Fórum - Téma


rez na příčce zadního okna


Fórum 6 GG / GY rez na příčce zadního okna

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

Zamčeno: 2014-02-16 10:34:11, RadoMiláček
2009-07-29 00:50:19

Tak tady mám snad poslední "specialitku" na naší před měsícem koupené mazdě 6 z roku 2002. Koupeno přímo v Mazdě, servisní knížka, pravidelné prohlídky, ale tohle se mi fakt nelíbí. Normálně bych to asi vzal smirkovým papírem, ošetřil nějakým odrezovačem a pak natřel černou barvou (netuším jakou, není to ani lesklá, ani matná, zdá se mi to něco mezi). Na druhou stranu si říkám a načal mě tím kamarád, že na karoseriii je 12-letá záruka a tohle by se na to možná mohlo stahovat. Podmínkou uznání je prý to, že vůz byl pravidelně servisován a kontrolován v autorizovaném servise, což by tedy mělo být ok. Zítra pošlu do mazdy fotky co sem přikládám a jsem moc zvědav, jak se k tomu postaví. Chci se vás zeptat, jestli jste se s tím někdo setkal. Na jedné straně to vypadá takto, na druhé straně to kvést začíná, ale zatím tam nepropuklo to, co vidíte na fotkách.

doris  
Doris
2009-07-29 09:32:12

JJ, tohle dobře znám od majitelů novějších Primerek i jiných aut. Opět klasická ukázka úspor v materiálech a antikorozní ochraně, ach jo.... Mám pocit, že pod těmi obvodovými těsněními se drží vlhkost a špína a toto narušuje pak tenký lak a kov na sloupku.Rozhodně se musí rez důkladně odstranit, po vybroušení bych to odmastila a dala na to stabilizátor rzi(viz můj článek - 2. část). Pak bych to stříkla barvou a osobně bych povrch udělala z černé fólie, polep tak malé plochy půjde snadno. Sama zvažuji, že u naší M6 takto pořeším i B-sloupky, protože ta origo fólie je příliš měkká a snadno se škrábne. Láká mne ty sloupky polepit vysoce lesklou černou fólií.

2009-07-29 10:55:26

to nezní vůbec špatně s tou silnou a lesklou fólií, ta matná je nic moc..

zkusím napsat do Mazdy, jestli se jim do toho bude chtít a pokud budou remcat, opravím si to sám způsobem, jakým píšeš..

ach jo, takový pěkný auto, vůbec ne starý a když někdo vidí tu rez, dost se tomu diví a asi si v duchu říká to co já, že je to hodně hnusný

doris  
Doris
2009-07-29 11:39:53

Hnusné ne, auto za to nemůže, je to bohužel daň za současný trend ve výrobě a marketingu nejen automobilového průmyslu. Auta se dnes nedělají, aby vydržely 20let, ale 5-6let a pak si kup nové. Jinak by výrobci krachovali. Třeba Nissan si takto pod sebou podřezal větev, protože jejich auta do cca poloviny devadesátých lety byly neskutečné držáky, které nepotřebovaly krom běžné údržby skorem nic, takže si je majitelé nechávali velmi dlouho třeba jako my, kteří jezdíme spokojeně se skorem 18 let starým autem, jež je na tom mnohem líp, než mnoho zánovních vozů. Náš mechanik se pousmál a řekl, že ten "stařík" ještě přežije i naši M6..... Po té neblahé zkušenosti s motorem už se tomu vůbec nedivím.

Každopádně čím dřív se opraví koroze nebo jíné poškození, tím lépe a náklady na opravu jsou nižší, než když se to dělá až po" funuse". Co se fólií týče, dělala jsem renovaci polepů B -sloupků u Primery, byly tam hluboké rány a spousta šrámů, které ji uštědřil původní majtel , po srovnání jsem ty obklady potáhla černou saténově lesklou fólií a je to dodnes jak nové. Dělala jsem to před cca osmi léty.

2009-07-29 11:50:03

waw

teda Doris, ty mi dáváš, ta fólie je luxusní Nutně ji musím mít

Bylo to těžký to potažení, nebo to zvládnu i já, jakožto laik? Kde ji koupit si ještě vzpomeneš? Vypadá fakt bombově, kam se hrabe mat.

S těmi Nissany máš asi pravdu, hlavně nevím, co ho to popadlo, že se spojil zrovna s Renaultem. To nebyly držáky nikdy a ani nebudou. Ze všech stran včetně rodiny slyším na Renault šílenou kritiku. Holt frantíci, to jsou samé emoce (design), stávky (odrážející se v kvalitě aut), vínečko, sýry, ale auta prostě ne. Dřív platilo spolehlivé auto jen z Japonska, na druhém místě němci, dnes je to tak nastejno (japonci trochu polevili a němci se spolehlivostí naopak přidali). Máma má jedničkovýho Yarise a leje do něj jen benzín a vodu do ostřikovačů. Naprosto úžasně řešený auto, malý, prostorný, živý, supr ovladatelný a spolehlivý. Pro ni úplně nejlepší, co si mohla vybrat. Kupovala ho ojetého před 4 roky a nebyl jediný problém.

