Fórum - Téma


Problém s rozvody - KL 2.5 V6 121kW


Fórum Technický koutek Problém s rozvody - KL 2.5 V6 121kW




2011-07-03 22:24:22

Zdravím všechny dobré lidičky.

Po výměně rozvodů mi řemen "táhne" na stranu - směrem k motoru. Všiml jsem si toho už po nasazení (tehdy to bylo asi o 2-3 mm na napínací kladce). Proto jsem se jej snažil ještě před nastartováním ručně navést na správnou stopu (otáčením kliky a tažením do strany od motoru). Po nastartování řemen opět sjel bokem, tentokrát asi o 5-6 mm, už se začal ze strany motoru i ožužlávat... :(

Foto před nastartováním (ruční domluva):

https://picasaweb.google....a/Car#5625197823562914722

https://picasaweb.google....a/Car#5625197854534640498

Foto po nastartování:

https://picasaweb.google....a/Car#5625197436284834978

https://picasaweb.google....a/Car#5625197515344905026

Navíc je řemen na napínací kladce "šejdrem", jako by byla vyosená. Napadá Vás, čím to může být? Na řemenu jsem nenašel žádné šipky směru otáčení, dal jsem jej tedy tak, aby byl popis na něm čitelný když stojím u pravého předního kola (stejně byly orientovány i oba klínové řemeny)... Nenapadá mě, kde může být chyba, vše jsem dělal precizně. Napadá mě sundat napínák a vrátit původní napínací kladku, ale s tím napínákem je strašná drbačka... :( Poradí mi někdo?

Taky jsem vyměnil regulátor tlaku oleje, kvůli klapání motoru (hlučným hydroštelům).

Původní zvuk (provozni teplota motoru):

http://www.youtube.com/watch?v=Cslajk2OEss

po výměně (studeny motor - bez vodní pumpy a se šmatlajícím rozvodem):

http://www.youtube.com/watch?v=5Eb95NQp-8A

takže žádná změna k lepšímu... :( Na konci druhého videa jsou vidět i "šmatlající" rozvody. Předem dík za každou radu.

Radek

2011-07-04 09:23:38

strašný zvuk motoru...jinak dej tam tu kladku zpátky...asi ta nová bude zlá...

2011-07-04 13:35:34

Hmmm, tak nejraději bych někoho pověsil za gule do průvanu :( Rozdíl 0,3 mm když to beru z roviny kolečka (měřeno přesně). Když bych to bral z roviny uchycení té napínací kladky, tak to na hranách kolečka bude rozdíl od oka nejmíň 1 mm. Kolečko se při otáčení nekvedlá, takže je na ložisku usazené správně. Problém je v uchycení ložiska (vyosený šroub)... Ani nechci domýšlet, co by se asi stalo, kdybych to zadekloval a nezkontroloval. Už teď má nový rozvoďák ze strany motoru ožužlaný zuby.

https://picasaweb.google....a/Car#5625459309513651202

https://picasaweb.google....a/Car#5625459337531134274

https://picasaweb.google....a/Car#5625469272660078226

2011-07-17 00:57:44

Jak to všechno dopadlo?

Prodejce tak napůl uznal, že na kladce je výrobní vada, ale ani po dlouhém domlouvání / dohadování mi nevyměnil kus za kus. Takže reklamace kladky i řemene s tím, že za měsíc asi vrátí peníze (když to výrobce uzná) a ať si teď u nich koupím novou.

Takže sem je poslal do... Starou kladku jsem kompletně rozhodil, vyčistil, vyleštil dosedací plochy rozvodového řemene, koupil ložisko SKF 6006-2RS1 (necelých 150 Kč), ložisko jsem usadil tak, aby neházelo víc jak 0,1 mm a kladku zkompletoval. Rozvody sem dal do kupy a dle mého názoru vše šlape jak hodinky. Jako že na napínací kladce se řemen vrtí asi 0,5 až 1 mm do stran, ale nikdy nepřesahuje přes hranu, takže to beru že to je OK. Kladka nehází vůbec, takže předpokládám že to není na závadu - když tak uvítám něčí zkušenosti, jestli to tak může zůstat - já už s tím jedzím.

