Fórum - Téma


Premacy CP - Ventilátor topení (porucha)


Fórum Premacy I CP Premacy CP - Ventilátor topení (porucha)

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP

Diskuze o vozidlu

2001 Premacy I CP 1.8

3 fotek  |  26 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 840 ccm (112 cui).


1  2

2014-01-07 10:05:13

Zdarec všem,

mám takový zvláštní problém s ventilátorem topení a teď v zimě mě to docela dost s*re

Jak se ochladilo,tak jsem jednoho krásného rána nastartoval a ventilátor nic.Točil jsem se zapínám sem a tam a nic Tak mě napadla pojistka,v horším případě ventilátor v háji. Jel jsem do práce,tak jsem si řekl,že se na to pak mrknu.

Asi v půlce cesty se ventilátor najednou rozběhl a fungoval tak jak má. Pak asi dva dny fungoval v pohodě a pak začal dělat pořád to samé... nastartuju,ventilátor nic a po nějaké době (někdy 3 km, někdy 10 km) se najednou sám rozběhne a je to ok.

Kolega v práci mi na to mrkl a proměřil to a podle všeho ventilátor je ok,šťáva tam jde,zapínání ventilátoru je ok a vypadá to na relé,které ho spíná (je umístěno někde vedle ventilátoru napravo od přihrádky před spolujezdcem). Asi nespíná jak má,ikdyž po otočení klíčku vždy cvakne jako že ok.

Připadá mi,že to ovlivňuje teplota a to když se trochu nahřeje náporovým teplým vzduchem,tak se rozběhne (resp.vypozoroval jsem to,že se nezapne dřív než je úplně zahřátý motor). Ale to nebude mít přímou souvislost.

Nesetkal se někdo s tímto problémem?

Pak ještě jedna věc mimo soutěž a to že asi 3x za poslední měsíc a půl se mi po rozjetí rozsvítily kontrolky TCS,brzy,ABS... no svítilo to jako Vánoční stromeček - ale po opětovném nastartování vše opět v pohodě Tak nevím..

Navíc se mi dnes při cestě do práce rozsvítil check a po opětovném nastartování nezhasl Ale auto jede v pohodě,tak uvidím..se to nějak projeví..

Předem díkec za jakékoliv nápady... Má se ochladit,tak ať v té mé nezmrznu

MAX6  
J.
2014-01-07 10:39:13

davep: Kdyby jsi měl automatickou klimu/topení tak je to normální jev. Ta začne topit až když uzná,že je voda natolik ohřátá aby vzduch proudící dovnitř splňoval teplotu nastavenou řidičem. Takže ve velkejch mrazech to může opravdu nějakej ten kilometřík trvat než začne foukat. Vyjímkou je pouze když přepneš do manuálního stavu nebo dáš ofuk čistě čelního skla. To by potom měla frčet ať se děje co se děje.

Pokud nemáš automatickou klimu/topení tak já osobně bych dával největší pravděpodobnost tomu,že ti odchází předřadnej odpor ventilátoru nebo kabeláž k němu. Ale tohle už je na elektrikáři co tam objeví nebo ne. Klidně může bejt i to relátko.

K TCS a ABS se můžou ve většim chladnu na chvíli rozsvítit po nastartování studenýho auta. Spíš by teda měl svítit jen TCS. Udělej klasickej postup: zkontroluj hladinu brzdový kapalyny, zkoukni prstýnky a čidla abs na těhlicích jestli nejsou polámaný nebo nějak špinavý, a pak případně udělat diagnostiku aby se zjistilo jestli není vadný nějaký čidlo abs nebo jeho kabel.

2014-01-07 10:59:25

max6: Mám manuální klimu,takže ventilátor by měl fungovat pořád.

Na předřadnej odpor jsem taky myslel,ale ovládání ventilátoru funguje jak má. Jak se rozběhne,tak to chodí. Ovládání jsme proměřovali a funguje na všechny rychlosti. Měli jsme odpojený ventilátor a vypadá to,že to spínací relé si funguje jak se mu chce - někdy pustí a někdy ne. Kolega říkal,že by mohlo zůstávat "slepené" a dělat bordel. Měřili jsme to i od hlavních pojistek a tam to je taky ok.

