Fórum - Téma


Premacy spotřeba


Fórum Premacy I CP Premacy spotřeba

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP


1  2  3  4

2012-03-13 21:26:55

Inak pani, ake mate skusenosti s meranim spotreby palubnym pocitacom?

Ja som teda zatial vyjazdil iba nejake 4 nadrze, ale teda priemerka mi s pocitanim priemernej spotreby systemom prazdna/plna deleno prejdene kilometre nesedi...

tankujem na tej istej cerpacke, v zasade na tom istom stojane a palubak nulujem pri kazdom tankovani.

Priemery boli zatial podla palubaku vzdy 7,9l/100km a podla tankovania tri krat 8,3 a dnes som tankoval a vysiel mi priemer az 8,5l/100km

0,6l/100km rozdiel sa mi uz zda naozaj vela, aku mate skusensot Vy?

Premacy 1999 1,8i 84kW

2012-03-17 22:38:51

Zdravím má mazdu 5 2,0 D 81Kw a mám spotřebu kolem 8,4 a to po odstranění filtru pdf a zaslepení rgr ventilu nevím co je špatně že mám s dieslem větší spotřebu než s benzínem. Pneu dofoukané vždy a otáčky v rozmezí mezi 1,6- 3500 otáček

2012-04-03 08:58:53

Čau, mám taky M5 se stejným motorem, ale dlouhodobá spotřeba (podle computeru i reálně) je 6,6 l/100km. Filtr DPF tam mám. Jaký charakter mají tvoje trasy (město/okresky/dálnice)? Jak těžkou máš pravou nohu? Takovou spotřebu jsi měl také vždy předtím? Spotřebu počítáš reálnou (z účtenek a tachometru) nebo jen z palubního počítače?

2012-04-04 02:41:42

Ahoj , kde ti odstraňovali filtr pevných částic a jaké s tím máš zkušenosti v praxi, s filtrem jsi měl problémy , nebo jsi ho odstranil jen preventivně?

2012-04-04 02:54:48

Ahoj rupus , koupil jsem M5 6/2006 103kw a dlouhodobá spotřeba po předešlým majiteli byla 7 litrů. V servisu jsem zjistil , že se dost ucpávál DPF filtr. Máš s tím už nějaké zkušenosti? Poznáš kdy se filtr čistí, jak často a hlavně jaké trasy jezdíš?

2012-04-04 09:14:17

To Kabihk: Okolo DPF by to asi chtělo založit nové téma. Mám M5 ročník 2008 po faceliftu, ale tu slabší verzi dvoulitru - 81kW. S filtrem DPF zatím problémy nemám (najeto 50kkm). Zkusím popsat moje zkušenosti s tímto kurvítkem.

To, že filtr regeneruje celkem bezpečně poznám podle okamžité spotřeby - vzroste o 2-3 litry/100km. Je ale fakt, že pro rozpoznání je nutné aspoň chvíli jet ustálenou rychlostí. Stejně tak se to hůř poznává při dálničním provozu, kde je rozdíl ve spotřebě menší. Jinak než spotřebou se regenerace neprojevuje.

Příklad: Ustálená jízda po městě 55km/h. Počítač normálně ukazuje 4-5l/100km. Při regeneraci údaj neklesne pod 7litrů. Typicky to ukazuje 7,5l. Po dokončení regenerace spotřeba skokově klesne na normální hodnotu.

Regenerace trvá 8-15km. Záleží na tom, jestli se jede pomalu nebo valíš na šestku po dálnici. U mně se spouští zhruba každých 200km. Četnost ale prý ovlivnila nějaká změna softwaru, kterou udělali v rámci faceliftu kolem roku 2008. Dříve snad probíhala regenerace méně často. Taky jsem někde četl, že původní software při přerušení regenerace zahajoval proces vždy znovu od začátku. Nový software prý v servisu na požádání nahrají.

Pokud je motor studený, spustí se regenerace až po zahřát. Takže provozovat auto trvale na krátkých trasách, kdy auto mezitím vždy vychladne by asi brzo přineslo problémy. Já jezdím město a meziměsto tak půl na půl. Na každodenní cestu do práce ale auto nepotřebuji.

Jinak DPF celkem neřeším. Akorát když si všimnu, že se spustila regenerace a zrovna se blížím ku domovu, tak to třeba vezmu oklikou, aby se proces stihl dokončit. Během regenerace se snažím držet otáčky nad 2000. Prostě jedu o jeden řadící stupeň níže než bych normálně jel.

Co myslíš tím, že se "ucpával DPF"? Že původní majitel navštěvoval servis kvůli manuální regeneraci? Jaké máš ty zkušenosti s provozem?

