Fórum - Téma


pri 100km


Fórum 5 / Premacy II CR pri 100km

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR



2011-12-30 21:35:20

kolik Tisic otacek vam ukazuje pri 1OOkm v hod??dik

2012-01-04 20:43:49

2600.. ale záleží na který rýchlostní stupeň..na 4-ku se taky dá jet 100 ale točí to podstatně vic než na pětku...ten můj udaj na pětku. A ve 3000 ot za min. mám na tachometru něco málo přez 140 km.

2012-01-06 21:45:20

Dik,me to ukazuje 3 t za minutu,na patej stupen a nevim proc,motor tichej,mam jen 65tisic,zere jen 6,7l na 100km.da se stim neco udelat???Mazda5 2007.Dik,

2012-01-07 20:52:02

Mě točí Premacy při 100 km/h 2700ot.

2012-01-07 20:53:17

A nebude to třeba tím že máš jinou převodovku ,např dovoz z?..

2012-01-07 21:31:26

Já teda mám taky dovoz-Italie...a asi taky něco mezi 2600-2700. Jo a mám Premacy- 2 .0 TD 66Kw. r2000.

2012-01-08 00:35:47

to Dimon: To je divne. Ja mam tiez DiTD (66 kW) a pri 100 km/h mam 2150 /min. Diesel toci pomalsie (ma vacsiu silu uz pri nizkych otackach), preto su prevody dlhsie ako pri benzine. Aku mas vlastne spotrebu?

Ked tak nad tym dumam, asi ma Mirin pravdu: taliani radi kvapne zrychluju, snad preto do ich distribucie montovali na diesel "kratsie" prevody.

2012-01-08 08:03:49

mozna ja mam z nemecka.

2012-01-08 13:20:15

My ju mame z rakuska. Ale ako predpokladam, ty ju mas v benzine, takze otacky 3000 pri 100 je podla mna ok. Esli chces, prestuduj si jeden dokumentik, poslem ti ho interne. Je o dynamikech motora a dost vysvetluje, ako je dolezite dobre prespekulovat prevodovku v aute podla ucelu vozidla a druhu, tipu motora.

Ak si spokojny so spotrebou a urovnou hluku, podla mna, nie je co riesit. Ak dobre hadam, chces vediet, ci otacky pri ktorych jazdis su usporne. Myslim, ze prevody su tak navrhnute, aby bola uspora pri rychlostiach, ktore su bezne na cestach v obci, mimo obce a na dialnici. Zavisi potom od situacie, ci je ekonomickejsie rozbiehat pozvolne na prave zaradenom prevode alebo podradit a odpichnut. Ked dlhodobym jazdenim vstrebes dynamiku auta, sam budes vediet, ci tahat auto z nizsich otacok do rozbehu. Automaticke prevodovky nechavaju auto jazdit na nizkych otackach, ale pri zosliapnuti plynu podraduju... asi tam bude ta uspora, o ktorej sa hovori v suvislosti s automatom.

2012-01-08 14:54:31

Mně to žere tak podobně od 5l dalka až do 8 - město. Mám je hlučnější ale jen uvnítř. Z veňku je tak stejně hlučna jako "Vochcavka" TDi. Jo, a DiTD byli už od roku 2000 a vejš a měli 7.. Kw. Já mám ještě tu TD a to znamena do r.v.2000 včetně. O převodovkach nemužu soudit u Premasek je neznám. U benzínu 3000 otaček je normál. Máme v rodině Astru G 1.6 16V a ta začína jet pořadně jedině nad 3000-tak že cihla na pedalu.

2012-01-08 17:05:28

Este mala oprava: trosku som sa sekol, tych otacok pri stovke natocim do 2250 za minutu. Spamati mi malinko usiel jeden dielik

So spotrebou to mam tak: jazdim radsej pozvolna, brzdim 99 % motorom a snad to najdolezitejsie: otacky udrzujem pri 2200. Z nich sa efektne rozbieha (aj brzdi) a pri tychto otackach mam na trojke 52, na stvorke cca 70 a na pätke 91 km/h (realne rychlosti, nie co ukazuje budik).

Potom vychadza spotreba v tomto obdobi (jadzim 50-60 km denne) do 6,2 L. Cez leto cca 5,5 L a dlhe trasy cca 5,3 L. Teraz mam druhy motor, "novu" zadnu napravu a uz sme aj po geometrii. Spotreba je zhruba rovnaka, ale skor menej. Dolezitejsie je, ze jazda s Premacy je opat zazitok ako aj vzdy pred tym bola.

V zasade jazdim tak rychlo, aby to bola este pohoda a nebrblala penazenka. Niekedy je tazke - meskate s detmi do skoly a radary su dnes sakra vyspele . Takze je to viac o trpezlivosti a pozitivnom mysleni.

Nech vam to jazdi.

2012-01-08 21:45:48

Tak tomu říkám- jízda.....To jsi snad ani jednou nesepnul turbo-že nabíhá někde kolem 2300 až 2500 podle stávu? A taky to 99-procentní brždění motorem - tam nesmíte mit jedinou křížovatku a semafor????

