Fórum - Téma


rezonující výfuk (origo koncovka)


Fórum 6 GG / GY rezonující výfuk (origo koncovka)

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2009-07-28 13:37:07

Zdravím všechny, pořídil jsem si v Mazdě origo koncovku výfuku a po namontování a počáteční radosti, jak dobře to vypadá, jsem byl nucen řešit vibrace a dost nepříjemný zvuk v určitých otáčkách. Zjistil jsem, že ten zvuk dělá koncovka díky tomu, že se dotýká nárazníku. Odklonit nijak nejde, takže jsem to začal řešit dost improvizovaným způsobem - samolepícími filcovými pásky, co se lepí třeba na nohy u nábytku. Výsledný efekt je ten, že cca 100 km je klid, ale jak se postupně filc seškvaří a upadne, jsem nucen to řešit pořád dokola. Netušíte někdo, co použít za materiál, který by ten filc nahradil? Taky mě napadlo, že ten nárazník je nějaký volný, když se třeba uchopí ten plast (viz foto) a to mě vedlo k myšlence, jestli v těch dvou viditelných otvorech náhodou nechybí nějaké úchyty nebo šrouby. Okamžitě jsem jel k tescu na parkoviště a hledal další mazdy 6 s tím, že se podívám, jestli to mají stejně jako já. Bohužel ano, všichni tam mají jen ty otvory a plast jde odklonit, když za něj chytnu. Prosím, nevíte někdo, co s tím? Koncovky se vzdát nechci a každou chvíli to podlepovit mi připadá jako megaúlet. Vozím v kastlíku tu filcovou sadu a nůžky

Koncovka je vidět na fotkách v mojí galerii zde: http://www.mazdaclub.cz/car_detail.php?id=2104

2009-07-28 13:42:03

Pokud se nemýlím, tak ty dírky v lemu nárazníku tam jsou připravené pro zadní zástěrky, zadní zástěrky tam totiž mám

Tak mě napadlo s tím výfukem, co takhle trošku svěsit konec výfuku o kousínek níž - dát třeba jinej siletblok, stačilo by jen o pár mm delší než ten původní, jen aby to nedrhlo o nárazník, aby se ten poslední díl výfuku krapet oddálil od nárazníku...?

Jinak mám v nárazníku záslepky nad koncovkami po obou stranách (takový výřez), které se vyndají, právě když se tam dávají koncovky, aby pro ně bylo místo.

doris  
Doris
2009-07-28 13:55:35

Přesně tak, ty dírky jsou tam pro šrouby od zástěrek, my je tam máme nahozené. Jinak s tou koncovkou, tos mne teda překvapil, počítala jsem s tím, že to bude přesný díl a že je dvouplášťový, aby se nepřehříval od něj okolní plast. Jsou i měkké materiály odloné vůči teplotám (třeba izolační matroš pod opláštěním kotlů a pod.), které by se daly eventuelně nalepit mezi ten nárazník a koncovku, ale stejně mi to nějak nesedí. Přece výrobce s tím musí počítat, aby tam byla optimální vzdálenost a nerezonovalo to. Nebyl třeba měněný zadní díly výfuku za nějaký neorigo, eventuelně není to koncovka pro facelift M6? Příjde mi delší než vidávám u M6 tohoto typu.

2009-07-28 14:34:20

Doris & Pepa: Díky, bože já jsem natvrdlo natvrdlý, to s těma zástěrkama mě vůbec nenapadlo

