Fórum - Téma


První dojmy a zhodnocení M6


Fórum 6 GG / GY První dojmy a zhodnocení M6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-05-22 12:46:35

Týden jsem zvažoval zdali mé dojmy a stručné zhodnocení M6 sem napsat.M6 vlastním jen krátce,asi měsíc a půl,přesto si myslím že názor již na vůz nezměním.Před tímto vozem sem vlastnil Mazdu 323 r.v.2001 po faceliftu,motor 1.6 72kW.Mazda 6 patří mezi střední třídu a podle toho od vozu mám jistá očekávání.Takže stal sem se majitelem Mazdy 6 r.v.2007 s nájezdem 28000Km.Jedná se o vůz s motorem 1.8 88kW v provedení Comfort TE.Tedy asi nejnižší výbava.Výbava je spíše nízká a za zmínku stojí snad jen tempomat.Dokonce vozu chybí TCS.Vůz jsem kupoval a z fóra věděl o některých problémech,především problémy s korozí a slabý lak.

Kvalita laku -- Co se týče koroze tak zatím nemám,ovšem s kvalitou laku sem se již setkal,je opravdu velmi špatná.Po zhruba 1000 Km přibylo až mnoho oťuků od kamínku a také škrábance od závistivců z parkoviště.U auta této třídy by měl lak něco vydržet,opak je pravdou a já mohu jen závidět starým kraksnám vedle kterých parkuji jak jim lak drží.

Odkládací prostory -- Ukládací prostory,těch je málo a ty které jsou jsou malé a v podstatě nepoužitelné.Odkládací prostory ve dveřích jsou pouze v předu,jsou malé a například 0.75 PET lahev do nich nedostanu.Schránka u spolujezdce také velikostí neoplývá a např. staré Felicii můžu jen závidět.Prostor na levé straně u řidiče,nad pojistkovou skříní je tak malý že mne nenapadá co tam smysluplného uložit,snad jen doklady,klíče nebo pár drobných.Slušnější prostor je v loketní opěrce,sama opěrka není moc použitelná,Já s výškou 186 cm mám sedačku posunutou až dozadu a opěrku užiji,bohužel menší postavy sou na tom hůře a má přítelkyně s výškou 165 cm již na opěrku nedosáhne vůbec.Takže opěrka svou funkci neplní,nebo jen částečně,při jízdě na delší vzdálenost je to problém.Vzadu pak odkládací prostory nejsou vůbec,takže spolujezdci si mohou lahve a jiné drobnosti hodit tak jedině na sedačku nebo na zem.

Vrzání a drnčení -- Občas se ozve vrzání,někdy ze předu z palubky jindy a to častěji zezadu.Občas jako by drnčelo sklo ze zadních dveří.U střední třídy by toto nemělo bejt vůbec.

Rádio,CD a ozvučení-- CD nečte MP3.V době kdy MP3 umí každej telefon,DVD či jinej přístroj je absence zde na pováženou.Z maualu sem zjistil že jsou tři verze audiosystému a MP3 umí jen dvě.Mé bohužel neumí.Radio špatně drží naladěné stanice RDS tedy moc dobře nefunguje a celkově zvukovej projev je nevíraznej,zastřenej.Můj laciný telefon ladí určitě lépe a také lépe hraje.U auta jehož pořizovací cena bylo kolem 6000000Kč bych toto nečekal,i radio u mé staré M323 hrálo lépe.

Vnitřní prostor --- Auto je velké a budí dojem velkého vnitřního prostoru.Mám 186 cm a když si nastavím sedačku pro sebe tak vzadu je už málo místa a hlavou drhnu o strop.Opět musím vzpomenout na M 323 kde za stejných podmínek bylo vzadu místa více.Rovněž jako řidič se přinejmenším s pravé strany cítím stísněně.Středovej sloupek(tunel) je zbytečně širokej,je to sice efektní ale ubírá to prostoru.Pravda u aut s vyšší výbavu tam je pár ovládacích prvků,přesto by mohl bejt užší.

Hluk,odhlučnění vozu -- Auto je hlučné a to jak samotným utlumením tak od motoru.Mám na voze pneu Continetal,výběrem jiných bych možná trochu utlumil zvuk od kol ale samotné odhlučnění je špatné.Pro mne je o to horší že jen zřídkakdy přesáhnu rychlost 100Km a v porovnáním s M323 kterou jsem vlastnil M6 v odhlučnění jednoznačně prohrává.Tam mne hluk začal vadit až někde při 110 Km a více.Ale to byla také jiná nižší třída,u auta této třídy je to opět závažný problém.

