Fórum - Téma


Prorezlá olejová vana - čim natřít


Fórum 323 V BJ Prorezlá olejová vana - čim natřít

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2016-01-15 21:09:32

Dobrý den,

poradte zda natřít a čim olejovou vanu? Nebo co s tim?

Na Mazdě 323 mi před 5 lety prorezla olejová vana, tak jsem jí vyměnil za novou a ted je zase prorezlá. Na spodku vany jsou rezavý puchýře a prosáklý kapky oleje. Tak jsem koupil novou vanu, plech natřený černou barvou a uvažuji čím to natřít abych prodloužil životnost. Pod autem chybí krycí plech a tak na vanu stříká víc vody.

2016-01-15 21:43:26

Ahoj já bych to natřel nějakým přípravkem na spodky aut třeba.

 Magnetto  
2016-01-15 23:14:05

karrak: Natřít rozhodně doporučuji a to podle variant které chci:

1. Pokud to má být vzhledově hezké, natřel bych to barvou Hammerite která je na brány a odolná povětrnostním vlivům nebo v extrému vypalovací barvou která se používá na krbová kamna.

2. Pokud to má být jen účelovka, rozhodně bych to natřel gumoasfaltem. Sice to bude vypadat ale účel to splní.

doris  
Doris
2016-01-16 09:41:07

Já mám už mnoho let nastříkaný spodek na autech pryskyřicemi na bázi plastů od Dinitrolu D445 ( jsou to výrobky určené především pro profesionály) a díly s "horkým" povrchem (výfuk, brzdové třmeny, obvodnice kotoučů aj.) stříkám žáruvzdornou silikonovou barvou Supertherm. Nic jiného se mi tolik neosvědčilo, jako tyto produkty.

Více zde v mých článcích:

http://www.mazdaclub.cz/c...ana-auta-pred-korozi-i-36

http://www.mazdaclub.cz/c...na-auta-pred-korozi-ii-37

BTW: Hammerite je na spodek aut nevhodný, protože nedokáže pružit a odolávat nárazům kamínků. Vůči soli a vysokým teplotám má rovněž omezenou trvanlivost.

 Magnetto  
2016-01-16 13:41:06

doris: No, dobrý způsob ale je to dražší jak celá nová vana

Já mám natřeno červeným HMRT a je to pořád jako nové. Když vyjedu z myčky, je krásně vidět jak to má pořád stejnou barvu.. Vyfotím jak bude čas

doris  
Doris
2016-01-16 14:11:30

magnetto: D445 nevyjde ani na 200,-, na celý podvozek je spotřeba kolem 3-4 sprejů, nebo pak mnohem levněji vyjdou kartuše.

http://www.a-c.cz/index.p...trol-445/flypage.tpl.html

Je to velice odolné a dá se to i přelakovat.

Jinak, co se týče stavu nástřiku, kontroluji vždy suchý podvozek, protože mokrý povrch zkresluje.

 Magnetto  
2016-01-16 15:09:43

doris: Aha, tak to se na to budu muset taky podívat a udělat s tím vnitřky zadních blatníků. Jak dlouho to zhruba schne? Nezajímá mě tak to, co je napsané na obalu, spíše ta zkušenost. Barvu co mám na kov taky prý schne 48 hodin ale je po 12-ti hodinách stejně suchá jako po týdnu.

doris  
Doris
2016-01-16 18:44:52

magnetto: Já používám ten sprej D445 a zasýchá opravdu hodně rychle. Při letních teplotách je to otázka několika desítek minut, odolnost vůči prachu a doteku je zhruba do hodiny. Když jsem stříkala podvozek, nechala jsem to pak zhruba půl dne venku odvětrat a poté se už s autem normálně jezdilo. Na tuto pryskyřici je vhodné nanést finální vrstvu barvy nebo ještě lépe antikorozního vosku, zejména před náročným zimním provozem.

Jedná se například o tyto produkty:

http://www.a-c.cz/index.p...ky/view-all-products.html

 Magnetto  
2016-01-16 20:09:06

doris: Děkuju

2016-01-17 11:09:06

Díky všem.

vanu jsem včera namontoval, ta stará vypadala zevnitř dobře a při oklepání rezu se mi nepodařilo najít dirku. Asi by to s malým únikem oleje ještě chvíli vydrželo a nemusel jsem to dělat ve stísněných podmínkách. Navíc bych mohl vanu natřít pořádně, takhle jsem to aspoň stříknul černým sprejem barvou na kov a v létě udělám ochranu spodku auta včetně vany.

Zkušenosti s nástřikem vozu jsou pro mě velmi cenné.

Doris: prosím, jak hodně musí být odstraněn rez, anebo jde to stříknout přes nej?

Poradíte, jak se pracuje s kartuší a jaké jsou s tím zkušenosti. Kompresor i stříkací pistoli na barvu mam. Chtěl bych to po doporučeních zde zkusit s

http://www.a-c.cz/index.p...trol-445/flypage.tpl.html

doris  
Doris
2016-01-17 15:26:54

karrak: Rez je nutné odstranit, co nejvíc to jde, jinak opět vyleze. Nátěr ji pouze zpomalí. Pokud máš víc zrezavělých míst na podvozku, možná by se Ti vyplatil i stabilizátor rzi (RC900) - píši o tom v článcích - viz odkazy výše, ale ten je bohužel dražší, kolem 500,- za 1 sprej, ale zase musím říci, že to vydrží dlouho a spotřeba je malá. Ten umí zbytky rzi uzavřít a změnit v tmavou sklovitou hmotu, která je dále stabilní a výrazně se tak zamezí dalšími pokračování koroze.

S kartuší jsem dosud nepracovala, ale pokud máš kompresor i pistoli, neměl by to být vůbec problém. Pouze u té pryskyřice je možná dobré mít k tomu i vhodnou trysku, ventilky na sprejích od D445 mívají větší propustnost, než je tomu například u barev nebo laků.

Pamatuj, že nejdůležitější je kvalitní a pečlivá příprava podkladu.

2016-01-17 21:16:42

doris: díky


Odpovědět