2012-04-04 10:20:58

To SedyMrak: co sa divam na tvoj prispevok ohladom spotreby, poviem ti tolko. Mas to v benzine a ked chces porovnavat spotrebu, tak s niekym, kto ma taky motor ako ty. A ako som tak pozeral, mas to uplne v pohode. S naftakom su spotreby v rozsahu 5-7 l, tiez zavisi od stylu jazdy a zatazenia. Kym tvoj benzin ma krutak 161 Nm pri 4000, naftak ma 220 Nm pri 1800 otackach. To sa na spotrebe musi prejavit. Lenze benzin je ochotnejsi zrychlovat a nie je tak citlivy na zaobchadzanie, ani servis nema tak drahy.

Inak, ak chces znizit spotrebu, skus (vzdy podla situacie) pred rozbehom podradit, inak rozbiehanie na vyssom stupni vezme ovela viac paliva ako ten podstatne kratsi rozbeh na vyssich otackach, potom uz len udrzovat rychlost na vyssom stupni, aj keby to bolo trochu pod 2700 ot. Hlavne predvidat a nejazdit stylom plyn/brzda a kolko je to mozne a rozumne, brzdi motorom.

2012-04-19 11:47:36

@merlinhawk: Dik za odpoved, samozrejme porovnaval som to s benzinovymi Premacy , vid prispevky od Mirin a Betmos, kde pisu ze dlhodobo jazdia za 7 a zmienuju tam dokonca uspornu jazdu dokonca za 6,2.

Moja spotreba podla poalubaku ako sa oteplilo klesla tak k 7,5 ale podla tankovania to je 8l/100km. Jazdim uz 14 rokov, takze mam co to odjazdene, naozaj jazdim normalne, ziadne rally preto sa mi spotreba o liter vyssia ako uvadzaju ostatni (to jazdim vacsinou vo dvojici) zdala byt vyssia.

No najviac ma serie,ze palubak ukazuje o pol litra nizsiu priemerku ako mi vychadza podla tankovania... :-/

2012-04-19 14:13:25

Ahoj SedyMrak, je to zaujimave. Ja palubak nemam, spotrebu si sledujem iba podla mnozstva nacerpanych litrov/kilometre. V tejto suvislosti ma napada (trochu haluzna) vec: ake mas pneu? Ak mas vacsi rozmer profilu (predpis na Premacy je 195/55/R15 - letne, 185/65/R14 - zimne), potom mas vacsi aj obvod (Ja ked zamenim letne/zimne, na 25 km mam rozdiel vzdialenosti cca 200 m). Tym padom natocis menej kilometrov a to iba matematicky zdvihne spotrebu. Palubak je naprogramovany na nejaky obvod kolesa, takze ked prepocitava prietok paliva na pocet otacok kolesa, moze mu vyjst celkom iny vysledok. Neviem, mozno tu je pes zakopany.

Co je to za benzin, ktory tankujes - nik sa nan nestazuje, auto z neho neskace (vlhkost)? Olej - velmi ovplyvnuje spotrebu! Cistota palivoveho systemu - pouzivas obcas aditiva? Motor je spravne nastaveny, nezerie olej? Naklad - vozis nieco tazsie so sebou? Necochru ti brdzy? Geometria (odporuca sa raz za rok)...? Pneu maju spravne tlaky? Je toho dost...

2012-04-20 21:41:36

Spotřebu ovlivňuje moc faktorů,hlavní je způsob jízdy ,pak typ pneu a tlak v nich,technický stav motoru,vzduchového filtru, brzd a dokonce i palivo udělá nějakou desetinku.

Pokud nastane souhra všech nepříznivých okolností může být spotřeba u totožného vozu rozdílná i o 2-3 l/100km.

Například Daewoo Tico někomu jezdí za 6-7 l/100km a já s ním jezdím za 4,75l/100km při jízdách do 10km. Při delší cestě jsem schopen jet s tímto neobyčejným vozem i za 3,5l/100km.Vše je o stavu auta a technice jízdy.

2012-06-27 04:34:55

To rupus: Dlouho jsem tu nebyl , ale o to mám zase víc najetých km a víc poznatků.

M5 jsem kupoval letos v dubnu od kamaráda , který ho kupoval nové v čr . Najeto mělo kolem 104tis. km a servisované pravidelně v Mazdě.

Co mi říkal , tak párkrát musel do Mazdy na nucenou regeneraci , protože s tím jezdila jeho manželka spíš kratší trasy.

