Fórum - Téma


Premacy spotřeba


Fórum Premacy I CP Premacy spotřeba

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP


1  2  3  4

2012-07-03 18:40:44

To rupus : ahoj tak jsem si nechal úspešně odstrnit DPF vše jsem popsal v sekci M 6- odstranění DPF. První poznatky jsou kladné , hlavně spotřeba šla min o litr dolů. zatí čágo a až najedu více km dám zas vědět.

Jinak prý dávat jen kayaba nevím zda jsem to dobře napsal , ale prý je má vyzkoušené a vydrží cca 60tis km. ty naše prý 30-40 tis

2012-07-04 14:43:02

Kayaby su fakt dobre. Odkedy som ich vymenil vzadu, majda "si necha libit kde co".... Sedi na ceste jak prikovana, stoji to za to.

2012-11-14 17:21:07

Dobrý den, mám M5 2.0 benzín 6 rychlostí a rok výroby 01/09. Na jak vysoké otáčky jezdíte po městě a mimo město - ne dálnice? Nemám palubní počítač a moc toho nenajezdím, tak Vás žádám o zkušenosti. Zatím se mi zdá, že jezdím za cca 10 l. Po městě jezdím na 2k a mimo na 2,5k otáček. Není to málo? Podle zvuku motoru mi to přijde tak akorát. Díky za zkušenosti.

2012-11-14 22:48:24

Ja mám MAZDU 5 1,8 benzín a keď jazdím čisto po meste tak cca 10 litrov, keď kombinovane tak 7,9-8,1, keď čisto mimo mesta, ale nie po dialnici tak 6,0-6,2 a keď som bol v Grécku plne obsadený (5-dospelých, 2-deti a na streche 500-litrový box + pustená klíma), tak priemerná spotreba po predjení 3500 km vyšla 8,6 l/100km (jazda podľa predpisov). Dáko veľmi to nevytáčam otáčky po meste medzi 1500-3000.

2012-11-15 08:36:17

Jazdi v takych otackach, kedy "motor ide dobre za plynom", aspon pocitovo. U benzina to moze byt od 2,5 do 4,5 tis/min. Mali sme mazdu 626 v benzine, ale to bolo niekedy okolo rokov 92-95. Odvtedy sme mali auta iba v nafte, uz si moc napamatam ako to bolo optimalne.

Najdi si charakteristiku tvojho motora a optimalne otacky najdes v oblasti, kde je krutiak najvasci (u mojej naftovej RF2 je krutiak plochy od 1800-2600). Potom vezmi do uvahy ekonomicke hladisko a mas to. Jazdi podla moznosti na vyssom prevodovom stupni, ale tak aby si nemal prilis nizke otacky, pri rychlej akceleracii je niekedy lepsie podradit.

2012-11-15 16:35:00

merlinhawk : právě že se krásně vytáčí už od těch 1500. Přesedlal jsem z M2, která byla hlemýžď oproti pětce. V této diskuzi ale psali, že u Premacy byla v nižších otáčkách vetší spotřeba než při vyšších. Všem díky.

MAX6  
J.
2012-11-15 16:53:28

Jak se může benzín s nějakejma 150koňma krásně točit od 1500ot. Možná tak na 1-ku nebo 2-ku. Tam jsou optimálky tak okolo 2600-2700ot. Tenhle motor s touhle převodovkou máme v M3 a pod 2000ot. je to podtáčení jako blázen. Doporučuju ti jezdit trocha ve vyších,jinak ten motor vylágruješ a nebo bude neskutečně línej podku ho ještě zajíždíš. Spotřeba byla nejlepší okolo 2500-2800ot. Na spotřebu jsem nikdy nejezdil,tak to nevym přesně.

Neber to špatně, držim se pravidla ať si každej jezdí jak chce,ale ať se pak nedivý.

2012-11-15 17:44:51

Proto jsme psal, že mám zkušenosti z M2, která byla absolutně zdechlá, takže těch 1500 toček jsou fakt dobrý. Při dvou a půl je to raketa. 1500 jsem asi přehnal, ale 2000 jsou fakt dobrý. Zatím se mi zdá, že ty dva tisíce jsou ideální. 2500 už mi připadne dost. Proto se ptám zkušenějších, takže žádná odpověď je pro mě dobrá.

