Fórum - Téma


problem s motorem 1.5 323 cupe


Fórum 323 IV BA / BH problem s motorem 1.5 323 cupe

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2008-01-20 21:57:38

cauky lidi sem tady novy :) akorat sem se zaregistroval a hned mam prvni dotazek na vas mozna mi pomuzete protoze se v tom moc nevyznam teda zatim :)

stala se mi takova nemila vec na moji mazdicce zacal mi blbnout motor uplne mi vynechal 3 valec rikam si fajn asi svicka odesla vymenil sem vsechny ale ejhle porad to blbne sice ne uz tak moc ale ted kdyz mam volnobeh porad mi ten 3 valec vynechava proste podpali nepodpali a tak dokola dokud nepridam trochu plynu pak uz je to vpohode.

za vsechny rady predem dekuji

2008-01-21 06:47:13

Zkus kabely ke svickam...

2008-01-21 14:43:37

kabely taky nic to uz sem taky zkousel

2008-01-21 16:50:14

podle mě je to prošlehla ,nebo vadná fajfka,prostě ji pořádně okoukni a ten kabel projdi za chodu motoru a ruzně ho ohybej poznáš,jak de nasadit na svíčku muže mít vuli

2008-01-21 21:02:42

Jestli jsou nový svíčky, tak to asi bude kabelama.....podívej se, jestli ty fajfky nejsou vlhký stačí občas trošku vody ktera se tam dostane třeba při umývani motoru a pak to zlobí....jestli si jinak všecko zkoušel tak rozdělovač

2008-01-21 21:44:48

no zitra jak budu v praci tak to zkusim rozebrat a uvidim co a jak dopadne doufam ze to bude neco z toho. zatim diky za rady a jak neco zjistim tak dam vedet

2008-01-21 23:43:39

Taky bych se priklanel ke kabelu. Pak me napada uz jenom rozdelovac, ale to by ten valec nejel vubec.

2008-01-22 06:45:07

Zkus ještě vyměnit víčko rozdělovače - stojí pár kaček, a očistit palec rozdělovače (já ho kupoval nový, ale nepodařil se mi tam napasovat, tak jsem původní jen očistil).

No a mě to jezdí na cca 2,5 válce

2008-01-22 14:45:31

tak zdravim vsechny takze co sem mel casek v praci tak sem otestil kabel zkusil sem ho procistit nastrikat kontaktolem prozkoumal sem jeho stav a vypada docela vpohode meril sem i jeho odpor ale u uhliku nevim jedine co sem zjistil sem akorat ze oproti 1 a 2 valci ma polovicni odpor takze je mozne ze to muze byt ono na rozdelovac se chystam jak jen budu mit cas kuknu na to pak jeste mi rikal majstr z druhe firmy co je u nas v praci ze to muze byt jeste vstrik coz doufam ze nebude ono

2008-01-23 18:53:50

zdravim vsechny tak mam par zprav ohledne mojeho motoru tak zacbu tou lepsi

uz mi nevynechava ten 3 valec proste to prestalo a to sem se ani nedostal na sundani vicka rozdelovace

no ale spatna porad mi blbnou otacky kdyz pustim plyn nebo sem tam na volnobeh ale vetsinou kdyz pustim plyn tak to proste padne skoro na 0 a pak se to vrati nekdy to udela opakovane treba i 3x po sobe i kdyz nic nedelam treba stojim na krizovatce. zitra odjizdim do polska z prace tak asi necham auto brachovi at mi to veme na sichtu projet co by stim mohlo byt a i nechat procistit vstriky ultrazvukem doufam ze uz to prestane

2008-01-23 19:19:14

jak dlouho to auto máš a jak dlouho stálo? vzal bych to od nádrže,přez pal. fyltr až na ty střiky a pak bych tam párkrát natankoval ten nej. benzin a uvidíš,máme stejný auta,když sem ho koupil udělal sem to taky čus luda

2008-01-23 19:51:21

no auto mam asi tak od pulky srpna minuleho roku nevim presne jak dlouho stalo koupil sem ho po jedne pani co to mela od novoty a je tam najeto asi 89tis km teda jak sem to kupoval bylo tam 84tis a podle toho co rikala tak ji to asi tak 3-4 mesice stalo v garazi jak sem to koupil tak sem udelal samozrejme takove ty drobne opravy jako olej atd a chystam se na to znova servisku mam taky ale jak sem se do ni dival tak se tam nic moc nemenilo akorat si tam nechala pridat imobilizer a kridlo a pak uz nic samozrejme chystam dalsich par veci jeste jako je vymena rozvodu uvazuju nad celym podvozkem protoze kdyz uz budou kolecka tak by to chtelo i neco jineho ze taky mam objednane i vsechny filtry tak se uvidi ale zase nemuzu tolik financi najednou dat dokupy sice pracuju ale casu taky neni moc teda tedka no sef moc vymysli ale co se da delat jak budou zase finance hned neco zkusim dalsiho.