Koncovka je origo na 1. generaci před faceliftem (měli poslední kusy a dali mi ji se slevou, konečná cena 1700 kč), výfuk původní, nasadit to šlo výborně, natlačil jsem to až na konec, utáhnul dva imbusy a drží na tom výfuku jako přibitá. Je dvouplášťová (po práci to líp nafotím a přidám to sem), nárazník je v tom místě trochu (ale opravdu jen hodně málo) vykrojený a ten tvar koncovky tam pasuje, ale prostě se to dotýká a k tomu rezonování to stačí. Teplota rozpáleného výfuku není myslím velká, protože teď už 1000 km jezdím bez toho podlepení a na laku nárazníku žádné viditelné stopy po opálení nebo tak. Ruku na něm sice neudržím, ale nárazník je na to asi dostatečně dimenzovaný. Uvidím, zkusím promyslet ty silentbloky (ale nejsem moc technik, tak to vidím spíš na variantu bé) nebo nějaký spec. matroš na to podložení, jak píše Doris. Ta koncovka se mi taky zdá delší, na můj vkus by mohla být klidně o 2-3 cm kratší a hlavně víc zapuštěná v tom nárazníku, ale evidentně tam pasuje a pamatuji si, že jsem viděl v minulosti pár mazd 6 před fcl, které to tak měly (některé dokonce dva, napravo i nalevo) a říkal jsem si přesně to samé, že nějak moc "odstávají".

doris  
Doris
2009-07-28 15:21:41

Ono fotky zkreslují s tou délkou koncovky, takže v poho, ber mne s rezervou. No a v Mazdě jsi se na to neptal, že se to dotýká a rezonuje? Když už tak, dala bych tam kousek toho žáruvzdorného matroše (čedičová vata) a nebo, jak psal Pepa, snížit tlumič výfuku o kousek.

2009-07-28 15:33:38

Ne ne, neptal, ale mám to v plánu. Ono já je otravuju každou chvíli s něčím, tak jsem si řekl, že to nejdřív zkusím nějak pořešit sám..

Dlouze opravdu nevypadá, ale skutečně je. Ale je to dáno myslím tvarem nárazníku, protože když se postavíš až k autu hned za zadek a podíváš se dolu, ta koncovka nejenom že nepřesahuje tu linii nárazníku, ale dokonce je kratší. Z ostatních pohledů ale koncovka vypadá opravdu zbytečně dlouze.. Ale co, zase si toho každý všimne, my přijeli k přít. rodičům a tchán hned říká "vy máte novej vejfuk"?

Díky za radu, poohlídnu se po té čedičové vatě a taky se podívám pod auto, co by šlo vymyslet s tím zavěšením, protože jsem si řekl, že neustoupím a koncovka se sundavat nebude

doris  
Doris
2009-07-29 09:43:24

No, je to dost natěsno, tohle japonští "soudruzi" v Mazdě moc netrefili. Ta koncovka má jen jednu jedinou polohu po nasazení? Nedá se pomocí těch imbusů nastavit trochu víc odsazená od nárazníku? M6 po faceliftu to má řešené zase jinak, tam je koncovka zespod otevřená pro vyústění výfuku a je to vlastně děláno jen jako záslepka. Každopádně možná by bylo asi nejlepší o něco vzdálit zadní tlumič výfuku od nárazníku, nevím, jak vysoké teplotě musí ten spodek nárazníku čelit, ale už jsem viděla pár roztavených a nebyl to pěkný pohled. Je to ale jen můj názor, třeba to tak má být a vydrží to. Znám spíše Nissany .

2009-07-29 10:52:23

Upevnit jinak to bohužel nejde, ty imbusy jsou jen dva, z každý strany jeden a ovlivňují jen sílu toho dotažení, koncovka se dá nasadit jen tak, jak jsem ji nasadil. Vidím to tedy na to zavěšení, zkusím si s tím nějak pohrát. Co mě štve je to, že bude koncovka ještě více "odstávat"

O teplotu bych se asi nebál, otestoval jsem to teď v Chorvatsku, kdy byly venkovní teploty 37 stupňů a já jel 1300 km na jeden zátah, občas hodně ostře a po dálnici pořád mezi 170 a 190 km/h + potom serpentiny v horách a lak na nárazníku, kde se to dotýká, vypadá netknutě.

