Fórum - Téma


Premacy CP špatné řazení po zahřátí


Fórum Premacy I CP Premacy CP špatné řazení po zahřátí

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP

Diskuze o vozidlu

2000 Premacy

11 diskuzí

5-rychlostní Manuální převodovka.



2014-06-19 12:59:48

Moje mazdicka benzin 74kW spatne radi po zahrati.

Nejprve symptomy:

Prvnich 20 minut jizdy je v pohode, pak po zahrati motoru a pri vysim zatizeni motoru jde spatne zaradit dvojka, obcas i jednicka a trojka. Pred par tydny byli vedra nad 30 stupnu a to to neradilo skoro vubec, clovek musel nejvetsi silou tlacit na radici paku aby zaradil, popr. nejdriv zaradit petku, pak trojku a pak uz tam dvojka treba sla vubec zaradit. Kdyz pak teploty klesly na 25 tak uz to slo, ale porad dost silou.

Prijata reseni:

Nejdriv jsem vymenil olej v prevodovce, prece jenom 184.000km a asi nebyl nikdy meneny. Bohuzel pak prisli ty vedra a furt to radilo naprd. Tak jsem nechal vymenit predni loziska a brzdy (oboji uz chtelo), mel sem pocit ze se prevodovka prehriva od lozisek, huceli fakt dost. Ze servisu sem odjel kdyz bylo vedro 34 stupnu, po 10ti minutach v prazske kolone to zase zacalo blbe radit :(

Posledni vyvoj:

Vlezl jsem pod auto a cumel jestli neni nekde neco uvolnene, jestli tahla razeni jsou v poradku a tak dale. Na nic jsem neprisel, ale po dalsim cumeni na motor jsem zjistil ze je jedno ulozeni motoru (predni gumovy silentblok hned za chladicem) utrzeny a motor tedy putuje dopredu a dozadu. V patek si jedu pro novy, o vikendu vymenim. Ale jestli je to tim netusim.

Nemel nekdo podobny problem?

2014-06-19 13:04:13

cabi: čistě teoreticky, guma s teplem měkne, takže by to mohlo povolit a pak by šlo špatně řadit.

jinak co mi blblo, už jsem to popisoval, tak pomocný spojk. válec. asi půl roku trvalo, než jsem zjistil, že občas z něj teče kapalina a pak třeba dva tři týdny nic, pak zase jeden den nešlo řadit, pak to jelo až jednou jsem byl v pneuservise, to zrovna nešlo řadit, tak jsem to zvedli více a všimli jsme si, že válec kape, jen trošku, takže ani kapalina neubývala, po výměně mi to řadí jako za mlada, ale pro jistotu olej v převodovce taky vyměním.

MAX6  
J.
2014-06-19 20:02:23

cabi: Ahoj. Určitě zkus vyměnit ten přední silentblok. U těhle starších Mazd (1997-2003) je hrozně blbě řešenej,takže praská jako zběsilej (pokud nekoupíš nějakej tuning). Mohlo by to pomoc,protože přední a zadní silenblok nejvíc drží motor aby se nehejbal dopředu a dozadu,takže je možný že jak se motor klepe,tak to může mít vliv na řazení.

Jestli to ale dělá jen při ohřátym motoru,tak se zeptám:

  • jak jsi měnil olej v převodovce,nalil jsi ho tam dostatek (že vytejkal nalejvacim otvorem) a jakej olej jsi tam dal (značka,typ a vyskozita) ?
  • pokud olej je v pořádku,tak kdy jsi naposledy měnil brzdovou kapalinu,respektive kdy jsi měnil brzdovou kapalinu ve spojkovym okruhu ? To by totiž odpovídalo docela dost tomu co popisuješ
  • seřizoval jsi si někdy spojkovej pedál ?

2014-06-20 08:05:16

max6: Diky za tipy.

Silentblok vymenim o vikendu.

Pred rokem (cca 18.000km zpatky) jsem menil rozvody + spojka + vsechny kapaliny. Ted jsem byl zkontrolovat brzdovku a mam plnou. Na tu spojku se zamerim, taky jsem si rikal jestli by nestalo za to postelovat pedal, ale funguje v pohode tak jak ma, je fakt nova.

