Fórum - Téma


Problém při startování


Fórum Technický koutek Problém při startování




2010-05-04 20:27:03

Ahoj lidičky - mám u své Mazdičky poslední dobou problém při startování. Když auto vychladne ( stojí více jak 3 hodiny ), tak když nastartuji, tak po nastartování se auto dusí, běží na 2,3 válce, na sešlápnutí plynu nereaguje a někdy dojde k zhasnutí motoru. Po opětovném nastartování se toto ještě objeví na chvilku a asi po 10 - 15 vteřinách se auto chytne ( jakoby vzpamatuje ) a už běží jak hodinky.

Dodám, že auto mám na LPG a ten běží úplně bez problému - ještě dodám, že na LPG se nedá startovat, protože se na LPG auto samo přepne při teplotě vody 40 stupňů.

Nevíte někdo čím by to mohlo být? - nechci s tím hned běžet do servisu - pokud to je nějaká hloupost co jde snadno vyřešit.

2010-05-04 22:42:27

hele v LPG se nevyznam...abych rekl pravdu ani nevim jestli se to montuje na diesely ,ale myslim ,ze ne, ze se to dava jen na benzinaky. Kazdopadne vsechny sluzebaky co sem mel a byly to teda benzinaky predelany na LPG tak meli presne stejnej problem. Jezdil sem od servisu k servisu a stale dokolecka neco stelovali a menili mi svicky a pak to doslo tak daleko ze menili vstriky a tak...jako bylo mi to jedno , protoze to byl sluzebak a ja to neplatil, ale to me utvrdilo v tom ,ze do meho auta LPg nesmi.

Kazdopadne zkontroloval bych svicky, kabely, palec a vicko rozdelovace...obzvlaste jestli se pres tesneni vicka rozdelovace (pokud ho tam mas- nektere vozy nemaji gumove tesneni mezi vickem a telem rozdelovace) nedostava v techto mokrych dnech vlhkost. vic stejne asi neudelas...protoze diagnostiku vstriku nemas. Cili ja bych skontroloval tenhle nutnej zaklad (ono nebude na skodu kdyz to koupis nove) a pak teprve bych to dal do servisu....no a nebo pokud auto potrebujes na kazdodeni provoz a nemuzes si dovolit se v tom starat tak to tam dej rovnou...s plynem sou holt vzdycky potize...zasira to vstriky a tak dale...nu hodne stesti pri oprave..pak kazdopadne napis cim to bylo...zajima mne to..

2010-05-05 08:14:28

Na LPG ( jakmile se to přepne ) to jede jako víno ... svíčky jsou nové, rozdělovač tohle auto už dávno nemá, kabely taktéž ne. Jinak nikdy jsem nějaký problém s plynem neměl a těch aut na plyn už mě prošlo po rukama pár, takže tam bych to neviděl - můj subjektivní pocit je asi takový, jako kdyby to bylo při startování po vychladnutí přechlastané, či naopak tam byla nějaká nečistota.

2010-05-05 15:56:54

no pak to muze bejt vice veci...teplotni cidlo, nebo nejakej snimac klikovky nebo vackovky,ktery rika jednotce kdy ma hodit jiskru. Nevim tady uz je to vic pocitac nez motor...to uz je prilis pretechnizovane a tomu uz moc nerozumim. S tim plynem sem to myslel spis tak ,ze zalepi vstriky, filtr a tak. Ale tady asi nezbyde nic jineho nez servis.

Ja mam obdobny problem se svojim probeckem, po schladnuti...cca 15 minut mi auto dlouho toci nez chyti a pak je chvili chod motoru take takovej vselijakej...chvili mi prijde ze jede aji na 4 valce...pak chvilku na pet a pak se to chyti...za studena a za tepla startuje na brnknuti. Akorat me teda reaguje na plyn. Zajed do servisu...oni si vyctou z diagnostiky zavady a urcite to daj do kupy...akorat to bude neco stat noo :( ale tohle je presne zamer automobilek ,aby si to nemohl doma kazdej jednoduse opravit a musel platit za servisy. Tak at to dobre dopadne, fakt tady nemuzu slouzit.