Mám rok 2006 a zatím jsem najel 4tis.km bez problémů , akorát jsem přišel na to , že to trochu bere olej cca 1L/3tis.km a regeneraci jsem zatím nepoznal kdy probíhala.Spotřeba se mi pohybuje stále okolo 7litrů .

Musel jsem už měnit zadní tlumiče , protože začali měsíc po tom co jsem jí koupil týct.

Co se týče koroze , je pravda , že se lehce projevuje hlavně na podvozku , nebo když byl odloupnut lak od odlétajících kamenů na kapotě nebo střeše jsem to už řešil.Co mě překvapilo , že Mazda nemá nijak ošetřený dutiny z výroby i když je o Japoncích známo , že na korozi trpí.Dutiny chci řešit v dohledné době , ale stále nevím čím to vystříkat-pokud má někdo zkušenosti ,budu rád když poradí.

Jinak celkový dojem z M5 mám dobrý , prostorný rodinný auto akorát vychytat všechny mouchy a myslím , že to bude ok.

Po přečtení těchto stránek jsem se na zítra objednal a budou mi praventivně odstraňovat DPF, dělat podložky pod vstřiky - prý příčina ztráty oleje a plus co tam ještě najde(doufám , že nic).Mám to k němu asi 220km,

ale po všech recenzích co tu má se to asi vyplatí k němu zajet.

Rozhodl jsem se pro odstranění proto , protože jezdím spíše po okreskách a v Mazdě mi řekli , že pokud nejedu konstantní rychlostí a otáčky nad 2tis. , tak se regenerace sama nespustí.Jezdil jsem proto pořád max na 5ku , 6tku jsem ani nedával a snažil se motor víc točit , prostě jsem z toho byl otrávený , přemýšlet jestli se filtr ucpe nebo regenerace proběhne v poho.Časem se ukáže jestli mé rozhodnutí ho odstranit bylo správné

2012-06-27 07:33:11

To Kabihk: Díky za informace. S těmi zadními tlumiči to je nějaká bolest tohoto modelu. Taky mi nedávno jeden vytekl. Vyměnil jsem samo oba. Jakou značku jsi tam dal? Já jsem zkusil Monroe.

Olej mi to podle rysky nežere. Po 10tis. km mám zhruba tutéž hladinu, jaká byla po výměně. Ale ona se reálná spotřeba oleje blbě posuzuje, když se díky regeneracím olej nařeďuje naftou.

Napiš zkušenosti po návštěvě servisu. Co ti našli, jak se auto chová po odstranění DPF a tak. Taky o tom vážně uvažuji. Nekouří/nesmrdí to třeba víc či jinak?

2012-06-28 00:52:12

To rupus: tlumiče jsem dával Sachs , uvidíme co vydrží. Jinak budu určitě informovat , za chvíli vyrážím z práce(mám noční)

2012-06-28 07:05:14

No nohu těžkou nemám,jesdím teda hlavně město. KOUPIL JSEM STARŠÍ a původně byla spotřeba 10,5L po odstranění všeho jsem teď na 7,8L

2012-06-28 10:33:15

Ahoj merlinhawk,

Co sa tyka pneu, mam predpisove, teda rozmery, ktore su v technicaku, take iste ake boli na aute pri kupe.

Letne 195/55R15 na mazda diskoch zliatinovych, zimne 185/65R14 na plechacoch.

Rozdiel v spotrebe podla tankovania vs palubak bol aj na zimnych aj na letnych...

No uvidime, skusam teraz tankovat na inej cerpacke, ci nahodou nebol problem v tom, ze ich liter nebol naozaj liter, vies co myslim...

Co sa tyka spotreby... no teraz ako sa oteplilo, jazdil som bez klimy okresky a spravil som 7,3 priemerku, stale nic moc, ale tak da sa to vydrzat... Do mesta pokial sa da zbehnem radsej MHDckou, bo tam je ta spotreba veselo nad 9.

Olej mam castrol 5W-40 meneny kratko po tom ako som Premacy kupil, auto neskace, olej nezerie, vyzera byt vsetko v pohode. Teda jedine co sa mi nepaci (okrem vsadepritomnej korozie, vsak to pozname) je ze ked je motor zohriaty ma otacky na vono beh podla mna na benzin dost nizke, okolo 500ot/min...

Ked som skusal zapnut klimu, tak skoro skapal...

Skusim dat vymenit sviecky, uz maju aj tak najazdene akurat dost, vraj to niekedy mozu sposobovat, aj ked sa mi to teda nezda moc...

