Fórum - Téma


Při brždění lítají otáčky


Fórum 626 GF / GW Při brždění lítají otáčky

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2011-05-04 00:52:47

Ahoj,mám 626 2.0 16v 85 kw r.v 97 GF.Jede parádně,necuká nehulí,tahá,ale když vyřadím a dojíždím na volnoběh třeba na křižovatku tak mi vylítnou otáčky na nějakých 1500 a drži,ale jak zastavím tak spadnou na 700-800.Na volnoběh a pokud auto stojí tak po přidání plynu se otáčky vrátí na 1100-1200 a pak po 2 sekundách spadnou na normal.Rozvody,tlaky ,gufera,kroužky,poták,filtry,vše nové.Diagn.nic nenašla.Nemáte někdo radu?Nebo je to nějaký výmrd od MAZDY A FORDU.Dík.)))

2011-05-04 09:46:19

Zdravím,

uplně přesnej problém měl kamoš na fordu KA, už si nepamatuji, čím že to bylo, ale zkusím se jej poptat, nechával to opravit

2011-05-04 11:43:23

Čau,to dělá i focus a escort a nikdo neví čím to je.To je stejná koncepce motoru a elektroniky.Jenže autorizovaný servis ti neřekne co to je za problém i když ví přesně jak na to.Budu pátrat dál.

2011-05-04 22:30:24

Ty zvýšené otáčky při dojíždění na neutrál mají za úkol, to aby ti při klasickém volnoběhu motor nezdechl protože při brzdění motor dostává zátěž ,když posilovač brzd odebírá podtlak ze sání motoru a tím pádem mají otáčky padat dolů a když ještě do této situace zahrneme otočením volantu tak se klidně může stát že motor se úplně ubrzdí až zdechne a to nemluvím o tom že v letních měsících běží klima a sepne zrovna v tomto manévru tak je konečná ,proto je to zařízené že dokud se točí kola (snímáno čidly abs na přední nápravě ,stejně jako tachometr ) tak jsou otáčky zvýšené cca na 1100-1300 a po zastavení spadnou na svých 750- 850 v závislosti jestli se jedná o automat. či manualní převodovku a při samotném volnoběhu třeba u stojícího vozidla když šlápnu na brzdový pedál ,pohnu volantem, zapnu nějaký elektrický spotřebič s vetším odběrem třeba světla , vyhřívání okna a zrcátek a v neposlední řadě zapnu klimatizaci , tak aby motor neskomíral a neklepal se jako drahý pes tak je na těle CO škrtící klapky magnetický ventil který na základě povelu jednotky motoru otevře přívod vzduchu do sání a tím zvýší přísun vzduchu do motoru a zvedne otáčky ,jednotka to snímá od tlakového čidla servo čerpadla řízení ,od stavu zátěže elektrické sítě a od průtoku sání tedy váhy vzduchu. A u tebe bude problém pravděpodobně stejný jako u většiny Gé eFek a vůbec motorů typu 2.0 FS v tomto magnetickém ventilu většinou je špinavý a zadrhává nebo netěsní na sedle těla klapky a přisává falešný vzduch a další neřest bývá špinavý vzduchový filtr. Tak že stačí ventil odšroubovat a vyčistit od černých sraček které se v sání oběvují jako černé saze od recirkulace spalin od EGR ventilu , po vyčištění není třeba ničím mazat ,styčné plochy jsou plastové a na případné mazivo se nalepí srágory dříve a zase zatuhne ,ale může se i stát to že ventil je na výměnu celý hlavně za část elektrickou ale to spíš v případě že to nefachá vůbec, ale tobě to chodí ale blbě tak bych začal u čištění ( vlastní zkušenost ,dělám to jednou za rok pravidelně při prvních náznacích nepravidelného chodu volnoběhu. A máme doma i forda (manželky auto) je to fiesta 97 a tam je to také s toho to důvodu dokud se točí kola tak to zvyšuje otáčky akorát to snímá z unašeče převodovky mezi bowdenem tachometru a unašečem ,také se to podělalo (prý dost častá závada fiest ,káček a focusů ,snímač stojí cca 3000.- a je pouze k dispozici originál ford ,druhovýroba není, a u fiesty to zvyšuje otáčky i mezi řazením a pořád směrem nahoru tak že tam neexistuje vyřadit a jet na volnoběh tak vám vylítne ten šicí stroj z auta ven, tak se přezdívá motor 1,3 endura 60kw na volnoběh má zvuk jak stará singrovka a to má najeto jen 47000km , tak že řešení u forda : za prvé nový snímač za trojku a bůhví jak dlouho bude fungovat a nebo poradě s mechanikem od forda odpojit snímač a trvale zvýšit volnoběžné otáčky tak o 100-150 ot/min a je klid ale ty otáčky se musí tutově zvednout protože to fakt v křižovatkách chcípalo ,to jsem si vyslechl od ženy kolikrát že jí to dnes zdechlo že byla za úplnou p..u na křižovatce . A z praxe vím že na zimu ty otáčky ještě trochu přizvednu a na léto snížím . Tak že je to v obou značkách myslím ford a mazda stejné ale příčina nefunkčnosti je úplně jinde. a ještě jsem si půjčil fotku z diskuze od Karpa a ventil je označen v zeleném oválu Mazdar

2011-05-05 10:46:49

Čau díky za info,podívám se na to,pak dám vědět.

2011-05-05 18:35:37

Tak kolego... Přesně na radu Marka, co si oblíbil moji foto , jsem rozdělal vyčistil a otáčky bez problému a je to znát. Každopádně když jsem viděl jak je klapka zasraná, nedivím se. Měl jsem stejné problémy a ani profíci v Mazdě za 800Kč/h si nevěděli rady. Já jsem teda ještě po vyčištění restartoval řídící jednotku, aby načetla nová data... Dej si práci a vyčisti to, je to hodně znatelný rozdíl... Mimochodem Markovi dííííkec...

jinak fotky z očisty klapky http://www.mazdaclub.cz/f.../ocista-klapky-sani-69609

2011-05-06 23:16:16

Čau,tak jsem to taky vyčistil,a ještě dal nové těsnění i vzduchový filtr a je to ok.Jen mi prosím tě porad jak restartuješ jednotku.Když jsem to nastartoval po vyčištění,tak to dělalo neplechu a pak se to srovnalo.Markovi děkuji za radu.Je pravda že tyto dvě věci jsem neřešil.Jinak celý motor jsem poskládal sám a frčí parádně,není to nic těžkého(aspon pro mne).Kouřilo to a nejelo,však to znáte.Mazdám zdar a dík za tipy.

2011-05-08 07:18:35

Ahoj. Řídící jednotku restartuješ tak, že odpojíš baterku a šlápneš na pár vteřín na brzdový pedál. Nic víc není potřeba

2011-05-08 20:09:11

Přesně tak


Odpovědět