Fórum - Téma


Režim jízdy a vaše spotřeba


Fórum 626 GE Režim jízdy a vaše spotřeba

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2  3  4

2014-12-02 20:51:05

hromy2212: jezdim asi tak jak pise andrew, obcas tomu nalozim k omezovaci a dlouhodobe jdu prez 8L jenom v zime, tvoje spotreba je moc spatna.

zmer kompresi valcu, pokud motor zakopava, muzes mit podpalene ventily, nebo se kously hydrostely ventilu vlivem dlouhodobeho prejizdeni oleje nebo jeho nedostatkem -usuzuju podle toho ze ti olej mizi a nekdo v minulosti nedolejval.

2014-12-02 22:05:05

Ventily a vše je v pořádku. Motor byl nedávno skladan, znám jeho minulost. Válce byli v pořádku, motor zadreny nebyl. Ma najeto 127000 a opravdu na to tak vypadal. Jinak jede perfektne , není tomu co vytknout. Jiné nápady?

2014-12-29 19:56:01

Ahoj lidi. Nedavno jsem řešil spotřebu. Radili jste kabely atd. Vičko, svíčky a kabely jsem koupil nové (NGK) a posledních 43L jsem projel na 309km takže žádná sláva. Dnes jsem dělal diagnostiku, vyšla mi váha vzduchu, tak jsem se na ni podíval. Připojuji fotky, aby jste viděli, podle mě, zásadní problém ve spotřebě

2014-12-29 22:35:33

hromy2212: Pokud auto jelo nepravidelně (kolísali otáčky, netáhlo, cukalo) tak je to jasné... Kabely, netěsnost nebo sací trakt.. Zkus to vyměnit (případně vyčistit), zkontrolovat funkčnost čidel na airboxu a uvidíš..

Moje spotřeba (momentální) je: Město + dálnice nějakých 7,2 l / 100 km.

Mám zimní gumy nahuštěné na 2,5 (všechny), nové kotouče a desky

Motor 1.9 DOHC 84kW (FP)

2014-12-30 20:41:23

Tak, vyměnil jsem váhu vzduchu. Auto šíleně ožilo, tahá odspod, nic nekolísá, volnoběh drží. Poté ještě byla opravena podtlaková hadička za sáním, bohužel si nevzpomenu k čemu. Jaký vliv podle vás, by to mělo na spotřebu? Zajímavé je, že to jelo dobře i se špatnou váhou vzduchu.

Ještě dotaz. Co přesně se děje (hlavně s dávkováním benzínu), když jednotka z váhy nic nevyčte?

MAX6  
J.
2014-12-30 21:34:55

hromy2212: jednotka by měla bejt nastavená tak,aby při vynechání nějakýho čidla který je důležitý pro nastavení správnýho poměru vzduch/palivo, dala větší přísun paliva aby nenastala situace chudý směsi. Chudá směs je pro motor mnohonásobně horší než bohatá směs (chudá třeba nutí motor střílet zpátky do sání - častej jev u dvoutaktů s karburátorem).

Takže prostě jak vynechá váha nebo lambda nebo čidlo teploty vzduchu,tak jednotka prostě pošle víc paliva a potom dochází k tomu že je spotřeba třeba 16 litrů. Váha je taková víc důležitá než lambda,takže jednotka při vynechání váhy pošle ještě víc paliva,protože nemá ani šajna kolik vzduchu (jestli vůbec nějakej) tam přitekl a proto s vadnou váhou celej motor funguje,že skoro nefunguje.Taky je ohromnej rozdíl ve špatně fungující váze a v absolutně nefunkční váze. Tyhle váhy vzduchu se často jen zašpiněj a na diagnostice se začnou tvářit jako nefunkční i když je stačí jen vyčistit aby zase nějakou chvíli fungovaly. Lambda je oproti tomu jen taková kontrolní a proto i se špatnou lambdou motor funguje v uvozovkách "dobře" jen s velikou spotřebou.

2014-12-30 21:47:21

Ok, díky za info

2015-01-01 13:32:34

hromy2212: Jen mimo téma a na pobavení:

Máme na firmě několik dieselových dodávek s motorem 2.3 TD, 89kW... Spotřebu tam mám nějakých 17,2 l / 100 km jelikož jsou auta celou směnu (16 hod. v kuse) nastartovaná a běží na "RUN LOCK" systému...

Spotřeba v práci nikoho netrápí,, jen jsem měl za poslední týden už 2x vodu v karburátoru

2015-01-25 11:27:18

Zdravím lidi, mám Mazdu 626 2.0i IV ge. Spotřebu mám průměrně 10l/100km.Snažím se jezdit plynule, ale občas jí protáhnu. Před rokem mi známý měnil kvůli cvakání hydroštelu olejový ventil a jeden hydloštel, který byl uplně tvrdej, ostatní byli tužší, takže jsme je rozebrali a vyčistil(potom byli ok)i. A ještě z polosyntetiky tam nalil plnou syntetiku. Potom byla spotřeba na 8,5l/100km. Ale postupně během půl roku se to vrátilo na těch 10/100. A hydroštel občas zase cvaká.

