Fórum - Téma


Problém rozvodový řetěz - diesel 136 KW


Fórum 6 GH Problém rozvodový řetěz - diesel 136 KW

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2  3  4

2013-05-11 13:05:06

sikyl: Aha dovoz, tak to se jim nedivím, že se cukali a po záruce to nechtěli měnit za svoje $$$. Asi je to kus od kusu auto od auta, podle toho jak a kde se s tím jezdí a co se týče karbonu, taky na co to jezdí. Já mám 136kW 97000 km najeto a mám vytáhnuto asi na 8,5 stupně, čili relativně minimum a jezdím prakticky jen na Vervu nebo OMV Maxx. Převážně dálnice nebo dlouhé cesty trvale dvoubodovou rychlostí. Asi se teď mrkneme pro jistotu na spodek, jak to vypadá z karbonizací, aby se neucpal koš.

2013-05-11 13:20:20

Je to konstrukční problém a nevhodně použitý materiál. Viděl jsem to i na svém řetězu. Řetěz cvakal v nýtech. Prostě vytažený materiál. To ničím neovlivníte. Tento problém mají i VW, Nisan a další. Mohl bych osobně popisovat, jak se v automotiv dělají optimalizace, aby komponenty vydržely jen to nejnutnější, aby se vydělávalo na ND a na servisech, ale to je z jiného soudku. Zlaté Škody 120. Řetěz rachotil tak, že to slyšel i hluchý, psi raději utíkali, aby je něco netrefilo a jezeďák jezdil na pole dál Berme to tak, jak to je

2013-05-12 14:27:50

Problém je, že ten šmejd, od kterého jsem to rok a půl staré kupoval vynechal první servisní prohlídku ( to jsem zjistil až při pravidelném servisu ) mně dal při prodeji jen poslední výpis z el.servisky, kde byl uvedený servis atd. v 27 tis. km. Já blbec korunovaný, dál nepátral, auto nechal prohlédnout u známého v Golcar servisu a protože bylo vše OK, auto jsem koupil. Moje chyba a jeho vychcanost, každopádně v tu chvíli bylo jen na benevolenci Mazdy, jak to bude dál se zárukou a ted se s ní asi moc ohánět nemůžu. Vytaháno mám na cca 10%, tak že tento týden to prostě musím nechat chtě nechtě opravit. Pokusím se je ukecat at mění jen to nejnutnější...děkuju za reakce

2013-08-04 16:13:06

Caute.

Pred par mesiacmi som kupil Mazda 6 2.2D sport 2010 (75000km).

Zacal som citat fora,ale na kazdom su dost protichodne reakcie ohladom rozvodoveho retaza.

Je problem s retazou specificky pre nejaky rok vyroby alebo verziu?

Od kolko najazdenych kilometrov je mozne uz vidiet ze je retaz natiahnuta?

Za dva mesiace mi konci zaruka,tak to sa asi poponahlam do servisu.

Nie som ziadny odbornik,ale stale fanusik Mazda aut

Vi.tO, 2012-10-28 11:31:27 napsal:

Rozvodový řetěz vyměněn na záruku, naštěstí.

Někdo tvrdí, že problém vznikl kvůli užití nekvalitního materiálu (prý problém více automobilek). Jiní tvrdí, že je to špatně naprogramovanými tlaky oleje.

V každém případě funguje mazda garance... Tedy většinou.

2014-02-24 16:26:48

vi.to: ty jsi měl prodlouženou záruku, že to vyměnili na záruku po 3,5 letech? Já mám teď ten samej problém po čtyřech letech u mazdy 3.

2014-04-14 13:31:56

Poslední 2 týdny mi auto z okolí motoru vydává takový zvýšený hukot s takovým vyšším tónem. Myslíte, že to může být ten řetěz? Nebo turbo? Hlavně to vydává pokud jedu setrvačností bez plynu. Myslel jsem jestli to není hluk od zimních pneumatik, ale není.

Mám ještě prodlouženou záruku, tak si to nechám zkontrolovat.

Díky.

2014-05-07 12:17:25

Tak ten problém byl zjištěn jako vadné ložisko v kole.