2012-11-16 08:14:50

Este jedna poznamka k tomu kroutaku: maximalne hodnoty byvaju okolo 4-4,5 tis otacok, ale samozrejme sa jazdi v sirsom rozsahu otacok, kedy je charakteristika krut. momentu viacmenej plocha. To je byva v zavislosti od typu motora rozne, ale obvykle od 2,5 po 4,5 tis. Pocitovo ten motor moze dobre zaberat uz od 2 tisic, lebo niekde tam prechadza krivka momentu zo strmsieho rastu do mierneho. Tam ma motor svoju silu, tam najviac taha. Preto je lacnejsie rozbiehat auto pri tychto otackach, lebo ho motor rozbehne rychlejsie a potom uz len udrzujes rychlost (na vyssom stupni), dajme tomu pod 2,5 tisic, teda v otackach, kedy je spotreba paliva ekonomicka. Da sa rozbiehat aj od 2 tisic, ale iba s lahkou nohou. A naprosto zbytocne je vytacat do otacok, kedy uz krutak klesa.

Pri oturbenom motore mas pri nizkych otackach malo vzduchu vo valci, preto je situacia horsia a u nafty to ide hodne do sadzi. Ako vieme, tie sa dobre usadzuju . Take castice sice olej pohlti, ale musi sa menit castejsie, lebo sa nedaju odfiltrovat (olej ako taky ba sa skoro vobec nemusel menit, lebo sa rozklada minimalne). Ked sa vymena zanedba, olej zacne robit hrudky ako na sitku, tak aj v kanalikoch a nestastie je hotove . Benzin sa lahsie spaluje, tam sa sadze tvoria pomenej.

2012-11-19 07:05:03

Ja osobne jsem pekne nestasnej co se tyce spotreby. Koupil jsem si M5 2.0i 107kw nebot ji ma svara a me se hrozne libila vzhledove a hlavne prakticnost posuvnych dverich kdyz clovek porad naklada a vyklada sviste. Jenomze ta spotreba jenom mesto dlouhodoba 10,3l je proste strasny. Mel jsem pred tim M3 2.0i 110kw a tam jsem mel spotrebu 9,1l.

2012-11-19 12:20:25

M5 je dost tazka, takze potrebuje silny motor. Schvalne nepisem vykonny. Pretoze naftovy motor je silny, pre motorizaciu v M5 nepotrebuje byt taky vykonny v porovnani s benzinovym motorom. Vseobecne benzin sa sice sviznejsie rozbieha (ked porovnavame bud turbo alebo neturbo verzie), ale so znacne vyssim palivovym prikonom oproti dieselu. Kym diesel ma maximalnu silu uz pod 2000 ot/min, benzin o podobnom zdvihovom objeme ma krutak iba asi 70% diesla a az pri 4000 ot/min. To ma katastrofalny dopad na spotrebu v meste a pri zatazi obzvlast. Benzin ma vsak ovela mensie naroky na olej, udrzbu, startovacie podmienky, rezie, opravy (a.i.) znacne mensie. Odhady su, ze rentabilnost diesla je az po najazde 150 tis. km. Pri dobrom zaobchadzani a kvalite motora nie je problem najazdit dalsie stotisice. Je na dlhe trasy....

2012-11-19 17:03:24

Do plynu to lze dát vždy a pak náklady budou suprové, proto jsem taky šel do dvoulitru. Na spotřebě zas tak nelpím - jestli 9 nebo 10 litrů je asi fuk. Ten kdo si takové auto kupuje musí s tím počítat. V porovnání s ostatníma MPV nebo velkýma kombíkama na tom není M5 zas tak špatně, myslím tím váhově. Jinak díky všem za reakce.

