Fórum - Téma


Praskliny na střešních nosičích


Fórum 6 GH Praskliny na střešních nosičích

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2014-12-24 15:26:19

Našel jsem na mé nedávno zakoupené (jeté) "šestce" GH praskliny viz. foto. Netušíte jak k tomu mohlo dojít a zda to má vliv na funkci? Prasklinky jsou na obou nosnících, jak vepředu, tak vzadu. Díky

2014-12-24 15:27:11

foto není

2014-12-24 15:29:36

wasza: už je

2014-12-24 15:35:42

nevím, školy nemám.. ani nosiče. Ale tohle vypadá, jak kdyby tam někdo dal něco příliš těžkýho.. nebo možná nějakej extrémní teplotní výkyv. Imho to ale ne funkčnost vliv mít nebude.

2014-12-25 19:55:04

wasza: Dneska jsem to omrkl na kámoščiné šestce - 2010 a má to to samé, ne-li horší, což mě tak nějak uklidnilo. Říkám si, že by to byla velká náhoda, kdyby jí taky někdo přetížil hagusy...

2015-01-08 10:36:51

Včera jsem to kontroloval, praskliny žádné. Večer jsem vezl cca 110 Kg (skřín -desky) asi 30 km, teď ráno na to koukám a praskliny solidní, stejné jak na fotce, na všech 4 místech. Při tahu to povrzává a není to moc "důvěryhodné".

To mě teda Mazda zklamala :(

Předpokládám že dělat se s tím nedá nic..

2015-01-08 10:39:46

pochybuji, že užitečné zatížení střechy je více jak 100kg, takže koment, že zklamala je velkým přestřelením

2015-01-08 10:47:16

alienka: ty si vezl v GH na strese 110 kg ?? tak to ses borec to asi nebude ze by byla spatna to bych rekl nekdo jiny zklamal nez zrovna

2015-01-08 11:02:50

OK, díky za podnětné komentáře!

Tak jsem asi Borec :)

Podle TP je max. 100 kg, což těch 10 cca navíc, spíš to bylo míň, není takový rozdíl.

Na Mondeu jsem vozil i těžší krámy a bez problému.

2015-01-08 11:09:22

alienka: ono nejde jen o váhu, jde o velikost, jestli není protivítr, o to, jaká je cesta atd, prostě učivo základní školy předmět fyzika.

2015-01-08 11:11:16

alienka: i 5 KG nad nosnost muze zpusobit nemale potize na aute, ja treba mam nosnost 75kg a vezl sem 80kg a bohuzel sem take si ponicil vuz , ze by soudrui z hirosimy udelali nekde chybu? asi ne? ze?

http://www.mazdaclub.cz/g...l/24084_4608_tosh0598.jpg

2015-01-08 11:28:09

OK, takže moje chyba.

Díky

Jsem poučen

2015-01-08 11:34:13

alienka: asi ano , tvoje chyba. nemuzes zde srovnavat s fordem , kazde auto je jine. a bohuzel pokud by si to treba sel reklamovat tak by ti rekli ze si porusil ono ci neco jineho a nikdo ti to neopravi protoze si ty udelal chybu. Z 50% zavad na aute si muze dotycny sam. Ne auto ale ten kdo jej ridi. Takze napsat ze zklamala byla vesmes spatna hlaska.

2015-01-16 09:15:54

mám to taky takto popraskané a bylo mi řečeno, že hagusy jsou uvnitř profilované železem a pak "potažené" plastem, který při naložení pruží... tohle je důsledek. nemyslim si že příčinou je nutně přeložení. na funkci to nemá vliv. hagusy jsou dimenzované na daleko větší zátěž než máš v TP, takže klííííd

2015-01-16 09:31:14

doofer: to, že je něco dimenzované na větší zátěž neznamená, že to tam máš naložit. ta dimenzace je proto, že když se stokilovým nákladem vletíš do díry, tak ten náklad má najednou né 100, ale třeba 120kg, jinak řečeno v daný okamžik na hagusy působí jakoby vážil více a k tomu je ta dimenzace. tak samo, pokud zase naložíš něco objemného, tak aerodynamický odpor zase působí na tu plochu a převážený předmět na hagusy působí, jakoby vážil více, tentokrát má tendenci se zvednout a "tahá" hagusy směrem vzhůru. je to jakoby jsi za hagusy auto zvedal. krom toho, že ty plasty popraskají, tak samozřejmě to není bezpečné. lituji, že když jsem jezdil odtahovkou, že jsem neměl tolik času fotit, i takové střelce, kteří byli chytří jsem tahal.

při nakládání na limit je samozřejmě taky důležité to, jak je hmotnost rozložena vůči všem tuším šesti bodům, kterými jsou hagusy napojeny na střechu. je to o tom používat mozek, správně hmotnost rozdělit, jet s nákladem slušně atd.

2015-01-16 10:04:48

radomiláček: ale jo netvrdim že co píšeš není pravda, ale na druhou stranu to prostě vývojáři a praskat to jednoduše nesmí. když naložím 2 lehká kola nebo rakev na hory a foukne mi boční vítr tak se nemůže stát že mi to díky pružnosti popraská. ten spodek tý lišty v těch ohybech je zkrátka řešen de...ně nebo je tu druhé vysvětlení a to takové, že každý kdo má GH vozí 100 kilové skříně na střeše

2015-01-16 10:31:45

doofer: tak kolegovi to prasklo při převozu právě té skříně.

ale ono i to kolo na té střeše, pokud se jede po našich typických silnicích třetí třídy, jede se rychle a ještě k tomu je silný vítr, tak věřím, že tlak, jakým na to působí, bude obrovský. nemůžeme chtít, aby pár trubek uchycených pár šrouby vydrželo hodně a ruku na srdce, čím novější auto, tím víc je to vše jen na okrasu a jelikož se všude šetří, tak se pak nemůžeme divit

2015-01-16 11:16:25

radomiláček: jo souhlas, já z toho taky žádnou trágu nedělám a pokud ti to vyloženě neukážu a nevíš o tom, tak si toho ani nevšimneš. jsou to kravinky který kvalitu auta typu GH (myslím motorizací a jízdními vlastnostmi) nemůžou snížit...

2015-01-16 11:20:44

doofer: souhlas, to auto má kvality jinde, ale když jiní napíší, že to mazda špatně udělala, tak se mi to nelíbí, možná ani nevíme, zda to tak nemají schválně, aby to člověka včas varovalo.

2015-01-16 11:35:39

radomiláček: Je to škoda že je vše na okrasu, přitom ceny zůstávají stejné že..

Jen pro upřesnění - ta skříň nebyla jako "bedna" ale papírová krabice 2m dlouhá, 70 cm široká a 10 cm tlustá.

To je poměrně nic pro odpor větru.

Ty kola bych se tedy bál dát na střechu..


Odpovědět

1  2