Fórum - Téma


Premacy CP - Únik nafty z čerpadla


Fórum Premacy I CP Premacy CP - Únik nafty z čerpadla

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-09-08 08:52:07

pegyzd: je navrchu čerpadla, podľa manuálu prvý zľava, tj. nabližšie k rozvodovému remeňu. Má mať odpor cca 2,5 kOhm pri 20 °C. BTW, celkom napravo je spill valve (orech č. 38).

2016-09-09 20:27:20

Tak jsem dle manualu změřil ty čidla.Vypadá to že jsou tři ze čtyř špatný.

Snímač teploty paliva má mít 2,5+-0,5 a má 1,5 vedle snímač otaček -Ok 230+-45/240 dál přepouštěcí ventil 1,2+-0,5/2,5 a nejhorší dole regulační ventil 12+-2/1,2. Ještě to změřím až motor úplně vystydne teť měl tak 30C-nevím jak je to náchylný vzhledem k teplotě ale včera jsem měřil ten snímač teploty při cca.40c a měl jen 1,1.

2016-09-12 13:17:33

pegyzd: keď má snímač teploty paliva nižšiu ohmickú hodnotu, znamená to, že registruje vyššiu teplotu. Tých 2,5 kOhm má mať pri 20 °C. Musíš to nechať vychladnúť. Skús to merať ráno.

Ak sa nemýlim, tak drvivá väčšina snímačov teploty sú negastory, tj. termistory s poklesom odporu pri rastúcej teplote.

2016-09-14 14:53:33

Čidlo teploty po vychladnutí bylo na spodní hranici a navíc jsem sehnal jiný který jsem připojil při zahřátém motoru a startování beze změn.

Takže se vracím zpět k ventilu na spodku čerpadla který je po změření úplně špatně(má 1,2 a má mít 12+-2) a navíc při zapnutém klíčku spíná a rozpíná ve cca 2sec.intervalech.Teprve po nastartování je trvale seplej.Ale zase vzhledem k tomu že jde při odpojeném nastartovat a motor běží tak nevím jestli jak velkej ma vliv na chod motoru.Jak to funguje vám.

Koukal jsem do čerpadla ze zhora a bylo tam čisto.

Jelikož jsem do teť neměl s dizlem moc zkušeností tak auto projel známý a povídá že auto netáhne a vůbec nezakouří to jen k tomu problému že hůř startuje a ještě hůř za tepla.

Takže mě navrhnul kontrolu nastavení rozvodů a hlavně předvstřiku vzhledem k tomu že se rozvody dělaly při výměně vstřik čerpadla u původního majitele.Jěště mi naznačil že to vypadá na opotřebené čerpadlo tak mu trvá dýl než dosáhne potřebnýho tlaku na vstřiky a za chodu má vstřik spoždění a mohla by pomoct změna předvstřiku pohnutím vstřik. čerpadla a potom hlavně silná a dobrá baterka a hold jezdit.

2016-09-14 21:45:55

pegyzd: už aj pri obyčajnej výmene rozvodového remeňa je dobré doštelovať predvstrek. Remeň na konci životnosti je vyťahaný a nový sa chová úplne ináč. Možná je treba celý ten systém doladiť. Dosť veľa vecí si spomenul až teraz...

2016-09-15 15:28:06

Mě nenapadlo ze člověk kterej ma servis na mazdy možná neseřídí předvstřik při výměně čerpadla a rozvodů a prvotní problém že auto občas nejelo se vyřešil výměnou relátka takže možná uďelal víc škody.K tomu jsem došel jen proto že jsem začal vylučovat ostatní věci.

2016-09-15 19:00:37

chlapi jak se to pozná, že je to špatně nastavený předvstřik? Prodělal jsem výměnu čerpadla, původně se protrhl řemen, moje mazda 626 ditd startuje na brnk, ale ihned po startu jí kolísají otáčky, nicméně se s ní dá jet. Občas to na volnoběh zhasne, nejvíc klasicka u křižovatek nebo při brždění. Auto nejde napíchnout, už jsem z ní nešťastný, ale nechci se jí zbavit, pač se mi jako auto líbí. Ale asi mi nic jiného nezbývá.

2016-09-15 22:11:17

thomas: pozná sa to podľa zvuku (hlučné rachotenie ako traktor) a tiež pocitovo (dynamika za jazdy).

2016-10-18 18:45:49

Tak nakonec výměna čerpadla a auto jezdí a chytá na cvrnk.

Byly špatný kluzný ložiska a tím pádem se dřela ta klec uvnitř o blok čerpadla. Docházelo k ohřevu nafty což začalo signalizovat ke konci teplotní čidlo,ale hlavně auto bylo bez nafty jelikož ta klec zajišťuje pohyb podávacího čerpadla.Auto mělo malej výkon a ani nezakouřilo.

2016-10-18 21:25:25

pegyzd: Tak hlavne že to máš spravené. S takouto poruchou som sa ja ešte nestretol, ani nemám názor, ako často sa môže vyskytnúť a ako vôbec k tomu dôjde. Ten kto ti to zistil/opravil - vedel by o tom niečo povedať?

