Fórum - Téma


Příprava auta na sezónu 1.


Fórum O článcích Příprava auta na sezónu 1.



Diskuze o článku

Příprava auta na sezónu 1

V tomto článku se s Vámi podělím o osobní zkušenosti a postřehy, jež se mi během mnoha let péče o auta osvědčily. Nejnáročnějším obdobím pro provoz aut je zima a jízda po zasolených cestách či posypech z kamínků. Na co se tedy zaměřit při průběžné a především jarní očistě, aby nám auta vydržela v pěkném stavu co nejdéle a odolávala korozi? Exteriér důkladné vymytí podvozku, podběhů a skulinek ...


1  2  3

2016-05-02 17:41:14

magnetto: nemas zac, asle ono se to da cekat ze pokad ponukas kvalitni sluzby tak se blizi neodvratitelni velky uspech ktery se vsude rozkrikne Jen tak dal

Jinak toto nejsou reference to jeste jen pride jak odide muj mazel od tebe a ja ho nespoznam

2016-05-09 10:29:39

Doris: Chtěl bych se zeptat, co si myslíš o klasických voscích na karoserie co se prodávají ve sprejích. Ten co mám já a používám jej (cca 5x za rok) se jmenuje SPEED VAX nebo tak nějak a je v úzké červené plechovce.

Zajímá mě však postup s tímto voskem. Osobně to myslím dělám blbě ale nastříkám, utřu do sucha (lesk je na světě)..

Je to tak správně? Můžeš doporučit něco cenově přijatelné pro mé omlácené auto?

To stejné na udržení lesku leštěných kol.. Nemůžu nic najít a z tvých vyčerpávajících informací jsem trochu vedle - nevím co vybrat pro mé auto. Díky moc

doris  
Doris
2016-05-09 11:48:37

magnetto: Speed waxy a podobné snadno aplikovatelné věci ( často jsou i v rozprašovačích) fungují někdy bohužel jen v řádech dnů (do dalšího umytí nebo prvního vydatného deště) v lepším případě v řádech několika týdnů (maximálně 1-2 měsíce dle podmínek). Jsou to prostředky určené například pro rychlé a snadné ošetření auta před prodejem, aby vypadalo k světu. Neuvádíš sice konkrétnější info o výrobku - v červených plechovákách je těch přípravků na trhu vícero...., ale u každého je vždy uveden návod k aplikaci, který je nutné dodržovat. Pokud se jedná o klasický "rychlovosk", teoreticky je Tvůj postup správně, druhou věcí je trvanlivost samotného přípravku, který používáš. Ono konzervace auta je jedna věc, ale aby to fungovalo dlouhodobě, obnáší to celou řadu dalších věcí a různých faktorů, které to ovlivňují + velmi pečlivou práci..... Ty jsi hodně šikovný, co tak čtu Tvé příspěvky, tak věřím, že bys tu práci hravě zvládnul a dosahoval pak profesionálních a také trvanlivých výsledků. Zpravidla platí, že čím rychlejší a jednodušší aplikace, tím také rychleji pomine její účinnost - viz například mytí auta šamponem s voskem, což je jen jakási chabá záplata vůči kvalitní a účinné konzervaci (nedá se to vůbec srovnávat), navíc pro lak i další materiály auta jsou tyhle ( ale i mnohé další) šampony často spíše škodlivé (osobní zkušenosti s produkty různých značek i cenových relací...).

Pokud se chystám zakonzervovat lak a další materiály na autě, obnáší to vždy pečlivou přípravu.

