Fórum - Téma


Problikávající kontrolka baterie v 626


Fórum 626 GE Problikávající kontrolka baterie v 626

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2007-12-07 00:37:43

Najednou, zničehož nic, mi začala za jízdy svítit červená kontrolka autobaterie. Jak jedu, svítí jen tak slabě, spíš problikává, když vyřadím na neutrál, tak se rozsvítí více, když naopak přidám otáčky, tak zhasne. Jakoby špatně dobíjel alternátor nebo co. No a když stojím a otevřu kapotu, jde z toho takový "zdechlý" zvuk, jako když v nějakém spotřebiči na baterie dochází šťáva. Co to může být?

2007-12-07 01:09:54

No, zrovna tady

http://www.mazdaclub.cz/article_detail.php?id=7

ten borec píše, že jsou tam špatný alternátory .. a regulátory ... a akumulátory tím pádem taky ...

2007-12-07 17:38:12

To by vypadalo na alternátor. Ta kontrolka baterie svítí, když se baterie nedobíjí. To znamená, když alternátor má nižší napětí než baterka. Může to být alternátorem, nebo regulátorem v něm, možná že i dioda v alternátoru, ale taky by to mohl dělat i třeba jen volný řemen. První bych se asi podíval, jak je napnutý řemen a pak teprve něco dělal s alternátorem.

2007-12-07 18:09:03

můžou bejt taky v čoudu uhlíky v alternátoru... jako v každým elektrospotřebiči nestává se to moc často, ale občas se může stát... rozdělávat alternátoru u 626 je ale porod..

2007-12-17 04:53:24

No tak je to to nejlepší, co mohlo být, špatná dioda, můstek nebo co (to je asi regulátor, ne) a asi i uhlíky, no před Vánocema radost

2007-12-17 09:45:43

Dioda usměrňuje proud, to znamená že podle toho jak je zapojena propouští buď jen kladnou, nebo jen zápornou půlvlnu střídavého proudu. http://cs.wikipedia.org/w...Usm%C4%9Br%C5%88ova%C4%8D Jedna dioda tedy propouší kladné půlvlny na plusový výstup alternátoru a jiná dioda zase propouští jen záporné půlvlny na mínusový výstup alternátoru ( kostra) , protože alternátor na rozdíl od dynama vyrábí střídavé napětí a protože v autě je stejnosměrný rozvod, musí být právě v alternátoru diody, které ten střídavý proud usměrní ( přemění střídavý proud na stejnosměrný ). Protože v alternátoru není jen jedno vinutí a aby se využily všechny půlvlny střídavého proudu, nedává se do alternátoru jedna dioda, ale hned diod několik ( většinou 9 ), které jsou spojeny do takzvaného můstku. U dynama jsou uhlíky z důvodu, že je vyrobený proud odebíraný z rotoru a jako elektromagnet tam funguje stator. U alternátoru je to obráceně. Klidně by stačilo u alternátoru na rotor přichytit normální magnety, ale alternátor by nedával moc velký proud, proto je rotor řešen jako elektromagnet a uhlíky jsou u alternátoru jen kvůli buzení vinutí na rotoru, které vytváří magnetické pole. U alternátoru vydrží uhlíky déle, než u dynama, protože alternátor může mít na rozdíl ud dynama na rotoru pro dosedání uhlíků hladké kroužky.Protože by se s různými otáčkami alternátoru měnilo napětí alternátoru , je ještě u alternátoru regulátor, který podle toho, jak se mění napětí na alternátoru upravuje budící proud pro vinutí rotoru a tím udržuje pořád stejné napětí na výstupu alternátoru. Odborníci mi prominou, ale snažil jsem se to vysvětlit alespoň trochu srozumitelně pro neodborníky.

Tady je něco o elektrice a elektronice aut a na konci je i něco o alternátoru. http://www.rostar.wz.cz/E...ronika_v_automobilech.pdf

Tady je schema zapojení alternátoru z brouka, ale všechny alternátory jsou řešeny stejně, jen tento alternátor má ještě regulátor zvlášť a dnes už je většinou regulátor přímo v alternátoru a už ne mechanický s elektromagnetem, ale asi už většinou elektronický.

http://www.vwbroukklub.cz/udrzba/alternator.htm

Než ten alternátor opravovat, jestli by nebylo lepší sehnat nějaký někde na vrakovišti. Ta oprava alternátoru bude asi dost složitá práce.

2007-12-20 12:15:07

Pěkně jsi to popsal, je to tak.

