Fórum - Téma


Problém se zadírajícími vačkami - je už VYŘEŠEN?


Fórum Technický koutek Problém se zadírajícími vačkami - je už VYŘEŠEN?




2015-06-08 11:57:53

Ahoj, pořád si brousím zuby na M6 a vím o onom nepříjemném problému s dieslovým SKYACTIV-D 2,2. Je po faceliftu tento problém nadobro vyřešen a nebo provedli nějakou dočasnou, ne zcela dostatečnou nápravu? Volil bych samozřejmě raději benzín, ale chci 4x4 a automat a M6 s G192 nebo G165 pohon všech kol nenabízí, pouze u dieslů. Variantou B je pak CX-5, kde tato kombinace možná je, ale design mi není moc po chuti a prostorově nebude ideální...

Dík za radu

2015-06-08 12:04:56

poly: už tu podobné téma je, tuším u cx 5, něco málo napsali i ve speciálu světa motorů - diesel. píší tam, že od 13.9 2013 jsou zavedeny odolnější vačky a jemnější olejové filtry, ale zda to pomůže definitivně, je otázka.

2015-06-08 12:19:10

poly: Na německém CX-5 fóru (nevím, jestli se tu smí na něj odkázat, tak na něj radši neodkazuju, ale strýček Google kdyžtak pomůže) se nedávno v příslušném tématu ozval nějaký Němec, co mu měnili vačku a vše ostatní při 45000 a teď má 85000 a budou mu ji měnit znovu.

2015-06-08 12:21:52

marty75: a byla to už ta pevnější vačka??? je to tam psáno?

2015-06-08 12:25:21

radomiláček: Opravná sada vačky a černých cementovaných (namísto lesklých nitridovaných) vahadel je IMO jen jedna, ale samozřejmě za něj nemůžu hovořit a ani to tam nepíše.

2015-06-08 12:27:41

marty75: prostě bych se nedivil, kdyby ta oprava byla staršího data a dali mu ještě tu starou vačku, proto jsem ptal. pokud by tam bylo výslovně psáno, že dostal už pevnější vačku, měli by jsme takto jasnou odpověď na dotaz.

2015-06-08 12:35:33

radomiláček: Jmenuje se Michael, má CX-5 od 10/2013, první oprava při 45000 km, teď má 85000 km, opravná sada byla vytvořena minimálně na jaře 2014, ne-li dřív (z té doby jsou datovány fotky nových černých vahadel). Když počítám, že najede 4700 za měsíc, museli mu to opravovat v létě minulého roku.

Nebo taky jinak řečeno, od 10/2013 jsou do nových CX-5 montovaná cementovaná vahadla a jiná vačka v sériové výrobě, takže nepředpokládám, že by cokoliv opraveného o 3/4 roku později dostalo starou vačku a stará vahadla.

2015-06-08 12:36:24

marty75: tak v tom případě je to jasné.

2015-06-08 12:45:19

Četl jsem to myslím v Dieslu nebo tak někde, ale už jsem ho vyhodil. Tam psali "do odvolání nedoporučujeme kupovat". Tento časopis si běžně nekupuji, tak nevím zda bylo něco odvoláno Vím, že se něco měnilo na starých motorech. Nové, v tomto případě rok 2015, mají tedy, předpokládám, změnu takovou, že výsledek je to samé = jak starý motor po svolávačce a výměně inkriminovaných součástí. Chápu to dobře?

2015-06-08 12:46:43

Nejstarší servisák ve Zlíně, kde nám dělali parkovací systém a lakovali nárazníky, říkal, že nedat do toho motoru rolny byla pěkná blbost.

poly: Ano nové motory jsou úplně ty samé, jen snad díky cementování je povrch odolnější vůči kyselému oleji, takže se tak rychle nenaleptá. Ale karbon v oleji působí jako brusivo IMO stále stejně. Chyba je vyloženě konstrukční jako např. u TDI (podobný problém vahadel bez rolen).

radomiláček: Tak jsem zapátral, a opravovali mu to koncem srpna 2014, definitivně tedy dostal inovované díly. Heslo pro Google je "cbmicha750 Schaden Nockenwelle / Folgeschaden Turbolader etc."

Díky za spojení příspěvků, při pokusu o spojení mi o furt psalo, že na to nemám právo. Asi chyba v Matrixu.

2015-06-08 13:14:04

přesně tak, dalo se to čekat, že bez rolny to dlouho nevydrží.

2015-06-09 20:41:43

Tak nám to měnili na obou M6. Údajně se ale jedná o maximálně 10% motorů 2.2D ... což ale vzhledem k výměně u obou našich M6 je otázkou. Nicméně u kolegy se závada projevila poklesem výkonu, já ale nic nepozoroval, údajně to vyměnili v době začínajících problémů (65.000 km). Po výměně zatím vše O.K., ale najeto pouze asi 2.000 km.

Dle servisu (výměna před měsícem) se jedná o jiný materiál a nějaké další úpravy - přesněji nespecifikováno, navíc motorům nerozumím, takže by mi to ani nepomohlo

Doporučuji prodloužit záruku na 5 let při nákupu.

Osobně bych dnes asi volil automat, benzín 2,5 l. Zatím jsem na něj neslyšel žádnou kritiku. Spíše naopak chválu na automatickou převodovku.


Odpovědět