Fórum - Téma


PROSIM POMOC - X9 NESTARTUJE


Fórum Xedos 9 (TA) / Millenia PROSIM POMOC - X9 NESTARTUJE

Informace o modelu: Mazda Xedos 9 (TA) / Millenia


1  2

2011-01-06 18:44:36

Zdravím, večer jsem se zastavil na nákup (cca. po 20km jízdy vkuse), když jsem se vrátil k autu a chtěl nastartovat tak ani tuk, když se klíč otočí do spínací polohy tak je slyšet jen cvaknutí nějakého relé ale nic se neděje, startér se ani nehne. (před tím se startováním nebyl sebemenší problém vždy chytlo napoprvé). Zkusil jsem novou baterii a také nic, očistil kontakty taky nic, až přes kabely to chytlo! Můžete nějak poradit. Děkuji

2011-01-06 20:44:13

ahoj je to X9 2.5L V6 KL motor?

keď držíš klúč v poslednej polohe počuješ palivové čerpadlo?

svietia ti kontrolky alebo se ani nerozsvietia?

motor sa snaží točiť a odpaliť alebo absolutne nic?

2011-01-06 21:20:01

mě to občas dělalo taky, byl problém v kontaktech, sundat kabely od starteru očistit očka a kontakty, to same u baterky, u te velke pojistky, a hlavně povolit kabely ukostření a pročistit prostě všude možně...pak jsem neměl problém, to nestartování se projevovalo pouze v zimě, v létě nebyl problém...

2011-01-07 07:15:31

Ahoj, ano X9 2.5L V6 KL, kontrolky svítí, čerpadlo o.k., startér jen cvakne...

2011-01-07 07:19:00

AHOJ, ASI TO BUDOU OPRAVDU TY KONTAKTY, ALE NECHÁPU PROČ TO CHYTNE PŘES KABELY A JINAK NE. KONTAKTY U BATERIE JSEM OČISTIL...

2011-01-07 08:04:58

elektrika na X9 je nevyspytatelná, doopravdy záleží na vodivosti, jak máš zaoxidovane kontakty tak to je velký problém, pohneš z nějakým kabelem a ono to chytne, při jizdě se ti kabely zase pohnou a už může být zase problém, jak říkám očisti kontakty na starteru, u pojistek a ukostření motoru...

2011-01-07 09:34:45

tak tak treba to skusit ... cez kabely to ide mozno preto lebo vtedy ma baterka vecie napatie pri startovani je vacsi startovaci prud

2012-04-03 07:19:21

Ako to dopadlo ?

2013-08-29 15:19:57

Zdravím, mám také problém se startováním mého xedose 9, který jsem koupil před pár měsíci. Jedná se o Xedos 9 2.5L V6, rok 1996. K problému: mazda mě nechala na dálnici D1. Ještě před dálnicí jsem natankoval "poprvé" shell v-power 95 a po ujetí několika km se mi zdálo, že uvnitř cítím smrad spálené gumy. Po dalších 60km zničeho nic přestala mazda reagovat na plyn, po zastavení už nešla nastartovat, tzn. palivové čerpadlo funguje, benzín jde do motoru, startér točí, ale nechytá, neháže jiskru. Vyměněno: startovací kabely, kryt rozdělovače, palec rozdělovače a celý zapalovací modul (s rotorem do vačky), dále snímač polohy klikové hřídele. Xedos stále nestartuje....už si s tím nevím rady na diagnostice zatím nebyl, naplánuju to asi po dovolené, na kterou jedu za dva dny a auto zradilo. Pokud by jste měli jakoukoliv radu, budu moc rád, třeba to pak ještě do dovolené zvládnu dát dohromady, ale po dnešku to mám chuť spíš hodit do škarpy Strávil jsem na tom 4 celé dny a nic jsem nezjistil, veškeré kontakty a čidla vyčištěny, prostříkány kontaktolem....Díky moc

2013-08-29 16:07:17

harry126: Ahoj, no u mě to byl zoxidovaný kabel ke startéru a kontakty.