Dál mi u auta chybí v kufru zásuvka a nějaká další přihrádka by se také hodila.Jízdní vlastnosti hodnotit nebudu,jak sem psal jen zřídka kdy přesáhnu 100Km a skvělé jízdní vlastnosti tak nevyniknou.Co se motorizace mého vozu týče,tak jsem vcelku spokojen,jen u předjíždění by se pár koní hodilo navíc.Vyloženě spokojen sem se spotřebou.Doma jezdím převážně město případně v okolí,navíc jsem z Krkonoš takže samé kopečky a zatáčky.Doma mám spotřebu 7.1L a to nemám nohu úplně lehkou.V Královehradeckém kraji kde kopců už moc není se pohybuji do 6.8L.Má přítelkyně s lehkou nohou se dostala na 6.4L a včera mezi Hradcem králové a Jaroměří sem to udržel na 5.8L při 80-100Km.Takže spotřeba je super.

Celkově ale s Mazdou 6 nejsem moc spokojen,myslím si že auto do střední třídy vůbec nepatří,snad jen rozměry.Věřím že auto je nadprůměrně spolehlivé ale to je na střední třídu dost málo.Auto mne zklamalo,má špatný lak,je hlučné.Uvnitř alespoň pro mne není místa nazbyt a např s Mondeem v tomto prohrává.Audio s ozvučením je vysloveně špatné.Asi mám vysoké nároky,možná sem příliš kritický a také nemám osobní zkušenosti s jinými vozy této třídy.Ovšem od auta této třídy očekávám více a myslím po právu,Mazda 6 to ale nenabízí.Vždyť i starám M323 byla tišší,měla více místa,kvalitnější lak a audio hrálo lépe.

Tak a teď mne kamenujte.

2011-05-22 18:04:17

Zdravím, a proč bysme tě měli kamenovat? Že si řekl svůj vlastní názor??

Docela dost píšeš o úložných prostorech apod. Já tedy musím říct, že sem to nikdy za tak důležitou věc nepokládál, ale když už o tom píšeš, tak oproti 323jce, kterou jsem před šestkou měl taky (a taky 2001 po faceliftu), jich má myslím docela dost, tak asi 3x víc.. Jinak souhlasím, co se týče loketní opěrky - mohla by bejt výškově nastavitelná a měkčí, podobně jako u Passatů. S rádiem nemám sebemenší problém, stanice ladí a drží bez problémů.. nicméně taky neumí MP3. To bych pochopil ještě u 1.8 s nejnižší výbavou, ale u 2.3?? To by asi měla bejt samozdřejmost. Ale tohle všechno jsou spíš drobnosti, který mě moc netrápí.

Odhlučnění je podle mě taky výrazně lepší než v 323, to se snad ani nedá srovnat.. a to samý můžu říct o vrzání a skřípání. Sem tam občas něco začne vrzat, ale po chvíli to zase přestane. Ale myslím, že tady tak trochu srovnáváme nesrovnatelný :) Když to ale srovnám s Passatem, se kterým občas jezdím, tak na tom taky není výrazně líp, spíš naopak...

A jinak dobrý jízdní vlastnosti přece nejvíc oceníš právě na okreskách, tzn. do 100km/h

2011-05-23 12:22:26

Kamenovat, proč? Jen si myslím, že velikosti přihrádek, vnitřní prostor a rádio jde vyzkoušet před koupí i ve stojícícím autě a předejít tak případnému zklamání. Já preferuji právě ty jízní vlastnosti a tam jsem spokojen a to jezdím vedle tebe v Podkrkonoší

2011-05-23 12:49:53

Tak přihrádky v autě mě taky neberou,preferuji spolehlivost, výkon ,jízdní vlastnosti a dezign ostatní je pomijející

2011-05-23 16:18:03

podle me je prihradek jak u ridice a spolujezdce dostatek a v kufru jicj je hafo (nad rezervou pod podlahou a po stranach) flaska o objemu 0,75l se mi vejde do dveri bez problemu

mam 183cm a sam za sebe si pohodlne sednu takze spis je to o tom kdo jak sedi ci lezi

nikdy sem nepotreboval 12v zasuvku v kufru nevim o nakym smysluplnym vyuziti

a jedna korekce autora auto patri do stredni tridy ne do vyssi stredni

2011-05-24 02:28:37

Tak zasuvka 12V v kufru by se hodila napriklad na autochladnicku. Jsem stejne vysoky jako autor prispevku a problem s pohodlim nemam. Ty za mnou uz ano, ale jezdim nejvic sam -popr ve dvou. Takze ji mi to sumava. Pravda, mam jiny rok.