PROBLÉM 1:

Na předním krytu rozvodu, nahoře u víčka pro dolévaní oleje, mi kryt nedosedá k bloku motoru, je tam fuk asi 5 mm a je vidět horní vodící kladka. Jestli se s tím někdo setkal a vymyslel, jak to utěsnit, budu rád když poradí. Na silikon je to moc velký fuk, ten by natekl dovnitř. říkal jsem si, že bych vyšmikl pásek plechu, ten bych na to položil a kolem toho to opatrně zapatlal silikonem, aby nenatekl dovnitř. Problém je v tom, že jak je nahoře společný šroubek pro oba kryty, tak je to tam už za ty roky celý rozžmoulaná a zaboha to nešlo udělat tak, aby to sedělo. Už před demontáži kryt nedoléhal 100%-ně, teď je to ale mnohem horší.

PROBLÉM 2:

Mám pocit, že se motor přehřívá. Jako by byl někde zavzdušněný okruh chlazení. Po 10 minutách na volnoběh se začalo za zadním blokem motoru kouřit, ale to se asi pálil nějaký olej na výfuku, nevím. Nechal jsem auto běžet na volnoběh celkem asi 30 minut, sem tam jsem přidal plyn na 2000 RPM (hydroštely), mezitím se asi 4x pustil ventilátor (jen jeden) a vždy po rozumné době se vypnul. Rafika teploměru ukazovala a stále ukazuje chlup přes půlku (za víc jak 4 roky se nikdy nehla dál, ani v zimě, ani v létě, ani teď). Poté následovala zkušební jízda 7 km, motor se chladil skoro asi 5 minut (volnoběh). Pak asi 15 km jízda na myčku a tentokrát skoro 10 minut chlazení ventilátorem (volnoběh). Pak dalších asi 10 km a zase 10 minut chalzení na volnoběch. Mám pocit, jako by byl zadní blok motoru zavzdušněný a chladil se pasivně od předního... :( Po těch asi 30 km ježdění po městě už je hadice mezi chladičem a motorem tvrdá, ale to skoro 10 minutový chlazení mě docela znepokojuje.

Jinak po té první půl hodině stání a testování se naplnily hydroštely a motor si přede uplně potichu. Takže výměna regulátoru tlaku oleje je opravdu zázračný lék... ;) :D Jen doufám, že to je tím regulátorem a ne tím, že se vůle vymezily přehřívajícím se motorem... :(

Uvítám každou radu / připomínku.

Dík, Radek.

2011-07-17 20:59:33

mě to dělalo něco podobného jako tobě, a bylo to ovzdušnovacím víčkem na chladiči...zkus ho vyměnit a uvidíš...

2011-07-18 10:21:14

To víčko, co je u přívodu k expanzní nádobě? Jako že to nedrží tlak myslíš? No tím by to mohlo být, zkusím to vyměnit - dík za radu.

Jinak teď jak jsem si s tím hrál, tak jsem za chodu motoru odšrouboval víčko z víka hlavy motoru pro dolévání oleje (jen tak sem chtěl mrknout, jestli to tam pěkně "cáká") a motor zhasl. Při odšroubovávání jsem cítil, jak je tam malinko podtlak. Je to v pohodě nebo je tam něco špatně?

2011-07-20 12:51:15

je to tak správně horší kdyby si tam měl přetlak

2011-07-20 14:34:29

rade.brno-->no ono to spíše drží ten tlak :-D vytvoří se tam bublina a ta pak koluje v okruhu chladícího systému, když to víčko funguje dobře, tak ten vzduch odpustí a je to OK, stalo se mi přesně to samé a do konce mi to občas tlačilo vodu s expanzky ven...

2011-07-20 22:04:23

já reagoval na to víčko pro nalévání oleje


Odpovědět