Fórum - Téma


Při zatáčení doprava vepředu cosi "vrže"


Fórum 626 GF / GW Při zatáčení doprava vepředu cosi "vrže"

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2013-02-10 19:45:44

Zdravím všechny, poslední asi dva týdny mi při zatáčení doprava vydává cosi vepředu prapodivné vrzavé zvuky. Našel jsem tu v diskuzi podobný problém, ale tam mu to i drbalo s volantem, nebo musel vynakládat na zatočení víc síly. Mě to tyhle problémy nedělá, jen cosi divně jakoby vrže.

Přesto to bude asi podobný problém jako měl kolega - málo hydraulického oleje, případně mě napadlo že je starý a v zimě zatuhlý? Nevím co jiného by to mohlo být?

Děkuju za tipy a nápady!

MAX6  
J.
2013-02-10 21:27:42

Může bejt tou zimou. Hlavně když už jsou tlumiče KO. Píská to i když stojíš na místě a zatáčíš ? Může to bejt horní uložení. Ty origináli se dávaj v gumě a celkově to neni moc dobře řešený. Někdy se stane,ževrže péro,když se na něj dostane bordel. Počkej až bude trocha tepleji,jestli to přestane.

2013-02-11 06:44:26

Jo jo, skřípe to i když stojím na místě a natočím kola. Dělalo to ale i když bylo nad nulou a nemrzlo.

MAX6  
J.
2013-02-11 14:45:45

Tak to se teď nedávno stalo mě. Horní uložení už toho mělo dost a péro taky nic moc. K tomu všemu mi ještě zatuhnul tlumič,takže auto nešlo zmáčknout ani kdybys po něm skákal. 10let je 10let,tak jsem koupil komplet novej podvozek.

Zkoukni jestli nemáš moc velkej bordel okolo pružiny na hornim uložení.

Potom zkontroluj,jestli jde auto u každýho tlumiče zmáčknout a propružit.

2013-02-11 14:55:33

O mačkání a propružení jsme se tady už před časem bavili - mám krátký tvrdý sportovní pružiny. Takže auto nezmáčknu takřka ani o chlup. Chtěl jsem před Vánoci koupit standardní pružiny, ale odešla mi televize, tak jsem musel investovat do ní.

Trochu mám teď obavu z výměny pružin za standardní, protože mě napadla jedna věc - sportovní pružiny dal bývalý majitel možná i proto, že byly tlumiče KO, tak sportovní pružiny byly pro Německé dálnice (mám dovoz z D) asi lepší a ještě ušetřil za tlumiče... Tak mám trochu obavu abych do podvozku nemusel nastrkat třeba 20.000 Kč až se do něj pustím

Mluvil jsem před chvílí s jedním automechanikem, a ten si myslí že by to vrzání mohl dělat zatuhlý suchý čep. Kdyby nebyl moc vytlučený, stačilo by pod prachovku dát trochu maziva.

MAX6  
J.
2013-02-11 14:59:26

Mam pocit,že 626GF má podvozek trocha jinej než moje 323BJ,ale můžete to bejt jen v drobnostech,tak kdyby jsi chtěl,tak ti můžu teď dát za pakatel nějaký části toho mýho starýho podvozku. Nebo ho můžeš vzít celej.Snad to zejtra už konečně vyměnim.

To že jsou sportovní pružiny neznamená,že to nejde stlačit. Vždycky to musí jít stlačit. Jak to nejde,tak je zatuhlá pístnice.

2013-02-11 15:53:12

Stlačím to tak asi o 1 cm, víc ne. Vidělo by se asi až by se to začalo rozebírat, co je a co není v pořádku. Jen mám strach že jak se do toho jednou hrábne, budu nucen toho povyměňovat víc než bych chtěl a bude to stát hodně...

Pokud bys měl nějaký dobrý standardní podvozkový díly který půjdou na 626 GF, byl bych jen rád! Pružiny, horní uložení tlumičů...

2013-02-13 12:55:58

kdy to začalo vrzat? nedělal si něco na přední nápravě než to začalo vrzat?

2013-02-13 15:35:52

Začalo to tak nějak samovolně a postupně to zesilovalo. Teď už to kvílí tak, že je to slyšet asi na několik metrů od auta. S přední nápravou jsem nic nedělal.

2013-02-16 22:26:59

nejdřív jsem chtěl říct že to vypadá na axiální ložisko horního uložení ale to by nekvílelo nemáš jen volný klínák co pohání čerpadlo posilovače?

2013-02-17 18:21:03

Řemeny můžu zkontrolovat, ale v létě jsem je měnil a dotažený byly dost...

MAX6  
J.
2013-02-17 18:26:51

Jestli jsi koupil nový řemeny,tak ty chce za nějakej čas znovu dotáhnout,protože se povolej. Ale stačí to jen zkouknout rukou,jestli jsou pořád dotažený.

2013-02-17 18:47:14

je to jednoduché při nastartovaném motoru vytoč kola do krajní polohy a drž volant stále nadoraz, pokud to bude kvílet ikdyž už nebudeš volantem točit jen ho budeš držet v krajní poloze tak ti kvílí klínák

2013-02-18 09:56:03

Tak to nedělá, vrže to jen při pohybu volantem.

2013-03-16 11:15:12

Tak jsem odhalil asi zásadní věc pro diagnózu problému - při oteplení vrzání téměř vymizí, ale hlavní indicie asi bude ta, že když například najedu bokem k obrubníku na těsno a natočím kola tak že se opřou o obrubník, v ten moment kdy je potřeba vynaložit servem víc síly se cosi "rozeřve" vrže a skřípe jak o život.

MAX6  
J.
2013-03-16 13:07:16

PetrH..: řemeny - buď špatný nebo málo dotažený.

2013-03-16 13:51:57

A jaký řemeny myslíš?

MAX6  
J.
2013-03-16 13:53:06

PetrH..: To bude klíňák na servu řízení a klimatizaci (pokd máš). Ale pro jistotu bych zkontroloval a dotáhnul i ten druhej na altíku a vodní pumpě.

2013-03-16 13:54:59

Dobře, mrknu na ně na oba. Oba jsem vloni měnil a ten na klima jsem musel několikrát dotahovat, pořád pohvizdoval... Díky

MAX6  
J.
2013-03-16 13:56:46

PetrH..: Musej bejt dotažený nějak rozumně jinak by jsi si ničil ložiska na těch příslušenstvích co pohání.


Odpovědět

1  2