Fórum - Téma


pylový filtr mazda 6


Fórum 6 GG / GY pylový filtr mazda 6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2008-02-29 18:16:17

Ahoj. Chci se zeptat jestli někdo neví kde je pylový filtr v šestce. Předpokládám že ho teda má. Potřeboval bych ho zřejmě vyměnit moc mi to nefouká Díky Láďa

doris  
Doris
2008-02-29 19:20:31

Ahojky, je za schránkou před spolujezdcem. Schránku je třeba jen vycvaknout, je to jednoduché, ale chce to vědět na co přesně sáhnout. Výměna filtru za ní pak zabere jen chviličku.

2008-02-29 19:34:08

už jsi to někdy dělal. nejde poradit kde to přibližně vycvaknout? to neni vůbec na šrouby?

2008-02-29 19:44:03

TO Ladan: Hele ten kdo ti radil neni on,ale Ona..Doris..Super clovicek..

2008-02-29 19:49:35

tak to se ti omlouvám. to se mi ještě nestalo aby mi radila ženská. tak máš s tím nějaké zkušenosti??

2008-02-29 20:06:54

Jo chlapče to jsou našel Mazda holky díky bohu

doris  
Doris
2008-02-29 20:28:13

Ladan: V pohodě.

Nic se tam nešroubuje, jen se povolí jakoby packy v té schránce. Dělali nám to na garančce, osobně jsem to nezkoušela dělat, jen jsem pozorovala mechanika. Celý úkon včetně výměny filtru zabral cca půl minuty. Zkusím se kouknout do servisní knížky a jestli to tam bude, naskenuji to a hodím sem.

2008-03-02 11:34:28

Na šestce jsem to zatím nedělal, ale pokud to bude podobné jako na 626 GF, tak tam to bylo v pohodě. Vyšroubuje se křídlová matka krytu ze spoda u ventilátoru nad nohami spolujezdce , sundá se kryt a filtry se vytáhnou dolů. Už nevím, jestli bylo potřeba na 626 vyndavat schránku. Sice to v manualu doporučovali, ale myslím, že se k tomu dalo dostat i bez vyndavání schránky. Jinak ta schránka je tam opravdu jen nacvaklá. Stačilo, když byla otevřená, trochu vzít ze stran za boky schránky, aby se dorazy na schránce dostaly mimo výřez v palubní desce a schránka pak šla vyklopit ještě víc a pak se normálně vyndala. Na šestce jsem na to ještě nekoukal, ale myslím, že to tam asi bude nějak podobně.

doris  
Doris
2008-03-02 12:08:01

Tak v manuálu bohužel nic o postupu výměny není. Nicméně za pár týdnů nás čeká garančka, takže budu to vědět naprosto přesně, na co a jak sáhnout. Nic se tam nešroubuje, jen se ta schránka vytáhne a za ní je krabička s filtrem.

2008-03-02 13:17:28

takže jsem se včera na to díval- Je to opravdu za kaslíkem u spolujezdce a stačí to jen vycvaknout. Měl jsem to venku za minutu. Filtr byl totálně ucpanej takze jsem ho prozatím jen vyklepal a vyluxoval a v týdnu si koupím nový. Díky za radu

2008-03-02 13:21:49

ještě se chci zepta toho kdo má šestku. Prý kdysi byla svolávačka kvůli korozi na zadních lemech. Mě se to právě objevuje a původní majitel tam s tím nebyl. Měl jste to někdo? A co vám s tím dělali? Chtěl bych se do toho pustit sám ale u tohohle auta nevím nevím.

doris  
Doris
2008-03-02 14:52:30

Ano, svolávačka opravdu byla. Koroze zadních lemů je jednou z mála slabých stránek M6 první generace. Problém vidím v těsném prostoru mezi zahnutým plechem lemů a kobrerčekem, který kryje podběh. Drží se tam haldy špíny a vlhkost, pak to "kvasí" a rozežírá kov. Na svolávačce to pouze zatírali antikorozkozu a pak barvou+lakem, ale viděla jsem i takto opravená auta a přesto rez opět vylézala skrz. Osobně bych to důkladně vybrousila až na zdravý kov a pak zatřela antikorozkou, barvou a lakem, eventuelně vytmelila, je-li to prorezlé víc.

Co mám osvědčené, je vyplnění vnitřních částí lemů (těch úzkých míst v záhybech) trvale pružným tmelem. Dříve jsme používala neutrální silikon, ale ještě lepší je přímo pružný (gumovitý) tmel od DINITROLU. Nepustí tam žádnou špínu ani vlhkost, nezničí ho kamínky a sůl a navždy dokonale uzavře tato exponovaná místa. Nanáší se snadno na čistý a suchý podklad.

Lak na vnějších částech lemů chráním transparentní fólii Carshields, neprorazí ji kamínky, takže lak zde bude trvale chráněný a zdravý.

2008-03-06 21:56:39

Nazdar, s léčením koroze lemů na šestce nějaké zkušenosti mám - zatím OK, hledej v diskuzi...

2008-08-13 15:10:13

nevíte jestli mám pylák i já na 6 nafta r.v.2003? a po jaký době se má měnit?

doris  
Doris
2008-08-13 15:28:27

Kuqi: Myslím, že ho mají všechny M6, je v kaslíku za schránkou před spolujezdcem. Měnit by se měl každých 20.000km, ale podstatné je i to, kde se auto provozuje. Tady na Ostarvsku je to hrůza s tím špinavým vzduchem a prachem.

2008-08-13 15:31:15

to my tady na Vysočině máme zdravý vzdoušek.Ženský se tady dokonce zlepšilo ba i úplně zmizelo astma a alergie.To dřív bydlela ve Znojmě.A Doris: nevíš kolik stojí?po 20000km?to ho budu měnit 2x do roka?jejejej.Stačí jednou za rok

doris  
Doris
2008-08-13 16:43:50

Jj, myslím že jednou za rok by to stačilo. Origoš stojí cca 700,-. Zkus ještě kouknout sem:

http://www.radekmusil.cz/...abidka_detail.php?id=0702

tady nakupujeme olejové filtry MANN a někdy bývají výhodnější ceny i u jiných typů filtrů, kvalita je výborná. V Mazdě doporučovali použít papírový filtr, ale dělá se i uhlíkový. Zůstala bych asi u toho papírového.

2008-08-13 16:55:09

tak ony všechny filtry MANN jsou nejdražší.Ale asi jsou i nejlepší

doris  
Doris
2008-08-13 17:58:28

No to ani ne, my jsme kupovali například olejové filtry jiných značek (Clean, Niparts) a ty MANN byly naopak levnější a přitom výborné.

2008-08-13 18:01:28

http://test.autokelly.cz/catalog.aspx

cena souhlasí, kvalita nevím, pyláč podle mě stačí bohatě jednou zarok a jestli máš náhodou za barákem prašnou cementárnu, tak ho občas vysaj


Odpovědět