1) Důsledná očista povrchu - vyčištění od různých látek a odolných nečistot = dekontaminace

2) Následně se povrch přeleští - zbavíš se tak (nebo alespoň zmírníš) nedokonalostí v laku = mělké škrábance, hologramy/mikroškrábance od nešetrného mytí, zmatnělá místa aj. (toto se opět odlišuje dle stavu laku - u nového to je třeba minimálně, u starších laků to může mířit až k renovaci strojním leštěním)

3) Až je takto lak připraven ( je krásně hladký a zbaven různých neplech i jemných škrábanců), pak se teprve začne s konzervací pomocí vhodného prostředku - opět je těch možností vícero - přírodní tvrdé vosky - například karbauba ( trvanlivost pár měsíců - zpravidla 2-3), syntetické vosky, nanobáze, skelné vosky ad. (trvanlivost delší jak půl roku, někdy přesahuje i rok), keramická ochrana laku - silná křemičitá vrstva až 3um silná dokáže lak chránit i několik let, ale za to si už člověk pořádně připlatí (min 5000,- za ten nejzákladnější program, ale klidně i 70.000,-!)..... Lze koupit i samotné přípravky na bázi keramické ochrany, cenově vyjdou levněji, než když si to nechá člověk udělat u profíků, ale je to spíš takový základ, který vydrží něco přes rok až rok a půl. Ani jedna z výše uvedených možností nezabrání mechanickému poškození laku, dokážou ho pouze více či méně zmírnit. Takže je to otázka preferencí, ceny a také času, který chce tomu člověk věnovat.

Já toto vše = dekontaminaci+ šetrné přeleštění a trvanlivou konzervaci dělám jedním jediným prostředkem - tou směsí připravenou na míru laku, o které zde často píšu. Používám ji na všechny hladké povrchy, tedy i elektrony. Pečuji auta bez použití jakékoliv techniky, zakládám si na precizní ruční práci, které je zároveň i tou nejšetrnější. Ochranný film, který vosk vytvoří na povrchu, vydrží i vyšší teploty, takže není problém to používat právě na kola nebo i díly v motorovém prostoru.Voskuji 1-2x ročně, vícekrát není třeba.Například po třetím voskování nám vydržela konzervace na negarážovaném autě, které je denně v provozu více jak 8 měsíců; účinnost toho vosku se po každé další aplikaci umocňuje a konzervace je trvanlivější. Na jedno kompletní voskování spotřebuji množství vosku v hodnotě cca 200-300,- dle velikosti auta a stavu jeho laku. Auta myji jen čistou vodou, žádnou chemii nepoužívám a ani ji nepotřebuji.

Ostatně je to vidět hezky i na tom videu ( vzniklo cca před rokem), když jsem po zimě jedno z našich aut umývala a voskovala, lak nevykazoval skoro žádné stopy opotřebení a i před voskováním měl krásný lesk a hloubku. Šetrná celoroční péče + kvalitní konzervace udělají své...

https://www.youtube.com/w...Y-aM3S50&feature=youtu.be

Na níže přiložených fotkách je vidět i stav laku naší M6 po deseti letech. První dva snímky ukazují stav před voskováním, další dva po navoskování + záběr na celé auto). Rozdíl pochopitelně není moc výrazný, protože lak nevykazoval ani žádné výraznější opotřebení, po navoskování se však krásně zvýraznila hloubka jeho lesku a kontrast + oživily se i plastové díly. Na dotek byl poznat výrazně hladčí povrch, který vytváří nově nanesená vrstva vosku.

Zpočátku jsem prováděla voskování 2x ročně, nyní mi (i díky tomu, že je auto garážované, a mám i mnohem lepší přípravky k péči, než tomu bylo kdysi), vydrží konzervace déle jak rok. Auto jsem navoskovala před týdnem, předtím bylo voskováno na podzim/říjen 2014, což je více jak rok a půl a vosk ještě stále fungoval. Stav laku (nejen na naší M6) v průběhu voskování a po něm jsem zdokumentovala i zde:

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=759

Komerčních výrobků je na trhu mnoho, každému může vyhovovat něco jiného - jsou lidé, kteří kupují TEMPO produkty a jsou maximálně spokojeni ( vesměs však jen do té doby, než jim člověk znalý problematiky ukáže rozdíl po použití profi přípravků), nebo je třeba skupinka detailerů, kteří si zakládají na značkových , často nesmyslně předražených výrobcích, jichž potřebují celou řadu, aby mohli vykonat výše popsaný proces..... Nebo jsou lidé, kteří si nechají auto ošetřit u profíků, což také něco stojí..... Mne z toho nevyhovovalo nic, takže jsem šla vlastní cestou a ta mi už mnoho let plní má očekávání po všech stránkách.