Jestli zkusit někde sehnat to relé a dát ho druhý. Musím to zkusit nějak dát dohromady,protože v autě je po ránu zimenka..

Davep, 2014-01-07 10:05:13 napsal:

Zdarec všem,

mám takový zvláštní problém s ventilátorem topení a teď v zimě mě to docela dost s*re ..

Jak se ochladilo,tak jsem jednoho krásného rána nastartoval a ventilátor nic.Točil jsem se zapínám sem a tam a nic Tak mě napadla pojistka,v horším případě ventilátor v háji. Jel jsem do práce,tak jsem si řekl,že se na to pak mrknu.

Asi v půlce cesty se ventilátor najednou rozběhl a fungoval tak jak má. Pak asi dva dny fungoval v pohodě a pak začal dělat pořád to samé... nastartuju,ventilátor nic a po nějaké době (někdy 3 km, někdy 10 km) se najednou sám rozběhne a je to ok.

Kolega v práci mi na to mrkl a proměřil to a podle všeho ventilátor je ok,šťáva tam jde,zapínání ventilátoru je ok a vypadá to na relé,které ho spíná (je umístěno někde vedle ventilátoru napravo od přihrádky před spolujezdcem). Asi nespíná jak má,ikdyž po otočení klíčku vždy cvakne jako že ok.

Připadá mi,že to ovlivňuje teplota a to když se trochu nahřeje náporovým teplým vzduchem,tak se rozběhne (resp.vypozoroval jsem to,že se nezapne dřív než je úplně zahřátý motor). Ale to nebude mít přímou souvislost.

Nesetkal se někdo s tímto problémem?

Pak ještě jedna věc mimo soutěž a to že asi 3x za poslední měsíc a půl se mi po rozjetí rozsvítily kontrolky TCS,brzy,ABS... no svítilo to jako Vánoční stromeček - ale po opětovném nastartování vše opět v pohodě .. Tak nevím..

Navíc se mi dnes při cestě do práce rozsvítil check a po opětovném nastartování nezhasl .. Ale auto jede v pohodě,tak uvidím..se to nějak projeví..

Předem díkec za jakékoliv nápady... .. Má se ochladit,tak ať v té mé .. nezmrznu ..

2014-01-07 17:35:49

zdarec,hele zkus se podivat na na cidlo vody.muze byt za...ny.jen ho vysroubuj a koukni se na nej.nebo muze byt jen trosku nalomenej ten cernej kolik a kdyz se motor ohreje tak se jen trosku spoji a hned funguje

2014-01-07 23:39:26

johnnykingo: Zdarec,díky za tip..ale to nebude ono. Ventilátor topení musí fungovat nezávisle na běhu motoru,jeho teplotě atd. Musí jít už po otočení klíčku do polohy,kdy se zapne zapalování. A mě nejde. Sice se pak rozběhne,ale až po několika km.

Až je motor zahřátý,tak když ho vypnu a zapnu klíček do polohy zapalování - ventilátor fouká (teda ne vždy),nastartuju a zase nefouká..Dělá si to co chce.

2014-01-08 08:56:41

takze ako elektrikar to skusim tak odveci ....uhliky?????. Opotrebovane uhliky a uz dostatocne nedosadaju. Treba rozobrat a nestaci premerat!

2014-01-08 09:09:14

davep: máš pravdu, mi ventilátor jede kdykoliv mám klíčky v zapalování a kdykoliv chci.

2014-01-09 09:00:50

bjbobek: Tam bude spíše problém někde v přívodu el. Protože po odpojení konektoru od ventilátoru tam nejde +

Ale třeba když pak vypnu a opět zapnu zapalování.tak jde..nastartuju a nejde. Po netu pátrám po elektrickém schématu zapojení,ať vím kde to hledat. ale zatím marně

radomiláček: Mě taky..ale ne kdykoliv Snad to opravím dřív než začne mrznout..

