Fórum - Téma


PROSIM POMOC - X9 NESTARTUJE


Fórum Xedos 9 (TA) / Millenia PROSIM POMOC - X9 NESTARTUJE

Informace o modelu: Mazda Xedos 9 (TA) / Millenia


1  2

2013-08-31 12:12:13

harry126: jestli auto prestalo reagovat na plymn (a motor bezel) neni problem ve startovani, podivej se tam kde ma neco spolecnyho privod vzduchu, nebo vyfuk, odkud ze jsi?

E: jeste dotaz, benzin jede az do motoru? muze byt problem po ceste benzinu, nekde uhnila trubka, hadicka, to ze cerpado jede neznamena ze se benzin dostane az tam kam ma, ted jsem resil stejny problem u jaguara XJ8 3.2, auto chcipalo, az nenastartovalo, menilo se cca 4 metry vedeni paliva a to je z r 1999 takze je mnohem mladsi nez tvoje xedoska,, a co mam xedose 9 z r 1994 tak jsem resil podobny problem, auto netahlo kdyz bylo v nadrzi malo benzinu, nakonec sem dal do plne nadrze aditivum, plus nejaky sajrajt na cisteni, byl bordel v nadrzi a kdyz uz bylo malo benzinu tak to ucpavalo sani

2013-08-31 17:10:03

Díky díky....dnes odjíždím na dovolenou, říkal jsem si že po dovolené to napíchnu asi na diagnostiku a uvidí se, protože bez diag. je to asi neřešitelné, auto plné elektriky :)

filom3n:

auto přestalo reagovat na plyn, vlastně dobrzdilo to motorem a poté už nešlo nastartovat...váhou...nebo s něčím se vzduchem by to taky mohlo být, ale proč neháže jiskru? Může to být všechno propojené? Benzín právě jde až ke svíčkám, jsou mokré, tak to problém nebude....jen ani na jednom kabelu to neháže jiskry. Ten Třípinový kabel je bez štávy, možná to bude ten důvod.....ale nenašel jsem kam vede dále. Jsem z Brna

Díky Z

2013-08-31 17:39:50

harry126: ja mam docela sikovnyho domaciho mechanika kterej mi dela dost veci (mame 4 auta) akorat nevim jak to k nemu dostat, je to cca 70Km od brna, hod mi pak do soukr, zpravy fotku toho co pises ze to vede\nevede nevis kam, ja jeste na druhym baraku nejaky dily z nahradni X9 mam v jednom kumbale, treba se tam neco bude valet, ale je to divny s tou jiskrou, tak to nebude vzduchem, pokud to nehaze jiskru je to v elektrice, proto to prestalo reagovat jak pises, protoze kdyz to nema jiskru tak to nehori a nemuze ject, to se da dokupy, to bude nejaka pi.....

2013-08-31 19:42:06

harry126: já jsem taky z Brna, takže kdybys potřeboval helfnout s tou diag tak není problém popřípadě bych možná taky ještě našel nějaký díly na 2,5

2013-09-04 14:17:28

Teda pánové ty vaše rady co tady píšete jsou fakt super.Vám bych tedy svěřil auto.V první řadě je potřeba stáhnout schema zapojení a změřit kam elektrika jde,kam ne,jestli mi dává potřebné impulzy a podle toho posoudit co to má dělat a co to nedělá.U 2.5V6 často odchází cívka.Tam bych zřejmě začal.Pokud mi do zapalovacího modulu jdou impulzy,z něj do cívy taky a jiskra nejde tak je závada v cívce.Na netu je spousta úprav jak se dá cívka nahradit externí cívkou.U 2.5V6 je to zřejmě nejlevnější řešení.Objednat si cívku z Mazdy je šílenství a koupit celý rozdělovač je stejný protože kdo to má tak to prodává za cenu rovnající se celému autu na díly.Takže rada je jednoduchá.Schema a měřit a měřit.Jedině tak se člověk dopátrá toho co potřebuje.Chce to ale nějakou tu měřící techniku a prochu znalostí.To víte,Mazda X9 není Škoda 120 aby se to dalo opravit šroubovákem a kombinačkama.S tím jste ale museli při koupi takovéhoto auta počítat.Být to někde poblíž,tak to udělám.Takhle na dálku je to nanic.

