Fórum - Téma


Problém baterie, alternátor, nebo zkrat?


Fórum 3 I BK Problém baterie, alternátor, nebo zkrat?

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2012-12-23 01:40:54

Ahoj all,

předem se omlouvám za rozepisování, ale třeba jste měl někdo podobný problém a pomůže to k rozluštění...

Včera jsem nasedl do auta a nešlo nastartovat. Zavolal jsem kámošovi a přes kabely mě nastartoval. Byl jsem to trochu projet, aby se dobila baterie, během jízdy mě to pořád hlásilo prokluz a abs, tak když jsem zastavil u domu, tak jsem pro sychr zkusil znovu nastartovat a zase to nešlo. Znovu kabely a projížďka. Během jízdy mi začaly postupně vyskakovat kontrolky (abs, prokluz, baterie, posilovač řízení,...), problikávali světla a volantem šlo střídavě točit normálně a velmi těžko (v zimě v zatáčkách horor). Když jsem nechal samovolně běžet motor, během stání, tak mi auto chcíplo a nešlo zas nastartovat. Přes noc jsme zkusili nabít baterku a doufali, že to bude v pohodě. Vrátili jsme jí zpět do auta a čekali co se bude dít. Auto nastartovalo v pohodě a tak jsme to nechali chvíli běžet. Po pár minutách začaly postupně vyskakovat kontrolky, tak jsem chtěl rychle dojet do servisu na kontrolu a po 50 metrech mi to chcíplo. Pak už ani na 1. otočení nenaskočilo nic. Teď auto stojí u baráku a snažím se problém vyhledat, abych pak neplatil pálku za servisy a připravil se na argumentace, kdyby mě chtěli natáhnout.

Měl jste někdy někdo podobný problém? Nebo nenapadá vás, čím by to mohlo být?

Díky za každou radu.

PS: podotýkám, že baterie je měsíc nová - Varta 70A 630 mAh

2012-12-23 02:08:24

A alternátor ti při nastartovanym motoru normálně dobijí?

Vypadá to jako by ti auto nedobíjelo a jelo jenom tzv "na baterku" (kterou jsi trošku oživil a dobil tím startovaním kabelama) dokud ji to nevycucne úplně.

Napětí na baterii při nastartovanym motoru by mělo být kolem 14V (pokud tam máš 12 nebo dokonce méně tak ti alternátor nedobijí baterii)

Ale to by ti měla signalizovat kontrolka dobíjení, i když sám jsem se už taky setkal s tím, že regulátor na altíku nefungoval, ale ani kontrolku dobíjení nerozsvítil.

2012-12-23 03:45:57

Ahoj, asi nedobíjí, pač jak říkáš na baterce bylo po dobytí 13,5 V a po nastartování to kleslo na 12,1 V... zatím to vypadá na alternátor a ten jsem koukal není moc levnej :/.

No uvidíme, počkám co napíšou ještě ostatní.

Každopádně díky ;)

2012-12-23 07:57:04

koukáme, že to ale nebyl jediný problém v autě, co jsi řešil, v poslední době se v autě hodně lidí hrabalo, což je třeba napsat ať tady zbytečně všichni nehádají, tímto ostatním ušetříš čas. někdo mohl jen někde drbnout do nějaké elektriky a ta se po chvíli ježdění úplně odpojila. bude třeba to proměřit, kolik dává - jestli dává - altík, kolik je na baterce - pokud se to ještě podaří přes kabely nastartovat - zkontroluj, jestli všechna elektrika na altíku je pořádně přichycena, to samé na baterce, očisti kontakty..............

2012-12-23 12:21:19

Ten predchozi problem je uz pres rok vyreseny... a auto od te doby jezdilo jako hodinky... jen jsem vcera naposled reagoval na vlakno, abych to uzavrel...

Kazdopadne problemy zacaly s prichodem zimy, mel jsem uz slabou/puvodni baterku, kterou jsem nahradil novou od Varty. Nevim jestli je to mozne, ale treba to byl pro altik sok s tou vymenou baterky a zaclo to blbnout. Nebo se mozna poskodilo vinuti, povytazeny kabel je taky mozny z vymeny te baterie.

Jinak si osobne myslim, ze nikdo nehadate zbytecne, od toho tu to forum preci je, aby kazdy podal svou zkusenost a trebas i postupnymi krucky se dospelo k reseni problematiky. Je to jen muj nazor. Zjednodusene, auto bylo v poradku do prichodu zimy a vymeny baterie.

