Fórum - Téma


problém s lambda sondou?


Fórum 3 I BK problém s lambda sondou?

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2010-11-10 18:06:15

Mám Mazdu 3 1.6 z roku 2004. Před rokem jsem ji nechal přestavět na LPG ve firmě TC101. Asi po 3000km jsem měnil svíčky. Po asi 10000km se auto trochu divně chovalo při zrychlování - škubalo sebou. Dvakrát jsem to měl na seřízení, potom už to bylo ok.

Letos v srpnu se najednou objevila oranžová ikonka motoru. Jel jsem hned do Mazdy na diagnostiku a tam mi řekli, že tam chvilku byla chudší směs, ale že kdyby byla špatná lambda sonda, tak by to dělalo pořád a to že prý tam nezjistili. Říkali, že to mám nechat a uvidím. Najezdil jsem dalších 1500km a objevilo se to znovu. Volal jsem si už do TC101 a objednal jsem se na servis. Pak ale začal motor vyloženě divně chodit - hlavně při neutrálu se otáčky hýbaly nahoru a dolů. I při rozjíždění se postupně zvedaly tak jako trhaně.

Asi pět dní než jsem měl jet na servis, tak začala ikonka motoru blikat. Okamžitě jsem přepnul na benzín. Najel jsem asi 400km jen na benzín, během kterých se otáčky vůbec nehýbaly a po asi 300km ikonka motoru úplně zhasla (předtím svítia pořád).V TC101 mi řekli, že LPG seřídili a trochu přitáhli svíčky s tím, že za 10000km budou potřebovat vyměnit.

Říkal jsem si, že je to fajn, ale ihned po příjezdu, se mi chod na neutrál stejně nezdál - narozdíl od chodu na benzín se auto tak trochu klepalo a chod nebyl tak čistý, i když se otáčky nehýbaly. Pak asi dvakrát se mi na semaforu stalo, že se stejně otáčky pohly, ale přičítal jsem to studenému autu.

Nicméně v pondělí se znovu objevila ikonka motoru. Dnes jsem byl v TC101 a tam mi řekli, že prý je špatná zadní lambda sonda. Prý, že to ale nemá na nic vliv kromě té ikonky, a že by to byla zbytečná investice (3000-4000kč). LPG je prý v pořádku. Po příjezdu dom byl chod neutrálu na LPG stejně trochu divný.

Protože tomu fakt skoro vůbec nerozumím, tak bych se rád zeptal, jestli je s tou lambda sondou skutečně tak a pokud ano, tak mi teda není jasné, proč chod neutrálu na LPG je divný, a co tedy dělat proto, aby to chodilo normálně, když to není ani kvůli LPG ani to neovlivňuje lambda sonda. Případně mám se jít optat i někam jinam? Díky za rady

2010-11-10 19:47:09

Nemáš tam dávat LPG Měl by jsi klid!

2010-11-10 20:02:34

dík...docela přínosná rada

2010-11-10 20:20:45

Nemáš zač rád poradím

2010-12-02 08:52:04

Ahoj.Muzes prosim o tom lpg napsat neco vic,co tam mas za system kdo je vyrobce?Je fakt ze ja mam lpg v 323F 99,ale zadny takovy problem nemam a to uz mame na tom ujeto cca 20 tis.km.Ja mam italsky system BRC.Kolik km si uz najel od te montaze?Jezdis furt na plyn,nebo obcas prepinas i na benzin?Jeste jsem se chtel zeptat na kolik te cela ta prestavba vysla,a jestli mas i domazavani sedel ventilu??Plyn beres na jedne cerpac.stanici nebo tak ruzne...?

2011-01-21 18:24:33

Ahoj, já mám M3 Sport 110kW na LPG. Kontrolka motoru se mi rozsvítila po cca 1000km od přestavby. Nechal jsem si to zkontrolovat u přestavbitele "HL Propan" v Ostravě. Nevěděli a jezdil jsem několikrát na různé testy a doštelování. Zkoušeli aji Power Box aji (úpravu mapy - něco jako chiptuning - podle mě, tak se mi nesmějte). Původně, že to u některých aut dělá, protože lambda má citlivou mapu a LPG se někdy nevleze do rozmezí. Že to mám chodit zdarma mazat a příležitostně se přesvědčit, že to není chyba motoru. Z počátku se to sem tam rozsvítilo a sem tam zhaslo, pak to to přešlo do stádia, že to svítí pořád a zhasne jen vyjmečně. A nakonec mi u HL Propanu řekli, že diagnostika hlásí špatný katalyzátor a viděl jsem to na monitoru na vlastní oči.

Dočetl a doslechl jsem se, že by to taky mohla být lambda a že si ji mám nechat proměřit. Servisák mě odmít, že jsem LPG a to je zásah do vozidla, že tam může být víc věcí špatně. A pak už jsem to neřešil. Prý by to taky mohly změnit nové svíčky od NGK Laser Line:

http://www.svickyngk.cz/svicky-lpg-cng/

Ještě jsem nezkoušel.