2011-05-24 12:03:23

Děkuji za příspěvky.Když jsem vůz kupoval a zkušebně projížděl tak jsem věci které mi nyní vadí neřešil,například odkládací prostory je menší drobnost ale v těchto parných dnech když nemám kam uložit láhev tak to nasere.Kolega tu píše že on láhev 0.75l uloží.Rád bych to viděl,možná ji má kratší ale moc se mi to nezdá.Ta naše měří se zátkou málo přes 27cm.Ona se tam do dveří nevejde na výšku,snad jedině kdybych ji tam narval.Loketní opěrka mě vyhovuje ale až můj známí si rejpl že není posunovací a on menšího vzrůstu si pak nemá kam opřít ruku.Prostor vzadu bych také nemusel řešit,jako řidič sedím vepředu,bohužel u M323 bylo prostoru více,tam sem si rád když řídil kamarád chodil sednout a prostoru bylo i tak dost.Zadní sedák tam byl posunovací.U M6 sem stísněnej.Jízdní vlastnosti neřeším,tam nemám co vytknout,proto sem to nehodnotil.MP3 mne nijak netrápí,ale přesto bych čekal že bude samozřejmost.Zásuvka v kufru by se opět v těchto parých dech hodila na autochladničku.Není problém ji dodělat ale pro mne jako nekutila to jsou další peníze za autoelektrikáře plus riziko že něco posere.A Mazda 6 asi není vyšší střední,nějak mi to utkvělo v hlavě.Tak díky za opravu.

2011-05-24 15:23:37

Vidím že M6 nesplnuje tvoje požadavky,nezbývá než to prodat a koupit Passata

2011-05-24 15:24:57

2011-05-24 20:13:26

tak si kup Rajce jako ja 0,75L a vejde se ti tam v pohode a este to ma vuli

2011-06-16 11:32:53

To jsou věci, to jsou věci..

Jinak autoledničku máme a kabel, co k ní je, měří 2m, což stačí přesně na prostrčení do kufru. Projeli jsme tak loni půl Evropy a bez problému.

Tvoje recenze mi přijde trochu zvláštní. Samozřejmě jsi jen napsal svůj názor, ale číst, že jsi z auta zklamaný a pak zjistit, že důvodem je malá přihrádka na láhev a nenastavitelná opěrka? Prodej to a kup si něco jiného, ale hlavně nejdřív otestuj všechny ty přihrádky a zkrátka aby ti to vyhovovalo.

Je jasný, že každý má jiné priority. Mně ty odkládací prostory přijdou normální a pokud bych to u auta viděl jako podstatnou věc, pořídím si asi MPV nebo tak něco, ne? Pití mám vzadu na zemi (do dveřích nedávám nic, protože v nich věci díky hlasitějšímu poslechu skáčou ), auto se mi dost líbí, naprosto miluju jeho jízdní vlastnosti, jsem spokojen s výkonem i prostorem.. Kdybych měl napsat, co mě zklamalo, tak by to byla všem známá kvalita laku a s ní spojená koroze a potom přhoda s palivovým čerpadlem (to byla ale spíš smůla, protože nikdo jiný tuhle závadu u M6 neřešil).

Pokud si Mazdu necháš, přeji spoustu šťastných km, pokud ne, přeji je novému majiteli. Hlavně ať ti to nerezne, to je peklo. Budu to řešit příští týden, moc se na ty dohady se Spořilovským servisem "těším"..

2011-06-16 12:49:22

Kolego, já jsem kritizoval i jiné a mnohem podstatnější věci.Např. hluk,špatný lak a další.Co vím jistě,příští vůz už Mazda nebude.

2011-06-17 09:35:37

O hluku nevím (a to mám 2.0), lak je opravdu poddimenzovaný. Ale hluk jsi snad mohl slyšet a zaregistrovat už při zkoušení auta před koupí, ne? A o laku sis toho ve zdejších diskuzích mohl přečíst taky mraky. Ale v poho. Přeji šťastný výběr u příštího vozu tak, abys byl konečně spokojen.

2011-06-17 11:06:16

Peťo - ještě že sis koupil benzín - aspoň můžeš klidněji spát

2011-06-17 12:18:40

Jedna věc je o problémech číst na fóru a druhá zjistit o čem že se to vlastně píše v reálu až když se člověk stane vlastníkem.Když pročítám fóra na auta která mne zajímají tak bych došel k závěru že každé je problémové a těžko bych něco mohl koupit.Při zkušební jízdě toho také moc nezjistíte a hlavně se zaměřujete na podstatné věci.Přihrádky,audio pak neřeším vůbec až když vůz vlastním a v parnu si chci odložit PET láhev tak zjistím že vlastně není kam.

2011-06-17 13:32:40

zajimava debata=ja si teda davam piti at uz pet lahev nebo piti v kelimku a se slamkou do prostred panelu hned naproti loketni prihradky.vyhovuje mi tam a vubec mi nezavazi.hluk u tohoto auta mi neprijde nejak zvlast velky.mista celkove mam v aute pozehnane.myslim si,ze ve vsech mazdach co jsem mel(626cupe 2,2 323F1,5 a ted druhou sestku )je mista opravdu na prodavani.to mam skoro 190cm a pres devadesat kilo a fakt si tam lebedim jedine co tak ta koroze.to je spatne.

