Fórum - Téma


Přestavba na LPG


Fórum 3 I BK Přestavba na LPG

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2012-09-24 12:34:38

Jakou firmu byste mi doporučili v okolí Brna nebo popřípadě Zlína? Vím, že se na fórech mluví o jménu Čadek nebo firme 123lpg (nebo tak nějak) a dalších. Jaké máte zkušenosti vy? Nebo je to teď už jedno u koho se to dělá? Po kterém ze systému bych měl šáhnout? Jednou firmou mi byl doporučen systém Elpigas typ AG Compact - co na něj říkáte?

btw: omlouvám se za založení už 3. tématu, ale prostě mám dotazy, které si chci vyjasnit a o kterých bych se rád pobavil přímo v sekci Mazda 3 a ne pod jinýma značkama a podobně.

2012-09-25 10:07:53

Nikdo nemáte tady v okolí svého miláčka přestavěného do LPG? :)

2012-09-25 10:46:35

Dobře, tak aspoň jaký systém doporučujete? Elpigaz? Lovato? StaG? Nebo uplně něco jiného?

2012-10-26 18:40:07

Tak díky za rady . Právě jsem si dovezl mazdičku s namontovaným LPG. Uvidíme jak bude sloužit.

2012-11-22 19:53:00

Taky mám v mazdě LPG. Určitě doporučuji přimazávání ventilů! Ze začátku jsem to tam neměl a po cca půl roce byl ventil podpálený

2012-11-23 13:30:04

To mazání tam mám - to mi hned řekl, že je to extrémně důležité.

2012-12-02 11:46:15

on by někdo odpověděl, ale většina trojkařů má klasiku benzin/nafta

2012-12-04 17:19:02

U všech japonských aut jsou použitý máslový materiály na sedlech aventilech. marnost. LPG a japonec=

2012-12-08 11:26:43

Do svojí Mazdy 3 1,6 MZR (2010) jsem nakonec zvolil LOVATO. Ze všech možných i nemožných diskusí jsem si odnesl akorát to, že každý chválí ten svůj systém a haní ostatní slovy o tom, že kamarád měl ... a bylo to strašný. Takže nakonec je asi důležitější reference na instalující firmu, než na systém samotný. Co se týče ochrany ventilů, tak jsem nechal přimontovat FleshLube + v systému LOVATO zůstala zapnutá ochrana sedel přívstřikem benzínu nad 3200 otáček. Nádrž je na 53l, toroidní, místo rezervy. Vzhledem k tomu, že se nádrž plní jen na 80% , což společně s rezervou znamená, že prakticky využitelných je cca 35l = přes 400km na jednu nádrž. Mám najeto zatím jen 6 tis. km, přižemž spotřeba se drží kolem 7,5l, teď v mrazech kolem 8. Instalací nádrže do kufru se snížila jeho výška o cca 7cm, tzn. že při sklopení zadních sedadel vzniká rovná plocha. Místo kolem nádrže jsem využil pro úschvu různých dorbností a lepicí sady, která samozřejmě nahradila dojezdové kolo.

Zatím jsem spokojen, o systému v autě vpodstatě nevím. Jedinou věcí, která mě štve je to, že do cca 1500 otáček je motor vpodstatě mrtvý, po těchto otáčkách najednou cukne (opravdu cukne, až se trhne v silentbloku) a dál už táhne v pohodě. pod 1500 otáček toho člověk moc nenajezdí, ale občas se zadaří, zvlášť teď na sněhu, a není to vůbec příjemný. Takže mě čeká návštěva servisu a přemapování řídící jednotky vstřikování plynu. Toť asi zkušenosti

2012-12-08 11:32:00

A s přimazáváním ok? Máš přimazávání tím FleshLube nebo i benzínem? Co Tě stála oprava? Tohle je jediná věc, které se u plynu opravdu bojím.

2012-12-09 23:09:53

Mám takový dojem, že s tím přimazáváním benzínem tě akorát stáhli o nějaké prachy navíc, protože přístřik benzínu se dává jen do aut s opravdu silnýma motorama, kterým by ve vysokých otáčkách jen plyn nestačil.

2012-12-10 08:26:34

Takže oprava stála 18000Kč. Dva ventily v háji, hlava na GO a týden bez auta. Bez přimazávání jsem ujel asi 12000km. Nyní s přimazáváním už 150000km a vše OK. Tak neváhat a mazat mazat mazat.

2012-12-21 15:02:26

Docela zajímavý článek o přestavbě na LPG.http://www.auto.cz/skoda-...i-pri-prestavbe-lpg-71982 Je to sice o Škodě nicméně jsem dočetl až do konce a víceméně se potvrdilo to co jsem si o přestavbě na lpg myslel. Nutnost najet poměrně vysoký počet km aby se mi to vrátilo a to nejdůležitější, pokud ten motor na plyn není nachystaný a bude se tím jezdit tak jak se s benzínem jezdí tzn. pěkně ho vytáčet tak ten motor půjde brzo do kytek ( a nepomůže ani přimazávání ). Za mě Mazda a LPG nee.

doris  
Doris
2012-12-21 15:22:12

Já jsem sice v autě LPG nikdy neměla, mohla jsem si pouze vyslechnout reference od různých majitelů, ale osobně bych si auto nikdy nenechala na tohle alternativní palivo předělat. Úspora peněz díky provozu na LPG je sice příjemná i lákavá, avšak je to na druhou stranu vykoupeno něčím jiným. Japonci mají přesně dimenzované součástky na určité parametry (čím modernější motor, tím náročnější a choulostivější) a ať se to někomu líbí či ne, plyn má jinou charakteristiku spalování než benzín. Jak jsem již kdysi psala, pokud by byl plyn pro motor neškodný nebo dokonce přínosný, přestavbou bych neztratila záruku od výrobce auta. Něco jiného by bylo, pokud by auto bylo přímo z výroby dělané na LPG, to je pak jiná. U některých automobilek to existuje, ovšem když se podíváme na ND pro benzínový agregát a porovnáme to s ND pro LPG, liší se. Prostě pokud je motor dělaný na benzín, tak má jezdit na benzín.

Jak se říká, "když chceš mít koně, musíš mít i na oves".

2012-12-21 15:26:59

Doris ?? O.T. co lodičky, na čem teď pracuješ ?

doris  
Doris
2012-12-21 15:32:28

Sice mimo téma, ale teď dělám na tomhle projektu:

http://www.papermodelers....9-1-40-scratch-build.html

http://www.papirove-model...image.php?showfoto=185041

Mám rozdělané ještě další, ovšem tahle je momentálně můj TOP.

Pro potěšení včetně vlastní hudby:

http://www.youtube.com/watch?v=NOyudwaV6Zk

V případně zájmu o další informace navrhuji tohle dát do jiného vlákna, ať se zde píše k tématu.

2016-08-04 10:17:34

Zdar borci, prosim o radu kdo se vyzna v LPG. Chystam svou 1.6 na přestavbu a nemuzu si vybrat, rozhodnout ktery system nechat namontovat. Kazdy servis doporucuje neco jine a ja se v tom tolik nevyznam. StagQBox nebo LandiRenzo. oboji ma privstrik benzinu pri vyssich otackach a k tomu chci externi primazavani, kvuli zivotnosti. Ocenim nazory, tipy a zkusenosti...


Odpovědět