Oprava alternátoru může někdy vyjít docela draho. Dle toho kde si to necháš dělat. Jestli v servisu, tak se prohneš. Mě oprava altíku jednou vyšla na 3500Kč - nový ložiska, uhlíky, regulátor (ten byl právě nejdražší, protože se dával novej, ložiska sice taky, ale to už není taková pálka + práce) Ložiska se většinou při rozebírání dávají nový, protože se můžou poškodit a pak by třeba pískali (dobrý mechanici dávají nový)

Možná se zdá, že je lepší koupit altík z vrakárny, ale nevíš jak na tom je a jak dlouho ještě ty věcičky v něm vydrží. Můžeš ho sice vyzkoušet na zkušebně jak funguje a on fungovat bude, ale.....

Při generálce tam dáš všechny ty kritický věci nový a je trochu větší jistota, že to bude fachčit.

Já s ním od té doby neměl problém, kdežto spousta lidí ho koupila ,,jetej'' a pak nakonec následovala oprava. Ty vyhozený prachy pak zamrzí.

2007-12-20 15:24:47

Samozřejmě nejjistější je koupit alternátor nový, ale to nebude nic levného. Z vrakoviště bude levnější, ale je pravda, že může fungovat několik let a taky se může třeba za půl roku vysypat. Dále jsou různé firmy, které třeba nabízí repasované alternátory, i když na mazdu to asi výměnou kus za kus nebude a bude se tam muset nechat na opravu. To asi bude nejlepší řešení. Vyjde to levněji než nový a ty hodně namáhané díly by tam měly být nové. Opravovat ale alternátor z mazdy někde doma v garáži asi nebude legrace.

2007-12-20 17:27:48

Někdy to je i legrace - pro toho kdo se na tebe dívá jak opravuješ

Pakliže odejde regulace, musí člověk stejně koupit novou a to samé u diod v altíku atd. Nakonec neušetříš.

Když ho dobře opravíš, tak to auto ještě přežije.

2007-12-21 11:49:50

Je to pravda. Dobře může opravit alternátor ten, kdo tomu rozumí. Kdysi jsem viděl opravovat alternátor ze škodovky 120, která ještě měla regulátor zvlášť a ani to nebyla žádná legrace. Myslím, že tam byly dva nebo tři můstky s diodami a k nim přiletované vývody vinutí, tak že na rozebrání byla potřeba i páječka a diody byly v můstku zalisované, tak že je vyměnit taky nebyla legrace a slyšel jsem, že u japonských aut rozebrat alternátor je ještě horší.

2007-12-25 11:31:54

Môj problém je trocha iný , kontrolka dpbíjania mi nesvieti a alternátor ako keby nedobíjal. Myslel som si, že mám zlú baterku, kúpil som novú a po dvoch dňoch mi ráno ledva pretočila - tak neviem , kde je chyba.

2007-12-25 11:56:40

puher

Vždycky když máš podezření na nefunkční dobíjení nebo slabou baterku, nejdřív si změř zda alternátor dobíjí a pak teprve hledej dál, respektive kupuj novou baterku.

Kontrolka dobíjení totiž nemusí vždycky svítit, když alternátor nedobíjí.

Jestliže funguje alternátor a akumulátor(baterka) jak mají a stále se ti vybíjí, tak máš někde ztrátový proud - malý zkrat, špatej kontakt atd. a to ti může přes noc baterku vybíjet.

Jelikož máš novou baterku:

Nejdřív zkoukni napnutí klínovýho řemene zda na altíku neprokluzuje

Změř dobíjení - mělo by být mezi 13,8 - 14,2 V ve všech otáčkách

Pak zkus najít ztrátové proudy - baterka při tom musí být plně nabitá

2007-12-25 15:37:16

No ... oprava altíku mě vyšla na šestku . .. a za dva dny jsem ho nabuřil ... je to možný?

2007-12-25 16:55:50

Jéééé,to mě mrzí i za tebe člověče!!