2011-06-17 13:42:40

Tak ja si myslim, ze designeri interieru proste nemuzou vyhovet vsem. Asi netrpim takovym prostorovym minimem jako ty. Jezdim ze 70ti procent sam. Malokdy jezdim plnej. Ale i tak je piti vzdycky kam dat. M6ce bych vytknul akorad tu korozi a kvalitu laku. Jinak jezdi jako drak :D

2011-06-17 15:32:54

mel jsem moznost jezdit v passatu=ja tomuto autu rikam vodni postel.houpe se to jako blazen z toho mam pocit,ze vypadnu.jinak neni vubec spatny auto BMW.tam je mista i pro sousedku treba octavie je pro moji postavu pouzitelne auto jen na prednich sedackach.v zadu katastrofa.audina se mi zda strasne tesna na vsechny strany,ale jinak jede pekne.je to tezke vybrat.tezko se tu debatuje kdyz jsme vsichni zavyslaci na mazdach

2011-06-17 17:36:15

Před M6 jsem si projížděl Mondeo 2008,byl jsem spokojen nakonec jsem nekoupil.Přední kapota se mi nezdála a prodejce dával nesmyslná vysvětlení.Bylo to Mondeo ve výbavě titanium s vestavěnou velkou navigací.Informoval jsem se u prodejce a nakonec sem Mondeo nekoupil.Zdálo se mi hlučné,ale v porovnání s M6 to je tak nastejno,pro nekoupi rozhodla ta kapota a info od prodejce že se ty navigace občas vypínaj a všechno v autě potom zcela zhasne.O dva týdny sem tady na fóru v inzerci našel mou stávající M6.

2011-06-25 08:58:27

Celkem trefně popsáno přesně to, co jsem psal asi před rokem já na téma novám (tedy ta současná) M6.

Ač se auto tváří a je řazeno do vyšší střední, tak já osobně jej zpracováním řadím do nižší, tedy ani ne do střední třídy. Důvody svého hodnocení jsem popsal tenkrát a jen stručně, co se mi nelíbilo: kvalita laku, nedolakované díly na viditelných plochách (vnitřní futra zadních dveří), nezačištěné hrany předních blatníků - mají groty a zevnitř jsou totoálně neošetřené žádným nástřikem, snad jen slabou vrstvou nějaké šedé základovky, hadry v nadkolí u auta řazeného do vyšší střední jsou jen nezdařenou ironií, zpracování plastů nic moc, sedačky bez bočního vedení ( v porovnání s 3MPS jsou opravdu o dosthorší a a ni ty v 3MPS nebyly bůhví co).

nejvíc by mě od potenciální koupě odradilo provedení lemů zadních kol - o korozi v této partii se ví roky a výsledkem konstruktérského snažení je to, že na vnější hranu lemu nanesli pouze asi 5mm široký pásek pružné hmoty a zastříkli to batvou. Vnitřní hrana a vlastní hrana je neošetřená vůbec, pouze stříklá a jak to dopadne po pár zimách a působení posypů a keniva, které se u nás nesmyslěn používá, to si každý domyslím sám.

V tomto ohledu si dovolím jen srovnat provedení lemů u mého současného Subaru legacy (zhruba stejná kategorie jako M6 kombi) a to je nebe a duy - lem se do styku s posypem nedostane vůbec, protože do poloviny jeho výšky ze strany prahu je plast, od zadního nárazníku taky, to je tedy stejné a horní část je ošetřená navíc je na lemu naszaená ochranná lišta. Prahy sjou komplet chráněné plastem, takže tyto partie ani u hodně starých Subaru nerezaví. Toto místo je nejslabším článkme M6 z hlediska její trvanlivosti a za ty prachy, co stojí, bych čekal tedy rozhodně více muziky. Útěchou můžebýt to, že i CX7 a CX 9 to mají provedeno zcela totálně stejně, včetně hadrů v podbězích. Hnus!

Srovnání Mondeo x M6: Mondeo je logická alternativa k M6 a mohu jen stručně říct,že Mondeo současné generace je na tom o něco lépe(hlavně úrovní vnitřního hluku), ale je o dost horší, než Mondeo generace předešlé - Mondeo s 1,8 92kW z roku 2003 používám s kamarádem a to je vnitřním hlukem od podvozku nahony napřed proti M6!!Samozřejmě i místem.Nicméně, i Mondeo má v nadkolí hadr, pokud se dobře pamatuji.

Prostě šetřit se musí, protože jinak německá a hlavně francouzská konkurence japonce brzy vytlačí zcela, bohužel, vím, že mnohým to bude dělt problém se s tímto tvrzením vyrovnat. (Doporučuji si zkusit nový pežot 508 - to je jiná muzika za stejné prachy, jako M6


Odpovědět

1  2