Fórum - Téma


Reakce na plyn. Customisation


Fórum 6 GH Reakce na plyn. Customisation

Informace o modelu: Mazda 6 GH



2012-09-07 08:38:08

M6 II 2.2 MZR-CD

Ahojte.

Už od nákupu sleduji takové podivné chování v reakci na sešlápnutí plynu u své Magdy. V některých případech se stane, že po přeřazení a lehkém sešlápnutí plynu, zareaguje elektronika až s dvou až tří vteřinovým spožděním. Nejedná se o přidání v "mrtvých" otáčkách. Prostě si to chvíli rozmýšlí, jeslti přidá plyn nebo ne. Schválně jsem v takovéto situaci vydržel s pedálem ve stejné pozici (protože jinak mi logika velí šlápnout ještě víc) a opravdu se po dvou až třech vteřinách dočkám přidání plynu a adekvátního zrychlení.

Kolega s Focusem mi tvrdí, že je jednotka zvyklá na původního majitele, a že mám něco resetovat, aby si elektronika zvykla na moje chování. Netuším, jestli to je pravda a jak se to dělá, nebo jestli není prodleva normální, nebo jestli to není signalizace nějaké závady.

Poradíte někdo co by to mohlo být ?

Děkuji.

2012-09-07 09:36:01

Prodlevu u moji M6 2.0i FL pozoruju taky i pri prostem proslanuti neutralu tam hraje cca 1s. Taky bych s tim rad neco udelal, ale nekde jsem se doctel, ze je to vlastnost tehle motoru - dokonce jsem to samy zpozoroval i u noveho C-Maxe a ze to tenhle mazdackej motor k FORDu nema daleko :) Takze nevim, jestli se resetem RJ neco vyresi..

MAX6  
J.
2012-09-07 09:39:48

Nevim jak u nafty,ale u benzínu za to může dýlka sacího potrubý a odpor v něm. Hodně velkej vliv na to má kvalita vzduchovýho filtru. Proto se dělají různý úpravy sání typu náporový sání. Teď nevim jestli už máte elektronickej plyn nebo ještě klasický lanko. Ale u elektronickýho plynu je to absolutní klasika tahle prodleva a co jsem se bavil se známejma,tak tu prodlevu s elektronickym plynem má snad každý auto od každý automobilky.

2012-09-07 09:42:26

Právě že při rozjezdu ze nuly , žádnou prodlevu nepozoruji. Až při jízdě, kde to je v některých situacích otravné. Nebo s tím prostě ještě neumím jezdit.

Když si například podřadím a nechci prudce akcelerovat, tak tam nemohu vrznout trojku a dupnout na plyn, to bych vystřelil jak raketa, takže dám jenom 1/3 plynu a právě tehdy to "stávkuje". Asi to přepočítává relativní polohu pedálu, vůči reálnému nastavení čerpadla. U starého auta jsem měl lanko, žádná elektornika, co jsem našlápnul to tam bylo :)

2012-09-07 09:47:48

MAX6,u Volva a AR 166 mám taky elektr.plyn a prodleva se nekoná,šlápnu a jedu

MAX6  
J.
2012-09-07 09:58:44

Jo my už víme,že tvoje volvo je nej a naše mazdy ne.

Kamarádovo volvo jí má zase jako pra....

MAX6  
J.
2012-09-07 12:00:03

Příspěvek jak funguje el. pedál je údajně k ničemu,tak to mažu.

MAX6  
J.
2012-09-07 12:08:44

Příspěvek jak funguje el. pedál je údajně k ničemu,tak to mažu.

2012-09-07 13:06:35

Od začátku dávam co nejsrozumitelněji najevo, že se nejedná o prodlevu zátahu nebo o turbo díru. Jedná se o zpoždění od doby kdy sešlápnu pedál plynu na nějakou úroveň, a už s ní "nehýbu", do doby, než něco pošle naftu do válce. A takto se to chová pouze za jízdy. Markatní to je při přechodu z 3. na 4. nebo 5. na 6. rychlostní stupeň.

Poprosil bych příspěvky pouze k tématu. Žádné motorky, Volva nebo jiné typy motoru mi opravdu nepomohou.