2014-01-09 10:30:04

tak skus hledat but v spinaci skrinka aledo rele ktore spina palubne napetie...no toto nemam overene ale pri startovani je ventylator OFF takze tam bude ...stouto poruchou som sa este nestretol. Zatial to bol iba konektor za spinacom ...vyhorany a potom to rele ale to som robil na mazde 3 . Zameraj sa na rele alebo spinac-prepinac apotom spinaciaskrinka. Keby bola zla spinacka tak ani radio nehraje. Zacni s rele a bude v motorovem prostoru.Dneska to este overim.

2014-01-09 10:44:43

bjbobek: Díky za tipy. Ráno jsem to řešil s kolegou a spínačka nás taky napadla. ale podle všeho k ventilátoru v tu chvíli nejde +

Jen nevím,zda se ten ventilátor spíná plusem a nebo minusem. Našel jsem nějaký schéma,ale nevím jestli je to i na Premasku. Podle toho se to ovládá minusem. Dále podle schématu je tam i rezistor,který by taky mohl zlobit. Ale je otázka jestli to schéma je správné. Našel jsem na netu jeden Trainig manuál k Premacy,ale tam to jak na potvoru není.

Relé máme v merku od začátku (že by bylo slepené a nerozepínalo jak má).Myslel jsem,že je někde u ventilátoru..ale píšeš že někde v motoru. Zkoušeli jsme jen hlavní pojistku k topení a ta vypadá ok.

2014-01-09 10:52:25

davep: a zkoušel jsi schéma na 323 BJ? mohlo by to být podobné.

2014-01-09 10:59:41

radomiláček: Nezkoušel. teď jsem našel na netu el. schéma na 323 BJ, 2002, Je otázka jestli je to stejné..

EDIT : Palubka v nákresu a rozmístění ovladačů vypadá stejně jako v Premacy

2014-01-09 11:17:16

davep: spíše by to chtělo předface, ale mrknout můžeš.

2014-01-09 12:40:32

Tak schéma z 323 Bj, 2002 vypadá že by mohlo být.. Po projití schématu jsme vyloučili rezistor a vracíme se opět k tomu relátku.

Ještě jsem zjistil,že když dám ventilátor na 4-ku,tak začne fungovat mnohem dříve (než třeba na 2-ku)

Schéma 323 BJ, 2002

2014-01-09 12:52:25

Tak ja mam po facelift a rele je u ventylatora na boku od prehradky A stloupek.

2014-01-09 13:14:34

bjbobek: Už předtím jsem se tam letmo díval,sundal jsem přihrádku..ale relé jsem neviděl. Ale po zapnutí zapalování je slyšet cvaknutí z pravé strany od přihrádky. Musím si na to udělat čas a podívat se na to a najít to.

2014-01-24 21:56:01

Vyřešeno

Je to spínací relé,které je na boku palubky. Šťáva tam jde,cvakne..ale už nemá sílu sepnout.

Tak jsme tam dali pásku a je to seplé natvrdo a ventilátor funguje i bez klíčku - ale to není na pořád.

Teď jen sehnat druhé. Je tam nějaké značení a tomu úplně nerozumím - 1D12.

Psal jsem i výrobci do Japonska co to znamená a ten mě slušně poslal do ... že se mám obrátit na dealera dané značky.

Relé : B110 IMASEN 12V D.C. 1D12.

2014-01-25 18:38:29

Staci univerzalni na 12V /40A...cena cca 1,5 eur

2014-01-25 18:43:20

bjbobek: To ano, uni bude stacit. Ale kolega rikal, ze se bude muset prepojit aby to fungovalo spravne.

2016-06-27 20:04:36

Zdravím může mi prosím někdo poradit řeším podobný problém. Mám Premacku benzín 1,8 rok 2000 nejde mi ventilátor no teda jde ale jen na pozici 4 postupně mi to přestávalo jít od 1 -3.a na poz.4 tudíž nemohu zapnout ani manuální klimatizaci pač ta se na tu 4ku vypne, Myslel jsem, že je to knoflík tak jsem koupil jinej a problém stále trvá jinak vše funguje je možné, že to bude také to nějaké relé?? a kde ho najdu ?? Díky za rady


Odpovědět

1  2