Fórum - Téma


Premacy CP - Problém s akcelerací (DiTD 66kW)


Fórum Premacy I CP Premacy CP - Problém s akcelerací (DiTD 66kW)

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP



2014-10-15 15:55:29

Zdravim kamarady od PREMACY :) sice uz je to par let co jsou mou Premacy prodal, ale to auto mam stale moc rad. Muj dobry kamarad ho ma a je tu maly problem, auto jede, le turbo taha az tak od 2400-2500 rpm a dole je to UPLNE mrtve, pokud se motor nevytoci na 2400 tak je vykon a zatah uplne zalostny. EGR je vycisten, v tesneni u EGR uz je jen 8mm otvor... tak a ted co dal, mam pocit, ze BOOST senzor nema spravne info o tlaku v sani, takze prosi o radu.... podtlakove hadicky kolem turba??? nebo...pedal plynu?? nikde jsem nenasel nejake odporove hodnoty co bych mel na pedalu plynu merit....

resil jste nekdo neco podobneho? diky za response....

2014-10-15 16:58:30

joe.st: díra v sacom potrubí, asi praskla hadica alebo nech skontroluje tu malú hadičku či ide k senzoru BOOST (namontovaný na šasi nad intercoolerom).

plynový pedál je len potenciometer, keby bol vadný, tak to ani nevytočíš. 66 kW nemá MAF (váhu vzduchu, tam tento problém odpadá).

Môže ísť aj o vadný senzor. Ešte nemám nameranú charakteristiku toho svojho, ale skús aspoň toto: napoj na senzor ľubovoľnú hadičku a priveď do nej tlak vzduchu max 2 atm (môžeš aj mierny podtlak). Jeden drát na senzore je zem (ľahko zistíš merákom voči mínus-pólu akumulátoru), na druhom by malo byť 5 V (napájanie) a tretí má dávať napätie rôzne podľa toho, aký tlak privádzaš na senzor. Ak to dáva signál, potom funguje. Ja som niečo orientačne meral, napätie sa pohybovalo 2 - 3 V. Chcem to zmerať presne.

2014-10-15 17:32:50

merlinhawk: dk o vikendu to proverim.....

2014-12-03 16:39:34

joe.st: Čaf. ako si pochodil?

Ja som dnes pomeral charakteristiku senzora tlaku, len pre úplnosť: Denso KJ01. Teplota laboratórna (23°C), vlkosť som nezisťoval. Na meranie som použil dusík z tlakovej fľaše, redukovaný na 2 bary, jemnú reguláciu ihlovým ventilom. Hodnotu tlaku som meral v [hPa] interfejsom Cobra3 (PHYWE), výstupné napätie multimetrom Metex M-3890D na rozsahu 4,000V. Zistená závislosť je U = 0,0184*p+0,7134. To znamená, že 1kPa predstavuje 18,4 mV na výstupe senzora; pri nulovom tlaku (=vákuum) by mal senzor na výstupe 0,7134 V (hypoteticky). Kto by chcel sadu nameraných hodnôt+graf, nech mi napíše.

Prikladám aj nejaké foto. Senzor mám v aute pripojený neorigo káblami; hnedý je zem, zelený je signál a biely je +5V.

2016-06-06 18:06:04

Ahoj. Mám 2.0 ditd 74kw a mám zřejmě stejný problém. Vyřešil jsi to nějak?. Také turbo zapíná pozdě a bez něj to vůbec nejede.

2016-06-06 23:17:13

nixon11: budeš mať asi netesnosť. Ja som raz haluzne našiel deravú hadičku k tomu snímaču BOOST, napája sa na hlavu intercoolera. Na obrázku je modrej elipse. Inak odporúčam skontrolovať tesnosť všetkých spojov a hadíc.

2016-06-06 23:57:30

merlinhawk: Děkuji, teď aspoň zhruba vím kde to hledat . Takže až budu mít volno rozeberuto to. Snad to tím bude.

2016-06-07 11:20:43

nixon11: skús prípadne popočúvať, či to niekde nefučí (nesyčí), musí ti niekto podržať plyn. Mohli by stačiť otáčky okolo 2500. Skontroluj si aj spojennie konektora a senzora boost, prípadne očisti kontakty apod. Je to napäťový zdroj, takže predochový odpor by mohol zapríčiniť skreslenú hodnotu do RJ motora. To však nebude zásadná závada . Ešte by si mohol - pre porovnanie - celkom odpojiť (alebo zaškrtiť) tú hadičku zo senzora. Vtedy by si mal poznať značný rozdiel v ťahu - bude to lenivé jak želví dych. BTW, čo ide z výfuku, keď sa rozbiehaš?