Pokud nemá Mazda 6 II 2.2 (120kW) něco jako kustomizaci/personifikaci řídící jednotky, na co by pomohl její reset, tak dejte vědět, ti co víte.

MAX6  
J.
2012-09-07 13:26:39

Promiň,myslel jsem že je to k tématu.Všude to totiž funguje stejně.

Bohužel nic takovýho nemá. Jedině nahrát jinej soft do ŘJ. Reset nepomůže. Chování předchozího majitele vůči plynovýmu pedálu se opravdu u tohodle auta nikam nezaznamenává.

2012-09-07 14:13:15

Maxi,nebuď vztahovačnej,kdybych měl třeba Mazdu tak ti napíšu,prodleva se nekoná ,šlápnu a jedu nebo mám ten samí problém,s čím já teď jezdím nemá s tímto problémem nic společného,jen jsem napsal že u těchto dvou aut co mám to tak zkrátka není ...a jestli tento problém mají všechny Mazdy tak jste si holt koupili blbí auta

2012-09-07 15:07:22

Je to vlastnost no. My, kteří máme ještě karburátorovou pýchu v garáži ten rozdíl pociťujeme ještě víc.

JoEM6: Mám stejný motor jako Ty, každopádně 1s je opravdu hodně. Při jízdě tam prodleva není, ale na neutrál se ta prodleva dá v řádech desetin sekundy zpozorovat. 1 sekunda, nedejbože 3, jak píše kolega nahoře musí být na mrtvici. :O

2012-09-07 23:23:07

Max s tím volvem vystih a zabil

2012-09-08 00:35:44

Mas pravdu. S tou 1s jsem to prehnal.. Bude to max do pul vteřiny. Pri jizde je to nejvic znat kdyz couvu z garaze a pak seslapnu spojku a pustim plyn. Chvilku tam otacky visi, tak po seslapnuti spojky se vyhoupnou, nez spadnou.. JinK pri normalni jizde se na to zvyknout da a uz to ani nevnimam..

2012-12-03 21:34:11

Při dnešním projíždění fora sem narazil na téma reakce na plyn a vzpomněl jsem si na úkaz kterej pozoruju u svého auta.

Mám M6 2,3i a při akceleraci (je jedno jestli rychlá nebo plynulá) pozoruju přesně při 3500 otáčkách takovej kopanec jako když motoru přibude skokově docela dost koníků, přitom podle výkonové charakteristiky motoru L3 by měl být nárůst výkonu poměrně plynulý.

Nesetkal jste se s tím také někdo? Jestli je to normální nebo je to příznak nějaké odcházející součásti?

2012-12-03 21:36:51

Tak mě také přijde, že od 3500 zabere. Není to jen změnou časování ventilů?

MAX6  
J.
2012-12-03 22:12:48

Všecky tyhle výkonový propadliny dělají: Starej soft v ŘJ, stářim ucpanej vejfuk,stářim zajetelený katalizátory, stářim ucpanější vstřiky, moc těžký kola atd.... Čim je to auto starší (starší komponenty auta) tim víc propadlin se objevuje a jsou hlubší a hlubší. Na motorkách se třeba dávaj laděný vejfuky z jednoho důvodu. Ne proto aby zvedli výkon (zvednou maximlně cca +- 5 koní),ale protože mají v sobě míň věcí,který se můžou ucpat a hlavně se tam strkaj aby ta křivka byl co nejplnulejší. Proto já třeba první kat vyndal úplně a křivka se mi o dost vyhladila (výkon nepřibyl) a auto od tý doby líp reaguje na plyn a je živější.

2013-12-24 12:50:10

Podle toho co tu řešíš za témata mám pocit, že jezdíš v mém autě Tento "problém" pozoruju taky, reakce na plyn není zpožděná, auto jakoby zatáhne, ale ne adekvátně sešlápnutému plynu, cca 2 vteřiny a pak jede.... ale dělá to jen někdy a většinou po přeřazení z dvojky na trojku... Kamoš říkal, že u jeho naftového peugeota to dělala špinavá váha vzduchu, že ji šetrně očistil a prý to zmizelo.... Myslíš, že by to mohlo být ono?


Odpovědět