Fórum - Téma


Před koupí 626ky...?


Fórum 626 (obecně) Před koupí 626ky...?

Informace o modelu: Mazda 626



2012-01-20 23:41:39

Zdravím,

tak mám jednoho velmi vážného kandidáta na koupi.

Je to M 626, 2.0 85 kW, rok 1998. Vizuálně je ve velmi dobrým stavu, naprosto bez koroze, s výjímkou levého zadního lemu, kterej je už opravenej.

Projel jsem si jí a oproti jiným mazdám stejného typu mi motor i podvozek přišly tišší, brzí slušně, prevodovka v pohodě...

Na co si dát pozor, co zkusit ještě zjistit?

Jediný, co mě zaujalo, je lehce (pár mm) vystouplá levá část krytu spolujezdcova airbagu. Doufám, že to bude jen vinou zkroucení plastů pod sluncem, ne? Napadlo mě totiž, jestli bag už v minulosti nevyletěl a není to nějak bastlovitě opravovaný. Ale je nějaká šance to poznat?

Díky za odpovědi

Pokud se vše povede, budou mé návštevy tady na fóru častější

MAX6  
J.
2012-01-21 14:51:01

No ještě jsem neviděl že by se ten kryt nějak sám zdeformoval. Teda až na vybouchutí airbagu. Je taky možnost že se airbag z nějakýho důvodu vyndaval. Většinou bejvá problém se zadníma lema s korozí,ale když se to brzo odchytne,tak se to dá krásně opravit. Motorizace je OK,pokud budeš dávat kvalitní olej a včas ho měnit (já měnim po 10000km) tak by se snad nic stát nemělo. Občas teda odejde pístek udržování oleje v horní části,ale výměna je otázka hodinky ve dvou lidech a stojí to pár stovek. Motor nad 250 000km rád baští olej,ale pokud se s motorem zacházelo správně ,žádný podtáčení,žádný přetáčení a studený starty, tak to většinou bejvá jenom těsnění na ventilech což se dá dobře spravit. Chtělo by to zkouknout silentbloky motoru,protože hodně často bejvaj potrhaný,né-li roztrhaný. V čechách se daj sehnat hodně draho,ale z ameriky všechny 4 za cca 4000,- což je super.Hodně často odcházej stabilizační tyčky,ale to bude asi našima žůžo silnicema. V interiéru se často pokazí čidlo airbagu v sedačce spolujezdce,ale dá se to lehce opravit bajpásem. Na tomhle autu neni co by se pokazilo,teda pokud neni nějak poškozený uživatelem

MAX6  
J.
2012-01-21 14:59:13

Ještě ohledně brzd.Chce to používat ruční brzdu,při dlouhodobějšim nepoužívání se zasekávaj lanovody.Taky je dobrý to zkouknout ze spoda jestli to neni moc zrezlý,hlavně zadní nápravnice (vyděl jsem jí prožranou jak ementál).Taky přidám ještě osobní zkušenost s timhle motorem. Nevim proč,ale je lepší koupit iridiový svíčky než používat běžný. Hlavně v zimě. Jestli se nepletu,tak tahle mazda už by měla mít taky zapalovací cívky a jestli je to stejný jako u mí 323 tak jedna cívka pálí v jeden okamžik do 2 pístů (1-4 a 2-3). Je to nějaká ptákovina kvůli emisím a v zimě to klasický svíčky moc nestíhaj na volnoběh a má to tendenci kolísání otáček při volnoběhu.

2012-01-21 16:53:04

Díky moc, přesně něco takovýho jsem potřeboval vědět.

Ty silentbloky motoru, kdyby byly špatný, neprojevovalo by se to hlučnějším motorem? Protože tenhle mi subjektivně přišel tišší než jiný Mazdy, který jsem si jel projet.

Jakým způsobem jde ověřit teda přítomnost a funkčnost airbagu?

Případně kdybys byl z Prahy, nenašel by sis někdy čas se na to se mnou zajet podívat? Samozřejmě bych ti za to zaplatil

MAX6  
J.
2012-01-21 18:05:36

Já měnil silentbloky teďka při výměně motoru a opravdu motor je daleko tižší,ale hlavně se vůbec neklepe. Funkčnost airbagu testovat nemusíš. Pokud při otočení koíčku se ti rozsvítí kontrolka airbagu a pak zhasne,tak by měly bejt v pořádku. Jedině že by majitel před tebou byl opravdu vzručnej a místo airbagu tam dal bajpás aby zmátnul řídící jednotku airbagu,ale o tom pochybuju. Jsem z Příbrami,takže do Prahy to mam 15min. Kdybys potřeboval s něčim poradit,tak neni problém.

2012-01-21 21:08:46

Erbeg vystřelený se dá nahradit záslepkou a místo begu zapojíš do obvodu odpor a je to stejný pro počítač jako s erbegem. Možná podle vzhledu to jde poznat, záslepky jsou dost na vzhled jiné. , Ty dělá druhovýroba, prostě replika...

2012-01-22 21:42:52

MAX6: Můj mail je lu.kas@tiscali.cz

(nejdou mi posílat vzkazy)

MAX6  
J.
2012-01-22 21:49:11

OK,zejtra pošlu.


Odpovědět