Olej v prevodovce sem menil podle tohoto navodu, olej sem dal CASTROL Syntrans TransAxle 75W-90 jak se pise v navodu:

http://www.mazdaclub.cz/f...oleje-v-prevodovce-111254

max6: Tak tu mam malej update (psal jsem to na "mechanicky" forum na jinej server i):

Spojka (spojkova sada + lozisko) bylo meneny pred cca rokem (20.000km najeto) i s brzdovkou a v prevodovce je novej olej.

Kdyz je venku pres 20 stupnu, tak po cca 20ti minutach, jak se zahreje motor, tak spatne radi. A vcera jsem zjistil ze z prostoru pomocnyho spojkovyho valce (ten kterej je na spojce) se ozyva vrzani (kdyz to spatne radi). Nejsem schopnej urcit jestli je to ten pomocnej valec, nebo jestli je to samotna spojka. To za vypnutyho motoru. Pokud se zapne motor, tak pedal ma malinko (ale znatelne) vetsi odpor a vrzani je vetsi. Rozsah i rychlost vysunuti toho valecku my prijde stejna, resp. rychla jak ma.

Pri jizdach do prace to nezaznamenam (10 minut), ale pri delsi jizde v horku jde zaradit pomalu rychlost, tlacim ji tam silou a treba az za 2-4 sekundy se tam zaradi.

max6: Jeste jsem si vlastne ted vzpomel, ze mi obcas zaprdi vyfuk, tak jeste zkontrolovat vyfuk, protoze ty tahla razeni vedou kousicek nad vyfukem, tak trebas jestli se ty tyce nenahrejou a pak to spatne neradi... Si pod to zase vlezu ;)

2014-07-04 12:46:40

a co ten silent? vyměněný? žádné zlepšení?

2014-07-04 12:47:44

radomiláček: Jo silent vymenenej, ted je auto pekne tichy pri prejezdu nerovnosti, skoro ho nepoznavam :)

Ale radi to furt naprd :(

2015-07-02 22:26:26

Můžu se zeptat čím to nakonec bylo? Máme obdobný problém. Díky

2015-07-07 14:28:42

keri: Ahoj,

tak nakonec problem s razenim byl v uniku oleje z prevodovky. Blbci v servise co mi menili loziska poloos ponicili simering poloosy, takze mi tamtudy unikal olej, ale vsiml jsem si toho az cca po roce kdy melo jit auto na technickou. Vymenil se simering a radi to uplne krasne i v tehle vedrech.

2015-07-07 14:44:52

Moc díky za info. U mě to dělá zřejmě ložisko spojky. Tak uvidíme.

2015-07-16 21:39:16

Tak bohuzel se pridavam k diskuzi. Taky me to zacalo zlobit. Nekdy nejde 2, 4 a zpatecka spatne. Pak se mi stalo ze sem potreboval vycouvat a neslo tam dat nic jinyho, to byl trochu boj, ale pak se povedlo. Potom zas nekolik dni vsechno v poradku az dnes sem projel pul prahy na petku a pak se mi podarilo zas vybojovat 1, 3, 5.

Automechanika mam na dovoleny, tak dam pak vedet, co vymyslel. Dik za tipy a rady.

2015-07-16 21:52:16

fm81: V první řadě bych mrknul na podvozek jestli je vůbec v táhle řazení ten gumový vymezovač (silentblok) a jestli není oproti stenému autu větší vůle v řadící páce. Pokud to nebude problém na tomto místě, začal bych řešit převodovku.

1. Kdy byla vyměňována spojka

2. Byl měněný olej v převodovce? (kdy?)

3. Výměna brzdové kapaliny (předtím bych zkontroloval obsah vody v kapalině)

4. Spojkový válec, jak hlavní, tak pomocný....

5. Jako poslední věc bych dal na převodovku magnetický šroub a zjistil bych zda v ní nejsou špony.. Pokud ano, převodovka se z nějakého důvodu obrušuje zevnitř...

Osobně to vidím hlavně na spojku.... na její vyšlapávání..


Odpovědět