Fórum - Téma


Přechod z 10w40 na 5w30??


Fórum 6 GG / GY Přechod z 10w40 na 5w30??

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2014-05-29 18:56:14

kuba.svoboda: Ahoj, Objem olejove naplne by nemel bejt stejny u vsech m6. Napr. pred FL jsem se docetl, ze mel mensi olejovou napln napr. u 2.3 a mozna i u 2.0, pote z duvodu problemu s mazanim u FL objem zvetsili, kdyztak me opravte. Ale FL 2.0i celych 5L urco nema, pri vymene (samozrejme i s filtrem) tam naleju max 4,5L.

MAX6  
J.
2014-05-29 23:19:04

kuba.svoboda: Koukni na jakejkoliv mazací plán. Třeba na castrol.cz nebo motul nebo cokoliv takovýho. Hodnoty ber ale pouze jako orientační. Ne že se dočteš třeba "náplň je 4litry" a ty tam naleješ přesně 4 litry. Prostě dolejvej postupně a přitom koukej na měrku. Až naleješ na MAX,tak pak nastartuj auto třeba na 30 vteřin, aby se nacucal olejovej filtr,pak auto nech třeba 10-20minut stát (samozřejmě s vypnutym motorem),zkontroluj měrku a dolej potřebný množství.

V těch mazacích plánech nebo manuálech jsou ty hodnoty napsaný při úplně suchym motoru,čehož ty doma nikdy nedosáhneš.

K tématu: Přechod třeba z 10W-40 na 5W-něco ? Nevidim v tom problém při dodržení určitejch postupů. Teď mam v ruce M6 2.3 2003 co má najeto 280000km. Od 190000km se tam lilo 10W-40 (Magnatec a nevim co ještě),motor žral olej jak zběsilej,klepal,kouřil. V 260000km jsem udělal výplach a ruční vyčištění a nalil 5W-40 výkonostní specifikace SM. Motor přestal žrát olej,přestal kouřit,podle výsledků z rozboru oleje nejsou nikde známky po nadměrnym vnitřnim tření (u 10W-40 výkonostní specifikace SL byly). Ale jak jsem řekl,předcházelo tomu hodně velký chemický i mechanický čištění. Holt některý součástky tohodle motoru za studena potřebujou ryhlejší přísun oleje než dokážou zaručit hustčí oleje.Zároveň jsem zkrátil výměný intervali oproti doporučenejm,protože ty se mi zdaj docela drastický.

Jen pokud se hustčí olej (hustčí za studena) používal delší dobu,tak už můžou bejt u modernějších motorů,kde jsou menší tolerance na vůle,vybroušený takový vůle,že řidší olej (za studena) proteče mezerama a spálí se. Takže při těhle "zpětnejch" přechodech bych doporučoval velkou obezřetnost na jeho úbytek a to hlavně ze začátku (třeba prvních 5000km)

2014-05-30 12:17:22

max6: Z tveho prispevku bych vzhledem nazvu tematu zvyraznil nasledujici nezbytnou souvislost:

Přechod třeba z 10W-40 na 5W-něco ? Nevidim v tom problém při dodržení určitejch postupů...výplach a ruční vyčištění.

Bez rozebrani a rucniho vycisteni bych rekl, ze je to napr po 100 000 km na 10W40 bude asi dost hazardovani s tim co provedou usazeniny kdyz po 5w zacnou povolovat..

Jinak myslim ze dobrej prispevek

MAX6  
J.
2014-05-30 12:41:12

joem6: To bys musel mít v motoru usazeniny typu: http://yotarepair.com/Slu...Images/pick-up-screen.jpg nebo http://mercedjiffylube.co...ds/2012/10/oil_sludge.jpg

V těhle případech není doporučený dělat ani výplach,ale motor se musí rozebrat a ručně a chemicky vyčistit.Ale pokud u někoho motor vypadá takhle,tak už je to jedno co tam naleje,protože dřív nebo později by se jaká koliv část těhle usazenin stejnak povolila a něco ucpala.

2014-11-24 12:17:44

Přispěji se svojí zkušeností.

Mám M6 2.0i rv 2006, tedy 108kw. Jsem druhý majitel. První majitel najel 115 tkm, já 60 tkm.

Ihned po koupi auta jsem vyměnil olej. Podle štítku nalepeného v motoru (Castrol 10W40) jsem koupil Dexelii 10W40. Jenže po přechodu začal motor zastudena lehce klepat. Nijak jsem to neřešil, prostě vlastnost, která vždy po zahřátí zmizela.

Nedávno jsem však narazil na servisní výpis svého auta a zjistil, že celou dobu jezdilo na Castrol 5W40. Takže tam byl prostě jen vlípnutý jiný štítek.

Mávnul jsem nad tím rukou a nic neřešil.

Potom se dostavili nějaké životní změny a já totálně přestal jezdit delší trasy. Nyní jezdím hlavně po městě a jenom krátké trasy. No a s tím jsem zase začal uvažovat, jestli nezkusit přejít zpět na 5W40.

Zkusil jsem tedy Total Quartz 9000. Už po prvních pár studených startech se motor ztišil. Je celkově tišší.

Rozpouštění usazenin se osobně moc nebojím. Kontrolou, sice jen přes víčko oleje, ale nebyla vidět žádná míra usazenin.

Starou Dexelii jsem měnil vždy po cca 10 tkm.

Takže nyní jen sleduji stav hladiny oleje, jestli nebude nadměrná spotřeba. Dexelii jsem mezi výměnami dolévat nemusel.

2014-11-24 14:42:43

joem6: Věc se má jinak.

Výkonovou specifikaci oleje udává API a ACEA a firemní normy (např VW501.01 ...). SAE (to Tvoje 10W40, něco W něco) jen udává viskozitu oleje při různých teplotách.

Tedy:

1) Výkonovou specifikaci předepisuje výrobce vozidla

2) SAE si volí uživatel podle jízdních režimů

3) 10W40 ACEA A3, API SL bude stejně "kvalitní" jako 5W40 ACEA A3, API SL, takže tam žádné rozpouštění úsad nehrozí


Odpovědět

1  2