Fórum - Téma


Převodovka


Fórum 6 GG / GY Převodovka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2003 6 GG / GY 2.3

1 fotek  |  30 diskuzí

Výkon motoru 122 kW (166 PS) při 6500 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 261 ccm (138 cui), 16-ventil.


1  2

2016-05-12 21:58:04

Nevíte někdo, čím to může být, že mi nejde zařadit ani jeden kvalt při nastartovaným motoru, ale při vypnutým motoru řadit jde? ... Nejdřív to probíhalo tak, že šlo řadit někdy za studena a někdy za tepla nebo po nějakým čase při nastartovaným motoru. Díky za jakýkoliv info.

2016-05-12 22:53:45

Ahoj,možná je spojka nefunkční,protože i u zdravé spojky bez vymáčknutí a nastartovaném motoru asi taky nezařadím.

2016-05-12 23:01:08

petrmazda73: cauvec, jsem lajk, muzes me to prosim upresnit? třeba co by bylo potreba udelat, vymenit, atd....? Díky za info

2016-05-13 00:33:35

m_a_r_t_i_n: ta spojka zní celkem pravděpodobně. Bylo by potřeba prostě koupit novou spojku a možná nějaké doplňky okolo. Nová myslím ani není moc drahá, spíš ta práce... Ale samozřejmě nějlíp uděláš, když to svěříš nějakýmu šikovnýmu mechanikovi, než začneš utrácet za materiál :)

2016-05-13 07:51:00

m_a_r_t_i_n: Příteli. Spojka na M6 je ovládána hydraulicky (ne mechanicky). Začal bych tedy tím, že bych si k sobě vzal někoho kdo bude schopen na povel sešlápnout spojkový pedál. Pak bych zajel pod auto, demontoval spodní plastový kryt motoru, zaměřil pozornost na spojkový váleček (je vpravo vedle filtru oleje) a pak bych vydal kámošovi onen povel k sešlápnutí spojkového pedálu. Pokud ten váleček nebude normálně pracovat tzn. pístek nebude vyjíždět a zajíždět nebo se bude pohybovat jenom málo, bude problém v hydraulickém systému spojky a možná bude stačit pouhé odvzdušnění onoho válečku pomocí odvzdušňovacího šroubu, který se na válečku nachází. Přeji hodně štěstí.

2016-05-13 18:03:26

A nebo se mohly prodřít packy u přítlačáku ale to by byl při sešlápnutí spojky pěknej rachot.Asi opravdu budeš mít problém se spojkovým válečkem.Když zařadíš a pak nastartuješ se spojkou,rozjede se auto?

2016-05-13 20:43:29

Mě hlavně zaráží že to třeba 20 min nejde vubec a potom to řadí naprosto bez problemu. spojka neklouže. jj začneme tim odvzdušněním

2016-05-13 21:02:50

martens001: ja to po 20 minutach vzdal, protoze tam dlouho nesel ten kvalt.

2016-05-13 21:17:41

Nebo můžo být v hu sinchroní kroužky v převodovce. Zjistit závadu spojky je lehké. Dostňa tam kvalt bez motoru, jakýkoli. Pak zmáčkni spojku a startuj. Jakmile auto pojede, je to spojka, nebo její příslušenství. třeba ten váleček.

2016-05-14 23:42:48

wirda: Váleček vypadá OK. Hození kvaltu, sešlápnutou spojkou a nastartování se auto rozjede. ..... Dneska se me stalo to, ze jsem musel startovat z kopce kvuli baterce , ale reknu o co jde a co nechapu .... na kopci jsem zaradil kvalt č.3 a drzel spojku na zemi .... auto zacalo hopsat, naskocil motor s mensim bouchnutim a v tom zacla spojka fungovat. "Ale to bude jen opet chvilkova zalezitost funkcnosti".

2016-05-15 09:08:03

Možná to bude vidlička co vysouvá spojkové ložisko.

2016-05-15 11:17:51

Očividně zase rady k nezaplacení

Pod auto lézt nemusíš a ani nelez. Otevři kapotu a řekni (třeba ženě) ať při vypnutém motoru šlápne pomalu ale až ke konci na spojku. Ty sleduj jestli se vysouvá pístek na kterém je manžeta a ovládá správně vypínání spojky. Poznáš to tak, že by se celé to táhlo mělo posunout cca o 1,5 cm od sešlápnutí pedálu.

