Fórum - Téma


R16 225/40 na BG 1.8 mrkacku


Fórum 323 III BG R16 225/40 na BG 1.8 mrkacku

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé III BG



2009-06-23 10:35:34

Tak na BG 1.8 se mi podarilo dat bezproblemu novej litak R16 ET35 s pneu 225/40. Nedaval jsem ani podlozky. Nikde mi nic nedre. Doporucuju pri nakupu alu kol davat pozor na ET proste koupit kola s ET jaky ma kara v zakladu. Pak nebudete resit zadny podlozky a ani vytahovani lemu. Cim vetsi ET tim vic Vam bude kolo mlatit o tlumic, cim mensi ET tim vic vam kolo vyleze pres lemy. Auto jde vic do tahu coz je klasika pri nandani vetsich kol a paradne sedi v zatackach nelita mi prdel da se jezdit ve vetsich rychlostech prudsi zatacky. Obr. kol mam v proflu u kary.

jinak nevim jestli nekdo jezdite cestu mlada boleslav - ceska lipa - novy bor - Je tam cast cesty bela pod bezdezem - obora s temahle kolama to jezdim cely pod plnym 150km/h + proste parada. Kamos mi rikal ze to tam jezdi ve 180ti >]

doris  
Doris
2009-06-23 11:07:13

Kola moc pěkná, líbí se mi. Ještě by mne zajímalo, ohledně toho ET - jak moc jsou Mazdy háklivé na menší ET, jde mi o namáhání ložisek, když jde kolo víc z blatníků. My jsme dávali na M6 elektrony s menším ET, než je origo, vypadá to sice líp, pěkně to drží v zatáčkách, ale nedostávají pak ložiska víc zabrat a nezkrátí se tak radikálně jejich životnost?

2009-06-23 11:43:26

uprimne abych pravdu rekl tak nevim jak moc je to radikalni ta zivotnost, ale podle me jako na opotrebovani a na zivotnost maj vetsi kola urcite vliv. nemyslim ze na to bude mit vliv primo ET spis velikost kola, urcite dochazi k vetsimu opotrebeni. Ale jak radikalni to je to at odpovi nekdo jinej.. ja chci delat jeste celej podvozek tkaze me opotrebovani nevadi

doris  
Doris
2009-06-23 11:51:32

Jasně , nízký profil pneu u větších kol dělá jízdu tvrdší a dává to zabrat součástem podvozku i tlumičům. Vyosení kol z blatníků třeba u starších Nissanů moc nevadilo, ale u Mazdy jsem se dočetla, že jsou háklivější. Nám ta kola nečouhají ven, ale oproti originálům jsou o něco víc vyosená.

2009-06-23 12:01:16

Me ta kola nekoukaji nikde mam to fakt presne,... jo jinak sem zapomnel podekovat za pochvalu kol .. tka diky

doris  
Doris
2009-06-23 12:04:11

Nemáš zač! Holt kola dělají auto.

2009-06-23 12:06:32

Mno a na tom zakladam :D

2009-06-23 17:25:39

já u mazdy menši ET nežli nějakejch 30 fakt nedoporučuju. Já mám na bobovi 323 ET 25 a je to fakt zhovadilost docela. Na každý straně mám ubraný lemy cca o centimetr a stejně pořád třebas na železničních přejezdech dřu. Pneu mám 205/55R15..

Co se týče namáhání, háklivý jsou na to ty novější mazdy, od šestky 2002 a novější. Tam je potřeba si dát pozor a to mám ověřený hned od několika lidí. U těch starších mazd je to v poho. Doporučuju se ale spíš držet origo ET, z vlastní zkušenosti už vím že to není to pravé ořechové.

Jinak OT... trasa MB-CL, Nový Bor a dále fakt doporučuju... skvělá trasa... na vyzkoušení auta úplně super, a dobrá je taky Dubá-Mělník-Praha.. z Mělníka do Prahy pak po starý přes Nerátky.. to si to užívám... zvláště pak zatáčky za Dubou... lahůdka.

2009-06-23 17:39:51

hans odkus jsi jezdis mb - cl pravidelne?

2009-06-23 18:26:33

nejsevernější místo naší republiky jaký si dokážeš vůbec představit

jezdím jen občas, dvakrát ročně jezdím vysočinu, občas za známýma do Boleslavi a tak.. ale spíš jsem jezdil víc n Prahu... celkově toho teď najezdím mohem méně nežli třeba loni.

doris  
Doris
2009-06-23 19:09:21

323.Hans.626 : Děkuji za Tvůj názor, toho malého ET se právě obávám. Máme na těch AEZ myslím 40 nebo 42, což je méně, než u origo kol. Nevím zda to řešit nebo nechat tak? S větším ET bych se u těchto kol trochu obávala drhnutí o tlumičovou vzpěru, už teď je tam velmi málo místa, ty elektrony jsou poměrně široké, tak asi proto je výrobce udělal víc vyosené, aby se tam vešly. Našla jsem i liťáky na M6 s větším ET, ale ty zas byly užší. Moc se v tom nevyznám.

2009-06-23 20:19:09

no hele ET poznáš tutově, je vždycky vyražený na vnitřní straně disku. Podle mýho pokud je to 40-42 tak to není moc velkej rozdíl, já jsem na tom jak říkám mnohem hůř. Tohle by na životnost podvozkovejch dílů podle mýho názoru zas až takovej vliv katastrofální mít nemělo, horší jje, že pokud budeš drhnout gumou o misky tlumičů tak pak je zle hlavně pro ty gumy... Mám známýho, kterej doslova takhle "proškrtal" gumu normálně přes dráty.. nebyl to moc hezkej pohled


Odpovědět