiacej jednotky, či pri výmene treba meniť aj tú zároveň s motorom.

MAX6  
J.
2013-01-28 14:30:47

Tak.Takže takhle BP (až už OHC,DOHC,atd..) je pořád BP. Proto v 323BG,323BA,MX5 ten motor vypadá stejně protože je to BPčkovej blok. Ty 323BG a BA když se budeme bavit o bloku BP s hlavou DOHC jsou úplně totožný. Teď když vezmu porovnání BP motoru v MX5 a 323BA tak jsou taky na stejnym bloku BP (1.8). S tim,že u tý MX5 je trochu změnená konstrukce polomotoru a hlavy. Ten motor tam dáš,ale pokud nepoužiješ veškerý jeho díly i s elektronikou tak těch 96Kw nedosáhneš. Potom ten BP blok u MX5 má nějakou větší změnu v polomotoru,ale jakou to ti neřeknu.Osobně si myslim,že v něm budou jinak vylisovaný otvory pro převodovku,protože MX5 je zadokolka.

Pro tvoje požadavky by bylo úplně nejlepší sehnat komplet motor 2.0V6 KF ,kterej se strkal do Xedose6 a do tvý 323F BA. Takže když seženeš tenhle motor komplet + řídící jednotku a imobilizér,tak jsi vysmátej....

MAX6  
J.
2013-01-28 14:54:16

Jinak žádný BP(BA) neexistuje,to je chyba tady na klubu.

Správný označení celýho tvýho motoru na 323BA je:

celej motor - BPE6-02-300

polomotor - BPE6-02-200A (upgrade BPE6-02-200B)

hlava - BP05-10-100F (upgrade BP05-10-100G)

a ta MX5 měla označení:

celej motor - BPF1-02-300

polomotor - BPF1-02-200A (upgrade BPF1-02-200B)

hlava - BPE8-10-100A

Takže je vydět,že se jedná pořád o blok BP,ale budou tam nějaký odlišnosti. U mě byl rozdíl,třeba v motoru FS co mam v 323 a v motoru FS co má 626GF třeba ten,že v některejch dírách v bloku nebyly vyřízlí závity na různý úchyty a nebo byli jiný delky třeba víko ventilů nemělo držáky na zapalovací cívky atd... Ale to jsem neměl takovej rozdíl v číslech jako ten tvůj a ta MX5.

2013-01-29 04:27:50

Dik za relatívne vyčerpávajúcu odpoveď.

Bol by som rád keby, že sa niekto ozve kto ma skúsenosti s takouto prestavbou, resp. kto sa o to pokúsil.

Ináč meniť motor z 1,8 R4 na 2,0 V6 nemá význam (papierovo sa to nedá urobiť), to môžem rovno kúpiť celé auto a bude to lacnejšie. Ale ako tu už bolo spomínané, auto dokáže kúpiť každý...

Pri výmene motora 1,8 323F za 1,8 MX5, resp. výmeny jeho čriev, myslím tým všetkého čo je potrebné pre zvýšenie výkonu a zachovaní toho istého bloku motora s papiermi nebude problém.

Za úvahu by stálo, či nestačí vymeniť len riadiacu jednotku z 1,8 323F za 1,8 MX5 ak je to vôbec možné...


Odpovědět