Fórum - Téma


problémy s Mazdou CX 5


Fórum CX-5 problémy s Mazdou CX 5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 32

dub
2013-03-28 22:08:18

m3m:

jak pozoruješ často regeneraci DPF?

MAX6  
J.
2013-03-28 22:18:16

Lidičky nechci nic říkat,ale trošku se zamyslete. Tenhle motor u vašeho auta(nebo celý vaše auto) berte pomalu jako experimet. Např. třeba u 323BJ bylo na nějakejch dílech provedeno celkem 7 modifikací od "bez písmena" po "F". Ale to že stoupá olej měrkou určitě nevyřešíte výměnou měrky. To je konstrukční problém nafty. Buďte připravený že za cca rok vyjde celá modifikace motoru. Jednoduše řečeno: Olej prostě stoupat nemá(logicky).

Ke spotřebě: Hádat se o spotřebě je absolutně zbytečá věc. To že jeden jezdí za 6.5 a druhej za 10 neznamená žádnou katastrofu. Jednak motor nad 2.0ccm se zajíždí minimálně 15000km než si všechny komponenty sednou a zadruhý každej jezdí nějak jinak a v jinym prostředí. Berte to logicky. Na spotřebu se vztahuje takovejch faktorů (váha auta,AERODINAMIKA, zatížení na určitou stranu auta, odpor pneumatik, váha pneumatik a disků, styl jízdy, povětrnostní podmínky, počet zapnutejch spotřebičů v autě, terén, teplota atd... atd...) a nikdo na světě v danou chváli nedokáže napodobit stejný podmínky jako má druhej človíček. Dle mého názoru,ten kdo s takovimhle autem jezdí okolo 10 litrů je šťastnej člověk.(Toyota RAV4 2009 naftajezdí za 12litrů)

Ohledně oleje: Do tohodle auta se od fabriky leje 0W-30 a 5W-30. S tim že pro Tyhle SkyActive motory (benzín/diesel) je povolenej 0W-40, 5W-40. Díky těm "velkejm" přesnostem v motoru potřebujete hodně řídkej olej i při startu a tepelně stabilní olej v dlouhodobim zatížení. Proto pro SkyActiv motory neni vhodná např. 10W-40 nebo 0W(5W)-20. Stačí přečíst tady článek o olejích. Tenhle motor neni žádná novinka. V Japonsku u Mazdy se tenhle princip vysoko kompresních motorů používal už od roku 1998.

m3m
2013-03-28 22:20:20

dub: jezdím většinou dlouhé cesty po dálnici ( 1100km najednou) a minimálně jednou za cestu mi vyskočí spotřeba (regenerace),ale jestli po ujetý 800 km vyleze na půl hodiny spotřeba znovu už na průměru nepoznám. Tak si myslím, že trochu pojezdím doma 100-200 km a jakmile vyjedu na dálnici a zapnu tempomat (jezdím hodně v noci), tak začne hned regenerovat a potom už nevím.Spotřebu resetuji před každou dálkou. V servisu se taky divili, že při takovém režimu mám problémy s olejem.

m3m
2013-03-28 22:27:14

MAX6: U CX 5 je už písmeno R

MAX6  
J.
2013-03-28 22:28:54

m3m: Na tom neni nic divnýho - u žádný automobilky.

m3m
2013-03-28 22:32:24

MAX6: za rok slušná porce, jen na okraj,olej nestoupá měrkou,ale ředí se naftou při regeneraci DPF, tím stoupá v motoru

MAX6  
J.
2013-03-28 22:36:24

m3m: Takže stoupá i na měrce.

Za rok/dva bude na tohle všechno modifikace jako u jinejch aut od Mazdy nebo jinejch automobilek.

Když koukneš na katalog Volva tak tam uvidíš i číslo 15 což odpovídá N. A u jinejch automobilek taky. 50% dílů projde modifikací dřiv nebo později.

Máma má Hyundaj Coupe a po 5 letech udělali modifikaci na hlavnim spojkovim válci na kterou jsme čekali jak na smilování.

Některý automobilky tomu říkají FACELIFL

m3m
2013-03-28 22:42:15

MAX6: stoupá na měrce,proto má nad max. ještě značku X a pokud dosáhne až tam má se okamžitě vyměnit(je moc zředěnej) a když se motor kousne (stalo se) a je nad X neplatí záruka,u někoho vystoupá k X i po 4000 km a né až po 20tKm(pravidelná výměna), už se opakuji

MAX6  
J.
2013-03-28 22:45:05

Nebudem si nalhávat,ale každej kdo si dneska koupí naftu na který jsou použitý technologie jako DPF atd...,tak může čekat problémy jako maj daleko starší auta s touhle technologií. Pořád se jedná o tu samou věc.

