Fórum - Téma


řídící jednotka


Fórum 323 IV BA / BH řídící jednotka

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2008-12-31 20:54:31

pánové, přeji všem krásnýho silvestra, ale mám jeden dotaz, zdědil sem 323 mazdu, sedan 1,6 benzin, rok výroby 1996. Má najeto něco lehce přes 100tisic . Přede mnou ji jezdili dvě ženský, kerý jezdili jen do práce a zpátky po městě. Auto nikdy nepoznalo 4000 otáček a rychlost nad 80 km/h. Jezdili přes 10 litru, což je nehorázná spotřeba. beru to, ženský a po městě. Auto už mám asi 4 měsíce, vyjedu víc jak dvě nádrže za měsíc. Tankoval sem na různejch benzinkách, většinou 100 oktanovej benzín, jezdím 80 procent po venku, tak 80 - 100 km/h, jemnej plyn. Ale spotřeba je furt zhruba 9,5 litru, což se mi nelíbí. Slyšel sem i takový nápady, jakože to dělá řídící jednotka, že to auto na to není zvyklí. Tak že ji mam odpojit aspoň na 24 hodin od zdroje a restartovat, aby se přenastavila. Poradíte mi někdo, co dělat? ta spotřeba se mi fakt nezdá

2008-12-31 20:59:51

ahoj, taky ti přeji bujarého silvestra ,ale k tvému dotazu. Nepíšeš nic o tom kdy si dělal výměnu vzduchového filtru,svíčky atd.Filtr je neřád a když je tam dlouho dost to žere, a jinak mám 1.5 a ta potřebuje svižnější jízdu ,ne na podlahu ,ale zase ne to jen tak šolíchat.

100oktanu???? nestačí 95

2009-01-01 12:06:34

no je pravda, že sem nic ještě neměnil a nevym, kdy to měnili naposledy oni. Jediné co vím, že je tam olej už asi rok a nějakej měsíc, tak jak se počasí trošku umoudří, tak ho vyměním. No, svíčky a filtr určitě taky obměním. No a co se týče benzínu, myslíš že mu 95ka bude bohatě stačit? co píšou v jinejch diskuzích, tak by to mělo vyčistit motor a takovy srance, kery se tam za tu dobu nazhromáždili. Taky mě radili, jet auto tak na 100kilaku protahnout pořádně svižnou jízdou, aby se protáhli trubky a spáalili starý nečistoty. Nebo do 100 aditiva nepřidávaji? Prej když na to budu jezdit delší dobu, tak by se měla spotřeba taky snížit, bo je to kec?

2009-01-01 12:26:22

no ,každý má jiné zkušenosti, já třeba dávám V-Power, stačí tak 5 nádrží a pak dávám zas obyč 95. Tankuji ,ale jen u Shell.Motor jde tišejc a moc nebere.Olej se dává ,bud jednou do roka nebo po 10 000km.Vzducho. filtr vždy při oleji. Na svíčkách záleží jaké máš, já dávám Denso. jinak vše se tu došteš,je třeba hledat v diskusích a nejdeš.

2009-01-01 12:51:05

no tak to já sem se do teď shellce vyhýbal. dočet sem se aji na netu aji v novynách, že při průzkumu shellka totálně propadla. Jezdil sem většinou na Benzinu, tu mám po cestě do práce. Ale teď sem zkusil OMV, tak uvidim, jestli to třebas není tím. Jako co sem měl starý auto, tak tam sem měnil lej i s filtrem vždycky na jaře, tak u toho chci zůstat. Tak bych to viděl, olej, filtr, svíčky no a pak se ukáže asi co dál. Jako s tou řídící jednoutkou myslíš že je to blbost, ju odpojovat aby se restartovala? Ta by se měla přenastavovat průběžne, ne, podle jízdy.

2009-01-01 13:07:04

u Ř.jednotky stačí odpojit baterku (plus) a tak 30vteřin sešlápnout brzdu,světla vezmou všechen proud . Pak zapoj baterku a uvidíš.Jinak je toho spoustu co má vliv na spotřebu. Hledej čti a skoušej. dej vědět jak dopadneš. Zatím čau

2009-01-01 14:25:56

100 oktanů je zbytečných a udělá možná i více škody než užitku, bohatě stačí v-power, jak ti radí Luda, nebo nějaká alternativa od jiných značek. Ještě než to resetneš, udělej si doma prvně diagnostiku, nám to např. vyhodilo špatnou lambdu a po výměně se spotřeba snížila o 1,5l/100km! Až pak udělej reset a po cca. 100km doporučuji udělat ještě jednu kontrolní diagnostiku.

http://323f.cz/ technické rady - diagnostika doma .....