Jo jo, jak mně se líbila poslední Primera, než přišla ta hnusná po spojení s Renaultem. Teď se mi líbí jen zetko, ale to je zas jiná třída.

doris  
Doris
2009-07-29 12:03:30

Já jsem ji koupovala v OBI, mají tam slušný výběr, ale i ve speciálkách na tapety ji seženeš. Jsou i spešl fólie, ale o dost dražší a výsledek prakticky stejný (WX FILM). Nalepení je otázkou cviku, vyzkoušej si nejdřív menší vzorek nanečisto na něčem jiném a až to dostaneš "do ruky", pak jdi na věc. Jak se s tím naučíš pracovat, zalíbí se Ti to a budeš s tím chtít polepit plno dalších věcí - znám to od kluků z modelářského klubu, kde, když jsem s touto technologií přišla, nejdřív se jim to moc nezdálo a nyní s tím pracují jedna radost a přibývají stále další. Tady máš k tomu návod, jak s tím pracovat. Já jsem tím schopna polepit cokoliv, už to používám raději, než barvu a lak.....

http://www.mazdaclub.cz/article_detail.php?id=12

Na Primeře mám typ povrchové úpravy fólie satén, což je pololesk. Má to jednu nespornou výhodu, a to že na tom nevidíš tak ťápoty od prstů.

Jinak předposlední generace Primery P11C už nebyla kvalitou a trvanlivostí na takové výši, neměla ani tak sportovní chování a propracovaný podovozek, motory a převodovky už pocházely z evropské produkce, měla však hezký design, taky se mi líbí, ale tu svoji bych za ni neměnila.

2009-07-29 12:25:24

Zupa, díky, to se mi moc zamlouvá. Uvidím, jak se rozcvičím na těch sloupcích, třeba mě to taky chytne a vrhnu se i na ten interiér, i když na pohled to vypadá opravdu hodně složitě a aby to bylo dokonalý (tak jako to máš ty), asi bych se u toho pěkně vyvztekal. No, nebudu předbíhat, každopádně do těch sloupků půjdu a potom se ozvu i s fotem.

2009-07-29 14:13:56

jsem na tom stejně - a přesně jako ty - problém, je že ta originální černá není ani lesk ani mat a ani polomat - je to něco mezi

Mara

2009-07-29 15:54:38

Zdar Máro, to je pech viď. Já dnes napsal mail i s fotkama do Mazdy, ale přišla mi automatická odpověď - paní, se kterou všechno řeším, má do 8/8 dovolenou, takže vyjádření budu mít až po desátém. Hned jak mi dají vědět, začnu to řešit a dám sem info. Buďto to udělají nebo se na to vrhnu sám a nějak se s tim poperu. O té barvě se ještě pokusím něco zjistit.

doris  
Doris
2009-07-30 08:32:30

Pokud Ti vadí ty matné origo fólie na M6, je ještě jedna snadnější cesta, jak to změnit - přeleštit je 3Mkou (Fineese-it), včera jsem to zkoušela na obdobném typu fólií a docela to prokoulo.

2009-07-30 09:36:54

Vyzkouším. Včera jsem četl tvoje články o ochraně před korozí + údržba laku a asi vyloupím nějakou chemickou továrnu, protože mám superseznam plný přípravků, které NUTNĚ potřebuji

Ale potěšilo mě, že aspoň dva z těch, které používáš, mám taky. Turtle wax na barevné laky a takový ten v tmavě zelené lahvičce.

2009-07-30 14:19:35

Mám v úmyslu kupovat novou M6, ale ta antikorozní ochrana mě opravdu děsí. Netušíte jak je to (vy)řešeno u nové M6? Je ta ochana lepší?

2009-07-30 14:32:02

já myslím, že to bude ok, ale zatím ti to asi nikdo nepotvrdí, protože nová šestka se prodává tuším necelé 2 roky a za tak krátkou dobu korozi určitě ještě nikdo neřešil..

je potřeba brát v úvahu, že první generace šestky je koncepčně cca 10 let staré auto a je fakt, že naše mazda byla firemním autem, negarážovaným a kromě té příčky na okně naprosto nikde nerezne ani náznakem.

Těžko říct, proč zkorodovala ta příčka, třeba tam byl nějaký rýpanec, rozjelo se to a původní majitel to neřešil.

