Fórum - Téma


problémy s Mazdou CX 5


Fórum CX-5 problémy s Mazdou CX 5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 23  24  25  26  27 ......... 32

pantauleo, 2016-01-22 13:07:10 napsal:

renda1966: Tak jsem to pořádně prostudoval a obě nabíječky jsou určené pro : Všechny typy 12V olověných akumulátorů (s kapalným elektrolytem, bezúdržbové MF, Ca/Ca, AGM a GEL) Jen ta start stop nabíjí max. proudem 3,8A a ta druhá 5A. Jinak mají všechny hodnoty úplně stejné. Tak si myslím, že to bude jen reklamní trik, napíšeme pro baterie start/stop, aby se to kupovalo. V Mazdách je baterie EFB a to by měl být tekutý elektrolyt a jen silnější desky, takže by to měla nabít jakákoliv nabíječka.

2016-01-22 14:41:34

pantauleo: To nedokážu posoudit ale je to nově vyvinutý typ nabíječky a v návodu je uvedeno, že je optimalizovaná pro nabíjení AGM a EFB baterií. Bude tam zřejmě změna v průběhu nabíjení. Myslím tím kolik voltů mude dávat pro jednotlivé typy baterií. U staršího typu je uvedeno, že normální baterie nabíjí 14,4V, AGM 14,7V a pro Recondici 15,8V. U toho nového typu je nabíjení rozšířeno o EFB a tam netuším kolik dává. Rozhodně tam zmizelo tlačítko na přepínání režimů a tak je plně automatická a tedy blbuvzdorná. To bude asi ten hlavní rozdíl.

RENDA1966, 2016-01-22 14:34:56 napsal:

jozefs: To je jasná věc. Jen některé dříve a některá později. ..

2016-01-22 14:55:44

renda1966: pred dvoma dňami sa mi rozsvietilo na palubnom počítači porucha START/STOP........LOW POWER

zobral som moju starú nabíjačku, tuším 30 ročnú, a pripojil na + a - baterky, bez toho aby som dával dolu s baterky kontatky,.....cez noc sa to pekne dobilo, a už je všetko OK,......

nabíjačku mám taký typ, že má ampermeter, a po pripojení k batrke je ručička vychylená do prava, podla toho, ako velmi je vybitá baterka, postupne ako sa nabíja sa ručička blíži do ľava k NULE, a po nabití je na meráku NULA......

pozná to niekto?..taký typ nabíjačky????

2016-01-22 17:27:18

jozefs: Podle popisu se zřejmě jedná o nabíječku se selenovým usměrňovačem. Je charakteristická tím, že se zvyšujícím napětím na výstupu (na baterce) se snižuje dobíjecí proud. V podstatě "samoregulační"

el.technik, 2016-01-22 17:27:18 napsal:

jozefs: Podle popisu se zřejmě jedná o nabíječku se selenovým usměrňovačem. Je charakteristická tím, že se zvyšujícím napětím na výstupu (na baterce) se snižuje dobíjecí proud. V podstatě "samoregulační"

2016-01-22 17:29:43

el.technik: a je to dobrá nabíječka?.....co se týka konstrukce a vhodnosti nabíjet třeba baterku v CX-5 tce ?

nabíječka muže nabíjet max 8A....ta moje

2016-01-22 18:11:25

jozefs: nebál bych se s touto nabíječkou nabíjet jakoukoliv autobaterku

jozefs, 2016-01-22 17:29:43 napsal:

el.technik: a je to dobrá nabíječka?.....co se týka konstrukce a vhodnosti nabíjet třeba baterku v CX-5 tce ?

nabíječka muže nabíjet max 8A....ta moje

2016-01-22 18:42:35

jozefs: to si nemyslím, přikládám článek o bateriích AGM a EFB.

K zajištění dlouhé životnosti akumulátorů AGM a EFB by měly být při nabíjení používány výhradně nabíjecí přístroje s regulovaným napětím (14,4 V) a s nabíjecí charakteristikou IU. Přebíjení (nad 14,4 V) zkracuje životnost akumulátorů a může vést ke ztrátě záruky.

el.technik, 2016-01-22 18:11:25 napsal:

jozefs: nebál bych se s touto nabíječkou nabíjet jakoukoliv autobaterku

2016-01-22 18:51:39

el.technik: Taky si myslím

RENDA1966, 2016-01-22 18:42:35 napsal:

jozefs: to si nemyslím, přikládám článek o bateriích AGM a EFB.

K zajištění dlouhé životnosti akumulátorů AGM a EFB by měly být při nabíjení používány výhradně nabíjecí přístroje s regulovaným napětím (14,4 V) a s nabíjecí charakteristikou IU. Přebíjení (nad 14,4 V) zkracuje životnost akumulátorů a může vést ke ztrátě záruky.