2013-01-10 19:37:30

Ahoj , je otázka kolik najezdíte ročně km , ale já bych neváhal a dal to do plynu . Mám M5 v naftě spotřeba 7,4l teď v zimě jinak 7,1l , ale kdybych kupoval znovu šel bych do benzinu a LPG. Druhé auto mám v plynu a je to super ekonomické , najíždím s ním cca 30tis km ročně a za rok a kousek ta investice byla doma

2013-02-05 22:18:38

Zdarec všem mazďákům, ja mám Mazdu MPV 2.0 MZR CD/nafťák)100KW(136 koní) ročník 2004 , nalitano 172 tis.km, verze karakuri se zápustnou třetí řadou sedadel do podlahy, což je super věc. Když už tady takprobíráte tu spotřebu tak jsem se na internetu moc nedočetl o spotřebě Mazdy MPV, neboť těchto vozidel u nás moc není vidět. Dle výrobce je udávana kombinovaná 7.1 litru. Na tak velké prostorné auto pro 6-7 lidí o základní výe 1,8 tuny je suprová. A mnozí z vás mi to nebudete věřit, ale já jezdím kombinovaně za 6,5 l. Bez rozdílu zda jedu dálnici 130km, město či mimo město, v plné naložení 6 osob a kufr až po střechu plný. Na tak velký auto jsem úplně spokojen a nechápu jak jiní píšou nehorázně vysokou spotřebu. Dokonce mimo město jsem měl jednou spotřebu 5,9 l. Mazda motory jsou velice tiché a úsporné. Při dnešních cenách PHM je třeba mít lehkou nohu, žadná brzda - plyn, dojíždět a brzdit motorem, zbytečně neakcelerovat. Samozřejmě nejsem žádný svateční jezdec, co brzdí provoz, koně pod kapotou taky umím řádně provětrat. Tak vřele mohu toto vozidlo doporučit, zejména pro rodiny ......

2013-03-09 21:48:21

asi tak, ako píše Petmis! Potenciál auta aj treba vedieť využiť. Dnes po najazdení 280 km (140 full naložený a 140 prázdny 2 osoby) som odmeral spotrebu 5,9 l na mojom dízláku M5.

2013-11-14 09:28:08

takže přidám i já své počty.

Premacy 2,0 ditd 74kW - tankuji u Makra, přidávám vif zimní aditiva.

jezdím převážně po městě, často do 5km, což pro tento motor není to pravé naftové , většinou já manželka a dvě děti. co bude mít malý vliv na spotřebu je protékající tcv ventil, takže část nafty končí na parkovišti.

když jsme Premacy zakoupili na konci září, tak jsem měl problém se dostat po sedm, dokonce se mi zdála dost líná, ale jak jsem se časem naučil využívat její potenciál a začal jsem jezdit svižněji, mazdasvěte div se, spadli jsme na 6,3 na sto, což si myslím, že vzhledem našemu jízdnímu režimu, je optimum. chtělo by to nějakou dálkovku, chtěl bych zjistit, zda to spadne pod 6. možná v lednu pojedeme na Slovensko, tak tam to prověříme.

2013-11-14 09:48:23

radomiláček: studené štarty sú dost žravé, ale na dlhej ceste sa to stratí. Včera som tankoval po 500 km necelych 29 L, teda asi 5,8L/100km. Pri dlhych cestach je to okolo 5,5 a menej. Takto pred rokom sme šli TT-Valmez-Rýmařov-Kopřivnice-Myjava-TT a spotreba 5,39 (motor je 66kW). V lete 5 roky dozadu na ceste do Chorvatska dokonca 5,34. Mam tri dni prezute auto, uvidime ako sa to zmeni. Inak v zime štart-20km-stop mam spotrebu okolo 6,1-6,2, pri šmykľavých cestách ked sa jazdí na trojke (max štvorke) až 6,5 .

2014-01-28 19:15:39

tak jsem od výměny tcv ventilu začal důkladněji měřit spotřebu a postupně to kleslo na 5,5/100 90% město, dokonce i v tomto chladnějším počasí, takže můžu mluvit o spokojenosti. jezdím svižně, ale ne brzda plyn, před semaforem s červenou zvolna dojíždím atd. ale vyloženě úsporně nejezdím, šlo by to i níže. povětšinou jezdíme s manželkou a dvěma dětma. aditivuji.

2014-01-29 13:07:54

radomiláček: Tak to si už lepší ako ja . Gratulujem. Jazdím zrovna tak ako píšeš, ale momentálne mám spotrebu 5,7 a to robím cez mesto tak 5-10% a motor mám 66kW.

2014-01-29 14:19:07

merlinhawk: konečně, pomalu jsem nadával, jezdil jsem běžně za 7-8l.


Odpovědět

1  2  3  4