Hlavu bych si nad tím nelámal, být tebou, stačí pravidelné prohlídky a na karoserii máš záruku určitě 12 let, tak kdyby cokoli, vyřeší se to v rámci záruky a myslím, že takhle dlouho auto stejně mít nebudeš

Jinak nová šestka je kočička, ta se fakt povedla a co jsem četl recenze, všichni ji hodně chválí. Jen ten kombajn je na můj vkus už fakt obr. Holt je to hezčí Mondeo, což je stěhovák, ale to spoustě lidí určitě vyhovuje.

doris  
Doris
2009-07-30 15:48:22

Zadní lemy už mají pořešené lépe, něco jako Toyota. Lak a materiály in i out mi ale pořád připadají hodně poddimenzované, lak na nových M6 je pořád jak pomeranč bez hlubokého lesku a pochybuji, že bude mít silnější vrstvu, než u starších Mazd, takže jeho ochranná funkce bude spíše průměrná. Ono Mazdy nikdy nemívaly zrovna kvalitní a trvanlivý lak, na druhou stranu nabízí velkorysý prostor, pohodlí a výbavu, což si za danou cenu u konkurence musíš tvrdě připlácet. Takže něco za něco, každé má holt své. Upřímně, jak se o auto solidně staráš od začátku, nemusí reznout vůbec. Mi se nová M6 z aut této třídy docela líbí, i když oproti předchůdci už ne tolik, předek a hlavně interiér mi příjde přeplácaný a bez osobitého stylu. Je to vždy věc vkusu, každému se líbí něco jiného, dnes bych si ohledně designu koupila asi Passat CC, ten mne oslovil designově nejvíc. Jen ta cena....

2009-08-17 10:13:04

Tak mi odpověděli z Mazdy ohledně té koroze:

"Co se týče příčky na dveřích, v prohlídkách karoserie je prodleva, takže bohužel uplatnit na záruku nejde, ale ptala jsem se, kolik příčka stojí a bylo mi řečeno, že cca 700,- Kč, což si myslím je docela v pohodě."

Mám tedy teď trochu dilema, jestli koupit novou příčku nebo se s tím patlat a udělat to sám, tzn. obrousit, ošetřit, nalakovat.. A ve finále třeba zjistím, že jsem nechytl odstín

Sám bych to asi vyměnit nezvládl, že? Nechce se mi kvůli tomu v mazdě nechávat auto.

doris  
Doris
2009-08-17 10:29:21

Máš foto té rzi? Pokud není do hloubky jde to bez problému opravit, ale když je to naskrz, je to zbytečná práce vzhledem k ceně nového dílu. Nové je samozřejmě nové. Stejně mne to vždy zvedne ze židle, jak se v servisech ohánějí těmi prohlídkami a přitom znám několik majitelů, kteří mají vzorně vyplněnou servisku a auta jim i přes dodatečně udělaný nátěr např. zadních lemů vesele kvetou..... Je to ostuda, že na tomhle výrobce šetřil. Holt antikorozní ochrana u Mazdy je špatná a není to auto stavěné na naše podmínky. V denodenním provozu ta auta neskutečně chátrají a vizuálně stárnou podstatně rychleji, něž třeba obyčejné Fabky nebo Octávky. Možná někteří majitelé Mazdy nad nimi ohrnují nos, ale je faktem, že o antikorozní ochraně a kvalitě laku by se od nich Japončíci v Mazdě mohli učit.

2009-08-17 10:36:43

Vím to s tou korozí u Mazd a jsem na to díky tvým článkům připraven, takže to nebude nějaké nemilé překvapení, až to někde začne kvést. Zatím to musím zaklepat, kromě té příčky nikde nic, ani náznakem, a to je auto skoro 7 let staré a parkuje jen venku, navíc ho prvních 5 let měla pražská firma. To zní dobře, ne?

Fotky jsou v tomto topicu úplně nahoře, líp se mi to vyfotit nepovedlo.

doris  
Doris
2009-08-17 10:49:02

Jejda, já se zas koukala jen na poslední příspěvek , jasnačka, to by mělo jít opravit bez problému. Po sedmi letech to máš fajn, že to nikde ještě nerezne, když jsme před koupí naší M6 chodili po bazarech, byly všechny už chycené především v zadních lemech, auta 3-4 roky stará..... Auta dovezená z jihu ne tom byla lépe, ale zas měly technické problémy. Asi půl roku jsme sháněli pěkný kousek, až nás to nakonec omrzelo a šli jsme do nové, bohužel nekoupili jsme dobré auto, jak víš.

2009-08-17 11:32:25

Jj, vím a mrzí mě to, vůči člověku, který se o auta stará tak jako ty (víc už to zkrátka nejde), je ta absurdní. Musela to být výrobní vada a to je prostě ostuda. Je to asi náhoda, ono u každého auta se může něco podělat, ať je to auto za půl mega nebo za 2. Je to ale nespravedlivý, kdyby se to s tim motorem stalo někomu, kdo se o auto nestará a jen ho huntuje, tak je to nepříjemný, ale aspoň by se to dalo vysvětlit. Takhle to jde všechno na bedra výrobce a to je fakt hodně špatná vizitka.

Takže myslíš, že stačí v mazdě tu příčku koupit a vyměním to nějak sám? Vůbec netuším, jak rozebrat dveře, ale našel jsem nedávno při čištění interi=ru schovaný šroubek pod madlem dveří (po fcl je to jinak, ale staré šestky mají takovou tu prohlubeň, na jejímž dně je nějaká gumová vložka a když jsem jí zvedl, našel jsem ten šroub.

2009-08-22 10:54:34

Ahoj - to Doris - můžeš mi dát typ na výrobce/ prodejce té folie? - musí to být něco extra odolnýho, že to vydrží

Mara



1  2