Fórum - Téma


premacy 2ditd 66kw-špatný start


Fórum Premacy I CP premacy 2ditd 66kw-špatný start

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda Premacy I CP  |  Naše vozidla



2010-10-09 20:23:30

Dobrý večer. Od jara vlastním Premacy. Rv.2000. Koupená jako dovoz,takže těžko věřit udávaným 109tis km

Celé léto v poho,ale poslední dobou mě začínají zlobit starty. Jestliže dřív auto chytlo okamžitě,nyní to trvá cca2 vteřiny. Ale jak chytne, moment točí jen asi 500ot/min,pak se srovná a dobrý. napadají mě žhavičky,ale to většinou jde z auta bílej kouř a nejde pravideln,ale mě jde celkem bez kouře a kultivovaně.. Zkusil jsem dopumpovat naftu pumpičkou(jestli funguje) ale výrazný efekt to nepřineslo. Může být špatný nějaký teplotní čidlo,který neřekne elektronice že má dát víc nafty? Na přístrojovce nic neobvyklýho nebliká. Všechno po zapnutí klíčku postupně pozhasíná.. Taky se mě nezdá tah motoru-do 2tis. ani nemá cenu jezdit,od2.5 to už začíná táhnout. Ve srovnání např. s Octívií je to lenoch. Ale spotřeba cca 5.7-5.9,olej nežere,takže doufám,že celkově to snad nebude tak špatný. Před koupí mě každej varoval,jak moc tyhle motory žerou.

2010-10-10 21:06:37

Na těchto modelech to vždy dělalo palivové čerpadlo... Výkon je opravdu až ve vyších otáčkách, proto tento motor nesklidil velký úspěch, ale jinak je to držák...

2010-10-11 18:34:54

Čerpadlo může za ty špatný starty? Ajajaj,to se nedoplatím. Nebo se dělají i repase tak jako na evropský auta? Nebo tam je vadný nějaký čidlo? On je ten motor samý čidlo A ještě bych se rád zeptal-má tenhle motor váhu vzduchu?? Nikde jsem ji totiž neobjevil jako náhradní díl ale na silnější verzi k dospozici je. Omlouvám se za takový blbý dotaz ale jsem v okolí jedinej kdo má "japonce" a ke všemu v naftěKdyž jsem auto kupoval,bylo mě doporučeno abych měl nízkou spotřebu motor "honit" a ono to funguje Sice si na takový styl jízdy špatně zvykám,protože předchozí auto peugeot 306 1.9D byl zaměřen úplně jinak a ten si na volnoběch nechal líbit opravdu hodně.-))

Jinak mě ještě zlobí centrál,ale to není tak důležitý. Při použití klíčku je vše Ok,ale na dálku je ochoten fungovat je při okolní teplotě nad 15st..-)) Baterka v ovladači je nová a i původní byla Ok. Fungování není ani tak ovlivněno vzdáleností-pokud zafunguje,tak klidně na 30m.. Pokud ne,nenadělám nic ani z 20cm

2010-10-11 18:41:23

Teď mě to docvaklo-palivový,nebo vstřikovací čerpadlo? Jestli jsou teda oddělený.

2010-10-23 16:07:59

Dnes jsem vyměnil palivový filtr a žhavící svíčku. je 7st. nad nulou,auto jelo dopoledne a teď před 16 hod. startér točí jak zběsilej a pak se teda motor rozhejbe. jako by mu tam nešla nafta. Ale jak chytne tak jde dobře,ani obláček jakýhokoliv dýmu. Kde může být zakopanej pes? Dřív chytal okmžitě i při nižší teplotě.. když ráno mrze a nastartuje tak si chvíli drží necelých 1000ot. a asi do minuty klesne na svých necelých 800ot/min.

2017-01-10 21:41:29

kasssy: možno táto téma vstane z mrtvých...

Pár dní dozadu u nás udreli mrazy. Auto som na zimu pripravil ako sa patrí, aspoň som si myslel. Ráno bolo -14 °C, štartujem, motor naskočil v druhej otáčke, hovorím si super. Prešli sme do susednej dediny (6 km) kľudnou jazdou, (ot cca 2000/min), na 5-tke som prakticky nešiel. Motor celý čas bez problémov bežal; keď zrazu - ako som auto zastavoval že zaparkujem - v jednom momente motor skapal a viac ho nešlo naštartovať. Po hodine bádania sme to odtiahli do garáže tamojšiemu mechošovi. U neho sme sa zhodli (diagnostiku nevedel urobiť - nemal kábel), že problém je v čerpadle - voľačo bráni dávkovaniu na vstreky. Nafta určite netuhla a do čerpadla sa dostávala, avšak do vstrekovačov určite nešla. Napätie na stop ventile (cut-off valve) bolo celý čas, v tom problém nebol.