2012-06-28 10:38:28

M6 100kW a priemerna dlhodoba spotreba v Nemecku 7,02L/100km ? To ako jazdia? Asi to bude to neobmedzenou rychlostou na ich dialniciach

http://www.spritmonitor.d..._s=100&power_e=102&page=7

Momentalne mam 5,8-6L

2012-06-28 11:31:03

Mazdar, SedyMrak. Tie cerpacky chodia kontrolovat z metrologie (statny ustav) - oni im kalibruju nerace. Bez toho im nedaju stitok, tam by som chybu nehladal, ba ani korupciu. Ale mozne je asu vsetko. Na kazdy pad, skus tu druhu pumpu.

S volnobeznymi otackami by si mal nieco robit, u nafty su okolo 750-800, bezninaky maju o nieco viac. Aj to ti moze kazit spotrebu. Navyse, ked zapnes klimu, automaticky ti musi pridat palivo - na volnobehu, lebo kompresor klimy je pridana zataz.

Spotreba na okreskach je podla mna OK, kedze auto ma skoro 1,5 tony. V meste to pri benzine stupne viac (ako pri nafte), lebo na rozbeh potrebujes pri mensom krutaku viac paliva. Silny motor neznameny ze je vykonny, cim vacsi krutak ma pri nominalnom vykone, tym ma mensiu spotreba.

Tym svieckam by som veril. Dobre sviecky = rovnomerny chod. RJ potom nemusi tolko zasahovat do chodu motora neustalymi upravami davok paliva.

Este jedna vec, zvyknes brzdit motorom? Ak nie, nauc sa to a uvidis ten rozdiel! Mozno tu je pes zakopany - palubak vypocitavy spotrebu (asi) aj s usporou pri brzdeni motorom. Ja jazdim tak, ze brzdu pouzivam fakt len ked musim, ale zasa sa nevlecem - chce to dobry odhad, kedy ubrat plyn. Rucim ti za to, ze spusta ludi brzdi do dediny tak pomaly, ze idem za nimi s primeranym odstupom iba bez plynu a spomalujem rovnako rychlo. Spotrebu mam tych 5,7 (60 km denne, vratane dedina-mesto), s privesom trochu viac. Samozrejme nafta. Dlhe streky 5,3 L, hlavne mimo obce.

Neviem kde byvas, ale mozeme o vsetkom moznom pokecat nad autami, co ty na to? Chce sa este niekto pridat?

2012-06-28 12:12:19

BA a TT, no vy ste sa nasli :-D (no offence)

2012-06-28 13:14:55

Skusim cerpacku, zajtra idem tankovat druhy krat.

Posporim a pojdu aj sviecky, a brzdy na vymenu, tak uvidime co to spravi...

co sa tyka brzdenia motorom, tak to robim veru, tak ma tatko (vodic z povolania) naucil uz pred 15 rokmi a nejak mi to ostalo .

Ktovie ci aj tam nie je pes zakopany, pretoze prave motorom brzdim drvivu vacsinu... a vtedy palubak ukazuje nulovu spotrebu... to by znamenalo,ze ked pojdem dole z alp 50km, tak nespotrebujem ani deci paliva?

no byvam v BA veru a samozrejme by som pokecal rad s dalsimi majitelmi Premacy

2012-06-28 15:51:05

Su to uz mesiace, co som tu na fore navrhoval nejaky miting "Premacy", ale este [nas] to nejak nechytilo... Tu na okoli TT vidavam (konecne po dlhych rokoch) spustu premasiek, ale... sotva jeden (odhadujem) je tu na klube.

Som rad, ze jazdenie s motorom uz poznas, pokracuj v tom, vyplati sa to. Pri jazde bez plynu na akomkolvek prevode pri otackach nad cca 1600 (neviem ci je tato hranica pre naftu zhodna pre benzin) budes mat spotrebu nulovu bez ohladu na dlzku. Tieto hranicne otacky si zisti - chod po rovine, nechaj kvalt, bez plynu, motor brzdi a s klesajucimi otackami ti pri nejakej hodnote ot/min zacne stupat spotreba (z nuly) - to je ono. Pod tieto otacky nema zmysel ist a treba podradit ci uz chces rozbiehat, alebo chces dalej brzdit motorom. Toto je nutne, aby motor, ktory sa toci bez paliva neostal stat, ked sa dostanes kolesami na klzky povrch. Co sa dalej moze stat si domysli.

Ak jazdis po BA, spotrebu mozes mat 9 L, tam je problem jazdit ako clovek. Este ta pumpa... nekvalitne palivo, ktoreho je u nas namrte kam sa pozries, je samo o sebe pricinou vyssej spotreby. Na tvojom mieste chodim tankovat iba do rakuska (a s bandaskami, ak ich mas kde uskladnit).


Odpovědět

1  2  3  4