2010-05-05 20:57:03

Tak dobrá zpráva je, že dnes se konečně rozsvítila kontrolka na palubce - elektronika motoru ... čili konečně se bude dát něco vyčíst z řídící jednotky. V nejbližší době se dohodnu a zajedu buď do servisu Mazdy a nebo s tím zajedu tam, kde mě dělali LPG ... jen je to problém s benzínem, tak jestli nebude spíše lepší zajet do klasického servisu.

2010-05-06 08:54:45

no jel bych take do klasickeho servisu ,ale pocitej s tim ,ze kvuli tomu ze tam mas plyn tak budou spackovat jak svina a na ten plyn budou poukazovat a svadet to vsechno na nej. Ve vysledku je to jedno..pac to stejne nemas v zaruce ,ale jen aby ses pripravil na neochotne jednani. Nevim jak v mazde ,ale ve skodovce to tak vzdycky bylo :(

2010-05-16 20:38:05

Cuir: Tak závada je na světě - dokonale rozhozená řídící jednotka ... teď už to jen nastavit tak, aby to vše bylo tak jak má

2010-05-16 21:33:01

jak jako rozhozena??? to moc nechapu....jako ze se sama od sebe zmenila mapa?? fakt divne...no hlavne ze si to dal do kupy...

jen takova hloupa otazka ...reset RJ nepomuze? jde to vubec jeste u takoveho auta? (reset tim myslim vymaz chyb)

2010-05-16 22:13:28

Cuir: Ještě to není úplně ready, ale auto aspoň nastartuji bez toho, aby mě to 3* zdechlo ... už to jen po nastartování slabě kolísá v rozsahu nějakých 1,5-1,8 tis otáček a po 10 vteřinách to naběhne, takže jim to tam ještě jednou povezu na doseřízení. Nějak si ŘJ nerozumí s řídící jednotkou LPG ( ten samý problém měli u Mazdy CX7 - US verze ). Začlo to zlobit po výměně plynových vstřiků, které si ( dle servisu ) sedají a musí se po nějakých 1 000 km doseřídit.

Jinak reset se provedl, ale to nepomáhalo - chyba tam byla pořád. Každopádně jedu o prázdninách do Chorvatska, tak chci aby to šlapalo bez chybně, takže jsem s nima dohodnutý, že se na to opět kouknou a zkusí to doštelovat. Tu CX7 ( US verze ) honili asi 2 měsíce téměř denně, aby to sladili - prý to dělají hlavně američani ... no a Mazda Tribute je američan jak vyšitej.

2010-05-16 23:41:40

och je...no tak to preju hodne zdaru...ja to rikam porad...s plynem sou jen trapeni....snad se to podari nastelovat rychleji nez za dva mesice...prijde mi to tak trochu jako domaci bastleni...at ti reknou co mas kde serizovat a pujci ti nastroje a doserid si to sam doma...aspon usetris cas a penize a pneumatiky a cele auto za silene navstevy v servisech...Ale aspon ,ze s tim nekdo neco dela...u sluzebaku mi jen vymenovali svicky jako kokoti a nikdo nic nedelal...ale je pravda ,ze to byl sluzebak a bylo mi to jedno...nejelo to na plyn tak sem jel na benzin..nesralo me to...ale u soukromeho by mi to vadilo a to tak ze hodne.

Tak snad to nejak dopadne....tohle je vzdy silenost...Cili se nejdna o Ridici jendotku motoru ,ale o ridici jednotku toho plynu...chapuli to dobre...Jen moc nechapu co si na vstrikovacich LPG musi 1000km sedat...prijde mi to jako peknej blud a jen se vymlouvaji na svoji neschopnost serizeni....nevim..vstrikovace prece namontuju, dotahnu a seridim kolik toho maji davat...a nevidim jedinej duvod kde by byla nejaka promena ktera by to mela nadale ovlivnovat...fakt mi to moc hlava nebere...

2010-05-17 08:21:52

Já měl u Picassa podobný problém a po resetu řídící jednotky benzínu se nic-moc nedělo. Nakonec to byl benzínový vstřik. Koupil jsem na vrakáči hlavu i se vstřikama a po výměně jednoho vstřiku bylo vše ok. Po půlroce se to objevilo znova a to stačilo pouze vstřik vyndat (byl to zase jiný), vyčistit, vymáchat v tetrachloru a auto jezdilo zase jako drak.


Odpovědět