2007-12-25 20:29:02

Co jsi dělal člověče? To je škody naděláno

2007-12-26 10:01:52

To je ale smůla. Jinak k tomu dotazu, jestli kontrolka nesvítí a alternátor nedobíjí, tak kdysi se mi něco podobného taky stalo, ještě na staré Zastavě a bylo to jen volným klínovým řemenem. On mi totiž praskl klínový řemen a tak jsem tam dal náhradní, který jsem vozil ( byl tam ještě od původnbího majitele ), jenže starší a myslel jsem, že je o trochu větší, že už více napnout nešel, ale zdálo se to být napnuté dostatečně, tak jsem to dále neřešil a jen jsem si dokoupil nový náhradní řemen o trochu menší. Jenže alternátor dával takové napětí, že kontrolka nesvítila, ale už ne takové, aby to dobíjelo baterku a tak jsem od Prahy jel na Šumavu vlastně na baterku a divil jsem se, co se s autem děje, protože už za Plzní, když jsem více přidal plyn, tak se to dusilo a v lese u Kdyně jsem jel už za tmy a potkávačky už nesvítily o moc víc, než parkovačky a dálkové, protože jsem měl ještě přídavné, tak se vůbec nechytaly. Druhý den jsem tedy chtěl vyměnit řemen a zjistil jsem, že ten, co jsem koupil tam nejde, protože ten, co jsem tam mělměl správný rozměr, ale byl vytahaný. Tak jsem sháněl jiný řemen. Naštěstí jsem ho sehnal už ve Kdyni u benzínky a hned ho vyměnil. Známý, který bydlel blízko odtamtud mi půjčil nabíječku a tak jsem v kempu v chatce dobíjel baterku. Taky bych tedy doporučil změřit napětí při nastartovaném motoru, i když kontrolka nesvítí. Po nastartování by na baterce mělo být kolem 14V a zkusil bych to třeba i při rozsvícených světlech, aby se třeba nestalo, že s větším zatížením alternátoru by řemen začal prokluzovat. To ale neznamená, že to musí být jen řemenem. Ne každá závada na alternátoru musí znamenat rozsvícení kontrolky. Ta svítí, jen když alternátor nedává vůbec nic. Pokud alternátor bude dávat třeba napětí, jaké má baterka,to znamená asi 12,5V tak to nedobíjí, ale kontrolka asi svítit nebude.

2007-12-26 13:25:43

Někdy je to docela sranda jaká blbost může na autě způsobit docela velký starosti.

Mě taky na Mrkačce nasvítila kontrolka a jednou jsem dojel domů a chcípnul motor. Chtěl jsem nastartovat a ani se neotočil. Druhej den sem měřil baterku a měla hrozně málo. Nabil jsem ji a pak nastartoval, změřil dobíjení a alternátor nedával ani ťuk.

Na tátovo autě způsobovala vadná baterka škubání studenýho motoru, když chtěl člověk přidat plyn. Nebo to na volnoběh zničehož nic chcíplo. Přitom vše dobíjelo jak mělo, baterka na to nevypadala. I při plným zatížení to fachčilo. Až před zimou jak šly teploty dolů, tak se ani nepřevalil motor při startování. dala se tam nová aku a bylo vše ok

Jednou se mu taky nová baterka vybíjela a při tom altík normálně nabíjel. Když auto stálo dva dny, byla baterka vždycky vycucaná.

No a to jí právě vybíjel ztrátovej proud. Ten jsem nakonec našel ve špatným zapojení alarmu kterej tam byl dodělávanej, byl tam špatnej kontakt a pomalu to vždycky vycucalo baterku.

Lepší je vždy vše změřit a jít na jistotu, než hnedka běžet koupit novou baterku a pod. Jenom ten pitomej řemen co dovede způsobit.

2007-12-26 18:59:40

Jen se směju...něco mi to připomíná. V létě..sluníčko svítí a na kontrolku moc vidět není. Já takhle dojek k benzince ještě se Sierrou. Po natankování jsem už nenatočil. Téměř mrtvá baterka. Byl jsem přesvědčený,že umřela..asi článek ,jsem si řekl a jel koupit autobusem novou. Pěkně jsem si ji dovezl a namontoval. Natočil a koukám..kontrolka svítila jako o závod. Byl jsem u toho úplnej blbec. Takže druhý den jsem jel žadonit do kšeftu...aby mi ji vzali zpátky. Vyleštil jsem kontakty a vzali! No a na Sirce jsem vyměnil altik celej...protože jsem měl náhradní. Takže opravdu zážiteček s dobíjením.

2007-12-26 20:14:10

Je to tak, každej hned letí koupit baterku a pak valí oči že závada je jinde.

Ne vždy se dá spolehnout na kontrolky

2008-01-25 00:31:04

U mě diagnoza stejná, v listopadu se to rozblikalo , vycucalo baterku a pak peněženku. Regulátor napětí 2499Kč i s prací.


Odpovědět

1  2