Fórum - Téma


přehřátý motor


Fórum 323 IV BA / BH přehřátý motor

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2010-05-21 19:12:19

Zdravím, jedu si takhle dnes pěkne po dálnici a všimnu si, že jedu nějak pomalu. tak asi kolem 90. chcu na to trošku šlápnout a ono nic skoro žádná odezva. kouknu na budík teploty a ručička na maximu. V tu se rožíná mazání, Vypínám motor. Po zvednutí kapoty zjistím, že mi syší pára z prasklé trubky od chladiče. Po vychladnutí motoru a dolití vody Startuji, ale motor nenaskočí. Chlapi, kdo ví co stím je.

2010-05-23 12:57:23

Tak takhle nějak jsem uvařil escorta, po vychladnutí nemožno nastartovat, byla prasklá hlava velkej problém..... Po změření zjištěno, že motor je bez tlaků a bylo vymalováno. U Mazdy si na tyhle věci dávám pozor.

2010-05-23 17:08:37

jo nejspíš si to uvařil dokud nesundáš hlavu tak nezjistíš jak je na tom špatně ale nejspíš bude výměna motoru levnější

2010-05-23 19:16:05

No tak tady můžou být různé možnosti, taky sem uvařil motor, bohužel ten můj měl vadný termostat nebo nevím, bo sem kontrolku sledoval a byla v normálu a najednou to nechce jet tak zastavím a až když sem zastavil tak to doběhlo do červeného a bylo to v no a můžou to být

1. zapečené kroužky

2. ruplé těsnění pod hlavou

3. ruplá hlavička

4. gufera na ventilech

5. Iba boh vie :)

určitě má v prdeli komprese, proto nejde nahodit... Můžeš zkusit ho roztlačit, to by měl chytit a jestli pak pojede (v uvozovkách pojede) motor, tak je to komprese a mám pravdu... Jo a oprava stojí kolem 10ti tisícoveček (těsnění+repase kroužků+všechny gufera na ventilech+přebroušení hlavy+práce). A když Ti to technik posere tu opravu jak mě tak si pak šťastný, že nemáš ani auto, ani 10 litrů ani dobrý pocit

2010-05-24 09:02:30

Jednodušší je výměna motoru, třeba v mým případě vinou bubliny u termostatu byla prasklá hlava a k tomu zapečený pístní kroužky, takže oprava by byla dost drahá. A když se jednou zkroutí hlava, vybroušení by musel udělat fakt mistr, aby to šlapalo jako před tím. Rovnou zgenerálkovat motor, nebo sehnat jinej.

2010-05-24 12:42:59

Věř mi že vyjde levněj druhý motor ( ten můj FS2 by stál 4-5 tisíc ) a před výměnou mu udělat generálku a máš pokoj

2010-05-30 13:25:10

a jakej tam maš motor ?

2010-06-06 01:53:15

Nejdřív zjistit vůbec příčinu toho, proč ten motor začal vařit. Bud si tam měl málo chladící kapaliny, nebo ti fouklo těsnění hlavy a tlakuje to. Když se tyhle (jakékoliv japonské 16Ventily) přehřejí, zůstanou přetlakované hydroštely, nevím jak to mají udělalny, ale dva uz jsem dělal (eclips 1,8i16V turbo). Musí shodit vačky, vymačkat hydroštely a vrátit je zpátky. Pak to nastartuješ a budeš moci zjistit příčinu přehřátí motoru. Jsou to klucí šikmooky vykoumany, zamezej tím totalnímu oddělání motoru.

2011-06-07 23:53:43

stalo se mi to u mazdy 17 td ale uvaril sem to tak trikrat pred tim nez sem pripek krouzky

2011-06-08 10:47:44

Ja som mal raz na male. Pomohlo mi snad len to, ze pri jazde si sustavne okrem zrkadiel kontrolujem aj palubovku. Isiel som len par kilometrov, ale vo chvili ako som zbadal "zapraporkovanu" rucicku teploty, hrklo vo mne ako v starych hodinach. Rychle zastavil auto, motor nie. Jediny pohlad do expanzky mi stacil - Premaske jaksik odisla voda... Mal som to domov len kusok a rucicka teploty sa mierne brala dole (ventilator pomahal), tak som to riskol a dosiel domov (viacmenej len po rovine). Motor to prezil. Zistil som ale, ze na najspodnejsom mieste okruhu pukla hadica... a (skoro) vsetka voda (fujtajbl, keby to bola len voda ) je prec. Stastie bolo, ze dost vody neodtieklo a zostalo v bloku a chladilo ho... . Ist dlhsiu cestu s vascim vykonom a nezbadat to = odpari sa vsetko do sucha a .

Prasknuty kus som odrezal, nahradil kusom prirezanym z novej hadice pre Favorita a prepojil kusom trubky s espaskami . Oprava za 6€. Vdakabohu. Musim Majdu pochvalit, uz prekonala toho vela a furt poslucha.

2011-06-08 18:51:39

Je možný, že se fouklo jenom těsnění pod hlavou, ale taky je možný jak psali chlapi, že máš prasklou hlavu. kazdopadne mas fridex v oleji a to je nepříjemný...


Odpovědět