2013-09-04 15:48:11

zajda: urcite rad zaplati i dopravu a naklady, jestli to umis dat dokupy, nebo si pro tebe prijede...

2013-09-04 23:17:30

Má možnost.

2013-09-09 22:20:44

Tak dnes jsme s Martinem (Martens001) zkusili diagnostiku (přes počítač se nám jej nopodařilo napíchnout, tak jsme závadu zkusili vyblikat. Hlásilo nám to pouze kod 25 - Fuel pressure regulator control solenoid (Wiring, fuel pressure regulator control solenoid). Chybu jsme vymazali a poté se již nezobrazovala, ale stále auto nejelo. Dále jsme zjistili další problém, napětí na třípinnovém konektoru vedoucí do cívky = 0V. Na pětipinnovém konektoru vedoucí do cívky napětí je (červený kabel 11,7V, hnědý 5V). Proto to pravděpodobně neháže jiskru. Napadá někoho nějaký další postup? Nebo je rovnou lepší to předělat na externí cívku? Nebo vede ten třípinnový kabel k nějakému relé? Ten kabel vede do velkého svazku směrem dolů k zadní části motoru a dále se větví a tam toho moc nepoznám, jestli se někde nepřipekl.... popř. jestli s tím může mít souvislost snímač klepání....posílám ještě obrázek napětí konektorů. Na obrázku jsou správná napětí při připojených konektorech. Při odpojeným třípinnovým konektoru je napětí na žlutém kabelu 0V, na černém 11,7V (v případě funkčního obvodu). V mém případě je tedy pětipinnový konektor pod napětím jako na obrázku, ale třípinnový je mrtvý....0V.

2013-09-10 18:24:07

Tak po dnešku mám nové poznatky, co mě celkem dost posunuly.....napětí do modulu cívky už je v pořádku, na pětipinnovém konektoru 12,1V, hnědý kabel 5,04V, na třípinnovém konektoru také 12V, ale stále to neháže ani na jednom kabelu jiskru !! Tak jsem prošel a proměřil vše: napětí jde do všech větví, do všech snímačů, konektorů, lišt....odpory snímačů jsou správné dle servisního manualu na xedos 9, odpor primární cívky se liší dle manuálu o desetiny (manual max. 0,7Ohm realita 1,1Ohm). Odpor sekundární cívky OK. Co teď? Most? Mě už pouze napadá, že je vadný celý modul zapalování s cívkou, a ten druhý co jsem koupil jako použitý tak byl taky nefunkční, jen mi to někdo zatajil, nebo to nevěděl....anebo mě ještě napadá řídící jednotka....to by zase odpovídalo tomu smradu spálené gumy v interieru...ale nevím jak bych sehnal jinou když někdo seškrábal čísla, co byla vyražena na ŘJ. Nějaký nápad? Nebo dá se nějak poznat vadná ŘJ? Na diagnostice to nic nehlásilo.

Jinak si asi zkusím pujčit ŘJ a jestli to tím nebude tak asi koupím celý zapalovací modul za šilený penize

2013-09-10 22:39:31

zajda: o cívce se píše tady http://www.mazdaclub.cz/f...lect=107816#message107816 a není to zas takový mazec , dotyčný pan Řepa existuje , rozdělovače spravuje a to za cenu 2500-3500 kč viz odkaz . Harry126 nezoufej , pokud by ti odešla Ř.J. tak světe div se , já ji na Xedose 9 mám . Podle toho , co píšeš , tak mohla odejít - shořet , někdy se to stává . vaman

2013-09-10 22:47:31

Vaman: čau zrovna jsem na tebe myslel jestli bys mu jí nepujčíl

2013-09-10 23:26:00

Díky za nové poznatky a rady

Vaman: je to pěkná náhoda, dnes jsem zrovna objevil stránky o měření a funkci rozdělovačů a cívek a napsal jsem e-mail, který jsem našel v tvém odkazu na pana Řepu. Dnes mi napsal a uvidím co mi napíše na nový poznatek z dneška, třeba to bude fakt tim celým modulem s cívkou, a popř. ta řídící jednotka by snad teda taky nebyla problém, jen jsem se bavil taky s jedním chlapíkem co má xedose a po přehození ŘJ mu to s jednou jelo a druhá taky funkční mu po 3vteřinách auto zdechla....

