Fórum - Téma


Přeskočený rozvodový řemen


Fórum 6 GG / GY Přeskočený rozvodový řemen

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2013-02-23 13:35:45

Zdravím,

během cca měsíce a půl mi u mojí M6 (r.v. 03, 2,0 DI 100kW) přeskočil 2x rozvodový řemen. Stane se to vždycky, když chci ráno nastartovat. Jak startér roztočí motor a ten hodí první pracovní obrátku, řemen přeskočí a čidlo na vačce vyřadí řídící jednotku, takže nejde nastartovat. Když se mi to stalo poprvé, byl jsem cca 200km od domova v Brně. Tam jsem to dal do servisu, kde po celodenní práci zjistili, že je ten řemen přeskočený o 1 zub. Takže to nastavili zpět s tím, že všechny kladky a napínáky jsou OK. Teď se mi to stalo doma, tak to mám u svýho mechanika. Jen podotknu, že jsem rozvody cca před rokem dělal (měnil jsem i hydr. napínák). Uvidíme, co mechanik zjistí. Jen se chci zeptat, je možný, že když je nízká hladina oleje v motoru, hydr. napínák řemene nepracuje a řemen je volný? V Brně mi řekli, že jsem měl v motoru sucho a dolili 1,5 l oleje. Teď jsem nekoukal, nebyl čas... Díky za rady.

2013-02-23 15:49:37

Napínák může mít vadu z výroby a teď jak je zima tak je víc zatuhlí a nepracuje jak má, ale hladina oleje v motoru nemá žádný vliv na napínák rozvodů. Je to samostatná součástka která není napojený na žádný olejový okruh...Koupil bych nový napínák.

2013-02-23 17:51:20

No tak to je hezký. Nejdražší součástka na rozvodech a vadný kus. By mi mr.dlo, Snad to bude zase skočený jen o zub a nepotkal se motor. Díky za radu.

2013-02-23 18:42:23

Jestli to přeskočilo na volnoběh a hned se motor vypnul tak to žádnou paseku nenadělá. A kdyby ten napínák byl špatný tak mám jeden vedle u souseda zn NTN úplně nový nikdy nenamontovaný . Chtěl dělat rozvody na M6 vše nakoupil a jak na potvoru auto rozpůlil o strom a tam mu ty rozvody leží doma. Myslím si že za cca 1000kč by ho prodal. Když budeš mít zájem tak mi napiš a dám vědět co a jak.

2013-02-23 20:20:16

Zkus se vyvarovat stání z kopce se zařazeným rychlostním stupněm.Napínák povolí a nestihne napnout řemen.Hladina oleje nemá vliv na funkci napínáku,ale olej se ztrácí pravděpodobně kvůli netěsným podložkám pod vstřikama.Pozor na to,zároveň se ucpává i sací koš.

2013-02-26 11:14:05

Jojo, podložky se taky chystám vyměnit. Při tom prvním případu je možný, že auto stálo trochu z kopce, ale při druhým bylo na rovině. V létě tahám ručku pořád, už jen kvůli setrváku, ale v zimně je to na pytel. U mojí starý Fiesty se mi několikrát stalo, že mi zamrzly bubny a to teprv byla sranda, když to do zatáčky z ničeho nic ustřelilo Každopádně díky za radu, páč jsem nevěděl, že takhle může napínák povolit....


Odpovědět