2009-07-29 11:06:23

Taky uvažuji nad koncovkou (už docela dlouho) a nevím stále co zvolit. Tu co máš je opravdu velká, na webu Mazdy je tahle: http://phwt.mazda.cz/mazd...D7F064A849FAFD26B901DB057

Ta je asi jen pro auta po FL, velikosti se mi zda tak akorat. Je tam i poznat ten vyrez v nárazníku...

Jen by mě zajímalo jestli ta tvá a ta na tom obrázku z Mazdy je ta samá, že by byl u FL výfuk trochu více zapuštěn? A nebo nárazník že by více vyčníval? To by už byly jiné rozměry auta, to asi nebude pravda...

doris  
Doris
2009-07-29 11:17:12

Facelift má jiný tvar zadního nárazníku vespod, takže i to může mít vliv na vzhled a zapuštění koncovek. Navíc FL má ty odnímatelné krytky pro koncovky. Měla jsme přislíbenou origo koncovku, ale stále víc mne láká jít do něčeho s eliptickým tvarem, jako máme nyní, jen o něco delší a dosedající až k tlumiči výfuku. Ideální by bylo tu koncovku navařit na tlumič, ale tohle vyloženě nemám ráda, jelikož je to dá se říct nevratný zásah do origo dílu. Ale co už, ráda modelařím, tak možná zaimprovizuji...

2009-07-29 11:41:38

Pavel473: Souhlas s Doris, po fcl ten nárazník byl jiný a měl výřezy větší a pěkné, přesně jak je na té fotce, co jsi dal odkaz. Já ten výřez mám bohužel téměř neznatelný

Doris: jj, eliptický tvar by tomu slušel možná spíš než ty kulatý trubky, co tam máme

Jen bacha na ten výfuk, nevím jak je to fcl, ale u naší mazdy je konec zahnutý dolů a ta origo koncovka na to je přesně přizpůsobená, že se to do ní zasune jakoby zvrchu. Je spousta koncovek, ale mám za to, že většina počítá s rovným výfukem, takže se musí konec řezat a to ty určitě nechceš (taky bych se bál jakýholkoliv zásahu do origo výfuku).

doris  
Doris
2009-07-29 11:54:46

samper: No přesně, to zahnutí je problém. Když jsme měli původní koncovku, tak byla dost sklopená dolů. Ta stávající je pěkně v rovině, ale je na takovém nástavci, který z boku vypadá všelijak.... Je to jak koncovka u dieselu, nechápu, proč má benzíňák ohnutou..... U Nissanu, což je diesel a tu koncovku zahnutou má, jsem improvizovala a použila uni nerez koncovku eliptického tvaru, kterou jsem vytvarovala tak, aby vnitřní strana přilnula k tlumiči výfuku. Je to částečně schované pod prodlouženým nárazníkem (máme naštěstí GT verzi), takže to ohýbané místo není vidět. U M6 by to však takhle nešlo, protože tlumič výfuku a jeho vyústění je dost pod nárazníkem.

2009-07-29 12:01:02

přesně přesně přesně

nechápu, proč musí být benzín zahnutej, jako by to byly nějaký "kamna"

je promiň, teď jsem si všiml, že Váš nissánek je diesel, tak beru zpět

my s jedním kamarádem máme pro všechny diesly (a nemyslíme to špatně, sám má 2.0 TDI v koktávce) výraz "kamna", protože jsme dřív, když ještě měl benz. Octavii RS, říkávali, že nafta patří do kamen

naštěstí k tomu dieselu má ještě náááádhernou MX-5 Anniversary NB, šestikvalt, Bilstein tlumiče, teď koupil nějakej superpodvozek v Německu a psal ať se stavim na projížďku, že je to jak formule

2009-07-29 17:33:01

Jojo, ty zahnutý ocásky mě taky naštvaly, nakonec jsem od koncovky upustil - chtěl jsem totiž rozdvojenou konovku na obě strany, prostě žádnej troškař jenže tlumiče jsou hrozně vzadu, takže tam ani na takový kousky není místo a navíc ty zahnutý ocásky bejt rovný, tak už tam mam pořádný kanony. Chtěl jsem čistě z nerezu, klasicky kulatý 2x2 a mam prd nechtělo se mi řezat, vařit, brousit fakt, výfuk u dieselu je hadr vedle tohohle