jeste zjistim kde tu maji diagnostiku a skoknu na ni at vim co tam jeste je za zavady pokud by nekdo vedel kde tu kdo dela u ostravy diagnostiku mazdicek tak bych byl rad :)

precejenom je to rozdil predtim sem byl u skodovek na kterych sem vyrustal :) S105 pak facko takove normalni sice se mi zda ze ta 323 je jakasi lina oproti tomu facku co sem mel ale nevim asi je to tak ze ten rozdil par koni uz nepoznam facko neco kolem 95koni melo podvozek spise zavodni 15 hliniky a par dalsich vecicek a max na dlouhou prevodovku 206 km/h overena poldama na kratkou skrin jen 183

no a ted je to mazdicka a nez si zase zvyknu na to ze uz to neni jen karburator a je tu vice elektroniky a vlastne uplne neco jineho tak to zase bude delsi dobu trvat

ps.: pokud nej palivo tak letecky benzin ale 60kc za litr je fakt moc

2008-01-23 21:29:10

takže co se týče toho vynechávání bych vsázel na kabely a zapomen na měřák protože nejspíš máš kabely uhlíkové které mají dost velký odpor který je tím větší čím delší máš kabel takže mezi jednotlivýmy kabely může být dost velký odporový rozdíl navíc to co měřákem nezměříš je porušení izolace což je na kabelech nejčastější závada zpozorovat ji můžeš pokud si prohlédneš kabely při běžícím motoru ve tmě vyděl jsem kabely které byly tak prošlahlé že po celé své délce ve tmě lehce světélkovaly jako neonky sice hezkej efekt ale moc to nejede.

co se týče toho leteckého benzínu tak nevím kde si to slyšel ale je to blaf, letecký benzín totální brak má totiž jen 78oktanu a má to hned několik důvodů proč tomu tak je letecké motory pracují s podstatně nižšímy tlaky mají o něco málo větší vůle pístů ve válcích to proto aby se minimalizovalo riziko zadření motoru tuto vůli vytěsnují mastnější složky v nízkooktanovém benzínu, díky větší vůli nižším tlakům a nízkooktanovému benzínu letecké motory jsou daleko spolehlivější a životnost mají měkolikanásobně větší ikdyž na svůj obsah mají několikanásobně nižší výkon navíc letecký benzín je levnější taky letecký motor třeba ze Z42 si vezme za hodinu i 40 litrů vyjímku tvoří ULL které kvůli dostupnosti lítají na normální benzín 95oktanu další vyjímka jsou proudové motory na kerosen ale to je neco mezi petrolejem a naftou na to by naše autí asi odmítali jezdit

takže asi tak s tím leteckým benzínem je to fáma. Klidně se na to zeptej v nějakém aeroklubovém letišti a třeba to bude náhoda že se na to zeptáš mě jsem sportovní pilot

2008-01-23 22:22:49

no nevim my sme na zavody kupovali 103 oktanovy letecky benzin nevim presne kde to bral bracha ale podle testu mel presne 103 oktanu tak kdo vi do ceho se to laduje :)

o to nejde ale to sem tam dal jen tak aby rec nestala :) protoze vim ze tam ani nemuzu dat olovnaty benzin teda aspon to pisou a radeji nebudu testit co by se stalo tohle neni skodovka tudiz by to mohlo udelat peknou paseku s motorem

co se tyce kabelu koupim radeji nove ale v kabelech to neni a meril sem je a uhlikovy nejdelsi ma mit do 10k ohmu nejkratsi 2-3k ohmy muj prvni mel 8.9 druhy 7.5 treti 4.69 a ctvrty mel 3.21 vse k ohmy tudiz sou dobre a co se tyce probijeni tak sem to taky zkousel ale jen pohledem jak rikas ve tme jinak mam pristup ke zkousecce izolace atpod :)

pokud ma uhlikovy kabel vice jak 10k ohmu je vadny takhle se poznaji :) bracha mi z prace donesl tabulky at se kuknu prave :)

2008-01-25 18:18:49

už tam lupni fotku at se mohu pokochat hliníkače co sem tam měl letěli do kopřiv,byl to kšunt a pravé zadní házelo tak,že na padesátku sem hopsal jak na koni,až mi to oddělalo tlumiče ted mám plechy česem budou lepší , a,e ty peníze to je problém. mám dva kluky mají mx3 a 626 i když vydělávaj je třeba jim trochu pomoci a jeké máš křídlo jako já? čau

2008-01-25 21:57:26

no fotecky budou brzy a to kridlo mam to same je to original teda pry co se na to montoval :) a hlinikace mam prilozeny obrazek doufam ze tyhle uz prijdou by me asi jeblo ty co sem mel objednane tak nejsou a nevi jestli budou v rozteci 4x100 tak sem se na ne vykaslal mam i pruziny nizsi jen o 4 cm objednane tak chcu videt jak to bude vypadat :)

2008-01-27 20:49:50

Nedávno jsem řešil podobný problém - chod motoru při volnoběhu na tři válce, postupoval jsem úplně stejně jaky ty. Nakonec to byly podpálený ventily. Nech si někde změřit kompresní tlak a hned budeš mít jasno .

2008-01-28 15:44:12

no problem zmerit tlaky nebude to muzu v praci ale asi az tak za nekolik dni budeme mit ISO kontrolu takze je tam shon ale jak znam podpalene ventily tak by to delalo uplne neco jineho nez jen vynechavalo na volnobeh ale v otackach by to strilelo zpet a vice veci ale to nedela ted uz ani nevynechava uz to prestalo ale jedine co to dela ted je ze mi jak pustim plyn parkrat padnou otacky skoro uplne na 0 a pak zpet a to nekolikrat po sobe ale za chvili pohoda ale proste me to stve protoze kdyz se clovek blizi treba ke krizovatce vyradi a treba zrovna skoci zelena ze uz muze zase jet tak to zaskube protoze ty otacky blbnou jeste vycistim klapku a uvidim co se bude dit

2008-01-28 18:50:50

Já bych ti ze své zkušenosti poradil to, že to chce taky zkontrolovat termostat. Mohl by to klíďo dělat i on. Hodně štěstí

2008-01-31 16:55:56

Taky mi mazdí za vlhka šla na 3.Tak jsem v noci otevřel haupnu a ejhle jak se jiskřilo.Co tam narvat rovnou místo uhlíků měď?


Odpovědět