Jediný výrobek, který vcelku splňoval moje očekávání, byl Korrek. Seveský výrobce dokázal udělat vosk nejen hodně trvanlivý, ale také se s ní velmi příjemně pracovalo - konkrétně se jednalo o vosk TFX. Ovšem jeho distribuce u nás natolik vázne, že jsem ho opustila.

Jinak pokud hledáš komerční výrobek pro lak v horším stavu, tak jedině udělat primárně vyleštění pomocí 3M past a následně zakonzervovat voskem dle Tvých preferencí (vždy je třeba zohlednit poměr cena/užitné vlastnosti/trvanlivost, snadnost aplikace aj.).Pokud chceš opravdu výborné výsledky a trvanlivost, tak má smysl používat zejména to, s čím pracují profesionálové.

BTW, protože mi často chodí dotazy ohledně postupu práce při voskování a ošetřování různých částí a materiálů na autech, vytvořím sérií návodů a užitečných článků, které zde postupně vložím, ať je to hezky na jednom místě a ku prospěchu všem.

2016-05-11 19:17:21

Doris: Díváme se u nás s kolegem a místním členem na tvé nové fotky a tak nějak by nás zajímalo kolik má ta modrá GG najeto kilometrů

doris  
Doris
2016-05-11 19:21:22

magnetto: Něco přes 60.000km. Už ses ptal podobně i na začátku toho vlákna.

2016-05-11 19:23:32

doris: No, jen že se tu dohadujeme o tom, že to auto vůbec nejezdí. Dneska jsme se dívali na funglovku která je stejně tak opečovávaná jako tvoje M6 a je na ní 100% vidět že auto jezdí normálně v provozu. Už tady na toho souseda nadáváme že se věnuje více autu jak své staré

doris  
Doris
2016-05-11 19:32:05

magnetto: Mno, viděla jsem zánovní auta s pár tisíci najetými km a měla po nešetrném zacházení lak v tak hrozném stavu, že byl zralý na renovaci strojním leštěním..... A že to auto nejezdí.....? 60.000km není samozřejmě mnoho,ale viděl jsi třeba naši Primeru, která má na kontě skoro půl mega? A představ si, že má lak zrovna tak pěkný, jako tá modrá M6.

2016-05-11 19:34:37

doris: Jo, nejspíš mi budeš muset poslat nějaký ten vosk také. Jen mě tak ještě napadla jedna věc, nechceš přijet na sraz?

doris  
Doris
2016-05-11 19:37:52

magnetto: Na srazy asi nedojedu, protože jsem "uvězněna" doma na nemocenské, což bude asi dlouhodobé. Nicméně pokud bys chtěl info o vosku nebo si ho přijet i osobně vyzkoušet, s tím nemám problém, stačí napsat SZ.

I starší a zmatnělé nebo i vybledlé laky plné jemných škrábanců z myček se dají bez strojní renovace slušně zachránit - viz například tato krásná červená metalíza na CX-7 jednoho z mých klientů:

2016-05-11 20:23:54

Já si nechávám radit od Dorisky už hezkou řádku let,začínali jsme Korrkem,nyní využíváme nové produkty alá new alchymie a máme se synem hezké laky a to jezdíme v létě v zimě.Opravdu to stojí za tu námahu i peníze

doris  
Doris
2016-06-15 20:17:20

míra: Děkuji za milá slova, těší mne, že jste spokojeni. Vím, jak jsi pečlivý a že máš auta vždy v perfektním stavu. Jsem ráda, že Vám moje technologie pomáhá ke zkrášlování a kvalitní péči o Vaše autíčka.

BTW: S Korrkem jsem byla rovněž spokojená - nejlepší poměr ceny a užitných vlastnost z komerčních produktů, jaké jsem vyzkoušela, ale jak člověk okusí profi výrobky, je to ještě mnohem dál.


Odpovědět

1  2  3