Jinak k té koncovce, myslim si, že to je na model po FL, akorát mají bordel v katalogach a motají tyhle věci dohromady, před FL nebo po, je to jedno - už jsem se s timhle setkal, díl určenej na model před FL byl normálně psanej i k modelu po FL, přitom nepasoval. Ono totiž v katalogu mají psáno Mazda 6 r.v. 02-08 a že byl v roce 05 nějakej FL se taknějak opomenulo... to, že byl jinak tvarovanej nárazník atd.

2009-07-29 19:08:46

Mám téměř stejné auto, 2,0 benzín 03, tak jsem proměřil tu koncovku. Při pohledu zezadu auta, je levý bok koncovky o 1,5cm delší než pravý, tzn. že koncovky pro levý a pravý výfuk nejsou navzájem zaměnitelné. Podle toho jak ti čouhá dozadu, to vypadá na levou koncovku na pravém výfuku. I boční upínací šroub máš z opačné strany. Tipuji že při pohledu zleva, to koncovka nesedí kolem výfuku tak, jako na mé druhé fotce. Sorry že fotím takovou špínu...

2009-07-29 19:28:17

No, tahle už vypadá líp...

Ani bych se nedivil, kdyby mu prodali blbou koncovku, nestalo by se to poprvé... Ale zase si říkam, že pokud je tahle na opačnou stranu, tak kde je ta správná strana/koncovka - logicky by je měli prodávat v páru, jestliže je to pro model se dvěma koncovkami a každá strana má jinou délku... A pokud jim tam zbyla jen jedna, tak v tom mají krapet chaos

doris  
Doris
2009-07-29 20:09:10

Jj, takhle to na M6 před FL vidávám, toto vypadá přirozeněji. No byl by to fakt gól, kdyby mu prodali levou místo pravé. Navíc i to odsazení od nárazníku je O.K.

2009-07-30 00:52:08

Labik: Tak to je teda superblázinec. Ještě se mě paní do telefonu ptá na motor, ročník, jestli sportovní nárazník nebo ne, pravá nebo levá (!)... Nedalo mi to a šel jsem to teď ven změřit a má 17 cm. Takže jestli jsem to správně pochopil, správně to má být tak, že pravá koncovka je 15 cm dlouhá a levá 17 cm, tudíž jezdím s levou na pravé straně. Fakt supr, přesně tak mi to připadalo, že by mohla výt o 2 až 3 cm kratší, že takhle to vypadá blbě. Zítra tam jedu pro žárovičku do popelníku (byl jsem na sedmi benzínkách a stejnou jsem prostě nesehnal, jen stejné napětí a patici, ale ta je tam na volno, takže občas musím do popelníku ze strany trochu bouchnout, aby se rozsvítil), tak to s nima zkusím pořešit. Problém je, že nevím, jestli se mi koncovku povede vyleštit a umýt tak, aby vypadala jako nová a vzali ji zpátky. Přeci jen už s ním měsíc jezdím a najel jsem s ní 5000 km. Na tý fotce se mi zdá, že máš nárazník trochu víc vykrojený než já. Každopádně přesně takhle by to asi mělo být, aby koncovka byla pár mm od nárazníku a ne na něj přitisknutá jako u mě. Jinak uchycení imbusama je na bocích z obou stran, takže podle toho se to poznat nedá. Na mých fotkách je vidět jen ta díra pro pravý imbus, ale stejné je to i nalevo. Ach jo

2009-07-30 06:07:56

Není to tak že by levá koncovka byla delší, ale levá strana pravé koncovky je delší, kopíruje tvar výfuku. Levá koncovka bude zrcadlově otočená. Fotil jsem jen pravou koncovku ale z obou stran.

2009-07-30 09:23:20

OK, mrknu na to ještě a proměřím to.


Odpovědět

1  2