Martens001: ŘJ jsem dnes zkoušel rozdělat a jak naschvál nikde ani smítko z jedné i z druhé strany je jako nedotčená, tak aji doufám, že to tou jednotkou snad nebude, a že jsem měl pouze štěstí na dvě blbý moduly s cívkou

Dám vědět, jak se to posune dále

2013-09-11 17:26:08

to co říkáš s tou RJ že po třech sekundach zdechl motor to bude nejspíš tím imobilizerem když to člověk přehazuje tak by měl přehodit i IMO. Ta RJ co má Vaman tak ještě IMO neměla a tím pádem by mělo být vše OK

jinak taky sázím na ten modul v rozdělovači, protože si myslím že kdyby byla mrtvá RJ tak by nekomunikovala

2013-09-14 17:38:14

Tak se ozývám jak to vypadá s xedosem....včera mi psal pan Řepa a řekl mi, že je cívka špatná, dává velmi malinkatou jiskru, tudíž to na 99% vypadá, že to bude tím modulem (to jedno procento je abych to nezakřikl a nebylo to ještě něčím )....už jsem zvědavý až to bude opravené a namontuji to...

Škoda, že jsem to nezjistil dříve, přišlo mi hodně málo pravděpodobné, že když seženu druhý použitý modul, tak že bude také špatný.

2013-09-14 19:50:19

harry126: ono to v tom rozdělovači vypadá takhle a může být v kopru modul - to je ta destička a nebo cívka - další obr. Já mám např. rozdělovač Mitsubishi KL01 a ten odchází dost často .

2013-09-21 09:27:15

Tak po delší době opět zdravím, a vracím se s dobrýma zprávama. Včera jsem celý modul s cívkou namontoval do xedose a světe div se, nastartoval jsem Sice po měsíčním stání se tomu trochu nechtělo a z výfuku se kouřilo jako z komína ale mazda šlape jako nová, už žádné cukání, akcelerace ještě lepší než předtím, prostě maximální spokojenost.

Samozřejmě velké díky panu Řepovi, cívka byla v rekordním čase opravena, snad do týdne jsem ji měl zpět doma.

To Vaman: přesně jak píšeš, vadná byla cívka na pravém obrázku, snad to teď něco vydrží

2013-09-21 11:26:12

super takže naše myšlenky směřovaly správným směrem, hlavně že jede na kolik přišla ta oprava cívky ?

2013-09-21 14:33:43

martens001:

Ne,že bych rejpal.Konkretně tvoje rady byly hodně jiným směrem.No ale hlavně,že se povedlo.

2013-09-21 16:23:07

zajda: jj máš pravdu ze začatku jsem myslel na to imo ale pak jsme se v tom autě vrtaly a právě jsme došli na to že i ten druhy rozdělovač je asi s tou stejnou závadou ale v poho

2013-09-23 17:22:24

martens001:

Sorry.Já si jen tak rejpnul.Mě to bylo od začátku jasný,že to bude na 90% ten rozdělovač.Sám jsem si s něma užil dost.Proto jsem taky psal o té úpravě na obyčejnou cívku jako o nejlevnější variantě.Každopádně hlavní je to,že to jede a hlavně to,že problémy druhých nám nejsou lhostejný.Zak zatím.J.

Ještě taková myšlenka.On ten první modul,co jste jej označili za vadný,nemusí být vadný.Je možné,že je z rozdělovače KL01,tedy Mazda 626 2.5 a ten na Xedose nejde.má jinak zapojený konektor.


Odpovědět

1  2