2016-06-07 11:37:12

Díky za rady. Snad se k tomu večer nebo zítra dostanu. Myslím ze to moc nekouří za studena, alespoň sem si nevšiml. Teď jsem to nastartoval a jde jen slabé bílí kouř. Do dneška jsem nevěděl co je to intercooler takže jsem úplný amatér.

2016-06-07 11:44:57

nixon11: Na ten dym som pýtal preto, lebo nie je jedno či je pri záťaži alebo naprázdno, či dymí na malé stlačenie plynového pedálu alebo až na veľké a súčasne aká je odozva, tj aký má ťah a s akým oneskorením ("turbodiera"). Podľa toho sa pozná skutočná závada, ktorá môže byť aj na vstrekoch. Samozrejme, chcelo by to niekoho, kto tento motor pozná, aby to porovnal/zhodnotil.

Pri kompresii sa každý plyn zohreje a rozpína sa, tj. snaží sa zväčšiť svoj objem. Preto je tam ten "medzichladič", aby bola turbokompresia efektívna, tj. aby sa maximalizovalo množstvo kyslíka vo valci (pokým prebieha nasávanie) v porovnaní s obyčajným atmosférickým nasávaním. Môžeš si tiež všimnúť, že na hlave intercoolera je aj teplotné čidlo (18-845). RJ pomocou neho (a ďalších senzorov) vypočítava množstvo nasávanáho vzduchu, podľa toho dávkuje palivo. Pri letných horúčavách, keď slnko praží na cesty, nemusí tento chladič stačiť, potom ťa môže prekvapiť výrazne slabší výkon, či už pri predbiehaní a/alebo v stúpaní do kopca.

Dobrá kompresia (dobre tlakujúce valce) sú pre zmenu základ rýchleho štartu naftového motora, obzvlášť v zime.

2016-06-08 07:39:16

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Zas sem o něco chytřejší . Ono to nejelo ani když, z bylo chladno, tak jen co budu mít čas vrhnu se na to. Teď mám žně a seču Někde jsem se tady také dočetl že tyhle motory někdy stačí bezdůvodně tlak ve valcich nebo tak něco. Tak první co mě napadlo bylo že já mám to štěstí a stalo se to.

2016-06-08 09:04:22

nixon11: "...tyhle motory někdy stačí bezdůvodně tlak ve valcich..." netuším, čo si tým chcel popísať. Vedel by si to bližšie popísať alebo hodíš mi link kde to bolo?

2016-06-08 12:19:51

To už nevím přesně kde jsem to vyděl ale bylo tam že některé motory 2.0 ditd po ujeti určitých km mají ztrátu tlaků na některém z válců. Důvod neznámý. Alespoň tak nějak to tam bylo.

2016-06-08 13:51:55

nixon11: aha, ty si chcel napísať "někdy STRATÍ tlak..."

No to je bežné u každého motora, keď nemeníš poctivo olej a/alebo ho vytáčas za studena. Na zapečenie krúžkov veľa nepotrebuješ...

Ja mám už cez 270 tisíc a štartuje ako nový. Ani olej nejak nemíňa. Takže sa oň staraj a bude ti slúžiť.

2016-06-08 13:54:12

merlinhawk:Tak jsem se na Chvilku dostal k autu odpojil jsem ten sensor boost a ještě sundal tu hadička co na něj je napojena a skusim to projet. Výkon byl úplně stejný akorát jsem měl dojem že nejelo turbo a blikání kontrolka žhaveni. Takže v malých otáčkách se vlastně nic nezměnilo ani po odpojení sensoru.

2016-06-08 13:59:28

nixon11: senzor si odpájať nemusel, preto ti blikala tá kontrolka. Stačilo len tú hadičku. To že to bolo bezo zmeny hovorí o tom, že ti to nenameria pretlak. Buď ti pretlak uniká cez dieru alebo máš niečo so senzorom. Na to sa sústreď. Vieš použiť voltmeter? Tak sa pozri na môj príspevok vyššie, keď som meral senzor. Je tam rovnica, aké napätie senzor dáva...


Odpovědět