Teplým vzduchom sme čerpadlo nahriali, po niekoľkých pokusoch (aj za pomoci štart-spreja) motor naskočil a bežal. Lenže problémy zostali. Či za studena, či za tepla, motor musím dlho pretáčať kým nabehne a to svoje otáčky naberá postupne v priebehu 3-4 sekúnd. Predtým mu vždy stačil 1-2 otoče a do pol sekundy mal svojich 800/min. Stratilo čerpadlo svoj vstrekovací tlak? Poškodilo sa mrazom (vodou)? Naftu celoročne aditivujem, aby sa v nádrži ani v trubkách voda nezbierala. Vždy som tiež tankoval na jednej overenej stanici vysokocetánovú naftu z Unipetrolu. Zrejme to niekto s tým "prídavkom" vody do nafty na Silvestra prehnal. Však viem(e) ako sa to rieši, keď chýba nafta v nádržiach na čerpačkách či tankeroch...

Nemám na to zatiaľ iný názor a zdá sa, že to bude drahá oprava. Auto, na ktoré som sa mohol 100%ne spoľahnúť každý deň je odteraz neisté.

Dnes som skúsil nabrať MaxxMotion, koľko sa len vošlo do nádrže (skoro 42 L), uvidím zajtra-pozajtra.

2017-02-22 10:02:14

Mám nejaké novinky, v skratke asi toto: nič som doteraz neopravoval, nebol čas a aj problém sa sám vyriešil. No boli to nervy aj ...

Celý čas som tušil, že problém je v spill-ventile, čo je dávkovací/prepadový ventil. Nachádza sa pri pohľade spredu na čerpadle celkom vpravo (2-žilový konektor) nad vývodmi nafty do vstrekovačov. Podľa manuálu je ventil riadený napätím, resp. napäťovými pulzami o veľkosti až 150 V (!). Celé čerpadlo funguje asi takto: podávacie čerpadlo nafty (4-lopatková vrtuľka) tlačí naftu do komory čerpadla, z ktorej nafta prechádza kanálom cez stopventil (cut-off valve, uložený vodorovne, spredu čerpadla v úrovni spill-ventilu) do komory spomínaného piesta. Pri zdvihu piesta na vstrek sa musí uzavrieť náš spill valve; čím dlhšie je zatvorený, tým väčšia dávka sa vstrekuje do valca. Pri ukončení dávky sa ventil otvorí a zvyšok nafty sa prepadovým kanálikom vráti do komory čerpadla.

Poznamenávam, že v manuále sa popisuje otvorený stav spill-ventilu aj v čase, keď sa naberá nafta na vstrek; nebudem ale tvrdiť, že ju tadiaľ vie nabrať pri zatvorenom stop ventile. Skôr budem tvrdiť, že spill-ventil sa aj bez napätia pri spätnom toku nafty v prepadovom kanáliku uzavrie ako spätná klapka. Inak by bol stop-ventil akosi zbytočný.

Kde bol (asi) náš problém? Nafta, ktorú som mal v nádrži, zrejme mala len laboratórne parametre. V reále, v nádrži neustála stav nádrže, potrubia, čerpadla apod. Zrejme sa nahromadili na spill-ventile nejaké "sople", ktoré znemožnili jeho riadne fungovanie (uzatváranie). Zostával "visieť" otvorený alebo sa neuzatváral dokonale, vďaka čomu nešla nafta na vstrekovače. Kým s narastajúcim mrazom sa dávkovanie značne predlžuje, pri teplom motore sú dávkovacie pulzy krátke a pri zadrhávajúcom ventile sa nedá naštartovať. Preto môže nastať ten problém, že kým sa za studena naštartovať dá, za "tepla" už nie, preto ten "špatný teplý start"

Ešte som 2-3 krát tankoval MaxxMotion do plna, dodal som aj VIF a problém sa jednoducho stratil. Predsa len, keď bude čas, tento ventil chcem zdemontovať a celé prezrieť/prečistiť. Už som zistil, že sada tesnení na toto čerpadlo vyjde na nejakých €60, nový ventil na nejakých €150-200. Sranda to teda nie je. Takže opäť nafta a včas vymenený filter dobrej kvality je základ, nešetrite na nich, neoplatí sa to!

Ešte dodám, že nie všetko čo špiní naftu, sa dá odstrániť aditívami.... Niekedy sa tomu nevyhnete a musíte ísť na to mechanicky.


Odpovědět