2012-01-09 09:30:14

Bez obav , turbo tocim... Je prevda, ze je v riadnom zabere ako pises od cca 2300 (a preto z tych otacok motor uz dobre zabera), ale pracuje uz od 1800-1900 motorovych otacok. Pri preradovani idem na aktualnom prevode do otacok cca 2500-2700 (zavisi prave od aktualneho prevodu a potreby zrychlovat) aby po preradeni spadli otacky na plusminus autobus 1900. Iba na dvojke nechavam motor na nizsich otackach, tam sa to da .

No a s tym stylom jazdy je to takto: z prace a do prace jazdim tou istou cestou a viac menej v rovnakom case. Vzdy vyhladavam predomnou to auto, ktore je najpomalsie v danej chvili. Podla toho pridavam alebo uberam udrzujuc potrebny rozostup od auta celkom predomnou a na brzdu stupam len ked pride nieco necakane. Ak potrebujem predbiehat (obchadzat), priblizujem sa len tak rychlo, aby som nemusel vyckavat. Prejazd mestom minimalizujem, radsej si premyslim kam/kadial a zvysok radsej pesi - pri tych zapchach je to casto rychlejsie. Semafory sledujem uz zdialky a tak sa priblizujem, aby som v lepsom pripade presiel na zelenu alebo spomalujem bez plynu a zabrzdim (z co najmensej rychlosti) - je lepsie cakat na zelenu brzdenim ako statim. Chce to dlhodoby cvik, dobry odhad, poznat auto, vediet predvidat a urcite vediet potlacit nutkanie priblizit sa co najskor.

Moze to mylit, ale takyto styl jazdy ma svoje caro a je dost (aspon pre mna) zabavny. Rozhodne nie som suchar ako by sa mohlo zdat, nejazdim pomaly (asi 55 podla budika co je 50 real), len spomalujem/zrychlujem dlhsi cas. Tych za sebou neprekvapujem vydatnym a necakanym brzdenim a tym pred sebou nesvietim do kufra

Potom su tu rozne dalsie detaily minimalizujuce spotrebu a maximalizujuce pohodu pri jazdeni... napr.: presvedcenie, ze lepsie je byt o siestej doma ako o pol siestej v marnici; motor zahrievam pomalsou jazdou a hned po starte (nevyckavam-nestojim), vypinam 10-30 sek po zastaveni (turbo je drahe ); spravne tlaky v pneu; nie je nic unavnejsie a aj nebezpecnejsie, ako rozptylene svetlo na spinavom skle (auta oproti, nizke slnko) ;

a este spusta inych dobrych zasad, ktore mi teraz nenapadnu a ktore su aj tak vseobesne zname.

A nakoniec: slubujem ze uz nebudem pisat dlhe pisma , no tu som sa rozpisal vo viere, ze sa najde aspon jeden, komu bude toto vsetko uzitocne.

2012-01-09 16:44:04

Ale jo, je to super článek...

2012-01-09 16:54:28

V podstatě máš pravdu škoda že se těmito pravidly řídí jenom par procent řidičů a řidiček

2012-01-09 19:53:09

Так tо teda musím uznat že těmi to pravidly se neřidím a nebo jen z častí. Denně jezdím 20 km do práce a zpatky ,vše přez město a pak pro holku do školy ,pro manželku do práce... Tolík krat za den potkám před sebou lidí ktere jedou na spotřebu že bych s toho vytek A taky pak se snažíš spoustu věci udělat doma po práci a jsem rád že ušetřím nějaký ten čas . Vím že spousta lidí nemá kam spěchát a jsou schopní kochát se krajinkou při jizdě přez město a v něm-já to nechám na důchod... Rád si jízdy užívám a jezdím svižně, pravidla taky sem tam poruším ale v rozumných mezích-ne jezdím 100 ale tam kde to jde jedu třeba 70 ve měste ale mimo na to taky šlapnu ale opět ne v plném provozu. Taky tě pomalí rozjezdy na křížovatkach - stojím třetí a nestíhnu projet, proto že někdo přede mnou rozhodl že pojede na spotřebu...tak nějak.

2012-01-09 23:10:39

Neboj Dimon , ja to taky rad svizne . Nejdem za kazdu cenu "na spotrebu", ale povazujem za zbytocne plnou parou dobehnut kolonu aut bez sance predbiehat. Takisto ma vytaca, ked niekdo ide ledva 80 indikovanych a neviem prist na dovod preco... Hlavou tez krutim, ked ja idem cistych 100 a predbieha ma znacny pocet aut uz celkom blizko pred obcou .

V meste tiez nezdrzujem pri odchode z krizovatky - tak tomu osolim ledva zasviti zelena. Skratka, moj styl je nerobit zbytocnosti - ani zbytocne rychlo, ani zbytocne pomaly.

Su useky, (hlavne tie hore kopcom a do zakrut oblubujem), kde Majdu vyzenem do otacek (z casu na cas je to zdrave) a cela cesta je moja . Musim mat vsak prehlad o situacii a istotu ze nic nehrozi plechom ani penazenke; dneska je to fakt drahe (http://natankuj.sme.sk/c/...novy-sadzobnik-pokut.html)

Myslim, ze si rozumieme

2012-01-10 17:38:57

Tak to teda jo, to se rozumíme...asi jsem cele špatně pochopil, sory.

2012-01-14 18:48:09

Super clanek


Odpovědět