Vyměnili mi to v Mazdě bez problémů z prodloužené záruky, takže záruka funguje

2014-07-27 13:04:03

Ako zisim na kolko stupnov je vytahany? Myslim doma, nie v mazda servise.

Mne menili ked mal 75,000. Upozornili ma na to v servise, ked som menil kolesa, kedze koncila 3 rocna zaruka.

Neplatil som nic, kedze auto bolo este v zaruke. Hovorim o UK.

2014-07-28 07:45:05

matot: Originální diagnostikou Mazda IDS, je tam na to funkce, která měří úhel pootočení při chodu na volnoběh.

2014-07-28 11:06:45

shr3k: Takze ina moznost nie je, predpokladam ako napichut to cidlo, ELM327 asi nehrozi

2014-07-28 11:39:21

matot: Tak především potřebuješ se pro to napojit na MS-CAN, ne na normální HS-CAN. Takové adaptéry (i alternativní) existují, případně lze upravit klasický čínský klon ELM327. Nicméně žádný alternativní software to neumí změřit, alespoň o jiném nevím. Ale vůbec, proč by to měl člověk dělat, doma, když je to má kontrolovat servis při pravidelné prohlídce.

2014-07-29 10:00:35

Shr3k: Po skonceni zaruky si auto servisujem sam, nie som ochotny zbytocne vyhadzovat peniaze.

Je pravda, ze po vymene retaze, mazda nahrala novy software?

Tento udajne rozsvieti kontrolku DPF, ked je rozdiel medzi klukou a vackou, vacsi ako 10.44 stupna.

Chcem len vediet, kedy ju mam vymenit, kupim retaz, spanovak, voditka a prehodim to sam.

2014-07-29 10:26:28

matot: V nejnovější revizi PCM taková funkce je, kontrolka DPF začne blikat a uloží se chybový kód P1336. Nicméně řetězy se začaly měnit ještě dávno předtím, než byla tato funkce zavedena a v servisu byla nahrávána revize, která snižuje rázy a namáhání řetězu (to se dělo i u aut, která neměla řetěz příliš natažený). Tam funkce, která si zapamatuje a signalizuje natažení nového řetězu víc než o 6 stupňů, případně natažení jetého řetězu více než těch 10 a něco stupně, ještě nebyla.

Přehodit řetěz doma taky znamená, krom výměny podložek vstřiků, nastavit základní množství vstřikované nafty a vzájemné polohy snímačů klikovky a vaček.

2014-07-29 11:50:01

Shr3k: Dik za cenne info.

Polozky pod vstreky neni problem vymenit.

Nechapem potrebu nastavenia polohy snimacov.

Predpokladam, ze su oba mechanicky nenastavitelne (nedaju sa posunut voci kluke, respektive vacke) a na vacke (kluke) je vystupok alebo jamka, co senzor zachyti ako meraci bod. Takze rozdiel medzi tymito hodnotami na vacke a kluke je uhol, o kolko je nataihnuta retaz. Takze po vymene retaze, sa tento uhol zmensi.

Zakladne mnozsvo paliva si ECU nastavuje sama respektive robi korekcie. Ci sa mylim?

2014-07-29 11:57:08

matot: Obojí si dělá ŘJ sama, ale je na to nějaký extra postup, fakt nevím z hlavy, nějaké kostření kdesi čehosi u pojistek, mačkání pedálů, zapínání vypínání zapalování, startování a zhášení motoru. Nejlepší je sehnat si na to dokumentaci.

2014-07-29 20:30:49

shr3k: Aha takto, ja som sa obaval ze je nutne IDS.

Kostrenim pinu pri poistkach a stlacenim plynu 5x resetujem servisnu kontrolu, auto odpoveda zablikanim zavicov. Iny posup nepoznam, tak tento bude musiet stacit, ked na to pride.

dik.

2015-06-13 16:19:01

Zdravim, tak len k tomu dodam ze IDS nie je nutne. Uhol sa da zistit pomocou upraveneho ELM 327 ( ebay £20 alebo menej z Ciny ) s prepinacom medzi HS-CAN a MS-CAN + FORScan ( v 2.2.4 Beta )

Nastavenie zakladneho mnozstva paliva:

1. nastartovat

2. ukostrit 5 x za 5 sekund ( mam odskusane ) alebo pomocou FORScan.