Sem tam pociťuju malý pokles otáček na volnoběh. Jen zlomek vteřiny, ale když se rychle kouknu přistinu ručičku jak se při volnoběhu vrací do původní polohy. Ale zase jsem slyžel, že by to mohlo být třeba sepnutí větráku chlazení a že se jen vyrovnávají otáčky. Ale když nad tím tak uvažuju, tak zkusím ty svíčky a pak tu lambda sondu. Mám najetých poctivých 70tis a z toho je plyn cca 20tis. Katalyzátor má prý vydržet 70-90tis. Prý podle mazdy. Ale může vydržet i 150tis. Jinak s plynem maximální spokojenost. Moji kamarádi mě s tím zatracovali a teď mě plácají po ramenách, jak jsem jim vytřel zrak.

Takže pro LPG vždy ano

2011-01-21 18:32:20

toby97: Ahoj, já mám systém od ČR firmy, co to vyváží do evropy. Jmenují se "HL Propan" z Ostravy a všichni kolem mě na ně pějí jen samou chválu. Tak jsem to zkusil a zpokojenost maximální. Teda až na kontrolku motoru. Ale slyšel jsem, že se kontrolka motoru rozsvědcuje i někomu, kdo po dlouhé době začal brát benál s aditivem (třeba V-Power) a odplavované nečistoty způsobí buď zmatek lambda sondy nebo to zatěžeje katalyzátor. Nevím, tak moc tomu nerozumím.

Přestavba mě stála 27tis Kč včetně toroidní nádrže (místo rezervy) na 50l LPG (plní se z 80%, takže se vleze cca 41 litrů)

úspora obrovská, technická bez problémů. Emise stojí o 200víc + kontrola těsnosti LPG ve vozidle za cca 150 každý rok. Zanedbatelné položky. A to s tím jezdím jen po městě. Kamarád má Golfa od otce na LPG a cesta do Chorvat a zpět s rakví na střeše, 4 lidi v autě a plný kufr jídla a věcí za cestu zpět ujel cca 1100km za méně jak 9hodin a průměrnou spotřebu měl 8l/100km. Zázrak velebnosti.

2011-02-02 11:47:34

Omlouvám se, že jsem delší dobu nenapsal, ale pořád jsem to řešil, takže píšu až teď. Na ten neutrál to předtím blblo pořád - otáčky často lítaly, i když někdy to třeba nedělalo, tak většinou jo. Tak jsem šel znovu do TC a řek jim, ať klidně vyměněj ty svíčky, jak o tom mluvili, ale že to pořád dělá, tak to chci opravit. Svíčky vyměnili, vyjel jsem a dělalo to pořád. Pak zase naskočila i ikona.

O vánocích jsem měl víc času, tak jsem to hodil ke známému na diagnostiku a ten říkal, že lambda je v pořádku, a že je nejspíš něco blbě ohledně plynu. Taky mi říkal, ať lambdu určitě neměním. Že ta zadní nemá skoro žádnej vliv ani na benzín natož na plyn. To mi ještě potvrdil jinej známej, kterej dělá do diagnostik. Že to prý jenom vyhodnocuje, jak pracuje katalyzátor, ale ty otáčky to na starosti nemá.

Tak jsem volal už naštvaný do TC a chtěl jsem to demontovat. Úspora sice dobrá, ale abych byl každých 14 dní v servise, tak na to jsem si to tam nedával. Dohodnul jsem se s nima, že mi vrátí nějaké peníze a demontují to. Včera jsem tam s tím byl. Dnes mi volal, že se na to ještě dívali, a že byly špatné vstřikovače plynu a jestli to chci ještě zkusit. Tak mě přemluvil, že tomu teda dám ještě šanci. Jel jsem s tím domů a všechno v pohodě. Chod o dost lepší, zvuk taky, otáčky se vůbec neklepou. Zatím vše v pořádku. Tak ještě uvidím. Plyn má u mě v Mazdě poslední šanci jinak půjde pryč :) Není mi teda jasný, že na to nepřišli, když jsem tam s tím byl třikrát - buď se na to vyprdli nebo nevím, ale snad už to bude teda OK.

Jinak, co jsem teď zjišťoval různý věci. Ta ikona je asi vcelku normální, že se objeví - nebo teda ne normální, ale často to dělá u plynů. Pokud je lambda v pohodě, tak rozhodně neměnit. Co ale může být právě problém - teda aspoň tak mi to někdo říkal, že teoreticky pokud je ta směs plynu hodně špatná, tak to může právě třeba podělat katalyzátor, takže úplně na lehkou váhu bych to nebral. Jako i dneska ten týpek mi říkal, že ta ikona znamená buď právě nějakou chybu při přípravě tý směsy, nebo v háji katalyzátor nebo v háji lambda. Pač jako mě se tam asi 16000km ta ikona neobjevila. Takže ta ikona asi ani s plynem úplně normální není a pokud je to celé opravdu kvalitně seřízené, tak se objevovat neměla.

Jinak teď už tady snad budu častějc, tak se klidně ptejte. Za tu dobu, co jsem to řešil už jsem snad i něco pochytil :))

2013-01-19 13:58:17

Ahojky, mě také svítila potvora kontrolka. Po marných pokusech s diagnostikou a výměnou dílů mi kontrolka zhasla až po výměně shnilého čidla od ABS i s kabeláží... :(


Odpovědět