2016-10-18 22:14:43

pegyzd: Ahoj a jak se ti chovalo auto při týhle pouruše? Ještě se tě chci zeptat jestli je to štělování předvstřiiku čerpadla náročný. Auto mi ted startuje ukázkově, jede jakž takž, kopce jsou horší, vytáhnu z něj celkem dost i přes 130 km, ale auto je takový líný a většinou po 3000 otáčkách za minutu se rozsvítí kontrolka žhavvení. Po vypnutí motoru zhasne a pak se to opakuje. Nefunguje mi rychloměr, zjistil jsem, že to je abs , nevím zda to má vliv, turbem to není, mám 2 a žádná díra v trubkách taky není

2016-10-19 19:13:25

merlinhawk: čerpadlo jsem posílal přes známého na stolici ,protože po výměně ventilů a čidel a předešlé kontrole ŘJ,rozpletení elektroinstalace okolo motoru toho moc nezbývalo.Respektive jsem si řek že buď se potvrdí vadné čerpadlo nebo jde auto na díly.

Na stolici řekly vydřený ložiska a špatný segmenty vlastního čerpadla.Potvrdily špatný startování a nízký tlak nafty. Repas by stál 18tis.a za tu kontrolu 1tis. Pak jsem koupil čerpadlo za 2tis. a vstřiky za 1200kč protože jsem měl jeden špatnej. Namontoval a nastartoval. Auto jezdí z vejfuku se kouří a motor drnčí jak starej traktor což je udajně v pořádku-před tím motor nebyl skoro slyšet.

Vše svépomocí a občasnou radou.

thomas: Auto začalo hůř startovat hlavně za tepla a po delší trase. Štelování předvstřiku jsem zkoušel i teť když auto jede a nezaznamenal jsem znatelný rozdíl-udajně když vše na čerpadle funguje jak má tak to není nutný. Jinak stačí povolit dva šrouby na čerpadle u řemenu a jeden ze zadu-tam je držák od motoru-pak za chodu motoru s čerpadlem pohnout k motoru popř,zpátky-není to moc-jen co dovolý držáky na čerpadle.To moje bylo taky líný ke konci se musel hodně přidat plyn aby to nechcíplo při rozjezdu-jediný kdy to trochu zabralo bylo po zapnutí turba.Kontrolka se rosvítí a svítí nebo bliká.Pokud to nejde připojit jako to moje tak vyblikat závady.Jestli má ABS něco z rychloměrem nevím ale spíš ne.Rychlost bejvá od převodovky buď mechanicky nebo elektro.

2016-10-19 23:10:41

pegyzd: mě to startuje dobře, jen ten výkon je takovej slabší, nejde to dobře do otáček, zdá se mi, že ho musím víc točit, aby dobře jelo. A navíc mi to nedrželo otáčky, ted je to lepší, ale má to taky tendenci klesnout třeba na 700 otáček za min. na volnoběh. Je to divný. ty si vyblikal závady? A co ti to ukzalo?

2016-10-20 07:19:45

pegyzd: Prvé modely mali ešte snímač rýchlosti na rozvodovke. Potom ho už nemontovali a rýchlosť sa určuje zo snímačov ABS. Keď motor rachotí ako starý traktor, potrebuje upraviť predvstrek. Štelovací "šrób" nájdeš pod krytkou (dva šróby: https://ixquick-proxy.com...a2e7e45c26550bc6e56a4ac26) naspodu čerpadla. Nechal by som to na niekoho, kto bežne nastavuje čerpadlá.

Klobúk dolu, že sa ti podarilo tak lacno kúpiť to čerpadlo.

2016-10-21 10:19:48

merlinhawk: myslíš krytka rozvodů asi.

2016-10-21 12:34:20

  • vyblikal jsem teplotu paliva ,barometrickej senzor a na to třetí si teť nevzpomenu
  • on se šteluje předvstřik někde na čerpa,dle ,Ja myslel jen natočením čerpadla. Ta krytka na spodku čerpadle je uzavěr dopravního čerpadla ne? Jinak jsem tu měl znamýho co opravuje auta a říkal že auto má normalní zvuk.to já to jen zvýraznil oproti tomu že předtím byl motor tichej jak benzín.Ja naftu do teť neměl.

2016-10-22 13:19:44

pegyzd: pegyzd: V malej miere je možné naštelovať čerpadlo jeho natočením na bloku. Ale naozaj len v malej miere. Na spodku čerpadla je krytka časovača (obr. 1), v ňom sa nachádza časovací piest (obr. 2). Nie náhodou je na tomto mieste TCV - timing control valve (obr. 3), ktorý zvykne občas pretekať (to je téma tohoto vlákna!). Ja som nastavenie nikdy nerobil, jedenkrát mi to po výmene motora nastavoval mechanik. Zjednodušene: pod tým krytom sa štelovaním toho mechanizmu nastavuje "presuvník vstreku" pootočením axiálnej vačky (tá spôsobuje "výtlak na vstrek" 4x za otočku čerpadla). Netreba preto pootočiť celé čerpadlo, aj keď i to je spôsob, ale dosť komplikovaný a nepresný. Obrázky sú z manuálu čerpadla, ktorý sa tu dá aj stiahnuť.

2016-11-04 19:27:33

merlinhawk: Rozebral jsem si staré čerpadlo a nevím co by se tam dalo poštelovat.Ten pístek na spodku čerpadla je přes čep spojenej tyčkou s mechanismem uvnitř čerpadla. Takže ani nejde vyndat jak je vidět na obrázku pokud se nerozebere čerpadlo.

Pokud jde o natočení čerpadla jsou tam na přichycení u matice rysky a že čerpadlo má na přichycení drážky a ne jen díry taky nebude jen tak.

Pokud jde o TCV tak je uvnitř pohyblivá část a dokáže ovlivnit čas natlakování nafty od toho spodního pístku přes kanálek v celém čerpadle.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6