Trva to asi 2 - 3 minuty, motor sam zvysuje otacky na 1200 - po ukonceni 5 x blikene kontrolka zavicov.

Nastavenie vzajomnej polohy snimacov:

1. nastartovat

2. ukostrilt

3. 5 x za 5 sekund stlacit a uvolnit spojkovy a brzdovy pedal sucasne - rozsvieti sa kontrolka zavicov

Po ukonceni 5 x blikne kontrolka zavicov.

Podrobny postup vymeny retaze v EN:

https://euroesi.mazda.co..../html/id0110f2801000.html

2016-05-21 11:41:46

Ahoj, plánuji si koupit Mazdu 3 2.2, má najeto cca 105tkm.. Chci se zeptat pri kolika km je nutné udelat rozvody? Na kolik to i s prací cca vyjde?

Mockrát dekuji.

2016-09-08 10:58:24

Ahoj, rozvody na 2.2 se dělají podle toho, jak moc jsou vytažený, je tam řetěz, takže není předepsaný kdy měnit. Jinak týká se to všech 2.2 R2 - M6, CX7 i M3. Nejlíp zajet na diagnostiku a zjistit jak moc je to vytažený, pokud jsi z Brna, klidně ti to změřím na parkovišti.

Já mám aktuálně za sebou výměnu na 6 GH 120kw, cena byla 18tis.

Jinak otázka na někoho, ideálně kdo má hodně přehled, jak je to aktuálně? Je to finálně dořešeno, že s poslední verzí softwaru se už nevytahuje? Před rokem jsem byl totiž na cca 10,5, ale bylo to úplně tichý, takže jsme to zatím nechali (ofiko servis samozřejmně výměna, neofiko mi bylo řečeno, že zatím dobrý), teď už začínal být řetěz slyšet, takže výměna. Sledoval jsem to v průběhu a vytahovalo se to až na 11,5, ze začátku pomalu, ke konci už to začalo jít rychleji. DPF ale neblikalo, ani žádná chyba. Padlo podežření na upravený soft, jelikož to byl dovoz z DE. Při výměně jsem nechal pro jistotu udělat přehrání jednotky na nejnovější soft. Tak mě zajímá, jestli mám počítat, že za 3 roky budu měnit znovu nebo už to bude OK.

2016-09-08 23:35:49

alef: shodou okolností mám nyní taky po výměně řetězu ( 132kW - tedy po FL). Stálo mně to teda více - platil jsem 26 tis a v ceně je i sundání vany a vyčištění olejového sítka na čerpadle. Když to bylo rozdělané a olej venku, tak jsem to nechal preventivně udělat. Takže by mě to stálo bez toho čištění sítka asi o 1 tisíc méně. Mně teda už blikala kontrolka DPF a diagnostika vypsala chybu P1336. Stejně by mně to jednou čekalo. Donekonečna se to odkládat nedá.

S tím softem asi pravdu nemáš! Soft nezabrání vytahání řetězu. To je blbost. Soft jenom upravili tak, aby to hlásilo chybu. Předtím to prostě nic nehlásilo, jen jsi to poznal podle zvuku.Jelikož je čidlo na vačce a čidlo na klice, tak se jednoduše pozná vzájemná poloha vačky a kliky. A tohle přidali jako novou položku v diagnostice.

Vytahání řetězu zabráníš tímto:

Za prvé tomu zabrání dobrý materiál a výroba řetězu ( to neovlivníme). Bohužel co šlo vyrobit před 20 lety už teď ne. Je doba šetření a jiné politiky výroby.

Za druhé styl jízdy. Zní to asi blbě, ale je to tak. Ustálená jízda po dálnici zaručí delší životnost řetězu. Naopak styl brzda - plyn ten řetěz prostě vytahá dříve. To se nedá nic dělat. Ale jelikož mám 132kW, tak nebudu jezdit jako blbec v Thalii, abych si šetřl řetěz. To mi za to nestojí.

Softem by to šlo ovlivnit asi tak, že bys chod motoru jakoby vyhladil. Žádný dieselový kopance ( rychlý nárust točivého momentu), ale postupný nárust.


Odpovědět

1  2  3  4