Kamarád má taky BMW 530d 2004 a taky má vykuchanej DPF projistotu i s katem.

Druhej známej má Peugeot 407 a taky má problém s DPF.

Každej kdo si tohle koupí tak nesmí čekat zázraky,že najednou přijde bůh a všechno bude fajn.

Samozřejmě to samí platí o benzínech. Jakmile je někde nějaká technologie která má problémy,tak ty samí problémy se dají čekat i u auta o 10let mladšim který má tu samou technologii. (kdo má 4 klapky v sání jako já asi ví o čem mluvim)

MAX6  
J.
2013-03-28 22:47:07

m3m: A ty si myslíš že je to normální že takhle stoupá ta"kapalina" na měrce ? Mě to teda normální nepřijde. To že se má měnit když dosáhne nějakýho XYZŽ je sice hezký,ale proč to stoupá ? Tohle všechno se vyřeší za nějkou dobu - modifikace.

m3m
2013-03-28 22:51:25

MAX6: manželka jezdí s Alfou (4 roky) a nemá problémy s DPF, jednou za čas se rozsvítí kontrolka (nesmí zastavit-regeneruje),po chvilce zhasne a je to. U CX5 je jednoduché řešení, vykuchat DPF(u M6 běžné), nebude regenerovat, tím spadne spotřeba a nebude stoupat olej. Na emisích se to neměří, jen na CX5 to ještě nikdo nedělal.

MAX6  
J.
2013-03-28 22:52:50

m3m: DPF jako DPF Kuchá se všude. Sestra na Toyotě Rav4 2009 byla s touhle vymožeností už 5x na reklamaci,protože auto vždycky spadlo do nouzáku kvůli oleji. Normální věc

2013-03-28 22:53:28

Jen se do toho ktátce vložím. Stoupající olej je "problém" už od roku 2006. Hold i my v 6kách tohle známe Je to prostě kvůli té superhyper emisní ekologické věci s názvem DPF. Musíte to vydržet, popřípadě potom kuchat

Mazdár

EDIT:Jste mě předběhli

MAX6  
J.
2013-03-28 22:56:54

Mě je naprosto jedno na co kdo jezdí (slunce,metan atd...) ale to že na to nadává je jen jeho blbost,že si nepřečet asi milion článků tady na Mazda fóru např. o DPF.

Tak jako byla moje blbost,že jsem si při koupi auta nezjistil že se začalo používat promněnlivá délka sání a s tim spojený 4 klapky v sání,který dokážou vlítnout do motoru a totálně ho odstavit.

m3m
2013-03-28 22:58:44

MAX6: na tom JTD od Alfy olej nestoupá, jedině že by to tak hodně olej pálilo, že by se tou naftou stačil doplňovat

MAX6  
J.
2013-03-28 23:01:12

m3m: U alfy ten olej spíš utíká přes šrouby na vaně nebo převážně přes výfukovej ventil. Ale bavíme se tu o Mazdách,takže sorry za odbočku.

2013-03-28 23:04:59

Určitou dobu mi na mazdičče taky nestoupal olej. Ale pak se zjistilo,že byly podložky pod vstřikama černý na uhel

m3m
2013-03-28 23:08:03

MAX6: to je mi jedno jak si s tím technickým problémem výrobce poradil,ale pokud CX5 vydrží to co předchozí JTD tak ji budu chválit do konce života

MAX6  
J.
2013-03-28 23:13:41

m3m: Předchozí JTD nemůžeš srovnávat s motorama od Mazdy. To je to samí jako bych předchozí motory od Mazdy (ne)srovnával s motorama JTD. Jsme na Mazda fóru a alfa mě absolutně nezajímá. Navíc když vidíš nějaký video o alfě (benzín/nafta) tak se tam každej zmíní o tom,že u alfi potřebuješ vozit kanistr oleje v kufru. Ale jestli zrovna tobě olej nežere,tak ti gratuju Cuhane.

MAX6  
J.
2013-03-28 23:17:24

natural: Já bych řek,že nějaká takováhle maličkost bude i u Skyactivů. Třeba se nakonec zjistí že to jsou taky ty podložky co způsobujou stoupání toho oleje. Já osobně bych to neviděl nijak černě.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 32