Fórum - Téma


Přibývá hladina oleje


Fórum 323 V BJ Přibývá hladina oleje

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2016-03-16 16:41:15

Lidi mám dotaz a jsem už docela v koncích. Mám mazdu 323 bj 2000 1.6 72kw. Problém mám v tom, že se mi zvedá hladina oleje. A to tak že za 100km najetých o cca 4dcl. Udělal jsem to, že jsem nalil do benzinu omylem naftu, ale ne plnou nádrž, ale do poloviční nádrže 10litrů nafty. Dočetl jsem se, že pod 10procent nafty by nemělo ublížit, ale bylo tam asi více. Ze začátku to škubalo a nechtělo jet, pak se to spravilo po zředění 100oktanovým benzínem a nějakou dobu se neukázala žádná chyba. Stálo mi auto cca 5dní a najednou nechtělo nastartovat, točil jsem až jsem nastartoval, chytlo dýmu jak z nafty ale jelo. Rozsvítila se mi žlutá kontrolka motoru. Po resetování jednotky zhasla a už se nerozsvítila. Auto začlo jezdit v pohodě. Pustil jsem se do výměny oleje a servisu. Zjistil jsem, že se zvedá hladina oleje a smrdí po benzinu. Byl jsem na kontrole tlaků na válcích a prošly v pohodě. Byl jsem na kontrole tlaku na tryskách a pohodě. Vyměnili mi podlakové čidlo a řekli že se jim nezdálo že by bylo špatné. Hladina pořád přibývá. Jsem v koncích a žádám o radu. Nevíte kde by se ještě mohl dostávat benzin do oleje. Nesetkali jste se s tím někdy. Díky moc.

2016-03-16 16:53:06

bretislavtomek: To je fouknuté těsnění. Voda ti neubývá? Pokud ano, jde ti do motoru a tím se zvyšuje hladina oleje.. Mrkni na chladivo. Pak napiš.

Do tvého motoru patří cca 3,7 litru oleje (to ještě přeháním).

2016-03-16 17:04:23

U starých motorů to byla mechanická benzínová pumpa a protržená membrána,ale tady nevím

2016-03-16 17:18:50

bretislavtomek: Jak jsi vůbec zjistil ze mas v oleji benzin? Jedinne místo kudy se dostává benzin do motoru je palivova lista. Tim ze je motor vypnuty je vstik uzavřený a ani tudy nemůže text do válce. Pokud mas tlaky v pořádku, očividně ti to olej nezere

2016-03-16 20:12:32

Kluci děkuji vám za rychlou odpověď. Takže voda to není jelikož se mi neztrácí a z oleje není emulze a mlíko na víčku taky není. Nevím u jakých aut je benzinová pumpa ale u toho mého je v nádrži podávací čerpadlo, které to hned tlačí na lištu a do vstřiků. Je tam jedině ten tlakový ventil který má membránu ale ten bude prý v pořádku uvidíme za sto kilometrů ale moc tomu nevěřím, že by to mohlo být tím. Že se dostává Benzin do oleje jsem zjistil tím, že voda neubývá takže to může být buď benzín nebo splodiny, ale ty by neudělali cca 4dcl navíc oleje za sto ujetých kilometrů, takže selským ´´mým´´ rozumem benzin. Moc mi to žere a olej smrdí po benzinu. Tak prosím pojďte s dalšími nápady. Dík. :-D Ještě mne napadlo zda test těch pístních kroužků(těsnosti) je na 100proc. zaručený, jestli se může i počítač splést, ale zas na druhou stranu budu se opakovat ,,ale 4dcl je MOOOC´´

2016-03-17 15:21:09

Ahoj

Jedině snad, že některý ze vstřiků nedovírá, benzín nakape do válce a pak prolne kolem pístního kroužku dolů do oleje. Ta kouřivost po startu by mohla být způsobena tím benzínem ve válci - bohatá směs. Pokud ti smrdí olej benzínem, tak tohle je jediné místo, kde se tyto dvě kapaliny potkávají (jsou jen odděleny pístními kroužky, ale benzín je řídký a prolne). Zkusil bych prověřit vstřiky, jestli těsní zavřené.

2016-03-17 20:05:16

kucera.stribro: Co se týče vstřiků, taky byli venku a také všechny čtyři byli na tlacích. Prošly bez problému. Teď ti neřeknu kolik natlakoval, ale divil se že docela dost vydržely. No ono to kouřilo chvíli, jak tam byla velká koncentrace nafty, a hodně a teď už minimálně, jako by z toho šla jen pára. Ono by teoreticky bohatá směs vysvětlovala velkou spotřebu. Směs udává lambda že ano? Ale to jsem trošku odbočil. Potřebuji vyřešit to zvedání hladiny oleje. Pokud bychom pominuli, že trysky jsou v pořádku(což jsou) tak jak píšeš kdyby ukapávaly a kapající benzín by protekl přes pístní kroužky, tak pístní kroužky netěsní a jsou v háji. To by také ukazala kontrola tlaku na válcích, což překvapivě byla také v pořádku. Dělal jsem ji. Je rozdíl dělat kontrolu tlaku za studena a za tepla? Díky

2016-03-18 09:48:36

Ahoj, pístní kroužky sice těsní, ale pokud je motor studený, jsou smrsklý a benzín by okolo nich podle mě prolne. Pokud máš v oleji benzin, tak tohle je jediná možnost. Tou bohatou směsí jsem myslel, že právě byl ten benzín ve válci, a po prvním nastartování to zakouřilo - tím víc, jestli v něm byla nafta.