2016-01-23 06:53:58

renda1966: Rozdíl mezi zmiňovanou a doporučenou nabíječkou je ten, že u zmiňované (charakteristika U) dochází se zvyšujícím se napětí na svorkách k poklesu proudu a plné dobití akumulátoru je téměř v nekonečnu. Doporučovaná (charakteristika IU) ke konci nabíjení reguluje konstantní napětí a dobije tak akumulátor na 100%. Nabíječka s charakteristikou U není vhodná pro nabíjení (formátování) zcela nových akumulátorů. Pro dobíjení v našich autech lze použít, nehrozí poškození. Apropo, pokud je v pořádku dobíjení v autě, není nutný žádný vnější zdroj.

2016-01-23 07:36:32

No já budu raději používat ty nové a moderní automatické nabíječky od CTEKu. Tato značka vyhrála i několik testů, naposledy myslím v německém AUTOBILDu.

S tím dobíjením to platí jen při dlouhých cestách. Ty se mě ale netýkají. Zde se o tom také píše:

  • dobíjení autobaterie má za normálních okolností na starosti alternátor vozidla v rozsahu od 13,8V do 14,6 V - při běhu motoru spotřebiče ve voze a motor odebírají energii z alternátoru, nikoliv z autobaterie a autobaterie se zároveň dobíjí
  • pokud jezdíme denně do 30km a k tomu 3x až 4x startujeme, svítíme atd. autobaterie se nestačí dobíjet a je třeba ji jedenkrát za dva měsíce nabít. Jinak dochází k hlubokému vybití a sulfatizaci baterie, což snižuje životnost.

2016-01-26 13:45:37

Ahoj všem Mazďákům,

ohledně nabíječek CTEK, bych se nebál používat jak CTEK MXS 5.0, tak CTEK CT5 Start/stop. Dokonce MXS 5.0 je pro naše baterie EFB i lepší, kdy lze udělat baterii RECOND - provaření elektrolytu.

Zatím a hodně kilometrů.

2016-02-03 17:29:39

Toto vyzera ako pruser: http://www.cnet.com/roads...5-crossover-total-recall/

2016-02-03 20:03:07

danka: Také od včera sleduji tzv. Mazda Total Recall. Zatím se informace různí, zda se to týká jen severoamerického trhu anebo celého světa.

U dealerů v ČR ráno nic nevěděli.

Pro Mazdu vzniknou jistě náklady na svolávací akce.

Je ale vidět, že jí záleží na svých zákaznících. Zatím žádný průser se smrťákem, zjistili sami při svém testování, mohli by zatloukat a vykašlat se na již prodané kusy (Jako třeba VW s náhlým poklesem výkonu AT převodovky před časem).

Já si vysoce cením takového férového jednání.

Jsem rád, že jsem si vybral zodpovědného výrobce. Kéž by to platilo u všech.

2016-02-03 20:23:21

a ako je to z tými zadierajucimi vačkami? bol to problem len určitých ročníkov alebo je to aj u súčasných modeloch ? ja mám 12/2014 a neviem či sa to týka aj mna alebo uz je problem odstránený.

2016-02-03 21:32:07

mohican: ale iste, je to ferove voci majitelom cx5, ze priznali chybu, preto som pisala, ze to vyzera ako pruser. Uvidime, ci sa to tyka vsetkych cx5 od roku 2014.

2016-02-04 12:13:51

dnes tu uz nikto nic negarantuje

2016-02-05 20:47:30

Tak na základě tohoto článku

http://www.mazda-motors.c...in-the-us-over-fire-risk/ jsou závadou postižena pouze vozidla importována do US, Canada and Puerto Rico.

Auta pro Europu a Asii by měla být v pohodě :).

2016-02-09 17:58:47

Ahojte chcel by som sa spytat tych co maju cx5 v benzine po FL ako je na tom s odhlucnenim na dialnici ci to viete porovnat aj s inymi autami nijako .

Dakujem.

2016-02-09 18:36:04

deividmanbb: deividmanbb:Ahoj,

Najeto cca 5300km z toho tak 4500 (nebo i víc) po dálnici. Nemůžu si stěžovat. V porovnání s Toyota verso nebo služební BMW úplně v pohodě. Pravda, že nad 140km/h je ta aerod. a velká zrcátka drobet znát.......tak hold přidám zvuk na rádiu a BOSSE to srovná.

V žádném případě bych se hlučnosti nebál.

2016-03-11 12:12:58

Aktuální info, destičky předních kol jsou vyměněny na 60000 km, originál už jsem nedával....

2016-03-11 15:06:59

pixar66: Dobrý den, mohl bych se zeptat jaké destičky jste dal? Když ne originál. Děkuju


Odpovědět

1 ......... 23  24  25  26  27 ......... 32