Jinak diky i tobe za nazor

2012-12-23 13:16:48

U většiny alternátorů bejvaj 3 věci který občas odejdou buď uhlíky - který obvykle pak po nějaký době když se nepodchytěj včas způsobí i odejití dalších věcí. Dále pak regulátor (na nissana mě stál 650,-), případně diodovej můstek (ten mě stál 1100,-)

Určitě bych zkusil při chodu změřit napětí přímo na vývodech z alternátoru jestli on sám dává nebo ne pokud bude na něm napětí ok tak bude něco na kabeláži k baterce.

Pokud i na jeho vývodech bude málo tak to bude něco v něm.

2012-12-23 14:48:53

díky, že jsi napsal, k čemu forum je, to bychom nevěděli, ale tu myšlenku pochopíš, až se tu budeš pohybovat pět let a zjistíš, že tu lidi věčně zbytečně hádají, jelikož někdo zapomene napsat jeden malý detail, což tedy vyjímečně není tvůj problém, tak se ti za svou poznámku omlouváme. i tak zkontroluj kontakty na baterce, na hromadě aut nám pomohlo vyměnit svorky/kontakty akumulátoru. je to otázka 50Kč. naposledy jsme to řešili na 323F BJ, podobný problém jako u tebe, opticky to vypadalo, že to je OK, když už jsme se v tom hrabali, tak jsme je spíše preventivně vyměnili, aniž bychom cokoliv očekávali, no auto jezdí dodnes. plus samo kontrola alternátoru, jak je psáno výše. stejně bez pořádného proměření asi krok dopředu neuděláš.

2012-12-23 15:07:59

Dobře dobře, nechám to někým proměřit. Ptal jsem se jen předběžně, páč se mni to přihodilo před vánocema v Liberci, kde auto zůstalo a jel jsem do Náchoda za rodiči. Navíc servisy teď byly zavřený, tak bych to ani neměl kde pořádně změřit. Tak jsem chtěl jen předběžnou informaci co s tím, až se vrátím za 2 dny do Liberce.

Takže vám oběma moc děkuju za rady, vyzkouším co bude možné, ty svorky by to klidně i mohly být (uvidíme). Může to asi být i kombinace poruch, protože při běhu motoru to trochu cvakalo na straně alternátoru (asi ty uhliky).

No, ještě jednou děkuji a přeji hezký svátky ;)

2012-12-23 15:13:47

pokud umíš s obyčejným voltmetrem, tak ten koupíš za cca stovku, max stopade v každém hobbymarketu a změříš si to sám.

2012-12-23 15:45:02

Měl bych to zvládnout... až se vrátím do Liberce, tak to udělám a dám zpětnou vazbu ;)

2013-01-03 13:43:55

jak to dopadlo??

2013-01-03 19:04:27

Ahoj... takže je to altík... vyndal se a byl cítit spáleninou, takže oprava u elektrikáře, nový je moc drahý... ještě pak potvrdím, až se namontuje zpět, jestli náhodou něco jiného ještě nezlobí...

2013-01-03 19:12:50

tak hlavně že se na to přišlo.

2013-01-06 13:46:51

Mně stála repase altíku pětikilo , dej vědět kolik si vzal .

Ať slouží .

Sl.

2013-01-07 00:13:55

No v servisu, kde mi ho vymontovali tvrdili, že to bývá okolo 2500-3000.-

Kde jsi ho nechal repasovat?

2013-01-07 11:49:12

Tady v Brně borci mi dělaly rozvody a zjistili že jsou ložiska v trapu tak ho dali borcovy co dělá repase altíků a startérů .

Sl.

2013-01-07 13:04:40

No pokud máš na altíku v čoudu jenom ložiska tak je možný, že tě vyjde repase na 500, ale když odejde elektricky tak jenom smotnej diodovej můstek a regulátor vyjdou na 2 tisice bez práce

2013-01-07 23:33:59

Tak čistá oprava altíku vyšla na 3300,- :/ a ještě mě prej čeká kontrola napínací kladky, tak finál cenu čekám tak 4500,-. Dám vědět...

2013-01-08 13:23:30

Tak po výměně alternátoru začala hlučit napínací kladka... měla by se prý vyměnit a cenově vychází 1600-2500,- dá se tomu věřit? pokud ne, měli byste nějaký návrh? Díky...


Odpovědět