2016-03-18 19:13:34

kucera.stribro: ahoj a tim ze pistni krouzky propousti jsou zakarbonovane? Myslis ze by pomohla i dekarbonizace?

2016-03-21 08:15:43

Ahoj, myslím, že dekarbonizací moc nepomůžeš, kroužky nikdy nejsou 100% těsné - už z konstrukce - jsou přece dělené a vždy je mezírka v zámku kroužku. Spíš bych šel po těch vstřikách - jedno je vyzkoušet jaký dávají tlak a rozstřik (to tě teď nezajímá), druhá věc je těsnost, když jsou zavřené. Pokud by se vyndaly a natlakovaly bez elektriky, tak by se poznalo, jestli nějaký nepropouští. Jinak fakt nevím, kudy by se ti tam ten benzín dostal.

2016-03-21 09:18:08

No, když to tak čtu, dívám se, že ten kdo ti to diagnostikoval bude pěkný amatér

Pokud máš pístní kroužky v háji, což nevíš přesně - motor nebude mít tlaky. Pokud jsou v pořádku a tlaky motor má, nemůže protéci benzín přes ně.

Není to tak dlouho a své vstřiky jsem měnil. Musel jsem nechat lištu připojenou k přívodu benzínu a jen odklonit směrem k sání. Pamatuji se dost dobře, že i když jsem mě dvě hodiny lištu bokem, neprotekla mi ani kapka - VŠE SE DRŽELO V HADICI!

Nevěřím tedy, že to bude vstřiky protože i když je vyndáš, benzínu ukape 5 kapek a potom nic. Toto stejné je i s dieselem. Když jsem na něm měnil podložky a opojil vstřikovací trubky od lišty (u commonrailu) tak jen ukáplo a bylo to dobrý. Nezapomeň, že palivová lišta je oproti nádrži dost vysoko a tlak tam není (benzín je dopravován pomocí podtlaku a podávacího čerpadla)..

Pokud výfuk smrdí po benzínu, ještě se tedy doptám - jede to auto normálně? Necuká? Má výkon? Ono ta bohatá směs a spotřeba nemusí být kvůli lambdě ale může se projevovat díky špatné váze vzduchu. Hele, mezi námi - nějak nevěřím to, že to přibývá o 4dcl, přeci kdyby jsi jeden dcl přidal, je to 0,5 litru.

Jelikož olej má větší hustotu a je zákonitě těžší než benzín, tak pokud jej odpouštíš, rozhodně jde ven prvně olej. Pokudbudeš mazat pomyslně benzínem, motor akorát udřeš na klice a vačkách. Taky mě tak napadlo, že benzín má nízkou teplotu vznícení. Myslím že pokud by jsi měl v oleji benzín, auto by ti shořelo a taky by ti létali festovní plameny z výfuku.

To vím, na hondě jsem to tak měl

Nejdřív ze všeho běž do nějakého normálního servisu (ne k Tondovi do stodoly) a nech změřit pořádně ty tlaky.

2016-03-22 18:35:30

To je pro mě novinka, že benzín je na rampu dopravován pomocí podtlatku..to si tak trochu pleteš s karburátorem, kde je pomocí podtlaku benzín vysáván z plovákové komory a následně rozprašován v difuzoru..ale budiž. Nicméně na rampě by měl být při správné funkci zpětného ventilu v čerpadle tlak i po vypnutí motoru. Běžné pal. čerpadlo dává tlak kolem 4 bar, který je pak regulován FPR regulátorem na liště na požadovaný vstřikovací tlak, přebytečné palivo se vrací zpět do nádrže. I při vypnutém motoru by tedy na rampě měl zůstat tlak okolo 1,5-2 bar dle regulátoru, tak tu nevypisuj bludy. Pokud by tomu tak nebylo a tlak by opadnul s tím, že by benzín stekl zpět do nádrže, pak by trval delší dobu start. než by čerpadlo tlak zpátky obnovilo. V tomto případě pokud by vstřik "uchcával" , mohlo by za určitý čas dojít ke kontaminaci oleje benzinem. V tomto případě by byl ale problematický start teplého motoru, protože by přes odvětrání klikové skříně nasával benzinové páry a zahlcoval by se. Takhle se přesně projevovala prasklá membrána pal. čerpadla na starých škodovkách a favoritech.

2016-04-07 20:34:11

Takze zavada vyresena. Byl to redukcni ventil na privodu paliva. Hodnota okolo 300kc. Staci vam to ze? Byl jsem z toho hotovy. Tak zdar

2016-04-08 13:35:48

A kudy se to proboha dostávalo do toho oleje ???

2016-04-08 16:47:29

To ja opravdu nevim. Nejsem opravar pres motory ale po vymene se prestala hladina zvedat.


Odpovědět