Nějaké rady? Vyměnit všechny hydroštely? Cenově nic moc, ale bojím se že to bude tím.

Díky Honza

2015-01-27 13:25:15

Zdravím mimo mesto kludna noha 6L, Obiehanie permanentne 110-120KMH 8L no a dialnica tam to zacina 130-200KMH = 8.5-20L :D ale auto sluzi nam predsa nie mi autu :D Dlhodoby priemer 10L :D neviem jazdit na spotrebu :D

2017-02-06 15:04:10

Mazda 626 rok 2000 2,0i 85kW - Ostrava-Brno pravidelně mezi 5,8-6,1,(v zimě) jinak dlouhodobější průměr (nemůžu mluvit o dlouhodobém, mám auto teprve půl roku :D) 6,5l/100km. Na hory ve 4 a s lyžema na střeše 7,0l/100km.

2017-02-06 15:28:22

Sice trochu jiné auto ale přece.

*Mazda 6 2003 motor 2.3 132 kW. Plná nádrž (64 litrů)

  • Klasická jízda MĚSTO - MIMO MĚSTO = 720 km
  • Sportovnější jízda MĚSTO - MIMO MĚSTO = 650 km
  • Klidná jízda DÁLNICE - DÁLNICE = 970 km (cesta do Chorvatska)

SumaSumárum - na plnou nádrž se dá s tímto motorem ujet 800 km v klidu na plnou nádrž do rozsvícení rezervy která činí nějakých 14 litrů. Všechny data kromě DÁLNICE jsou bez tempomatu. Diesel ve stejném autě ujede nějakých 920 - 1000 km.

*Mazda 323 2000 motor 1.9 84 kW (původně, teď je z toho trochu motokára). Plná nádrž (55 litrů)

  • Klasická jízda MĚSTO - MĚSTO = 540 km
  • Závodní jízda MIMO MĚSTO - MIMO MĚSTO = 500 km
  • Klasická jízda MIMO MĚSTO - DÁLNICE = 620 km

SumaSumárum - na plnou nádrž se dá ujet stejně jako s daleko větším motorem. Auto je po generálce nejen motoru ale všech kapalin, ložisek, brzd a má jiné palivové mapy (na brzdě zatím nebylo). Ostrou vačku, vyleštěné sání...

2017-02-06 15:31:22

Zdá se mi to a nebo mají všechny mazdy obrovské nádrže? :D Mondeo 2005 2,0i 107kW má například jenom 58 litrů.

2017-02-06 15:33:11

magnetto: máš v příspěvku pár překliků 2,3 má výkon 122kW, nádrž na 64 litrů a rezerva je cca 10 litrů.

2017-02-06 15:41:50

lukex87: Ano, omlouvám se. Je to opravdu 64 litrů. Nicméně výkon sedí.

2017-02-06 15:49:08

magnetto: to si si to chipol? lebo co som pozeral nejake chipy dostupne na 2,3 tak prave ponukaju tych 132 kw. viac z toho sa neda vytiahnut softwarovo. tiez som zo zvazoval ale kedze ju budem predavat tak do toho neidem.

2017-02-06 15:51:33

agg84: Ne, více se z toho softwarově vytáhnout nedá. Výkon sice narostl o 10 kW ale nejvíce je znát ten kroutící moment. Ten je o 30 nm větší. Slibovali jednou tolik a nic.. Takže tak. Druhá věc je, že jsem byl na dynamu v jedné místní škole kde jsou mechoši. No, nevím zda tomu věřit ale rozdíl tam je.

2017-02-06 16:09:57

magnetto: vsechny firmy co sem se dival co ponukaji chip na nasich mazlov ponukaji prave jenom tech 10 kw. akurat jak rikas ten krutak je tam slusne pridany. Co to udelalo? skusal si treba acceleraciu z 0 na 100? je tam rozdil? Nameril sem na mim mazlovy (jeste v lete) accelerace za tych zminovanych 8 sekund a to v plne posadce, zena a detska v zadu. takze jede to slusne i bez chipu. s chipem by to melo zvladnout pod 8sum ne?

Mimochodom skousel sem minule jeden vuz o ktery mam zajem s motorem 535i (asi kazda uz vy o aku automobilku se jedna) a ten zatah je sileny. tak bezpecne predjizdeni sem v zivote nezazil. byl sem na vazkach jestli jit znovu do mazdy tento raz GJ ale uz nejsem. obavam sa ze to co ponukaji nemci tak mazda nikdy mi neponukne a ak sa bavime o MPS to sa muzeme bavit o M-ku takze bavime li se o beznych vozech v benzine.

2017-02-06 16:14:01

agg84: 6,6 mám z 0 na 100. Mám na to program přes OBD.

2017-02-06 16:15:56

magnetto: Tomu neverim. jeste tech 7,5 by sem ti uveril ale 6,6 urcite to nejede.


Odpovědět

1  2  3  4