Pokud toto funguje, mrkni na to, kolik máš kapaliny v nádobce která slouží i pro zásobu brzd. Tu najdeš také v motorovém prostoru. Pokud je kapaliny málo, je potřeba ji dolít a odvzdušnit spojkový systém.

Další možná porucha může být u špatně vedeného táhla které tlačí na ložisko. Pokud se alespoň trochu vychýlilo z kuličky (to je opěrný bod, je jasné že ti spojku nevypíná jak má. Co se týče samotné spojky, nevěřím tomu, že by se jen tak z ničeho nic poškodila. Vsázím cenu nové spojky na jeden z dílů spojených se spojkou a to buď je poškozený hlavní spojkový válec nebo pomocný spojkový válec. Na tomto díle se nedá nic opravit.

Hlavní spojkový válec je umístěn na karoserii (protipožární přepážce za palubní deskou) a je u CP špatně viditelný.

Pomocný spojkový válec je umístěn nad předním držákem motoru v místě kde je spojen motor s převodovkou (spojkovou skříní). Na tomto díle se dá opravit pouze těsnost.

2016-05-15 14:59:03

magnetto: čau spojkový válec chodí jak má, kapaliny dost , spojka odvzdušněná,tichá, ložisko nehučí . stejně nešlo zařadit prostě spojka byla furt seplá jako by ji ten přitlačák prostě nerozepl. pak když Martin odjižděl styl žduchni a jeď :-D tak v tom něco luplo (jak říká) a spojka začala zase fungovat řazení šlo hladce. Nechápu to jsou to čistě mechanické díly bud fungují nebo ne, ale toto si dělá co chce , nerad bych tahal převodovku ven pokud by to bylo nějakou prkotinou.

Ps. Dá se z 6 vytáhnout jen převodovka nebo musí i s motorem ?

2016-05-15 16:17:44

martens001: Musel bych to vidět ale myslím že u každého auta je možné vytáhnout převodovku bez motoru. Navíc tady bude problém buď v tom mechanismu který tlačí na přítlačák nebo v samotném spojkovém válci..

2016-05-15 20:31:07

magnetto: tak už asi vím, bude to přitlačak upadl z něj jeden paprsek, ted mě to docvaklo když jsem koukal na fotky přitlačaku . takže půjde ven.

ted už mě jen zajímá jestli jde solo převodovka

magnetto: Jak je to s tou tvojí sazkou

2016-05-16 09:49:54

martens001: Tak, že nejspíš dostaneš trest za double post Mimochodem, čí je to tedy auto? Kdo to opravuje a oč tedy jde? Řeší se tu dva různé problémy a moc chytrý z toho tedy nejsem

2016-05-16 17:36:32

magnetto: nějak to zamlouváš ne :-D auto je tu jen jedno a problém taky řěšíme 6 a tu já nikdy neměl. Pomáhám kamarádovi tod vše, a je to ten přitlačák. Je to tu furt stejné furt se zastrašuje trestama

2016-05-16 17:44:31

martens001: Převodovka samotná ven jde ale musí se demontovat celá přední náprava, protože skrz nápravnici spodem převodovku neprotáhneš. Pak je ještě druhá možnost, kdyby se ti nechtělo rozdělávat zavěšení vytáhnout to vrchem včetně motoru oboje je podobně blbá práce.

PS:

  • v případě demontáže vrchem i s motorem se motorovej elektrosvazek se může nechat na motoru. Stačí ho odcvaknout z pojistkový skříňky a odpojit od kostry auta (nemusí se odpojovat všechny čidla atd co jsou na motoru)
  • v případě sundavání spodem pozor na průchodku řízení do kabiny, když se při zpětný montáži nedocvakne dokonale jak má rádo tamtudy teče dovnitř pod koberec.

Prasklá packa na přítlačáku je poměrně klasická závada u M6. Není první a ani poslední komu se to stalo, Rozhodně bych to urychleně vyměnil a radši s tim vůbec nejezdil. Ta upadlá packa dokáže udělat hodně neplechy (například proletět skrz převodovku, když ji na nějaké nerovnosti chytne zubem nebo šroubem roztočenej setrvačník a vystřelí jak šrapnel)

2016-05-16 18:11:58

lukex87: dík za radu, takže to vytahneme i s motorem

2016-05-16 18:23:20

martens001: Ještě bacha na to, že při vyndání poloos z převodovky z ní vyteče minimálně litr oleje. (možná je lepší vypustit předem všechno vypoušťákem než to bryndat okolo)


Odpovědět

1  2