2013-08-29 16:09:39

Díky díky, právě u mě je problém že startér v pohodě točí ale nechytá.....no snad to nebude nic vážnějšího...

2013-08-30 16:44:51

Hary126: tak mě napadá co imobilizer ? popřipadě pojistky v mot. prostoru.

MAX6  
J.
2013-08-30 16:56:46

martens001: To je taky možnost. Jestli má druhej klíček od auta,tak bych to zkusil nastartovat tim druhym.

2013-08-30 18:42:24

on totiž ten imo na x9, neodpojuje startér ale mám pocit že pravě zapalování

2013-08-30 19:26:48

Díky moc za rady, imobilizér mě nenapadl, tím by to mohlo být....ale že by za jízdy jen tak z ničeho nic...ale proč ne že ....a co kontrolka imobilizeru? Ta mě jen problikne při odemykání auta a při pokusu o startování (točí starter) ani neblikne. Ještě jsem zapoměl dodat, že pojistky jsem zkontroloval společně se všema relátkama .....pak mě napadá ještě jeden poznatek....jednou po cestě do Prahy jsem natankoval Shell v-power ale 95....po cca 50km jsem v interieru citil smrad po zastavení, ale v pohodě jsem dojel....ted jsem opět natankoval shell nitro + opět 95 a zase po pár km smrad v interieru po zastavení + to už jsem nedojel do cíle a po cca 60km mě to nechalo viset....jestli to třeba neodpálilo řídící jednotku? Ale to už fakt vařím z vody....to je když si to tak zpětně vybavuji.

Ohledně imo....dá se nějakým zpusobem obejít? Popř. odpojit? Druhý klíč bohužel nemám.....popř. ještě nějaká jiná alternativa s imo?

Díky Z

2013-08-30 19:37:27

obejít imo asi nebude zas tak jednoduchý, ale ta kontrolka by měla probliknout i při startu. ještě mě napadá zajít si někam kde dělají klíče a nechat si udělat druhý i s imo (zkontrolovat) nechal jsem si dělat v Brně v tesku nahradní klíč (bez imo 350) a borec říkal že mi muže udělat i s čipem za 950, mají na to nějakou čtečku takže pokud by ten čip co máš v tom klíču byl špatný tak by ho nepřečet a aspon bys věděl na čem jsi, kolik by to přišlo v mazdě netuším.

2013-08-30 22:39:03

Napadlo me, že pokud by to bylo opravdu tim imobilizérem, nedal by se ten kod nahrát treba z klice od odemykání dveří? Nebo je to jiné? Nemám s tim takto vůbec zkušenost. ...

MAX6  
J.
2013-08-30 22:40:44

harry126: Imo by ti sice odpojilo jen jiskru do svíček (startér by se točil - auto nechytlo),ale při točenim by ti svítil ten palubce ten klíček (nebo auto s klíčkem).

2013-08-31 07:38:34

Díky za příspěvek, v tom případe bude imobilizér v pořádku jelikož po odemknutí problikne kontrolka imo a při startování nic nesviti ani neproblikne. Ted jsem zjistil další možná rozhodující věc, do celého modulu s rozdělovačem jdou dva svazky kabelu jeden myslím sestipinovy a druhý dvoupinovy. ...na sestipinovym mám po otočení kličku napětí, ale když odpojim dvoupinovy tak po otočení kličku nemá žádné napětí. No to jsem fakt zvedavej co toto bude za závadu.

2013-08-31 11:48:21

tak jsem to zkoušel s tím klíčem bez čipu a nastartuje to a tak po 2 sekundách zdechne a bliká ta kontrolka imo

takže to tím imo asi opravdu nebude. zkoušel jsi vyblikat kódy závad


Odpovědět

1  2