2009-01-02 12:40:13

rasken: Jak říká Luda, když koupím auto tak první co je je vzduchový filtr a svíčky, udělá to dost na spotřebě, po tomhle ježdění jak píšeš a jak znám ženský (jezdí na rezervu) tak bych vyměnil i palivový filtr, pak tu diagnostiku - možná blbé čidlo váhy vzduchu. Resetem ECU nic moc nezpravíš ale zkusit to můžeš. Pokud tam máš ale chybu tak ti jí to opět načte a nepomůžeš si, to chce tu diagnostiku.

2009-01-03 19:34:36

Dneska sem se byl mrknout na svicky a na vzduchovej filtr, svicky vypadaj Ok a jak poznam na vzsuchaci ze je potreba vymenit, nebo ze uz je starej? nevim jestli je to tim ze mrzne, ale filtr nejevi nejaky znatelny opotrebeni, neni popraskanej, ani tam neni nejakej viditelnej bordel. Mam to i pres to raci vymenit? Palivovej fitr byl menenej pred pul rokem a olej s filtrem vymenim az prestane mrznout. Napada vas jeste neco co bych mohl udelat pro snizeni spotreby? Vim ze nejvic me ukaze az diagnostika.

2009-01-03 19:36:47

Pred mazdou sem mel naftaka, takze sem to moc neresil, ale co je tak zazracnyho na V-poveru, ze o nem vsichni basneji? Dyt je to stejnej natural 98, jako na kazdy benzince, nebo tam maj nejaky zvlastni aditiva ci co?

2009-01-05 17:23:13

Ještě nerozumím jedné věci, V-power je vlastně naturla 95 s nějakejma přísadama. Sem si myslel ze je to 98? Nebo jak to teda vlastně je?

2009-01-06 08:27:55

Není V-Power jako V-Power. Pokaždé se ale jedná o palivo s ušlechtilými aditivy, které zlepšují palivo jako takové. Na výkonu mu samozřejmně nepřidají. Jinak jezdit s BA na 100 oktanový benzín je k ničemu. To je spíše kontraproduktivní. Na to motor a ŘJ prostě není dělaná. A komletní reset ECU pouhým odpojením baterky a vybitím zbytkového proudu je též nesmysl. Většina dat je trvalých.

2009-11-25 21:09:53

benzin od shellu je jiny nez od tech ostatnich bridilu (lukoil a unicorn, a dovi jaky benzinky vzesle z JZD) je to asi jako originalni inkoust Canon a nejaky odbarvovac refill... :)

kdyz jsem jezdil na opelu astre 1.6 (nevim ted kolik mel ventilu ale byl to vysokootackovy motor, tak mi vydrzel v-power cca o 1/5 az o 1/4 vic nez normalni benyin a motor lip tahl... ted na xedosu je to podobne, zral prumerne 13l, a ted mam prumernou 10,5 a porad to jde dolu, moc nenajezdim, cca 40km denne o vikendech nejaky vylety a je to znat... nechci pomlouvat treba Benzinu nebo tak, ale je to tak... ten jejich blue nebo jak se to menuje sice pridal motoru na vykonu ale taky tim rychlejc z motoru vyfrcel...

2009-12-22 21:32:39

Taky jezdím na V.Power a měl bych jiný poznatek. Moje auto už má něco nalítáno, na spotřebě jsem nezaznamenal rozdíl ale na tichosti motoru rozhodně ano, navíc motor lze víc podtáčet a nestěžuje si. Další poznatek k Shellu v CR. Byl proveden nezávislý test českých paliv Schell a Německých. Všichni si myslely že nebudou žádné velké rozdíly, ale ouha. Rozdíly byly. To co se v Německu prodává jako Natural95 je u nás prodáván jako V-Power a to, co je u nás Natural95 se v německu u Schellu vůbec neprodává. Koukáte že? Já taky koukal.


Odpovědět